Graag wil ik ook inzage, in mijn BKR registratie, echter heb ik al 10 keer via een bank deze gegevens opgevraagd. Deze gegevens heb ik echter NOOIT ontvangen. Ik heb hiervoor al 10 keer 4,00 euro (40,00 euro) betaald. Het geld heb ik echter ook nooit teruggezien. Wat kan ik nu verder doen, om deze gegevens te krijgen? Ik heb geen zin, om nogmaals hiervoor te betalen!
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Kiran hierboven geeft de juiste informatie. Als u het juiste formulier correct hebt ingevuld en bij uw bank hebt ingeleverd en betaald, dan had de BKR registratie naar uw huisadres gezonden moeten zijn. Maar waarom probeert u dat 10 x overnieuw, als de registratie niet komt?
U had immers ook een brief kunnen schrijven aan BKR met de mededeling dat u op bij een aanvraag heeft ingediend, waar u tot op heden niets heeft ontvangen. Uiteraard kunt u dat alsnog doen. Voor die € 40,- moet BKR zeker reageren. (BKR, Postbus 6080, 4000 HB Tiel)
[quote=herrdroetker schreef op vrijdag 6 mei 2011, 21:53]Lieber Rondol,
Kiran hierboven geeft de juiste informatie. Als u het juiste formulier correct hebt ingevuld en bij uw bank hebt ingeleverd en betaald, dan had de BKR registratie naar uw huisadres gezonden moeten zijn. Maar waarom probeert u dat 10 x overnieuw, als de registratie niet komt?
U had immers ook een brief kunnen schrijven aan BKR met de mededeling dat u op bij een aanvraag heeft ingediend, waar u tot op heden niets heeft ontvangen. Uiteraard kunt u dat alsnog doen. Voor die € 40,- moet BKR zeker reageren. (BKR, Postbus 6080, 4000 HB Tiel)
Gesundheit! HerrDoktorOetker
Ik heb oo diverse malen een brief geschreven, maar ook daar reageren ze niet op!
niet logisch dat u dit 10 keer achter elkaar probeerd. Ga naar uw bank en geef aan dat u de BKR gegevens maar niet ontvangt. Uw bank is uw contactpersoon in dezen en moeten dit oplossen. Geef ook aan dat u de 40 euro terug wilt omdat er niet geleverd is wat overeengekomen is.
Het BKR is een formele ambtelijke organisatie, waar de molens vaak langzaam draaien, maar altijd wel zeker. Er zou eigenlijk altijd een schriftelijk antwoord moeten op een brief, zelfs als er een onzinnige vraag in wordt gesteld. Het kan wel zo'n 6 weken duren.
Weet u heel zeker dat uw adressering klopt, waarop zij moeten antwoorden? U kunt het nog een keer proberen met een brief en dan na ongeveer een week het BKR opbellen en vriendelijk vragen of zij uw brief hebben ontvangen en op welke termijn u een antwoord kunt verwachten.
Het is mij ooit eens gezegd, dat of het BKR, dan wel de instantie, die de BKR wil laten registreren, melding MOET maken, bij de persoon die geregistreerd wordt. dit is bij mij ook nooit gebeurt!
[quote=herrdroetker schreef op maandag 9 mei 2011, 09:35]Lieber Rondol,
Het BKR is een formele ambtelijke organisatie, waar de molens vaak langzaam draaien, maar altijd wel zeker.
Te langzaam
[quote] Weet u heel zeker dat uw adressering klopt, waarop zij moeten antwoorden? U kunt het nog een keer proberen met een brief en dan na ongeveer een week het BKR opbellen en vriendelijk vragen of zij uw brief hebben ontvangen en op welke termijn u een antwoord kunt verwachten.
Gesundheit! HerrDoktorOetker
JA! Ze hebben mij een brief terug gestuurd, met de mededeling, geen betaling te hebben ontvangen, terwijl ik kopie van betalingsbewijs had bijgevoegd!!!!
Beetje vreemd om daar 10 keer voor te betalen, was na de 1e keer betalen mijn verhaal al gaan halen. Aan wie heb je het geld moeten betalen, aan de bank of BKR? Als ze wel de betaling goed kunnen regelen zou de rest ook moeten lukken.
[quote=rondol schreef op maandag 9 mei 2011, 11:40][quote=herrdroetker schreef op maandag 9 mei 2011, 09:35]Lieber Rondol,
JA! Ze hebben mij een brief terug gestuurd, met de mededeling, geen betaling te hebben ontvangen, terwijl ik kopie van betalingsbewijs had bijgevoegd!!!!
In dat geval: weet u HEEL ZEKER dat u (of uw bank) het goede bankrekeningnummer heeft gebruikt?
Ik zou met de brief van het BKR (geld niet ontvangen) bij uw bank langs gaan en bewijzen vragen van de 10 betalingen die zij voor u hebben verricht.
[quote=flovo schreef op maandag 9 mei 2011, 14:06Ik zou met de brief van het BKR (geld niet ontvangen) bij uw bank langs gaan en bewijzen vragen van de 10 betalingen die zij voor u hebben verricht.
Sorry, maar het bewijs van betaling door de bank heb je toch al in huis? Die 4 euro is afgeschreven van je rekening, dus staat op je afschriften. Als het niet is afgeschreven, dan heeft de bank dus duidelijk een fout gemaakt.
Ik weet niet hoe het komt, maar van de hele vraag geloof ik nix. Als je informatie van het BKR wilt hebben dan is dat omdat een lening of financiering is geweigerd. Die informatie vraag je toch niet op voor de lol ? En als die lening is geweigerd dan vraag je gewoon waarom dat is. En 10 maal betalen ?? Hoe kan ik dat nou geloven ? We kennen allemaal het spreekwoord van de ezel en de steen. 10 maal dezelfde steen ?
U kunt uw gegevens ook bij ons in Tiel ophalen. Maakt u dan wel minstens tien werkdagen van te voren telefonisch een afspraak met de afdeling Inlichtingen & Inzage. Alleen zo kunnen wij ervoor zorgen dat u uw gegevens direct kunt meenemen. Net als bij de bank is het betalen van € 4,95 en identificatie verplicht.
Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur op het nummer 0900 257 84 35.
Ik begrijp niet waarom Kiran 2 duimen naar beneden krijgt toegewezen. Hij geeft een duidelijke site aan die ik goed heb doorgelezen en er staat zeer duidelijk dat de bank het geld int; hij, Rondol, zich moet legitimeren en er dan inzage krijgt. Wat ik, en anderen met mij, niet begrijp is dat Kiran dit grapje 10x doet. Dat is dan weer iets wat mijn (sorry) wantrouwen wekt, want niemand gaat € 40.00 aan iets spenderen als je na de eerste aanvraag al niets verneemt. Rondol, ga terug naar de bank met al je 10 afschriften en/of ontvangstbewijzen van betaling en eis je geld terug.
[quote=sonjaatje schreef op maandag 9 mei 2011, 11:46]Wordt tijd om contact op te nemen met de Ombudsman want dit is belachelijk.
Sonjaatje, ik denk dat de Ombudsman wel iets interessanters aan de kaak kan stellen. Ik geloof niet helemaal het verhaal van TS, of andersom gezegd: helemaal niet eigenlijk.
[quote=poltol schreef op maandag 9 mei 2011, 15:11]Hallo,
U heef te weinig betaald!!
Het bedrag is nu €4.95.
U kunt uw gegevens ook bij ons in Tiel ophalen. Maakt u dan wel minstens tien werkdagen van te voren telefonisch een afspraak met de afdeling Inlichtingen & Inzage. Alleen zo kunnen wij ervoor zorgen dat u uw gegevens direct kunt meenemen. Net als bij de bank is het betalen van € 4,95 en identificatie verplicht.
Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur op het nummer 0900 257 84 35.
Vr.gr. poltol
Toen ik mijn gegevens had opgevraagd, was het nog 4 euro. Duidelijk is dat het bedrag inmiddels is verhoogd!
[quote=rondol schreef op dinsdag 10 mei 2011, 12:29][quote=brigden schreef op maandag 9 mei 2011, 22:39]Ik begrijp niet waarom Kiran 2 duimen naar beneden krijgt toegewezen.
Dat begrijp ik ook niet!
[quote] Ga terug naar de bank met al je 10 afschriften en/of ontvangstbewijzen van betaling en eis je geld terug.
Als je goed hebt gelezen, is dit al geruime tijd geleden, en heb ik die papieren Niet meer.
Ja, dat is dan behoorlijk dom om bankafschriften BIET te bewaren. Er staat, voor zover ik weet een adviestijd voor om belangrijk papierwerk 10 jaar te bewaren, dus ik heb dozen vol met samengebonden afschrijvingen op jaartal in de kelder. Maar ik heb al eerder aangegeven, hoe lullig dit ook klinkt, ik geloof het verhaal eigenlijk niet. Erg van mij, maar ja, ik ben denk ik, niet de enige. Of dateert dit verhaal uit het jaar 2001, toen we de gulden nog hadden?
[quote]Ja, dat is dan behoorlijk dom om bankafschriften BIET te bewaren. Er staat, voor zover ik weet een adviestijd voor om belangrijk papierwerk 10 jaar te bewaren, dus ik heb dozen vol met samengebonden afschrijvingen op jaartal in de kelder. Maar ik heb al eerder aangegeven, hoe lullig dit ook klinkt, ik geloof het verhaal eigenlijk niet. Erg van mij, maar ja, ik ben denk ik, niet de enige. Of dateert dit verhaal uit het jaar 2001, toen we de gulden nog hadden?
Deze zijn bij de verhuizing, enige jaren geleden kwijt geraakt, of het kan zijn, dat ik ze na 5 jaar heb weggegooid, daar mij werd gezegd, deze VIJF jaar te bewaren!!!!!
Sorry, maar het bewijs van betaling door de bank heb je toch al in huis? Die 4 euro is afgeschreven van je rekening, dus staat op je afschriften. Als het niet is afgeschreven, dan heeft de bank dus duidelijk een fout gemaakt.
Ik heb deze contant betaald, omdat ik een rekening had bij de POSTBANK, en ik hier mijn gegevens NIET kon opvragen. Ik moest dit bij een BANK doen, en NIET bij de GIRO.
[quote=rondol schreef op woensdag 11 mei 2011, 03:57][quote]
Sorry, maar het bewijs van betaling door de bank heb je toch al in huis? Die 4 euro is afgeschreven van je rekening, dus staat op je afschriften. Als het niet is afgeschreven, dan heeft de bank dus duidelijk een fout gemaakt.
Ik heb deze contant betaald, omdat ik een rekening had bij de POSTBANK, en ik hier mijn gegevens NIET kon opvragen. Ik moest dit bij een BANK doen, en NIET bij de GIRO.
Rondol, dit word een gebed zonder eind; de, toen Postbank, was ook een bank, ik zat daar ook en net als velen met mij toen het ING werd. De Postbank werd alleen niet geaccepteerd in die jaren omdat er geen IBAN nummer aan te pas kwam, wat voor buitenlandse overschrijvingen nodig was. Iedere Nederlandse overschrijving of storting werd gewoon gedaan bij de toenmalige Postbank; alleen buitenlandse pensioenen o.i.d. niet.
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen.
Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k
...
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer