ro
door rondol May 6, 2011 om 12:39
Geldzaken & recht

BKR

Graag wil ik ook inzage, in mijn BKR registratie, echter heb ik al 10 keer via een bank deze gegevens opgevraagd. Deze gegevens heb ik echter NOOIT ontvangen. Ik heb hiervoor al 10 keer 4,00 euro (40,00 euro) betaald. Het geld heb ik echter ook nooit teruggezien. Wat kan ik nu verder doen, om deze gegevens te krijgen? Ik heb geen zin, om nogmaals hiervoor te betalen!

3743 24 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kiran
door kiran - May 6, 2011 om 21:34
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@rondol

Misschien dat langsgaan in Tiel een optie is?
Klik hier: info

herrdroetker
door herrdroetker - May 6, 2011 om 21:53
275 Antwoorden / 10 Vragen
0

Lieber Rondol,

Kiran hierboven geeft de juiste informatie. Als u het juiste formulier correct hebt ingevuld en bij uw bank hebt ingeleverd en betaald, dan had de BKR registratie naar uw huisadres gezonden moeten zijn. Maar waarom probeert u dat 10 x overnieuw, als de registratie niet komt?

U had immers ook een brief kunnen schrijven aan BKR met de mededeling dat u op bij een aanvraag heeft ingediend, waar u tot op heden niets heeft ontvangen. Uiteraard kunt u dat alsnog doen. Voor die € 40,- moet BKR zeker reageren. (BKR, Postbus 6080, 4000 HB Tiel)

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

herrdroetker
door herrdroetker - May 6, 2011 om 21:54
275 Antwoorden / 10 Vragen
0

Dat ging mis: ".... dat u op DATUM bij BANK een aanvraag heeft ingediend," dus.

ro
door rondol - May 7, 2011 om 18:16
43 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=herrdroetker schreef op vrijdag 6 mei 2011, 21:53]Lieber Rondol,

Kiran hierboven geeft de juiste informatie. Als u het juiste formulier correct hebt ingevuld en bij uw bank hebt ingeleverd en betaald, dan had de BKR registratie naar uw huisadres gezonden moeten zijn. Maar waarom probeert u dat 10 x overnieuw, als de registratie niet komt?

U had immers ook een brief kunnen schrijven aan BKR met de mededeling dat u op bij een aanvraag heeft ingediend, waar u tot op heden niets heeft ontvangen. Uiteraard kunt u dat alsnog doen. Voor die € 40,- moet BKR zeker reageren. (BKR, Postbus 6080, 4000 HB Tiel)

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

Ik heb oo diverse malen een brief geschreven, maar ook daar reageren ze niet op!

jaapje_1
door jaapje_1 - May 9, 2011 om 08:27
315 Antwoorden / 0 Vragen
0

niet logisch dat u dit 10 keer achter elkaar probeerd. Ga naar uw bank en geef aan dat u de BKR gegevens maar niet ontvangt. Uw bank is uw contactpersoon in dezen en moeten dit oplossen.
Geef ook aan dat u de 40 euro terug wilt omdat er niet geleverd is wat overeengekomen is.

herrdroetker
door herrdroetker - May 9, 2011 om 09:35
275 Antwoorden / 10 Vragen
0

Lieber Rondol,

Het BKR is een formele ambtelijke organisatie, waar de molens vaak langzaam draaien, maar altijd wel zeker. Er zou eigenlijk altijd een schriftelijk antwoord moeten op een brief, zelfs als er een onzinnige vraag in wordt gesteld. Het kan wel zo'n 6 weken duren.

Weet u heel zeker dat uw adressering klopt, waarop zij moeten antwoorden? U kunt het nog een keer proberen met een brief en dan na ongeveer een week het BKR opbellen en vriendelijk vragen of zij uw brief hebben ontvangen en op welke termijn u een antwoord kunt verwachten.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

herrdroetker
door herrdroetker - May 9, 2011 om 09:40
275 Antwoorden / 10 Vragen
0

Uiteraard is het advies van Jaapje om naar uw bank te gaan ook een goede. Die kan namelijk ook wel wat service verlenen om u te helpen.

ro
door rondol - May 9, 2011 om 11:33
43 Antwoorden / 5 Vragen
0

Het is mij ooit eens gezegd, dat of het BKR, dan wel de instantie, die de BKR wil laten registreren, melding MOET maken, bij de persoon die geregistreerd wordt. dit is bij mij ook nooit gebeurt!

ro
door rondol - May 9, 2011 om 11:40
43 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=herrdroetker schreef op maandag 9 mei 2011, 09:35]Lieber Rondol,

Het BKR is een formele ambtelijke organisatie, waar de molens vaak langzaam draaien, maar altijd wel zeker.

