sb
door sbien77 Feb 1, 2015 om 16:48
Geldzaken & recht

Bkr a3 met einddatum 25-5-10

Hallo,
Ik heb een onterechte a3 codering. Wel achterstand gehad en opeisbaar geweest. Via incassobureau terug betaald. Eind 2009 was het krediet ingelost en in mei 2010 alle bijkomende kosten.
Rabobank houdt mei aan als einddatum, omdat incassobureau toen dossier pas gesloten heeft. Rabobank wilt datum niet veranderen, prima hij loopt nu nog tot 25-5-15 en is dan verdwenen. Hoe zit dat met hypotheek aanvraag? Wij hebben huis gezien, mondeling al over de prijs uitgekomen. 1-6-15 zou passeerdatum zijn. Gaat hypotheekverstrekker mee akkoord ivm codering? Of moet ik wachten tot na 25-5-15 om ern offerte aan te vragen? Kijken ze naar de einddatum?

1027 5 Rapporteer

lo
door lovewinnie - Feb 1, 2015 om 17:26
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Hun hebben het juist wat betreft de codering. Zodra de laatste cent betaald is wordt dossier gesloten en gaan de 3 jaar in.

ho
door hopetobehelping - Feb 1, 2015 om 17:32
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste sbien77,

ik ben niet bekend met een bkr registratie.
Het zou mij niet verbazen als iedere bank daar weer verschillend mee omgaat.
De datum die de Rabobank aan u aangeeft haalt men vast uit het BKR register, dus verwacht dat iedere bank diezelfde datum te zien krijgt.
Geen idee of het echt mogelijk is maar als ik 'google' op 'BKR registratie verwijderen' dan lijkt er een mogelijkheid te zijn om zelf uw registratie bij het BKR op te heffen.
Wellicht is het ook nog een idee om een bank op te bellen en daar uw verhaal te vertellen, kijken hoe zij er mee omgaan (in eerste instantie zou ik persoonlijk kiezen voor een bank waar ik op zeker geen hypotheek zou afsluiten en u hoeft natuurlijk niet al uw persoonlijke gegevens prijs te geven zodat u niet te traceren bent).
Andere mogelijkheid zou nog zijn om de datum van 01.06.015 proberen op te schuiven naar 01.07.2015 zodat u na 25.05.2015 nog voldoende tijd heeft om uw hypotheek te regelen.
Wens u bij voorbaat alvast veel plezier en woongenot in uw nieuwe woning.

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2015 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die club die beweert een BKR registrie ongedaan te kunnen maken, zijn oplichters.

Uiteraard vervalt die datum pas vijf jaar nadat ALLES voldaan is.

Het is de vraag nog maar of de bank u sowieso geld wilt verstrekken. Zij zijn helemaal niet happig op mensen die zo'n notering gehad hebben.

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2015 om 17:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik hoop dat u in het koopcontract een voorbehoud voor de financiering hebt gemaakt.

Cookies
door Cookies - Feb 1, 2015 om 18:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Geen idee of het echt mogelijk is maar als ik 'google' op 'BKR registratie verwijderen' dan lijkt er een mogelijkheid te zijn om zelf uw registratie bij het BKR op te heffen......

Als je mensen wilt helpen, moet je wel wat verder googelen dan je neus lang is! Op deze manier laat je mensen nog geld uit hun zak kloppen voor een stelletje oplichters.