va
door vanhout Apr 6, 2008 om 17:29
Voeding & gezondheid

Blaasontsteking en cranberry capsules

Ben op zoek naar ervaringen van mensen met regelmatige blaasontsteking en die hiervoor cranberry capsules gebruiken. Helpt dit echt? Zo ja, moet je die dagelijks innemen, en hoeveel, zit er nog veel verschil in de soorten capsules (met cranberries)

175117 46 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 6, 2008 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

cranberrys lijkt mij niet zo een goed idee. veel beter is CANTHARIS VESICATORIA en LACHESIS MUTUS . beide van VSM (sterkte D6). verder is een hele hoge dosis vitamine C een hulpmiddel. voor preventie; warme, goed sluitende onderkleding kan wel wat voorkomen. beide genoemde middelen kunnen samen of afzonderlijk gebruikt worden, 3 x daags 2 tabletjes, in acute gevallen elk uur een dosis.er zijn oa internet drogisten die dit hebben.de meeste apotheken leveren het ook.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2008 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cranberry capsules kunnen [mede] preventief helpen. Het kotm vooral door het hoge gehalte aan vitamine C. Dit moet er voor zorgen dat er miner snel infecties ontstaan.

Zelf heb ik het ook een aantal maanden gebruikt in een periode dat ik niet lekker in  mijn vel zat en mijn weerstand minder was. Zwakke plek dus de blaas met als gevolg geregeld blaasontsteking. Ik heb de cranberrycapsules een aantal maanden geslikt en in die tijd geen ontsteking meer gehad.

Helemaal zeker dat dit 'alleen' van de capsules kwam kan ik niet zijn, maar ik heb wel het idee dat het geholpen heeft om me minder vatbaar te maken.

groet,

mr

ve
door verwijderd - Apr 29, 2008 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Van Hout,

Ik heb al jaren last van blaasontsteking, minstens 4 keer per jaar. Ik gebruik sinds een half jaar cranberry capsules, t.w. Cysticare van Optimax en tot nu toe nog geen blaasontsteking weer gehad. Deze capsules gebruik je dagelijks. Wanneer je al blaasontsteking hebt 3x 2 capsules per dag. Na die tijd 1 à 2 capsules per dag.

Met vr. groet

Annemarie

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

gebruik per dag, 2 vit. C-1000 bruistabletten. Het helpt!!

Groetjes en succes.

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb heel erg veel last gehad van blaasontstekingen. In eerste instantie heb ik vitamine C als preventiemaatregel gehad. Ik moest daarmee stoppen omdat sommige mensen hierdoor nierstenen ontwikkelden (o.a. ik) Ben toen overgestapt naar cranberrie-capsules. Helaas was het voor mij te laat.

Het zuur van zowel vit. C als de cranberries, zorgen ervoor dat bepaalde bacteriën zich niet aan de blaaswand kunnen hechten. De blaasontstekng geneest er niet door, maar helpt er een te voorkomen. Het maakt weinig verschil tussen goedkope en dure capsules.

Er zijn ook vloeibare  vormen (cranberriesap) die effectief zijn.

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag van Hout, Zoals de schrijvers voor mij al gezegd hebben cranberrycapsules (ik heb het eigen merk van de apotheek) helpen echt. Of een grote dosis vitamine C, (het teveel plas je weer uit) maar de capsules bevallen me beter. En wat betreft warme kleding dat is natuurlijk altijd lekker als het koud is, maar het helpt niet tegen het krijgen van blaasontsteking, want dit is een bacteriele infectie en daar helpen jammer genoeg warme kleren niet tegen. Ik heb denk ik nu al 1 jaar geen blaasontsteking gehad. Groeten Marann

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Mijn moeder gebruikt het ook, tot nu toe met weinig resultaat. Ook gebruikt ze nu drank, gewoon te koop bij de AH, maar nog steeds heeft ze regelmatig blaasontstekingen.