Te langzaam

[quote] Weet u heel zeker dat uw adressering klopt, waarop zij moeten antwoorden? U kunt het nog een keer proberen met een brief en dan na ongeveer een week het BKR opbellen en vriendelijk vragen of zij uw brief hebben ontvangen en op welke termijn u een antwoord kunt verwachten.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

JA! Ze hebben mij een brief terug gestuurd, met de mededeling, geen betaling te hebben ontvangen, terwijl ik kopie van betalingsbewijs had bijgevoegd!!!!

sonjaatje
door sonjaatje - May 9, 2011 om 11:46
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wordt tijd om contact op te nemen met de Ombudsman want dit is belachelijk.

gerdaterhaar
door gerdaterhaar - May 9, 2011 om 13:44
16 Antwoorden / 18 Vragen
0

Beetje vreemd om daar 10 keer voor te betalen, was na de 1e keer betalen mijn verhaal al gaan halen.
Aan wie heb je het geld moeten betalen, aan de bank of BKR?
Als ze wel de betaling goed kunnen regelen zou de rest ook moeten lukken.

flovo
door flovo - May 9, 2011 om 14:06
14 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=rondol schreef op maandag 9 mei 2011, 11:40][quote=herrdroetker schreef op maandag 9 mei 2011, 09:35]Lieber Rondol,

JA! Ze hebben mij een brief terug gestuurd, met de mededeling, geen betaling te hebben ontvangen, terwijl ik kopie van betalingsbewijs had bijgevoegd!!!!

In dat geval: weet u HEEL ZEKER dat u (of uw bank) het goede bankrekeningnummer heeft gebruikt?

Ik zou met de brief van het BKR (geld niet ontvangen) bij uw bank langs gaan en bewijzen vragen van de 10 betalingen die zij voor u hebben verricht.

traporgel
door traporgel - May 9, 2011 om 14:43
191 Antwoorden / 4 Vragen
0

[quote=flovo schreef op maandag 9 mei 2011, 14:06Ik zou met de brief van het BKR (geld niet ontvangen) bij uw bank langs gaan en bewijzen vragen van de 10 betalingen die zij voor u hebben verricht.

Sorry, maar het bewijs van betaling door de bank heb je toch al in huis? Die 4 euro is afgeschreven van je rekening, dus staat op je afschriften. Als het niet is afgeschreven, dan heeft de bank dus duidelijk een fout gemaakt.

wimmi20
door wimmi20 - May 9, 2011 om 14:57
2154 Antwoorden / 7 Vragen
0

Ik weet niet hoe het komt, maar van de hele vraag geloof ik nix.
Als je informatie van het BKR wilt hebben dan is dat omdat een lening of financiering is geweigerd.
Die informatie vraag je toch niet op voor de lol ?
En als die lening is geweigerd dan vraag je gewoon waarom dat is.
En 10 maal betalen ??
Hoe kan ik dat nou geloven ?
We kennen allemaal het spreekwoord van de ezel en de steen.
10 maal dezelfde steen ?

poltol
door poltol - May 9, 2011 om 15:11
3885 Antwoorden / 22 Vragen
0

Hallo,

U heef te weinig betaald!!

Het bedrag is nu €4.95.

U kunt uw gegevens ook bij ons in Tiel ophalen. Maakt u dan wel minstens tien werkdagen van te voren telefonisch een afspraak met de afdeling Inlichtingen & Inzage. Alleen zo kunnen wij ervoor zorgen dat u uw gegevens direct kunt meenemen. Net als bij de bank is het betalen van € 4,95 en identificatie verplicht.

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur op het nummer 0900 257 84 35.


Vr.gr. poltol

tenormin
door tenormin - May 9, 2011 om 22:39
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

Ik begrijp niet waarom Kiran 2 duimen naar beneden krijgt toegewezen. Hij geeft een duidelijke site aan die ik goed heb doorgelezen en er staat zeer duidelijk dat de bank het geld int; hij, Rondol, zich moet legitimeren en er dan inzage krijgt. Wat ik, en anderen met mij, niet begrijp is dat Kiran dit grapje 10x doet. Dat is dan weer iets wat mijn (sorry) wantrouwen wekt, want niemand gaat € 40.00 aan iets spenderen als je na de eerste aanvraag al niets verneemt. Rondol, ga terug naar de bank met al je 10 afschriften en/of ontvangstbewijzen van betaling en eis je geld terug.

tenormin
door tenormin - May 9, 2011 om 22:45
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=sonjaatje schreef op maandag 9 mei 2011, 11:46]Wordt tijd om contact op te nemen met de Ombudsman want dit is belachelijk.

Sonjaatje, ik denk dat de Ombudsman wel iets interessanters aan de kaak kan stellen. Ik geloof niet helemaal het verhaal van TS, of andersom gezegd: helemaal niet eigenlijk.

ro
door rondol - May 10, 2011 om 00:58
43 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=poltol schreef op maandag 9 mei 2011, 15:11]Hallo,

U heef te weinig betaald!!

