jm
door jmjsluis Dec 13, 2009 om 23:49
Voeding & gezondheid

Bloedbad flexifront

Kunnen jullie een algemeen advies geven om van de rekeningen, aanmaningen, toezendingen, mislukte opzeggingen etc. af te komen van de Flexifront bloedbad-scheermesjes?
De mesjes zijn gewoon keukenraspen en veroorzaken een bloedbad, vergelijkbaar met de slag bij Watreloo.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Sluis

3627 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 14, 2009 om 02:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Jeroen,

Geef wat meer info:
Hoe kom je aan die raspen?
Wat kosten ze?
Hoezo aanmaningen?
Hoe lang heb je ze al?
Hoeveel heb je er van gebruikt?

Een product moet in Nederland gewoon voldoen aan de verwachtingen, gezien de prijs, beloftes, product info etc., die je er van mag hebben.

Voldoet het daar niet aan dan kun je op grond van de consumenten wetgeving de koop schriftelijk met bewijs van ontvangst ontbinden en het spul terug doen aan de verkoper als zijnde ondeugdelijk voor het doel.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Dec 14, 2009 om 08:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Hardware Errorman,

Allereerst bedankt voor je reactie.

Mijn zorgzame vrouw werd telefonisch benaderd voor een gratis setje bestaande uit een houder en 4 mesjes.

Na 2 weken kreeg ik, tegen betaling van 3,5 euro, een setje van 12 mesjes toegezonden. Het is inderdaad niet duur.

Normaal gebruik ik een mesje 3 à 4 weken [Gilette Turbo oid].

De mesjes van Flexifront schuurden en raspten over mijn huid en veroorzaakten meerdere bloedingen.
Ik vervang nu na elke scheerbeurt het mesje, maar het blijft tobben.

Ik ben toen gaan zoeken op het internet en bij Flexifront bleek het niet mogelijk om contact via e-mail op te nemen.
Ook kan ik mijn ervaringen met de raspen van Flexifront niet kwijt aan het bedrijf.

Bij VARA's KASSA vond ik een topic met klagers en adviseurs.

Dat er consumenten wetgeving is vind ik prima, maar ik wil al dit gedoe niet.

Ik wil gewoon [via het internet] het cont[r]act met Flexifront kunnen verbreken.
Terugzenden van zendingen, het schrijven van brieven aan dergelijke bedrijven is niet de manier, waarop ik als consument wil handelen/leven.

Bij de Euroknaller koop ik wel eens wegwerpmesjes voor de vakantie, die voldoen ook niet echt, maar ik ben dan met vakantie en dan heb ik geleerd me niet te ergeren.

Maar wat Flexifront doet kan echt niet.

Ik hoop, dat Kassa in actie komt en ik hoop, dat ik je adequaat en vriendelijk van repliek heb gediend.

Met hartelijke groet,

Jeroen Sluis

.

ve
door verwijderd - Dec 14, 2009 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Jeroen:

Om je doel op jouw manier te bereiken is dít de weg niet! Je plaatste je vraag in een vraag en antwoord rubriek van Vara Kassa. Daar reageren alleen vrijwilligers op die menen je van dienst te kunnen zijn.

Om de redactie te bereiken dien je de [contact] knop onderaan te gebruiken en plaats je dan gram daar. Doe het een beetje zakelijk met feiten, want met jouw emotie kan niemand wat!

H.

ve
door verwijderd - Dec 14, 2009 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste H,

Ik vond mijn weg over Flexifront bij Kassa's rubriek vraag & antwoord.
Dat daar uitsluitend vrijwilligers reageren was mij niet bekend, ik ga dat ook niet allemaal uitzoeken.
Er bleken daar nog meer mensen met problemen rond Flexifront aanwezig te zijn.

Over mijn gram en emoties:
Emoties horen nu eenmaal bij het leven.
Ik heb de gewoonte om mijn bevindingen enigermate creatief c.q. prozaïsch op te schrijven.

Jouw stelling, dat het zakelijk dient te zijn, snijdt volgens mij geen hout.
Zakelijk kan namelijk ook per definitie saai zijn en derhalve aan de aandacht van de lezer ontsnappen.

Omtrent de feiten: Een bloedende kin, hals en wangen en het gevoel met schuurpapier te zijn bewerkt zijn volgens mij relevante feiten.

Mocht je van mening zijn, dat een bloedende kin, hals en wangen en het gevoel met schuurpapier te zijn bewerkt geen "feiten" zijn, dan verneem ik dat graag van je.

Met overigens vriendelijke groet en bedankt, dat je de moeite neemt om te reageren.

Jeroen Sluis

ve
door verwijderd - Dec 14, 2009 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jmjsluis

Om van die aanmaningen/toezendingen af te komen zou u zich toch in verbinding moeten stellen met Flexifront.
Men beweert: lidmaatschap is gratis.

