ka
door kanariepiet Nov 27, 2015 om 09:43
Computers & telefonie

Blauw scherm

De laatste tijd verschijnt op mijn pc tijdens het werken een blauw scherm met witte letters erop of gaat ineens helemaal uit. Wat is daar de oorzaak van? Wat moet ik hier tegen doen? Ben niet zo technisch dus in eenvoudige tekst.

760 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo kanariepiet,

Dat is het zgn. BSOD = Blue screen of death. Klik.
Dat geeft aan dat er iets niet in orde is met je computer.
Kun je aangeven welke foutcode er dan vermeld staat?
Lees eens hier.

Suc6

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

U geeft aan dat u niet zo technisch bent. Dan zou ik de computer onder de arm nemen en voor advies/reparatie een computershop bij u in de buurt opzoeken. Succes.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor iemand die zegt niet zo technisch te zijn, is teksten over BSOD niet helpen. Twee strafpunten.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tijdens werken zegt u, zou een temperatuur probleem kunnen zijn.
Kast open (laten) maken en stof verwijderen.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

philip36 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 11:52: Tijdens werken zegt u, zou een temperatuur probleem kunnen zijn.
Kast open (laten) maken en stof verwijderen.

Ja, dat kan het probleem zijn. Net zo goed kan het probleem brak geheugen zijn, videokaart probleem, software problemen enz. enz.

Vragensteller geeft aan niet zo technisch te zijn, enige goede antwoord is dan van Gerboe: oppakken en wegbrengen naar p.c. repair.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 11:59:
philip36 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 11:52: Tijdens werken zegt u, zou een temperatuur probleem kunnen zijn.
Kast open (laten) maken en stof verwijderen.

Ja, dat kan het probleem zijn. Net zo goed kan het probleem brak geheugen zijn, videokaart probleem, software problemen enz. enz.

Vragensteller geeft aan niet zo technisch te zijn, enige goede antwoord is dan van Gerboe: oppakken en wegbrengen naar p.c. repair.

Om stof uit de computerkadt te verwijderen hoef je niet technisch voor te zijn.
Is nogal wat om een desktop computer van alle kabels te ondoen, daar moet je wel een beetje technisch voor zijn.
Als de TS het niet zelf durft lijkt me dat er wel iemand in de kennissenkring is te vinden die kan helpen.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft dit probleem 2 jaar geleden ook gehad met een Packard Bell klik hier.
Wat heeft u toen gedaan om het op te lossen?
U heeft toen niet verder gereageerd.
Als u nu wilt reageren kunt u in het grijze vak onderaan uw reactie tikken en vervolgens op Reageer klikken.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 11:59:
philip36 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 11:52: Tijdens werken zegt u, zou een temperatuur probleem kunnen zijn.
Kast open (laten) maken en stof verwijderen.

Ja, dat kan het probleem zijn. Net zo goed kan het probleem brak geheugen zijn, videokaart probleem, software problemen enz. enz.

Vragensteller geeft aan niet zo technisch te zijn, enige goede antwoord is dan van Gerboe: oppakken en wegbrengen naar p.c. repair.

TS zegt ben niet zo technisch, dus in begrijpelijke taal.
ik ga ervan uit dat iemand die niet technisch is, toch wel stof uit een computerkast kan verwijderen.

U gaat er maar meteen vanuit dat kanariepiet@ 2 linkse handen heeft

Als de TS het niet zelf durft lijkt me dat er wel iemand in de kennissenkring is te vinden die kan helpen.
Niet iedereen gaat direct met een computerprobleem naar een pc repair om €100 te betalen voor misschien de kast stofvrij maken.
Ik zeg niet dat stof het probleem zal zijn maar kan het zijn omdat het probleem tijdens werken optreedt en niet direct bij starten van computer.

U mag uw eigen mening hebben, maar laat de TS beslissen wat hij met de gegeven meningen doet.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met dit stukje software kun je het B.S.O.D. terughalen, eventueel geeft dat informatie naar het probleem.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

akkerdistel schreef op vrijdag 27 nov 2015, 14:27: Met dit stukje software kun je het B.S.O.D. terughalen, eventueel geeft dat informatie naar het probleem.

TS is niet zo technisch dus alles in simpele uitleg en text. Komt u aan met die engelstalige site. Packard Bell is altijd al een B-merk geweest en als die PC in 2013 al 4 jaar was dan kan ie toch maar beter het raam uit. Laat me raden. een oude PC met 2 GB ram en een oud besturingssysteem zo traag als stroop. En als de TS een vraag stelt vertrekt ie met de noorderzon zoals die vorige vraag.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Packard Bell heeft vaak problemen met koelen, dwz daar stond het merk om bekend en dus dan vooral zorgen dat er geen stof in zit.
@kanariepiet, als u wilt reageren kunt u na inloggen een reactie tikken in het grijze veld onderaan deze pagina en dan op Reageer tikken.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2015 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen bedankt voor de reactie, ga ermee aan de slag

ve
door verwijderd - Nov 28, 2015 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

philip36 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 14:14:

TS zegt ben niet zo technisch, dus in begrijpelijke taal.
ik ga ervan uit dat iemand die niet technisch is, toch wel stof uit een computerkast kan verwijderen.

U gaat er maar meteen vanuit dat kanariepiet@ 2 linkse handen heeft

Als de TS het niet zelf durft lijkt me dat er wel iemand in de kennissenkring is te vinden die kan helpen.
Niet iedereen gaat direct met een computerprobleem naar een pc repair om €100 te betalen voor misschien de kast stofvrij maken.
Ik zeg niet dat stof het probleem zal zijn maar kan het zijn omdat het probleem tijdens werken optreedt en niet direct bij starten van computer.

U mag uw eigen mening hebben, maar laat de TS beslissen wat hij met de gegeven meningen doet.

En dan stoot TS, die zegt niet zo technisch te zijn, met de stofzuigerslang tegen een connector die daardoor een beetje los raakt.... Dan ben je nog verder van huis.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2015 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

pieterwolters schreef op zaterdag 28 nov 2015, 16:34:
philip36 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 14:14:

TS zegt ben niet zo technisch, dus in begrijpelijke taal.
ik ga ervan uit dat iemand die niet technisch is, toch wel stof uit een computerkast kan verwijderen.

U gaat er maar meteen vanuit dat kanariepiet@ 2 linkse handen heeft

Als de TS het niet zelf durft lijkt me dat er wel iemand in de kennissenkring is te vinden die kan helpen.
Niet iedereen gaat direct met een computerprobleem naar een pc repair om €100 te betalen voor misschien de kast stofvrij maken.
Ik zeg niet dat stof het probleem zal zijn maar kan het zijn omdat het probleem tijdens werken optreedt en niet direct bij starten van computer.

U mag uw eigen mening hebben, maar laat de TS beslissen wat hij met de gegeven meningen doet.

Hij neemt de computer onder zijn arm om naar de pc winkel te gaan, struikelt en laat de pc vallen.
Zo kunnen we aan de gang blijven

En dan stoot TS, die zegt niet zo technisch te zijn, met de stofzuigerslang tegen een connector die daardoor een beetje los raakt.... Dan ben je nog verder van huis.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2015 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

pieterwolters schreef op zaterdag 28 nov 2015, 16:34:
philip36 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 14:14:

TS zegt ben niet zo technisch, dus in begrijpelijke taal.
ik ga ervan uit dat iemand die niet technisch is, toch wel stof uit een computerkast kan verwijderen.

U gaat er maar meteen vanuit dat kanariepiet@ 2 linkse handen heeft

Als de TS het niet zelf durft lijkt me dat er wel iemand in de kennissenkring is te vinden die kan helpen.
Niet iedereen gaat direct met een computerprobleem naar een pc repair om €100 te betalen voor misschien de kast stofvrij maken.
Ik zeg niet dat stof het probleem zal zijn maar kan het zijn omdat het probleem tijdens werken optreedt en niet direct bij starten van computer.

U mag uw eigen mening hebben, maar laat de TS beslissen wat hij met de gegeven meningen doet.

En dan stoot TS, die zegt niet zo technisch te zijn, met de stofzuigerslang tegen een connector die daardoor een beetje los raakt.... Dan ben je nog verder van huis.

Hij neemt de computer onder zijn arm om naar de pc winkel te gaan,sruikelt en laar de pc vallen.
Zo kunnen we nog even doorgaan.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2015 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

In het laatste geval is hij wel van het probleem af. :-))