de
door deboskabouter Aug 7, 2014 om 22:45
Geldzaken & recht

Bkr/ hyptoheek

Hi allemaal, wegens beendiging relatie heb ik in 2012 mijn huis verkocht met 10k rest schuld. Gelukkig heeft de nhg het bedrag volledig ingelost en is dat allemaal netjes afgewikkeld.

Nu nieuw huis gekocht , na wat moeite uiteindelijk toch gelukt, maar zit nu met het feit dat er bij t bkr een 2 melding open staat van oude hypotheek . Vordering geheel opeisbaar? Begin. En eind datum op 01-06-2012... Volgens de codering is het bedrag opeisbaar ? Maar dit is dus allang geregeld door nhg toch ? Als ik een lening af probeer te sluiten om mijn postorderkrediet over te sluiten wordt het afgekeurd op die bkr vermelding. Zou deze nou terecht zijn en zal ik op de blaren moet zitten of kan ik hier nog wat aan doen ? Graag advies :)

1452 9 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Aug 7, 2014 om 22:55
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U kunt de vorige hypotheekverstrekker aanschrijven met het verzoek u uit te laten schrijven. Zij zijn het die u bij BKR hebben aangemeld en hadden u nadat alles betaald was uit moeten schrijven.

tenormin
door tenormin - Aug 8, 2014 om 00:03
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Blijft zo'n BKR registratie niet nog 5 jaar lang staan? Heb ik gelezen. Is wel belachelijk als men al in 2012 'schoon' is, maar inderdaad, vraag NHG u af te meldel. Zal tijd worden.

waterlelie82
door waterlelie82 - Aug 8, 2014 om 10:42
71 Antwoorden / 2 Vragen
tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2014 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus in 2012 is voor u de schuld betaald. Nu weer een hypotheek aangegaan voor een nieuwe woning en nu hebt u problemen om nog een lening af te kunnen sluiten om uw postorderkrediet te vervangen?

Het komt mij voor dat die notering bij het BKR uw minste zorg is. Hier is gewoon sprake van financieel wanbeheer.

de
door deboskabouter - Aug 8, 2014 om 21:41
9 Antwoorden / 2 Vragen

Uhhh tiger slim toch om een dure lening over te sluiten ? Ik hoef jou niet alles uit te leggen hoe en wat maar misschien moet je beseffen dat mensen niet altijd door hun eigen schuld in bepaalde situatie's komen dus zou niet zo snel oordelen.

Iedereen komt hier voor advies en niet om de les gelezen te worden lijkt mij. Dus als je niks inhoudelijks kan toevoegen op mijn vraag of die van iemand anders op dit forum reageer dan niet.

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2014 om 22:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U wilt advies? Wees de aankomende tijd zo zuinig mogelijk en los uw postorderkrediet als de bliksem af.

Oversluiten slim? Slimmer was geweest om dat postorderkrediet niet aan te gaan. U kon ook van te voren weten dat de rente daar torenhoog was.

Als iemand anders in uw naam iets bij dat postorderbedrijf besteld heeft, moet u die aanspreken, zo niet, dan is het gewoon uw eigen schuld.

de
door deboskabouter - Aug 8, 2014 om 22:08
9 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vraag geen advies over deze zaken tijger zoals je kan lezen dus laat het alsjeblieft

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2014 om 22:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het advies is gratis en gezien uw beschrijving kunt u dat wel gebruiken om volgende problemen te voorkomen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 9, 2014 om 00:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als de NHG de restschuld op zich neemt melden zij dit aan als zijnde een krediet op uw naam twv €10.000 (in uw geval).
Dit doen ze omdat het anders wel erg makkelijk wordt om restschuld weg te poetsen en een andere woning aan te schaffen.
Stel ik heb € 25.000 restschuld die de NHG voor me betaald, dan is het niet zo van mooi die 25 ruggen zijn betaald laat ik maar eens kijken voor een nieuwe hypotheek.
NHG is een garantie en een van de voorwaarden is dat als u aan de eisen voldoet voor het gat tussen waarde en hypotheek van de woning op te vangen dat u dan 5 jaar voor dit bedrag bij het BKR staat. Zowel BKR, Hypotheekverstrekker, Bank en NHG kunnen dit niet voor u wegpoetsen.