Het bedrag is nu €4.95.

U kunt uw gegevens ook bij ons in Tiel ophalen. Maakt u dan wel minstens tien werkdagen van te voren telefonisch een afspraak met de afdeling Inlichtingen & Inzage. Alleen zo kunnen wij ervoor zorgen dat u uw gegevens direct kunt meenemen. Net als bij de bank is het betalen van € 4,95 en identificatie verplicht.

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur op het nummer 0900 257 84 35.


Vr.gr. poltol

Toen ik mijn gegevens had opgevraagd, was het nog 4 euro. Duidelijk is dat het bedrag inmiddels is verhoogd!

ro
door rondol - May 10, 2011 om 12:29
43 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=brigden schreef op maandag 9 mei 2011, 22:39]Ik begrijp niet waarom Kiran 2 duimen naar beneden krijgt toegewezen.

Dat begrijp ik ook niet!

[quote] Ga terug naar de bank met al je 10 afschriften en/of ontvangstbewijzen van betaling en eis je geld terug.

Als je goed hebt gelezen, is dit al geruime tijd geleden, en heb ik die papieren Niet meer.

tenormin
door tenormin - May 10, 2011 om 14:41
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=rondol schreef op dinsdag 10 mei 2011, 12:29][quote=brigden schreef op maandag 9 mei 2011, 22:39]Ik begrijp niet waarom Kiran 2 duimen naar beneden krijgt toegewezen.

Dat begrijp ik ook niet!

[quote] Ga terug naar de bank met al je 10 afschriften en/of ontvangstbewijzen van betaling en eis je geld terug.

Als je goed hebt gelezen, is dit al geruime tijd geleden, en heb ik die papieren Niet meer.

Ja, dat is dan behoorlijk dom om bankafschriften BIET te bewaren. Er staat, voor zover ik weet een adviestijd voor om belangrijk papierwerk 10 jaar te bewaren, dus ik heb dozen vol met samengebonden afschrijvingen op jaartal in de kelder. Maar ik heb al eerder aangegeven, hoe lullig dit ook klinkt, ik geloof het verhaal eigenlijk niet. Erg van mij, maar ja, ik ben denk ik, niet de enige. Of dateert dit verhaal uit het jaar 2001, toen we de gulden nog hadden?

tenormin
door tenormin - May 10, 2011 om 14:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

Ohoh Rondol, lees NIET!! Sorry, de B zit naast de N op keyboard.

ro
door rondol - May 11, 2011 om 03:53
43 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote]Ja, dat is dan behoorlijk dom om bankafschriften BIET te bewaren. Er staat, voor zover ik weet een adviestijd voor om belangrijk papierwerk 10 jaar te bewaren, dus ik heb dozen vol met samengebonden afschrijvingen op jaartal in de kelder. Maar ik heb al eerder aangegeven, hoe lullig dit ook klinkt, ik geloof het verhaal eigenlijk niet. Erg van mij, maar ja, ik ben denk ik, niet de enige. Of dateert dit verhaal uit het jaar 2001, toen we de gulden nog hadden?

Deze zijn bij de verhuizing, enige jaren geleden kwijt geraakt, of het kan zijn, dat ik ze na 5 jaar heb weggegooid, daar mij werd gezegd, deze VIJF jaar te bewaren!!!!!

ro
door rondol - May 11, 2011 om 03:57
43 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote]

Sorry, maar het bewijs van betaling door de bank heb je toch al in huis? Die 4 euro is afgeschreven van je rekening, dus staat op je afschriften. Als het niet is afgeschreven, dan heeft de bank dus duidelijk een fout gemaakt.



Ik heb deze contant betaald, omdat ik een rekening had bij de POSTBANK, en ik hier mijn gegevens NIET kon opvragen. Ik moest dit bij een BANK doen, en NIET bij de GIRO.

tenormin
door tenormin - May 11, 2011 om 08:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=rondol schreef op woensdag 11 mei 2011, 03:57][quote]

Sorry, maar het bewijs van betaling door de bank heb je toch al in huis? Die 4 euro is afgeschreven van je rekening, dus staat op je afschriften. Als het niet is afgeschreven, dan heeft de bank dus duidelijk een fout gemaakt.



Ik heb deze contant betaald, omdat ik een rekening had bij de POSTBANK, en ik hier mijn gegevens NIET kon opvragen. Ik moest dit bij een BANK doen, en NIET bij de GIRO.

Rondol, dit word een gebed zonder eind; de, toen Postbank, was ook een bank, ik zat daar ook en net als velen met mij toen het ING werd. De Postbank werd alleen niet geaccepteerd in die jaren omdat er geen IBAN nummer aan te pas kwam, wat voor buitenlandse overschrijvingen nodig was. Iedere Nederlandse overschrijving of storting werd gewoon gedaan bij de toenmalige Postbank; alleen buitenlandse pensioenen o.i.d. niet.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer