wizard2
door wizard2 Dec 13, 2014 om 19:47
Elektronica & tv

Blu-ray dvd recorder

Hallo,

Weet iemand of je met een Panasonic Blu-ray-dvd recorder films die je digitaal van de TV opneemt, kunt bewerken, (reclame eruit halen) en daarna op DVD zetten?

m.vr.gr.
wizard2

1805 13 Rapporteer

ga
door gast 1 - Dec 13, 2014 om 20:21
55 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je het apparaat al, of weet je een typenummer? In het eerste geval kun je natuurlijk zo de handleiding raadplegen voor de opties en in het 2e geval zou je eens op www.gebruikershandleiding.com het type in kunnen voeren.

Als het apparaat daar nog niet is geplaatst, maar je wel het typenummer weet, kijk dan eens op de site van Panasonic, waar je ook e.e.a terug kan vinden. Ik ben op het moment een aantal handleidingen van panasonic apparaten aan het plaatsen op de site (gebruikershandleiding.com)en zal eens kijken of ik wat kan vinden over Blu-ray recorders.

Bij een DVD recorder zijn de gevraagde opties wel aanwezig, maar ik houd me nog niet zo bezig met de Blu-ray recorder, vaak ook, omdat men vaak kiest voor een PVR (decoder met harde schijf) en je dan op verschillende manieren de bestanden kan wegschrijven, kan bewerken en op DVD kan kan schrijven, waarbij HD bestanden uiteraard wel in SD kwaliteit op DVD worden geschreven.

Vooral met de PVR's en decoders van Humax houdt ik me dus wel bezig, daar die een grote opmars maken.

Mvg. Willem.

ga
door gast 1 - Dec 13, 2014 om 20:30
55 Antwoorden / 0 Vragen

Ik open net even de pagina's die ik heb ontvangen via Panasonic, maar vaak ook op Internet terug zijn te vinden en daar zie ik nog maar een Blu-ray recorder staan, n.l. deze: Panasonic Blu-ray-recorder DMR-BST940EG, 749 Euro. Maar daarbij staat nog geen handleiding. Ik ga dus nog even op zoek, maar het zou fijn zijn als je dus een type kan noemen.

Mvg. Willem.

ga
door gast 1 - Dec 13, 2014 om 20:34
55 Antwoorden / 0 Vragen

PS: hier staat een handleiding in het Engels:

http://lastmanuals.com/dl?k=6e6570366f9b39212dc2993101b09621&ID=5732152&q=PANASONIC%20DMR-BST940EG

Ik zag ook nog een andere pagina en ga die even uploaden op voornoemde site.

Gr. Willem.

ga
door gast 1 - Dec 13, 2014 om 20:38
55 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels een andere handleiding geplaatst op gebruikershandleiding.com:

https://www.gebruikershandleiding.com/Panasonic-DMR-BST940EG/handleiding-5-563950.html

Deze is wel in het Engels.

Gr. Willem.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 16, 2014 om 14:01
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Wizard2,
@Gast1 heeft veel tijd gestoken om uw vraag te beantwoorden, heeft het geholpen?

edrick3
door edrick3 - Dec 16, 2014 om 16:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wizard2,

Lijkt me het handigste om dit 'bij de bron' te vragen, oftewel: neem even contact op met Panasonic.
Klik hier.

Suc6

wizard2
door wizard2 - Dec 16, 2014 om 16:46
125 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 16 dec 2014, 14:11]Hallo wizard2,

Lijkt me het handigste om dit 'bij de bron' te vragen, oftewel: neem even contact op met Panasonic.
Klik hier.

Suc6
Hallo edrick3,

Bedankt voor het advies.
Heb inmiddels contact opgenomen met Panasonic en wacht nog op antwoord.
Verder iedereen bedankt.

groetjes.

wizard2
door wizard2 - Dec 17, 2014 om 13:40
125 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 16 dec 2014, 14:11]Hallo wizard2,

Lijkt me het handigste om dit 'bij de bron' te vragen, oftewel: neem even contact op met Panasonic.
Klik hier.

Suc6

Hallo edrick3,

Heb inmiddels antwoord van Panasonic gekregen.
Het blijkt dat de Blu-ray-dvd-recorders van Panasonic digitale tuners hebben die in de Benelux niet zijn gecertificeerd. Dat betekent dat Panasonic geen garantie kan geven voor een goede werking. Daarom worden deze hier niet verkocht. In de nabije toekomst komt hier ook geen verandering in, aldus Panasonic.
Verdere technische info wordt niet gegeven.

gr. van wizard2

edrick3
door edrick3 - Dec 17, 2014 om 13:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wizard2,

Bedankt voor het terugmelden.
Weten we dat ook weer.
Lijkt me dus niet verstandig om er eentje aan te schaffen (of heb je er al eentje?) ;-)
In het laatste geval weet je dan nog niets en zou je om nadere info moeten vragen.

Met vr.gr.

ga
door gast 1 - Dec 17, 2014 om 15:20
55 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog gezocht naar een Nederlandse handleiding, maar deze was nergens te vinden. Ik vraag me dus af of het betreffende apparat wel bedoeld is voor de Nederlandse markt. Maar daar een reactie uitbleef, heb ik me er verder niet meer in verdiept en ga dat ook niet meer doen.

Ik kan het zo navragen bij Panasonic, omdat ik daar doorgaans een vast persoon spreek, maar ik had gevraagd of de vraagsteller een type in gedachten had en zie pas een reactie nadat sjoppie en edrick3 hier wat hebben geplaatst. Mijn eerste plaatsingen zijn gewoon genegeerd, dus werden die kennelijk niet gewaardeerd.

En m.i. had de vraagsteller er zelf ook wel op kunnen komen om de vraag voor te leggen bij Panasonic en gezien dat als topantwoord is bekroond, waar ik trouwens toch al niets van snap, is het duidelijkk dat in ieder geval ik, of nieuwkomers hier niet worden gewaardeerd.

Gr. Willem.

wizard2
door wizard2 - Dec 18, 2014 om 20:17
125 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 17 dec 2014, 13:53]@wizard2,

Bedankt voor het terugmelden.
Weten we dat ook weer.
Lijkt me dus niet verstandig om er eentje aan te schaffen (of heb je er al eentje?) ;-)
In het laatste geval weet je dan nog niets en zou je om nadere info moeten vragen.

Met vr.gr.

edrick3,
Ik heb wel een analoge dvd recorder in gebruik zolang UPC ook analoge TV signalen blijft uitzenden.
Ik ga natuurlijk geen digitale recorder aanschaffen als je geen garantie krijgt of die hier wel functioneert.
m.vr.gr.

door 1953 - Dec 18, 2014 om 23:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Blue-rayrecorder kan nimmer analoog zijn.

Blue-ray, oftewel BRD, kunt u ook wel een DVD afspelen.

Is de Blue-rayrecorder een recorder of slechts een afspeler?

Cookies
door Cookies - Dec 19, 2014 om 09:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 18 dec 2014, 23:55]
Is de Blue-rayrecorder een recorder of slechts een afspeler?

Eens leren lezen? Bovendien is het blu-ray en niet blue-ray.