rp
door rpjansen Aug 14, 2014 om 17:07
Computers & telefonie

Bizarre ervaring met Tmobile "Spookabonnement"

Het probleem chronologisch en zo kort mogelijk weergegeven.

Op 2 decemeber 2013 (16:23) plaats ik een bestelling voor een sim only abonement "T-Mobile 300 minuten Sim Only" voor de duur van een jaar.

Ik ontvang een bevestigings email in de strekking die ik hieronder weergeef over hoe het process verder zal gaan.

" Uw bestelling snel in huis
Stap 1
U ontvangt van onze koerier AMP Logistics een mail waarmee u een bezorgafspraak kunt maken.
Stap 2
Als de koerier langskomt, vraagt hij u ter controle € 0,01 te pinnen met de bankpas die u heeft opgegeven bij uw bestelling.
Stap 3
De koerier scant de bankpas en het identiteitsbewijs die u heeft opgegeven bij uw bestelling. Het BSN-nummer wordt hierbij afgeschermd.
Stap 4
Vervolgens vraagt de koerier u het contract te tekenen. Omdat u voor dit contract persoonlijk moet tekenen, kunt u alleen zelf de bestelling in ontvangst nemen. Iemand anders machtigen is niet mogelijk.

Stap 5 Vervolgens ontvangt u uw bestelling. Veel plezier ermee!"

Ik heb aangegeven dat het abonement zou ingaan op 1 Januari 2014.
Fast forward naar de eerste twee weken van 2014.

Ik ontvang geen email van de koerier of enige andere communicatie van Tmobile zijn kant.

Ik neem terecht aan dat er iets mis moet zijn gegaan in de administratie en daarom het abonnement niet is in gegaan, omdat ik nooit een simkaart, contract of een koerier aan de deur heb gehad.

In die wetenschap bestel ik een week later op 22 januari 2014(14:22) precies hetzelde abonement.
Deze keer ontvang ik een andere bevestigingsemail.
" Uw bestelling snel in huis
Stap 1
U kunt deze bestelling online betalen met credit card of iDeal. U heeft 7 dagen de tijd om de betaling af te ronden, daarna komt de bestelling te vervallen.
Stap 2
U hoeft geen bezorgafspraak te maken; zodra wij de betaling hebben ontvangen, wordt uw bestelling per post opgestuurd."
Op 23 Januari 2014 is er betaald voor dit abonement.
"SEPA Incasso algemeen doorlopend
Incassant: NL93ZZZ332656790051
Naam: T-Mobile Netherlands BV
Machtiging: 1.1659-----
Omschrijving: Factuurnummer 9012
08044493
IBAN: NL12COBA0733959555
Kenmerk: 501508734126
Rentedatum23 jan 2014"

Alles gaat goed dit keer met de levering en ik ben in de veronderstelling dat ik nu 1 abonement heb.

Zover abonement twee.

Wat nu achteraf blijkt is dat Tmobile onrechtvaardig het eerste abonement toch heeft laten ingaan. Alle 4 de stappen uit de bevestigingsmail van het eerste abonement hebben niet plaatsgevonden.

Ik heb geen email ontvangen, de sim kaart is niet geleverd, er is geen contract getekend, geen id bevestigd en al helemaal geen 0,01 euro gepint.

Weer fast forward naar Augustus dit jaar (Deze maanden ben ik dus in veronderstelling geweest dat er maar een sim only abonement actief was).

Op 12 Augustus ontvang ik onverwachts een factuur(Factuurnr 901223455455).

Mij word in kennis gesteld dat ik €93,88 moet betalen voor 17 augustus.
Tot mijn verbazing zie ik een telefoonnummer staan die mij niet bekend voorkomt.

Ik besluit de klantenservice te bellen voor meer informatie en kom er tot mijn grote verbazing achter dat ik nog een abonement op mijn naam heb staan.
Door de mevrouw van de klantenservice word mij verteld dat ze mijn gegevens niet kan inzien en dat ik maar moet wachten tot het incassobureau langskomt.