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marann,

Inderdaad heb je grote hoeveelheden vit C nodig. En de van de natuurlijke soort plas je het allemaal weer uit. De synthetische werkt een beetje anders. Die kunnen nierstenen veroorzaken. Daarom is het beter om de cranberrie te gebruiken. Dat is een natuurlijk product. Behalve het hoesje er om heen.

En als de blaasontstekingen toch voordurend blijven, is het noodzaak om eens door een uroloog na te laten kijken waar de oorzaak ligt.

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Irritatie te voorkomen: katoenen, luchtig ondergoed en geen inlegkruisjes e.d. dragen wil een blaasontsteking ook helpen voorkomen.

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat klopt het hoesje waarin de cranberrypoeder zit is van gelatine en gooi ik dan ook altijd weg. Ik ben vegetariër (gelatine is gemaakt van botten) en je kunt het poeder met een beetje water wegspoelen. Groeten Marann

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jezelf warm kleden en katoenen ondergoed dragen is gewoon een FABEL!
Een blaasontsteking is een bacterie. Die ontstaat niet omdat je toevallig een keer een rok draagt met een dun onderbroekje.

Wat bij mij altijd goed helpt is Solidago van Dr. Vogel. Ik ben vandaag ook weer Solidago Forte gaan halen, omdat ik ook weer met een blaasontsteking te kampen heb.
Verder veel zure dingen drinken zoals cranberrysap (is echt smerig!) of geel grapefruitsap.

En het bijgebruik van vit. C is ook erg goed.

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

De grootste boesdoener van blaasontsteking is verkeerde toilethygiëne. Bij vrouwen althans. Met een wc-papiertje hoor je van onder naar boven te vegen, Andersom  breng je de darmbacteriën dicht bij de blaasuitgang.

Vrouwen hebben dan ook vele malen vaker een ontsteking dan mannen

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Puntsgewijs.

Bij een infectie helpt warm ondergoed niet en is zelfs contraproductief.

Ik gebruik Lucovitaal Cranberrycapsules 1 maal per dag sinds 2 jaar en geen blaasontstekingen meer.

Maar inderdaad het allerbelangrijkste is een goede toilethygiene, dus van voor naar achter vegen, de voornaamste besmetting ontstaat door darmbacterien. Dankzij mijn vrouwelijke huisarts en haar getekende instructies ga ik dus nooit meer de fout in.

Ook kan het Indonesische mandjirren helpen, na het plassen reinigen met water, dus altijd een fles water en kleine handdoekjes in het toilet hebben.

Succes

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

De grootste boesdoener van blaasontsteking is verkeerde toilethygiëne. Bij vrouwen althans. Met een wc-papiertje hoor je van onder naar boven te vegen, Andersom  breng je de darmbacteriën dicht bij de blaasuitgang.

Vrouwen hebben dan ook vele malen vaker een ontsteking dan mannen

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tot mijn verbazing kom ik niet tegen dat het dagelijks dragen van inlegkruisjes en/of het te lang dragen van tampons ook een blasontsteking kan veroorzaken.
Het zelfreinigend vermogen van de vagina  woordt door dit te veelvuldig gebruik verstoord met alks gevolg een verstoring van de zuurgraad waardoor ook bacteriën kunnen toeslaan die anders door de natuurlijke zuurgraad geen kans hebben.

Voor het vitamine C-verhaal zou men eens wat objectievere informatie moeten zoeken zoals bij een arts, het boek Medicijnen -auteur Ivan Wolffers=openbare bibliotheek of kopen!) of eens vitamine C intikken in Wikipedia.
Immers, over vitamine C wordt veel onzin geschreven, ook hier.
Want immers, een doodgewone Kiwi geeft me een stoot vitamine C !!
Nou!!!
Een stuk goedkoper dan de hier aanbevolen "alternatieve"middeltjes.