Maar een ieder weet, gratis bestaat niet! En er zullen de nodige addertjes onder het gras zitten.
Ben even gaan googlen, en kwam dit tegen flexifront

Men heeft het over: 'de tijd tussen de zendingen'
Mij lijkt, niets opzeggen en het blijft doorlopen?
Bekijk de link / Vragen en Antwoorden
U moet ingelogd zijn om van diverse functies gebruik te kunnen maken.
Lidnummer/Bevestigingsnummer en Internetcode invullen.
Hoezo gratis? Kan het mis hebben, maar lijkt mij nog een hele toer om ervan af te komen ........ succes!

ve
door verwijderd - Dec 14, 2009 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt hier wel heel veel geklessebest over bloederige slagvelden, maar waar iedereen tot nu toe aan voorbij schijnt te gaan, is het abonnement dat kennelijk is aangeschaft!

Uw vrouw werd telefonisch benaderd en heeft zich laten verleiden een zending te ontvangen: gratis en dat kostte maar 3,50.... jaja.... gratis kost volgens mij nul komma nul, hoor! Maar goed, dat is het ergste niet.

Wilt u nog even heel goed naar de papiertjes kijken die bij die eerste zending zaten? Waarschijnlijk staan daar allerlei smerige trucjes in, waardoor u opeens aan een abonnement vastzit en dus regelmatig dingen toegezonden krijgt.

Dan kunt u nog zo prozaïsch aangelegd zijn, maar als u zich zelf ergens op geabonneerd heeft, tsja.... dat is gewoon een zakelijke overeenkomst.

Kijk dus eerst nog eens even wat u nu eigenlijk voor overeenkomst bent aangegaan. Als u ons dat kunt vertellen, kunnen we u wellicht verder helpen.

ve
door verwijderd - Dec 14, 2009 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, zaken zijn zaken.

Ik ben echter geen zakenman, ik ben consument.
Ik ben klant, derhalve koning.

De zakenwereld is er om de klant te dienen en om een goed product te leveren.
Als het product niet bevalt, dient er direct op het internet, op de papieren DUIDELIJK te worden vermeld, hoe ik er van af kan komen.
Dat heet klantgerichtheid en dient ook het vertrouwen tussen de ondernemer en de klant.
Niets van dit alles bij Flexifront.
Ik moet allerlei paperassen doorspitten en op het internet van het ene scherm naar het andere scherm gaan, waarbij ik moet inlogggen bij een firma, die ik niet vertrouw.

De bal wordt bij de consument gelegd en Flexifront zit te gniffelen.
Als consument ben ik a. ondeskundig op het gebied van zaken doen, b. gemakzuchtig, c. aartslui, d. soms naïef en dom.
Ik wens dat te kunnen blijven, ik wil consument zijn en vooral geen slimme jongen.
Op feestjes mijd ik dan ook slimme jongens, want er bestaat niets saaiers, dan hun succesverhalen.

Ik word in deze topic neergezet als een sukkel, terwijl de de horken aan geen enkele kritiek worden blootgesteld.

Met groet,

Jeroen Sluis

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 00:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Jeroen:

Je wilt kennelijk discussiëren over je koninklijke positie als consument t.o.v. de (internet) zakenwereld.

Dan heb ik hier de volgende tip voor je:
Vara Kassa heeft daar speciaal een discussie rubriek voor. Klik op de knop [discussie] en plaats daar je posting. Alle kans dat je meer mede-standers/slachtoffers aantreft dan hier.

In de achterhoek/Liemers zouden ze zeggen: Wet gie wat gie doeoet? Gie ziet moar!

H.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo H,

In ieder geval bedankt voor alle moeite, die je hebt genomen om mij van repliek te dienen.

Je hebt eigenlijk volkomen gelijk, dat de rubriek "vraag en antwoord" niet is bedoeld om eindeloze discussies te voeren over de koninklijke positie van de consument tegenover die van de "keiharde" zakenwereld en ook de bureaucratische aspecten.

Wat dat betreft zat ik uiteindelijk dus volkomen fout, waarvoor mijn welgemeende excuses.

Als zwak excuus kan ik aanvoeren, dat de harde schijf in mijn hoofd in de jaren 60 is geprogrammeerd.
In die tijd hadden we alleen nog maar "beslagen windows" en de processors draaiden nog op 33 1/3 of 45 toeren per minuut.

Dat je in alle rust antwoord bleef geven en me wist te corrigeren verdient bewondering en hulde!

Ik wens jou veel succes en ook dat je verschoond mag blijven van pseudo-professionele eikelaars als ondergetekende.
Toch hoop ik, dat je ook af en toe hebt kunnen grinniken.