Ik besluit nogmaals te bellen en krijg nu een wat vriendelijkere oude man aan die lijn die wel behulpzaam is en mij de nodige informatie geeft, in eerste instantie is me dus gewoon voorlogen door de and

5660 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

rp
door rpjansen - Aug 14, 2014 om 17:09
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Continued...

want de gegevens waren wel opvraagbaar.
Er word mij verteld dat er nooit maar een seconde mee gebelt is en dat het een misverstand moet zijn, er word gesproken over het terugstorten van onterechte incassos.
Hij bevestigd dat hij het intern zal bespreken en mij de volgende dag zal terugbellen rond 16:00. (13 Augustus 2014).
Ik heb vandaag(14 Augustus 2014) nogmaals gebelt naar de klantenservice voor opheldering maar die zeggen opnieuw niet de gegevens in te kunnen zien omdat het zogenaamd is opgezet naar een prepaid abonement en dat ik maar mn eigen administratie moet opsturen naar Document@t-mobile.nl

Nu hebben ze zelfs bij de klantenservice me een verkeerd email gegeven, na te googlen heb ik wel het correcte gevonden.
Advies is welkom.

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2014 om 18:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U bestelt iets op 2 december en dat komt niet binnen. U hebt niet even gebeld, over hoe of wat? En dan bestelt u 7 weken later hetzelfde, zonder eerst even na te vragen hoe en wat?

En waar bestaat dat bedrag va € 93,80 uit?

U bent uiteraard dat eerste contract niet aangegaan, dis daar kan ook geen betalingsverplichting tegenover staan.

rp
door rpjansen - Aug 14, 2014 om 19:43
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op donderdag 14 aug 2014, 18:30]U bestelt iets op 2 december en dat komt niet binnen. U hebt niet even gebeld, over hoe of wat? En dan bestelt u 7 weken later hetzelfde, zonder eerst even na te vragen hoe en wat?

En waar bestaat dat bedrag va € 93,80 uit?

U bent uiteraard dat eerste contract niet aangegaan, dis daar kan ook geen betalingsverplichting tegenover staan.

Dankjewel voor je reply.
Achteraf gezien ben ik daar te makkelijk mee omgegaan, al lag de verantwoordelijkheid niet bij mij had ik toch beter even kunnen informeren.

Op dat moment leek het mij echter niet nodig en schreef ik het af als een fout in het systeem.
Heb al eerdere ervaringen mee gehad in dezelfde trant, bijvoorbeeld de Hugo Boss online shop die dan automatisch het geld terug overmaakt en je een tegoedbon stuurt, de Zara online store die dan vanuit zichzelf belt dat er iets iets misgegaan en of je je bestelling nog wilt ontvangen of het geld terug gestort wilt krijgen. Had verwacht dat ze bij T-mobile een soort gelijk "vangnet" in het systeem hadden. Vandaar.
Ik neem om deze reden aan dat ik niet de enige ben en ws er meerdere met hetzelfde probleem zitten.

De € 93,80 zijn de resterende kosten van het abonnement.

Wat is nu de beste optie, de klantenservice heb ik weinig tot geen vertrouwen meer in. Is er een manier om in contact te komen met de backoffice of iets soortgelijks?







tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2014 om 20:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U hebt vertrouwen in een telecomprovider dat die iets uit zichzelf doet? U bent een grapjas.


Maar alle gekheid op een stokje. De backoffice zult u niet bereiken, denk ik. Maar ik zou ze maar een mail sturen, niet meer bellen, wat dat weet niemand meer.

Tenslotte bent u geen contract aangegaan. Dus dien een klacht in over die nota, zet de zaak uiteen, eis dat zij u binnen 14 dagen berichten dat die nota op een abuis berust. Kondig aan dat als u niets van hen hoort, of als zij aan die nota vasthouden dat u naar de geschillencommissie gaat. En doe dat dan ook.

rp
door rpjansen - Aug 14, 2014 om 20:15
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op donderdag 14 aug 2014, 20:01]U hebt vertrouwen in een telecomprovider dat die iets uit zichzelf doet? U bent een grapjas.


Maar alle gekheid op een stokje. De backoffice zult u niet bereiken, denk ik. Maar ik zou ze maar een mail sturen, niet meer bellen, wat dat weet niemand meer.

Tenslotte bent u geen contract aangegaan. Dus dien een klacht in over die nota, zet de zaak uiteen, eis dat zij u binnen 14 dagen berichten dat die nota op een abuis berust. Kondig aan dat als u niets van hen hoort, of als zij aan die nota vasthouden dat u naar de geschillencommissie gaat. En doe dat dan ook.


Alweer bedankt voor je reactie.
Had tot nu toe Inderdaad weinig van doen gehad met Telecomproviders, nu weet ik wel anders.
Beste lijkt met dit allemaal schriftelijk te doen?
Daarenbij komt nog eens dat ze wel maandelijks de abonnements kosten van mijn rekening hebben geboekt, en ook het initiele bedrag van het afsluiten van €35,00.
Dit is mij niet opgevallen omdat deze incasso's verwachte omdat ik precies hetzelfde abonnement een maand later heb afgesloten en het maar om 13 euro per maand gaat.
Deze moet ik ook nog zien terug te krijgen, al gaat het maar om het principe.
Hartstikke bedankt voor je advies alvast.

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2014 om 21:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Het wordt steeds gekker. Die bedragen voor dat niet bestaande abonnement worden apart geïncasseerd? En waar komt die € 93,80 dan ineens vandaan als ze steeds geïncasseerd hebben?

Als die maandelijkse bedragen apart van elkaar geïncasseerd zijn, kunt u de laatste tot 56 dagen terug direct storneren. Voor de eerdere incasso's moet u bij uw bank een MOI (melding onterechte incasso) procedure starten. Uw bank neemt dan contact op met T-mobile en die moet dan de toestemming voor automatische incasso laten zien voor dat nummer. Hebben ze dus niet en dan worden de incasso's teruggedraaid.

Uiteraard alles schriftelijk doen en ook per mail, niet bellen, is zinloos, u krijgt een callcenter medewerker en die weet niets.

Ik adviseer u dringend in het vervolg zeker een keer per maand uw bankafschriften zorgvuldig te controleren. Dan zouden die dubbele incasso's u opgevallen zijn.

rp
door rpjansen - Aug 14, 2014 om 21:36
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op donderdag 14 aug 2014, 21:16]Het wordt steeds gekker. Die bedragen voor dat niet bestaande abonnement worden apart geïncasseerd? En waar komt die € 93,80 dan ineens vandaan als ze steeds geïncasseerd hebben?

Als die maandelijkse bedragen apart van elkaar geïncasseerd zijn, kunt u de laatste tot 56 dagen terug direct storneren. Voor de eerdere incasso's moet u bij uw bank een MOI (melding onterechte incasso) procedure starten. Uw bank neemt dan contact op met T-mobile en die moet dan de toestemming voor automatische incasso laten zien voor dat nummer. Hebben ze dus niet en dan worden de incasso's teruggedraaid.

Uiteraard alles schriftelijk doen en ook per mail, niet bellen, is zinloos, u krijgt een callcenter medewerker en die weet niets.

Ik adviseer u dringend in het vervolg zeker een keer per maand uw bankafschriften zorgvuldig te controleren. Dan zouden die dubbele incasso's u opgevallen zijn.

De administratie van t-mobile is een puinhoop, my t-mobile werkt niet (er staat altijd dat er betaald is en geen openstaand bedrag, ook al is dat niet zo) ik heb meerdere malen naar klantenservice gebeld om te vragen of er nog rekeningen openstonden er werd mij verzekerd dat dat niet zo was. Terwijl dat blijkbaar dus wel zo was.

Die € 93,80 is het resterend bedrag van de overige maanden van mijn niet bestaande abonnement, die is omgezet naar een niet bestaand prepaid abonnement. Ik heb meerdere bankrekeningen en deze gebruikte ik het minst, daarom bekeek ik de bankafschriften nooit, achteraf toch beter wel gedaan, had me een klein beetje geld en een hoop tijd gescheeld. Les geleerd.


tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2014 om 21:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik ben het niet met u eens. Ik ben al jaren en jaren klant bij T-mobile voor mijn mobiele abonnement.

Werkelijk nog nooit enig probleem gehad. Ik kan al mijn nota's inzien en deze worden ook altijd keurig geïncasseerd.

Gaat het wel bestaande abonnement van een andere rekening af?