De Vrije Vogel

die door dit soort kritische opmerkingen een ban heeft gekregen bij de kwakzalvervriendelijke Tros-Radar!

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een kiwi heeft inderdaad veel vit C. en een aardbei niet te vergeten.

In dit geval helpt de vit op zich niet maar het ZUUR. Dus gewoon fruit heb je nodig om je weerstand op te bouwen maar niet om de zuurgraad van de inhoud van je blaas te bepalen. De hoeveelheid zuur in je blaas is van belang.

En over inlegkruisjes heb ik hier wel iets gelezen! Maar die veroorzaken zelden blaasontsteking. De darmbacteriën zijn de grote boosdoeners.

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om de kans op blaasontsteking te verkleinen wil het ook wel eens helpen om meteen na het vrijen te gaan plassen.

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou denken: naar de huisarts en vragen om een anti-bioticakuur! Bij de apotheek kun je een informatieblad halen met uitleg over blaasontsteking en wat je zelf kunt doen om regelmatige terugkerende blaasontsteking te voorkomen (goede toilethygiene is al genoemd,) dat lijkt me goed en professioneel advies.

Ik weet niet of ik als het om mijn gezondheid gaat alle op deze plek genoemde, uiteraard welgemeende maar wellicht niet altijd deskundige adviezen, zou (willen) opvolgen!

Zo heb ik mijn twijfels bij het verwijderen van het capsule-hoesje van een poeder. Dat hoesje zit er toch niet voor niets omheen? Ik neem aan dat dat is om je slokdarm te beschermen tegen het poeder, en dat het capsule-hoesje pas in je maag moet oplossen. Ik kan me wel voorstellen dat je als vegetariër moeite hebt met het gebruiken van een middel in die vorm, omdat het capsule-hoesje van gelatine is, en gelatine van varkensbotten gemaakt wordt. Maar zou de apotheek dan van het poeder een stevig pilletje van kunnen persen voor jou? 't Is maar een idee...

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een capsulehoesje heeft een doel. Meestal is het voor de beschemingvan de maag, soms voor de smaak. Zoals in dit geval.

Cranberriesap is dan voor velen "niet om in te nemen" Er zijn ook mensen die zeggen baat te hebben door het drinken van azijn. Daar twijfel ik zeer aan, maar in ieder geval krijg ik dat nooit door mijn keel

Zelf heb ik geen blaas meer naar vreselijk lang dokteren. Ik heb een urostoma. Er zitten nog steeds bacteriën te pesten. Iedere dag wordt er op advies van de dermatoloog een azijncompres (1 op 5) op gelegd. Bacteriën zijn nog niet weg maar ze veroorzaken geen last meer.

Ik ben geen aanhanger van alternatieve aanpak, behalve als het helpt.

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

O ja, de cranbarrie-capsules worden voorgeschreven door de uroloog. Bij een ontsteking krijg je doorgaans antibiotica, maar niet voor preventie!

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb regelmatig blaasontsteking en na een tip van de assisitente van de huisarts ben ik cranberry capsules gaan proberen. het help echt ik heb nu ruim een jaar nergens last meer van gehad. iik ga normaal tig keer binnen een uur naar toilet, ook dit is een stuk minder geworden sinds ik deze capsules neem van optimax cysticare cranberry capsules 1 per dag en als ik merk dat ik vaak naar toilet ga pak ik er een dag 2 stuks het helpt echt. ze zijn bij etos verkrijgbaar en goedkoper dan een andere drogist bij mij in de buurt.

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben 68 jaar. Veel blaasontstekingen gehad vroeger. Ik ben 30 jaar geleden met solidago begonnen. Dat heb ik 2 maanden volgehouden. Later als ik enigszins het gevoel had, dat het eraan kwam, slikte ik weer een poosje solidago. Mijn schoonzuster deed hetzelfde. We hebben daarna bijna nooit meer een blaasontsteking gehad. Bij dreiging ook wel eens vit. C 1000. Maar voor mij is solidago de oplossing gebleken.

Gewoon proberen. Succes

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Cristal, wat betreft het hoesje om de cranberrycapsule dit heeft men mij zelf in de apotheek gezegd, dat ik dit er wel af kan doen, omdat men weet dat ik vegetariër ben en veel medicijnen zo verpakt zijn. In andere gevallen krijg ik gewoon tabletten voorgeschreven. Groeten Marann

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klopt, ik schreef het al: of kwalijk voor de maag, of vanwege de onsmakelijke smaak!

Misschien was ik niet erg duidelijk!

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor, cranberry capsules helpen om blaasontsteking te voorkomen! Gewoon een keer mee beginnen en volhouden. Met alleen vitamine C redt je het niet, althans voor mij was dat niet afdoende. Echter, sinds een arts mij cranberry capsules aanraadde en er ook bij vermeldde dat het wel een poosje kan duren voordat het helpt, heb ik al tijden geen blaasontsteking meer. Eindelijk verlost van de eeuwige antibiotica en de bijwerkingen ervan.

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Best vanhout kijkt u hier............

Het middel Demanose zit in de cranberry het is dat suiker wat u nodig heeft wat het verkeerde bacterie verwijderd uit je blaas.Bij de drogist is het verkrijgbaar in potjes van 50 gram en dient u per dag een theelepeltje van te nemen.Als u alleen maar cranberry,s gaat eten krijgt u teweinig demanose binnen en kan het niet voldoende zijn werk doen

ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag van Hout,

Vitamine C is Ascorbinezuur. Op zich werkt zuur niet tegen blaasontsteking. Asc.zuur kan wel je algemene weerstand verhogen, als je er te weinig van binnen kreeg, tot op zekere hoogte.

Wat nog beter zou werken is D-Mannose, een speciale suiker, dat voorkomt in veenbes(=cranberry), doch 50 x meer in de Larix.
Dit is een soort slanke denneboom, die hier ook groeit.

Dit vond ik op deze site:  http://www.waterfall-d-mannose.com/Holland/Index.htm

Hoe komt het dat veenbes helpt tegen blaasontsteking.
* Het komt door de kleine hoeveelheid D-Mannose in veenbes. Dat veenbes enige bescherming biedt tegen E.coli en niet, zoals soms beweerd wordt, door het zuurmaken van de urine.
E.coli groeit net in een zuurrijke omgeving.* (E.coli = bacterie in je lichaam, welke zich ook in je blaas hecht.)

Lees het hele artikel maar eens. Klik op de rood-wit-blauwe vlag rechts, dan krijgt je het in 't Nederlands.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 02:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen, ga toch naar de dokter!

ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 02:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er een is die "gek" werd van een blaasontsteking ben ik het wel.. tot ik het volgende artikel las: "Een inwoner van Katwijk aan Zee had last van een langdurige blaasinfectie na een operatie vanwege blaaskanker.... niets hielp. de weerstand liep terug tot 5 %.

Vervolgens adviseerde een homeopatisch arts het volgende recept:

Neem elke dag een lepel honing met een fijngemaakt teentje knoflook. Daarnaast het gebruik van tuinkers op brood met kaas en in salades. Nu is de man voor honderd procent genezen".    Proberen kon geen kwaad.....! alles liever dan elke keer die ellende..

Honing met knoflook.... na, niet naar binnen te krijgen

Wel echter knoflook in tomatensap of cranberrythee met honing.

Zodra ik nu weer het gevoel krijg dat het niet helemaal meer "klopt", neem ik een glas tomatensap met uitgeperste knoflook en...probleem weer voor lang vergeten. De andere zaken hoeven dan niet eens meer, desnoods tussendoor voor de zekerheid af-en toe een cranberrypil of cranberrythee... maar de tomatensap met een of twee uitgeperste tenen knoflook is het voor mij helemaal!

ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van horen zeggen/ de (sluik)reklames van de kruidenwinkeltjes!

IK maak mij grote zorgen!

Immers, nu in kranten,weekbladen en tijdschriften de advertenties voor alternatieve middelen zich moeten beperken tot: "Het helpt mee te versterken", "Het kan", "het levert een bijdtrage aan", kortom allemaal slagen om de arm omdat een nieuwe wet nu voorschrijft dat de claims op alternatieve producten zoals boven omschreven, die gucosamines,haaienkraakbeen,biostabiels,aardstralenkastjes ook hun werkzaamheid wetenschapplijk moeten kunnen bewijzen!!

En op dit internet??
Daar wordt je om de oren geslagen met de meest onzinnige theorieën en alternatieve behandelingen die letterlijk levensgevaarlijk kunnen zijn!
Valse informatie die claimt dat kanker te voorkomen en zelfs te genezen valt door kruidenmiddeltje X in te nemen met als gevolg dat velen te laat zich eindelijk gaan wenden tot de reguliere gezondheidszorg met als resultaat! Niet meer behandelbaar.
Tik maar eens Simoncini in!, "Dr"Rath, zeer gevaarlijke personen met zeer gevaarlijke stellingen.
Bovendien is dit internet vervuild met vele websites die ogenschijnlijk opjectieve gezondheidsadviezen geven maar die bij verder klikken gewoon ordinaire reclame maakt voor al die alternatieve pilletjes,drankjes,poedertjes, hoge doses vitamines enzovoort.

Kijk maar eens naar het verschil tussen de website "Grenswetenschappen" en "Vereniging tegen de Kwakzalverij"

De Tros kiest duidelijk vopr de alternatieven.
Laat in vredesnaam dit forum niet vervuild worden met aanprijzers van niet werkzame producten.
Wat in een krant niet geclaimd mag worden zou ook op het internet en op dit forum niet geclaimd mogen worden.

Een zeer bezorgde

Vrije Vogel

ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gezond eten. (vergeten te melden)

Een mijns inziens objectieve site is:
http://www.voedingscentrum.nl/home.htm

Voor de zekerheid.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grootvader,

Om goede mediciijnen van de slechte alternatieven (ER ZIJN OOK GOEDE) te scheiden is het gebruik van logisch verstand nodig.

Tussen de soorten alternatieven is ook heel wat vershil tussen "Baat het niet, het schaadt öok niet."

Wat dacht je van een ijslollie teen een tand door de lip? Of ga jij meteen hiervoor naar een dokter? En het voorbeeld met dit weer, Je wordt hardstikke beroerd, raak zelfs je weg kwijt en iemand geeft je een kop bouillon?

De artsen zouden het druk krijgen... En zo is het ook met mensen die regelmatig blaasontsteking hebben. En het kan voorkomen worden? Zo niet ga je toch alsnog naar de arts?  De oorzaak vinden is ook belangrijk!

Je noemt de biostabiel, nou dat is een heel andere kwestie. Die hoort nou echt in de alternatieve nepcultuur!

ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grootvader,

Als het alleen om gezond eten zou gaan, had ik beide nieren nog!

En als men eerder ontdekt had dat je met cranberries veel kan voorkomen, waarschijnlijk ook nog! Maar jammergenoeg zijn er vele oorzaken.....

ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is "de tijd" nemen om te plassen ook een goede remedie tegen blaasontsteking. Blijf nog even zitten als je geplast hebt, meestal komt er nog meer urine.

ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cranberrycapsules (iedere dag één) van Kruidvat eigen merk. Al jaren geen blaasontsteking meer gehad.

ve
door verwijderd - May 18, 2008 om 00:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Grootvader,

Ik weet niet wat je allemaal beweert, na mijn suggestie het probleem eens  op deze manier aan te pakken aan de vragensteller van dit onderwerp.... Ik doe niet aan acabadraba, , niets geheimzinnigs, natuurlijk producten, tuinkers, knoflook, honing, tomatensap.

Weet je mijn huisarts gaf me ten einde raad zelfs een ''vaginale hormoonspuit''... Ja dag...! lees daarvan de bijwerkingen maar eens !!!

Grootvader, hoevaak heb jezelf te maken gehad met een blaasontsteking???

Ben jij een vrouw die steeds maar weer met dit probleem kampt..???

Lieve vragensteller, denk niet dat je als probeert het probleem op te lossen, zoals ik het tot nu toe doe, je binnen enkele dagen resultaat hebt, maar in mijn geval: "de aanhouder wint". Enkele weken? Maar ik ben erg blij, na alle kuren via mijn huisarts...moet ik ze je opnoemen...???? Nee he?

Kijk maar eens op internet wat knoflook, honing,tuinkers,tomatensap, ook granberry ...etc. voor je kunnen betekenen...welke gustige uitwerking zij kunnen hebben?

Wat iedereen ook verder beweert. O.K., er zullen ontegenzeggelijk mensen tussen zitten die met "onze" problemen kampen, maar eh...

Na kijk maar, doe maar wat je denkt dat goed is.

(Nou, nog even dan, mij hebben,enkel heel veel potjes cranberrypillen innemen, niet geholpen) Thee "Kruitvat" hielp wel tijdelijk.

Groetjes Polletje.

ve
door verwijderd - May 18, 2008 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste van Hout

Mijn advies is ga naar de huisarts en overleg voor een verwijzing naar de uroloog, die doet onderzoek en bespreekt in overleg met patiënt wat de beste behandeling is. Cranberry heeft bij niet geholpen ik heb 3 potten van 60 tabletten gebruikt, tijdens deze therapie toch nog 3x een blaasontsteking gehad. Dus voor miij helpt het niet, maar goed het is mogelijk dat het bij jou wel zoden aan de dijk zet. Beterschap Dorien

ve
door verwijderd - May 19, 2008 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ik gebruik via de huisarts Blasen und Nierentee van Heumann uit Duitsland haal ik gewoon in de Apotheek in Duitsland.En ik moet zeggen het werkt echt heb geen blaas ontsteking meer gehad

ve
door verwijderd - May 19, 2008 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ kleintjes:

De werkstof in Heumann Blasen u. Nierentee is Solubitrat.
Deze stof is bedoeld om nierstenen te voorkomen, bij mensen die snel last van niersteenvorming hebben. Bij onoordeelkundig gebruik kan ernstige nierschade optreden. Er zijn nog meer bijwerkingen bekend.

Zie: http://www.myapo.at/OTCkatalog/htm/solubitrat_tee_tassenfertig.htm

Dit zou ik niet zonder artstoezicht gebruiken!

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - May 20, 2008 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

1. Doordat vrouwen een kortere plasbuis hebben dan mannen krijgen zij sneller een blaasinfectie. 2. Doordat vrouwen een opening hebben om te plassen die dichter bij de anus ligt krijgen vrouwen sneller een blaasinfectie. 3. Mensen (bijv sommige gehandicapten) die moeten sonderen om hun urine kwijt te raken hebben door het inbrengen van de sonde een hoger risico op een blaasinfectie. 4. Wat voor besmetting is het? Het is een (meestal) bacteriele (e-coli) infectie doordat de bacterie bij vrouwen gemakkelijker via de plasbuis naar boven kan 'klimmen'.

5. WAT KAN JE ERAAN DOEN?

Ga bij twijfel altijd naar een arts!! Daarnaast het onderstaande advies:

A: Start een kuur cranberrysap, vloeibaar en ongezoet is het beste (bijv. terschellinger cranberrysap). Waarom? Er zitten in cranberry's stoffen die het moeilijker maken voor de e-coli bacterie zich aan de blaaswand te hechten. Men plast de bacterie eruit. Mocht je in de toekomst een eventuele volgende infectie voelen aankomen (je weet wel wat ik bedoel) Start zo snel mogelijk een nieuwe cranberrykuur.
B: Is er al antibiotica gegegeven of moet je het innemen? Neem dan gezonde darmbacterien erbij (bijv. newcare acidophillus). Men ziet toch op tv: 70% van je weerstand zit in je darmen? De antibiotica helpt ook je broodnodige gezonde bacterien om zeep. Na je antibiotica kuur is "70% weerstand"weg. De volgende blaasinfectie ligt door deze lage weerstand al op de loer (daarom zie je vaak herhaalde blaasontstekingen) Daarnaast kweek je hele 'goede' resistente e-coli bacterien in je blaas...lekker handig voor de volgende antibiotica kuur... die werkt dus nog slechter...

vragen? jgrkusters@hotmail.com

ve
door verwijderd - May 20, 2008 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

hrdwer rorman Even voor de duidelijkheid ik heb het via mijn huisarts gekregen maar was het gebruik vergeten te zeggen ik gebruik het nu nog maar een keer in de maand een kopje thee .Voor het begin ben ik de eerste dag 3 kopjes thee per dag met voldoende water er bij dat mocht ik 2 dagen doen en een week 1 kopje per dag toen ben ik gestopt Sorry dat ik het vergeten was

ve
door verwijderd - Jun 7, 2008 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een goede tip voor blaasontsteking.

Ik heb toen D-Mannose gebruikt en dat werkte al na èèn dag.

Beter nog dan cranberries.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2008 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wonderlijk.... het werkt dus als antibiotica???

Cranberries genezen geen blaasontsteking, maar helpen het te voorkomen, vooral bij mensen die er geregeld last van hebben.

Heb je al een blaasontsteking dan moet je wél naar de dokter.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2008 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ tweety:

Logisch, in cranberries(=veenbes) zit slechts een kleine hoeveelheid D-Mannose. Dat kan veel sterker.

Zie mijn bijdrage hieraan op 17-5-08.

H.

ve
door verwijderd - Jun 28, 2013 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi wat een verschillende verhalen,ik ben bij me uroloog geweest heb ene vernuawde urine buis met als gevolg dat er urine achterblijft en dat gaat onsteken,heb dus constant onstekingen zit nu aan me vijfde kuur.Natuurlijk helpt cranberry wel !!je moet goed naar de hoeveel heid kijken,ik nam 900 mg per dag wat niet hielp ik werk in de zorg en daar zag ik een pot staan en die bevat per capsule 5000 mg,je mag er 4 das dus 20,00 mg,die slik ik nu,want hoe zuurder de urine ,hoe slechter de ecoli,dat is de bacterie van de blaas,zich kan hechten aan de blaaswand,ik slik nu 2 tabletten per dag maar als ik een onsteking voel aankomen neem ik er 4,het helpt zeker de onsteking te verwijderen ,beter dan een kuur lijkt me,verder moet je veel drinken vooral water,het liefste 2 liter per dag en tja ook bitter lemmon is heel goed,en tja die vitamine c,je mag 3000 mg per dag,dat is tijdelijk want het word wel uitgescheiden maar.............teveel kan nier problemen geven,je mag 1500 a 2000 mg per dag zonder problemen maar als je klachten heb,neem je er drie van 1000 of 2 van 1500 en dan de cranberry en dan moet je echt van je problemen af zijn,maar deze hoeveelheiden kan je nemen ,maar als je klachten over zijn zou ik minderen.er word ook beweerd dat je minder suiker moet nemen ivm een candida die weer een blaasonsteking kan veroorzaken,nou je kan ook tabletten nemem met mamose en beredruif dat is allemaal vvocht afdrijvend,dit is allemaal het advies van me uroloog en me homeopaat,ik hoop dat je er wat aan hebt