Met groet,

Jeroen Sluis, inmiddels 57 jaar, geestelijk 18 jaar en dat hoop ik nog heel lang te blijven....

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Jeroen:

Goed dat je het zo ziet.
In mijn omgeving hoor ik ook wel eens:"Eens kind, altijd kind."

Nu ja, ik ben 67 en ik hoop 85 te worden: ze zullen nog lang last met me hebben.....;-)

Plezierige feestdagen.

H.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

H.

Aan jou ook de beste wensen.

Woensdag jl naar Paul McCartney geweest, inmiddels 67 jaar, hij spelde 3 uur achtereen en zong 33 liedjes.

In de jaren 60/70 klaagden mensen van die leeftijd [grijs vest en pantoffels] over het eten in hun verzorgingshuis [appelmoes met zo'n rood geverfde kers, waarvan de kleur uitliep in de appelmoes].

Het ga je goed,

Jeroen.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jeroen Sluis,

Als je 57 jaar bent weet je dat je nu eenmaal een (gratis) toezending schriftelijk moet opzeggen.

Stuur een kort briefje waarin je aangeeft verdere toezending van deze killerblades niet meer te willen ontvangen naar fax 078 - 6230547 van
Flexifront
Postbus 2035
3330 DA Zwijndrecht

zet er een datum op en onderteken met een handtekening dwars door je NAW gegevens doorgeschreven en je bent van dit speciaal soort schuurpapier verlost.
Een aangetekend briefje naar dit adres is natuurlijk altijd beter.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 23:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ridder,

bedankt voor je reactie.

Trouwens iedereen bedankt voor de reacties.

Mijn 57 jaar heb ik veelal en gelukkig besteed aan andere zaken, waardoor mij het graniet van de zakenwereld mij zelden heeft hoeven hinderen.

Met groet,

Jeroen

ve
door verwijderd - Dec 19, 2009 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik kreeg vandaag de scheer mesjes
heb er niet om ge vraagt en niks be stelt
dus stuur ik ze terug
zijn echt geen normale mesjes
je haalt je hele huid open
dit is ge woon misselijk om mensen zo om de tuin te leiden
breng ze maandag terug
hoop dat kassa hier iets aan kan doen
om dit soort prak tijken uit de weg te helpen
als ze door gaan met sturen schakel ik een advocaat in
bvbaat dank

ve
door verwijderd - Dec 20, 2009 om 00:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mesjes terugsturen?
Die u zomaar zijn toegestuurd en waar absoluut niet om gevraagd is?
Ook niet als proefzending?
Als u die vragen positief kunt beantwoorden is terugsturen niet nodig.
Alles wat aan u ongevraagd wordt toegezonden mag u beschouwen als uw eigendom en ermee doen wat u wilt.Die eerste digitale ontvangers van UPC, daar wast de gangkast de beste oplossing met een net briefje aan UPC dat men die digitale ontvangen op de door die ontvanger aangegeven tijd en datum kon ophalen.
En die mesjes?
Gewoon in de vuilnisbak gooien.
Immers, zelfs die wegwerpmesjes van de Aldi of D.vd.Broek zijn stukken beter en veel goedkoper.
Ik zou er in ieder geval géén extra kosten aan besteden!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jan 12, 2010 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik heb problemen gehad met flexifront,na een hoop gezeur was ik er dan eindelijk vanaf,tot ze me weer opbelde omdat ze me wilde verassen met een aanbieding,ik ben er niet op in gegaan,en ik heb ze vriendelijk mede gedeeld dat ik uit hun bestand gehaald wilde worden,en dat ik dit ook per email bevestigt wilde zien.
dat is ook daadwerkelijk gebeurd,en heb er nooit geen last meer van gehad!

ve
door verwijderd - Feb 23, 2010 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mensen,

Ik heb gelijk na ontvangst van de brief gebeld.
Hierop kreeg ik de volgende mededelingen:

1. Wij zullen uw bestelling annuleren.
2. U moet zelf naar de site gaan, inloggen en bij "Klantenservice" uw lidmaatschap annuleren.
3. Vervolgens krijgt u een bevestiging via de mail, "Einde lidmaatschap".

Dit heb ik allemaal gedaan en het ziet er tot nu toe goed uit.
Echter moet er nog 1 mail achteraan komen voor definitieve annulering.

Voor de telefoon leek het wel alsof de medewerker met lopendeband-werk bezig was.
Alsof er al 10 of misschien wel 50 mensen voor mij waren geweest met dezelfde vragen.
Lijkt me duidelijk dat hier iets niet in orde is.

Ik hoop dat ik jullie hier voldoende mee heb ingelicht.

Met vriendelijke groet,
Jeffrey