En wie heeft dat niet bestaande omgezet naar niet-bestaand pre-paid?

Waarom gaat u bellen om te vragen of er nog een nota openstaat? U kunt toch zo zien of er geïncasseerd is?

Doet er verder allemaal niet toe. Schrijf een klachtenbrief op poten en volg de verdere aanwijzingen.

rp
door rpjansen - Aug 14, 2014 om 22:03
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op donderdag 14 aug 2014, 21:49]Ik ben het niet met u eens. Ik ben al jaren en jaren klant bij T-mobile voor mijn mobiele abonnement.

Werkelijk nog nooit enig probleem gehad. Ik kan al mijn nota's inzien en deze worden ook altijd keurig geïncasseerd.

Gaat het wel bestaande abonnement van een andere rekening af?

En wie heeft dat niet bestaande omgezet naar niet-bestaand pre-paid?

Waarom gaat u bellen om te vragen of er nog een nota openstaat? U kunt toch zo zien of er geïncasseerd is?

Doet er verder allemaal niet toe. Schrijf een klachtenbrief op poten en volg de verdere aanwijzingen.

Ik heb naast m'n niet bestaande abonnement, nog twee andere abonnementen op dezelfde rekening, een daarvan die ik bijna 2 jaar geleden heb afgesloten, de andere de meest recente, beiden nooit problemen mee gehad. Ik belde om te controleren of daarvoor nog nota's opstonden.

Het word nog ingewikkelder, het abonnement van twee jaar terug staat op mijn ouderlijk adres en heeft een ander klantnummer. Vandaar dat het ook niet opviel dat ik 3 abonnementen op m'n naam had staan, omdat er een op een ander klantnummer en adres stond. Maar is allemaal niet zo relevant, bedankt voor je informatie, ik ga er wat mee doen.

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2014 om 22:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Misschien de administratie dan wat opschonen en ordenen? Geeft wat meer overzicht ;-))

diumenge
door diumenge - Aug 15, 2014 om 08:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

[quote=rpjansen schreef op donderdag 14 aug 2014, 21:36]
De administratie van t-mobile is een puinhoop, my t-mobile werkt niet (er staat altijd dat er betaald is en geen openstaand bedrag, ook al is dat niet zo) ik heb meerdere malen naar klantenservice gebeld om te vragen of er nog rekeningen openstonden er werd mij verzekerd dat dat niet zo was. Terwijl dat blijkbaar dus wel zo was.

Die € 93,80 is het resterend bedrag van de overige maanden van mijn niet bestaande abonnement, die is omgezet naar een niet bestaand prepaid abonnement. Ik heb meerdere bankrekeningen en deze gebruikte ik het minst, daarom bekeek ik de bankafschriften nooit, achteraf toch beter wel gedaan, had me een klein beetje geld en een hoop tijd gescheeld. Les geleerd.


Het lijkt er op dat uw eigen administratie ook een puinhoop is. Het feit dat u (ongemerkt) voor het abonnement betaald hebt maakt uw zaak er niet beter op. Dat er nooit met het abonnement is gebeld en dat u kennelijk de bevestigingsmail nog hebt maakt uw zaak weer sterker. Dien een schriftelijke klacht in, met bovenstaand relaas. Het moet ze dan toch wel duidelijk worden dat ze geen poot hebben om op te staan.

zoekster
door zoekster - Aug 15, 2014 om 09:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Nu direct schriftelijk een klacht indienen. Kan waarschijnlijk via mail, anders aangetekende brief.
Verzoek om een schriftelijke reactie binnen 14 dagen.

Lees klik HIER over de geschillencommissie. Lees goed de brochure door! Let op klachtentermijn en klachtengeld.

zoekster
door zoekster - Aug 15, 2014 om 09:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Zet je probleem ook op de klachtenkompas.nl (klachtensite van de consumentenbond)

Ik zie dat T-mobile daar actief is,( je hebt grote kans dat het dan allemaal veel sneller gaat dan via de GC), er is daar een hoge tevredenheidsscore over de afhandeling van klachten..

rp
door rpjansen - Aug 15, 2014 om 13:37
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dankjewel zoekster, heb je advies opgevolgd en daar een klacht in gediend. Deze thread mag als gesloten gezien worden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer