pl
door plukje11 Jun 21, 2011 om 19:47
Computers & telefonie

Bod gewonnen, maar toch niet gewonnen?

Heeft iemand ook mee gemaakt dat je een bod doet op de vakantieveilingen en je wint een veiling, en erna krijg je te horen dat je niet hebt gewonnen??

Dat is mij nu gebeurt, ik heb de site waar het stond gelukkig geconverteerd, en kon bewijzen dat ik had gewonnen, maar ze schuiven het nu allemaal op mijn pc af, mijn datum die niet op tijd stond, en ik moest Internet explorer 8 maar installeren (heb notabene 9)
En meer van die smoesjes, ondanks dat ik aangegeven heb dat het onderhoud van pc's dagelijkse kost is voor mij.
Maar het mocht niet baten, ze zeggen gewoon dat ik heb verloren, ondanks het bewijs waar op staat dat ik hem heb gewonnen.

Heeft iemand een idee wat ik verder nog kan ondernemen??

7121 27 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf doe ik ook vaak mee op de site van vakantieveilingen, maar dit is mij nog niet overkomen.
Maar zolang je niet hoeft te betalen is er toch geen man overboord, je kan toch nog een keer bieden en wie weet, misschien ben je wel goedkoper uit.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

plukje11 schreef op dinsdag 21 jun 2011, 19:47: Heeft iemand ook mee gemaakt dat je een bod doet op de vakantieveilingen en je wint een veiling, en erna krijg je te horen dat je niet hebt gewonnen??

Heeft iemand een idee wat ik verder nog kan ondernemen??

Gewoon accepteren wat je is overkomen, is dat een optie ??

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je je bod betaald? Zo ja dan zou ik er zeker verdere actie op ondernemen. Zo niet take your loss. In het eerste geval zou je de ombudsman of de Kassa belbus kunnen inschakelen, in het ergste geval zou je ook naar de rechter kunnen stappen als je betaald heb en er bewijs is dat je ook echt gewonnen hebt.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

lijkt me nogal onzin, de site heeft de juiste tijd, en de bevestiging dat je gewonnen hebt heb je ook ontvangen en je hebt het waarschijnlijk voor een prikkie gewonnen en nu willen ze eronderuit...?
Zou het niet accepteren en aanvechten, hoe dan ook, dit zal hun naam in elk geval schaden mocht je er verder niks mee winnen, (wat waarschijnlijk wel zo is) Als dit vaker gebeurt bij deze aanbieder (3x in korte tijd) kan het ze hun account en dus opgebouwde feedback kosten. je kan dreigen met negatieve feedback geven en na het openen van een geschil via de veilingsite? (als je daar niet verder mee bent gekomen) dat dan ook uitvoeren, niet bang zijn dat je zelf negatieve feedback krijgt want dat is een slechte reden om die van hun daarom maar te laten... via de site kom je er ook achter wat hun koperbescherming is en hieronder staat de link waar je je klacdht in moet dienen en nog wat geknipte info.
Als tussenpersoon lijkt me dat ze ook wat meer moeten doen als ze aanbieders toestaan die niet aangesloten zijn bij ANVR ? maaR ben geen expert dus benieuwd wat andere reacties zijn op je verhaal

VakantieVeilingen.nl is een tussenpersoon en geen reisorganisatie. Hierom zijn wij niet aangesloten bij ANVR en SGR. De aanbieders van de arrangementen op onze site zijn vaak wel aangesloten bij deze organisaties. Op de sites van de aanbieders zie je of dit het geval is.

http://www.vakantieveilingen.nl/klachten.html
de telefonische helpdesk is 15 ct per minuut, ......

Succes! Ben benieuwd naar de verdere afwikkeling

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, heel vervelend, maar dit is inherent aan het systeem dat Vakantie-veilingen gebruikt. Veel mensen wachten tot de laatste paar secondes voor het eind van een veiling, waardoor het onmogelijk is om vooraf te weten wat het winnende bod uiteindelijk is. Een beter systeem is wat dat betreft om zoals bv. hotelkamerveilingen de deadline te verlengen als iemand in de laatste minuut een nieuw bod doet.... Maar jah, dat brengt ook weer nadelen met zich mee natuurlijk (zoals een fink opgedreven prijs). Mits je nog niet betaald hebt voor je "winnende" bod, zou ik het gewoon weer opnieuw proberen (probeer het rond lunch-tijd, dan is het rustiger).

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het idee dat er een stroman mee biedt die de biedingen opdrijft. En als er niet boven een bepaald minimum wordt geboden, heeft de stroman gewonnen oftewel het 'artikel' is niet verkocht.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook wel af en toe eens actief op die site, maar ik heb dit ook nog niet meegemaakt.

Ik snap wel dat bijna iedereen zegt dat je het zo moet laten. Zeker als je nog niets heb betaald, maar toch... Ik zou het ook niet zo laten, zeker als je echt nog bewijs hebt dat je had gewonnen!!!

Veel succes!

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag aan ts :
heeft vakantieveilingen jou per e mail bevestigd dat je de hoogste bieder bent ?
Ik heb hun voorwaarden gelezen, pas na de bevestiging ben je de hoogste bieder.
Je schrijft dat je bericht kreeg dat je NIET de hoogste bieder was.
Volgens hun site krijg je alleen bericht als je "gewonnen" hebt.
Op hun site staat ook dat er in de laatste paar seconden nog geboden wordt.
Dat kan voor verwarring bij de bieders zorgen.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

curious schreef op woensdag 22 jun 2011, 13:29:
plukje11 schreef op dinsdag 21 jun 2011, 19:47: Heeft iemand ook mee gemaakt dat je een bod doet op de vakantieveilingen en je wint een veiling, en erna krijg je te horen dat je niet hebt gewonnen??

Heeft iemand een idee wat ik verder nog kan ondernemen??

Gewoon accepteren wat je is overkomen, is dat een optie ??

Ik wil het al helemaal niet meer hebben, maar het is een principe kwestie geworden voor mij.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

marsha schreef op woensdag 22 jun 2011, 13:39: lijkt me nogal onzin, de site heeft de juiste tijd, en de bevestiging dat je gewonnen hebt heb je ook ontvangen en je hebt het waarschijnlijk voor een prikkie gewonnen en nu willen ze eronderuit...?
Zou het niet accepteren en aanvechten, hoe dan ook, dit zal hun naam in elk geval schaden mocht je er verder niks mee winnen, (wat waarschijnlijk wel zo is) Als dit vaker gebeurt bij deze aanbieder (3x in korte tijd) kan het ze hun account en dus opgebouwde feedback kosten. je kan dreigen met negatieve feedback geven en na het openen van een geschil via de veilingsite? (als je daar niet verder mee bent gekomen) dat dan ook uitvoeren, niet bang zijn dat je zelf negatieve feedback krijgt want dat is een slechte reden om die van hun daarom maar te laten... via de site kom je er ook achter wat hun koperbescherming is en hieronder staat de link waar je je klacdht in moet dienen en nog wat geknipte info.
Als tussenpersoon lijkt me dat ze ook wat meer moeten doen als ze aanbieders toestaan die niet aangesloten zijn bij ANVR ? maaR ben geen expert dus benieuwd wat andere reacties zijn op je verhaal

VakantieVeilingen.nl is een tussenpersoon en geen reisorganisatie. Hierom zijn wij niet aangesloten bij ANVR en SGR. De aanbieders van de arrangementen op onze site zijn vaak wel aangesloten bij deze organisaties. Op de sites van de aanbieders zie je of dit het geval is.

http://www.vakantieveilingen.nl/klachten.html
de telefonische helpdesk is 15 ct per minuut, ......

Succes! Ben benieuwd naar de verdere afwikkeling

Je hebt inderdaad gelijk, het was ook een spotkoopje, en ik kreeg het idee (omdat ik op de laatste 3 sec geboden heb) dat ze tijd verzet hebben, maar dat is niet te bewijzen.
Ik heb contact gehad met het info team, en die zeggen dat de tijd op mijn pc niet klopte, en er iemand anders gewonnen had.
Er staat duidelijk boven aan de linker kant in het vakje rood, dat ik het winnende bod had.
Ik zal wel even contact opnemen met klachten afdeling,en zal de afloop hier wel vermelden.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

gijssie81 schreef op woensdag 22 jun 2011, 14:34: Tja, heel vervelend, maar dit is inherent aan het systeem dat Vakantie-veilingen gebruikt. Veel mensen wachten tot de laatste paar secondes voor het eind van een veiling, waardoor het onmogelijk is om vooraf te weten wat het winnende bod uiteindelijk is. Een beter systeem is wat dat betreft om zoals bv. hotelkamerveilingen de deadline te verlengen als iemand in de laatste minuut een nieuw bod doet.... Maar jah, dat brengt ook weer nadelen met zich mee natuurlijk (zoals een fink opgedreven prijs). Mits je nog niet betaald hebt voor je "winnende" bod, zou ik het gewoon weer opnieuw proberen (probeer het rond lunch-tijd, dan is het rustiger).

Ik heb het bewijs dat ik het winnende Bod had.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

plukje11 schreef op woensdag 22 jun 2011, 16:21:
gijssie81 schreef op woensdag 22 jun 2011, 14:34: Tja, heel vervelend, maar dit is inherent aan het systeem dat Vakantie-veilingen gebruikt. Veel mensen wachten tot de laatste paar secondes voor het eind van een veiling, waardoor het onmogelijk is om vooraf te weten wat het winnende bod uiteindelijk is. Een beter systeem is wat dat betreft om zoals bv. hotelkamerveilingen de deadline te verlengen als iemand in de laatste minuut een nieuw bod doet.... Maar jah, dat brengt ook weer nadelen met zich mee natuurlijk (zoals een fink opgedreven prijs). Mits je nog niet betaald hebt voor je "winnende" bod, zou ik het gewoon weer opnieuw proberen (probeer het rond lunch-tijd, dan is het rustiger).

Ik heb het bewijs dat ik het winnende Bod had.

Wat voor bewijs kan dit zijn dan? Behalve een e-mail oid van Vakantie-veiling kan ik me niet voorstellen wat dit zou kunnen zijn (screen-shorts zijn echt té makkelijk te manipuleren dus beschouw ik in deze geen bewijs).

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

gijssie81 schreef op woensdag 22 jun 2011, 16:28:
plukje11 schreef op woensdag 22 jun 2011, 16:21:
gijssie81 schreef op woensdag 22 jun 2011, 14:34: Tja, heel vervelend, maar dit is inherent aan het systeem dat Vakantie-veilingen gebruikt. Veel mensen wachten tot de laatste paar secondes voor het eind van een veiling, waardoor het onmogelijk is om vooraf te weten wat het winnende bod uiteindelijk is. Een beter systeem is wat dat betreft om zoals bv. hotelkamerveilingen de deadline te verlengen als iemand in de laatste minuut een nieuw bod doet.... Maar jah, dat brengt ook weer nadelen met zich mee natuurlijk (zoals een fink opgedreven prijs). Mits je nog niet betaald hebt voor je "winnende" bod, zou ik het gewoon weer opnieuw proberen (probeer het rond lunch-tijd, dan is het rustiger).

Ik heb het bewijs dat ik het winnende Bod had.

Wat voor bewijs kan dit zijn dan? Behalve een e-mail oid van Vakantie-veiling kan ik me niet voorstellen wat dit zou kunnen zijn (screen-shorts zijn echt té makkelijk te manipuleren dus beschouw ik in deze geen bewijs).

Ook niet als mijn naam er vermeld staat, en het is geen screenshot maar de hele pagina (geconverteerd) waar het winnende bod opstaat.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

plukje11 schreef op woensdag 22 jun 2011, 16:35:
gijssie81 schreef op woensdag 22 jun 2011, 16:28:
plukje11 schreef op woensdag 22 jun 2011, 16:21:
gijssie81 schreef op woensdag 22 jun 2011, 14:34: Tja, heel vervelend, maar dit is inherent aan het systeem dat Vakantie-veilingen gebruikt. Veel mensen wachten tot de laatste paar secondes voor het eind van een veiling, waardoor het onmogelijk is om vooraf te weten wat het winnende bod uiteindelijk is. Een beter systeem is wat dat betreft om zoals bv. hotelkamerveilingen de deadline te verlengen als iemand in de laatste minuut een nieuw bod doet.... Maar jah, dat brengt ook weer nadelen met zich mee natuurlijk (zoals een fink opgedreven prijs). Mits je nog niet betaald hebt voor je "winnende" bod, zou ik het gewoon weer opnieuw proberen (probeer het rond lunch-tijd, dan is het rustiger).

Ik heb het bewijs dat ik het winnende Bod had.

Wat voor bewijs kan dit zijn dan? Behalve een e-mail oid van Vakantie-veiling kan ik me niet voorstellen wat dit zou kunnen zijn (screen-shorts zijn echt té makkelijk te manipuleren dus beschouw ik in deze geen bewijs).

Ook niet als mijn naam er vermeld staat, en het is geen screenshot maar de hele pagina (geconverteerd) waar het winnende bod opstaat.

O, ok, in dat geval heb je supergelijk (een opgeslagen html-pagina of wat-je-dan-ook-op-je-EIGEN-harde-schijf-opgeslagen-hebt is natuurlijk totaal niet meer te bewerken)...

Wat wil je hier nu van ons horen, als ik vragen mag? Voor zover ik het kan beoordelen bevallen de 'reële' antwoorden je niet, en probeer je hier je gelijk te halen....

Punt is gewoon, dat je pas gewonnen hebt als je daar een bevestiging van hebt ontvangen (via de e-mail). De hele vakantieveilingen-site is gewoon zo opgezet dat bieders tot de laatste secondes moeten wachten om vervolgens een bod te doen wat (mogelijk) vele malen hoger ligt dan nodig om de veiling te winnen. Hier is niet zoveel aan te doen, behalve de site mijden en/of andere alternatieve sites zoeken...

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

gijssie81 schreef op woensdag 22 jun 2011, 16:55:
plukje11 schreef op woensdag 22 jun 2011, 16:35:
gijssie81 schreef op woensdag 22 jun 2011, 16:28:
plukje11 schreef op woensdag 22 jun 2011, 16:21:
gijssie81 schreef op woensdag 22 jun 2011, 14:34: Tja, heel vervelend, maar dit is inherent aan het systeem dat Vakantie-veilingen gebruikt. Veel mensen wachten tot de laatste paar secondes voor het eind van een veiling, waardoor het onmogelijk is om vooraf te weten wat het winnende bod uiteindelijk is. Een beter systeem is wat dat betreft om zoals bv. hotelkamerveilingen de deadline te verlengen als iemand in de laatste minuut een nieuw bod doet.... Maar jah, dat brengt ook weer nadelen met zich mee natuurlijk (zoals een fink opgedreven prijs). Mits je nog niet betaald hebt voor je "winnende" bod, zou ik het gewoon weer opnieuw proberen (probeer het rond lunch-tijd, dan is het rustiger).

Ik heb het bewijs dat ik het winnende Bod had.

Wat voor bewijs kan dit zijn dan? Behalve een e-mail oid van Vakantie-veiling kan ik me niet voorstellen wat dit zou kunnen zijn (screen-shorts zijn echt té makkelijk te manipuleren dus beschouw ik in deze geen bewijs).

Ook niet als mijn naam er vermeld staat, en het is geen screenshot maar de hele pagina (geconverteerd) waar het winnende bod opstaat.

O, ok, in dat geval heb je supergelijk (een opgeslagen html-pagina of wat-je-dan-ook-op-je-EIGEN-harde-schijf-opgeslagen-hebt is natuurlijk totaal niet meer te bewerken)...

Wat wil je hier nu van ons horen, als ik vragen mag? Voor zover ik het kan beoordelen bevallen de 'reële' antwoorden je niet, en probeer je hier je gelijk te halen....

Punt is gewoon, dat je pas gewonnen hebt als je daar een bevestiging van hebt ontvangen (via de e-mail). De hele vakantieveilingen-site is gewoon zo opgezet dat bieders tot de laatste secondes moeten wachten om vervolgens een bod te doen wat (mogelijk) vele malen hoger ligt dan nodig om de veiling te winnen. Hier is niet zoveel aan te doen, behalve de site mijden en/of andere alternatieve sites zoeken...

Ik heb op de laatste 03 sec geboden, lijkt mij stug dat er dan nog iemand boven bied, en dat ik dan te zien krijg dat ik hem heb gewonnen.
En ik heb mijn vraag hier niet neer gezet om mijn gelijk te krijgen, wou alleeen een antwoord wat ik hier nog mee kon doen, en of er meerdere mensen daar problemen hadden gehad, ik heb al continu met de vakantieveilingen gemaild, en kom daar geen stap verder, alleen dus dat mijn pc tijd niet gelijk loopt, volgens hun.
Daar ging het mij om.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Ik heb precies hetzelfde mee gemaakt.
Ik had een 10 minuten voor de veiling afgelopen was het eerste bod van 1 euro gedaan.
Ik heb de site op mijn scherm laten staan en er werd niet overheen geboden. Maar ik kreeg ook geen bevestiging.
Nadat de veiling afgelopen was stond er in het scherm mijn naam met erbij, winnend bod en het bedrag van 1 euro.
Na een half uur kreeg ik de bevestiging van mijn bod en weer een halve minuut later een mail dat eroverheen geboden was en dat een ander hem gewonnen had........
Terwijl ik in mijn scherm van de site van vakantieveiling echt had staan dat ik de winnaar was.
Ik heb met vakantieveiling gebeld en ik kreeg daar hetzelfde verhaal.... Het lag aan mijn computer en ik moest maar Internet Explore 8 installeren.
Terwijl ik bewijs had op mijn scherm. Ik heb toen contact opgenomen met Recreatiepark Arnhem, waar ik op geboden had, en die zouden het bij vakantieveiling weer voorleggen. Ik kon na een paar uurtje weer met de beheerder van het park contact opnemen en toen zei hij dat het hem niet gelukt was om de goede persoon daar te pakken te krijgen.
Maar hij vond het verhaal zo vervelend en niet kloppen, en hij heeft ons uitgenodigd om gewoon te komen en wij mochten voor 1 euro bij hem het pinksterweekend kamperen!!
Super dus van deze man van het park, maar voor mij geen vakantieveiling meer!!!
Wat en oplichters!!!

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk was er nog iemand die op de laatste sec geboden had, dat kan je niet zien. En misschien kreeg hij of zij ook wel te zien dat hij of zij gewonnen had.
Heb zelf meegemaakt dat er vooral in de laatste secondes veel geboden wordt en ja je was net een halve sec te laat. Jammer volgende keer beter.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

moppie321 schreef op woensdag 22 jun 2011, 17:13: Waarschijnlijk was er nog iemand die op de laatste sec geboden had, dat kan je niet zien. En misschien kreeg hij of zij ook wel te zien dat hij of zij gewonnen had.
Heb zelf meegemaakt dat er vooral in de laatste secondes veel geboden wordt en ja je was net een halve sec te laat. Jammer volgende keer beter.

Dat kun je wel zien, als je op mijn veilingen\recente veilngen klikt, zie je precies de seconden die ertussen zit tussen de biedingen, waar je op geboden hebt.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, ook ik zat op 2 of 3 sec. en bood op het allerlaatste moment, nadat ik al 4 keer geboden had. Ik stond dus in de lijst met biedingen en toen de tijd voorbij was, was ik kompleet verdwenen uit de lijst. Mijn naam was nergens meer te vinden. Sindsdien nooit meer geboden, omdat ik vermoed dat het geen eerlijke zaak is.

Sterkte en ik hoop, dat je nog wat kunt bereiken.

Groet, Gerda

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerdakassels schreef op woensdag 22 jun 2011, 17:41: Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, ook ik zat op 2 of 3 sec. en bood op het allerlaatste moment, nadat ik al 4 keer geboden had. Ik stond dus in de lijst met biedingen en toen de tijd voorbij was, was ik kompleet verdwenen uit de lijst. Mijn naam was nergens meer te vinden. Sindsdien nooit meer geboden, omdat ik vermoed dat het geen eerlijke zaak is.

Sterkte en ik hoop, dat je nog wat kunt bereiken.

Groet, Gerda

Ik ga mijn best doen, ik heb de klachten afdeling een mail gestuurd, en wacht af wat hun reaktie is, krijg ik geen reaktie stuur ik een link van deze topic erheen, misschien dat ze dan reageren
Ben er ook volledig van overtuigt dat het er niet eerlijk toegaat op die vakantieveilingen.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Even googlen en je weet genoeg, 17000 hits op "klachten vakantieveilingen.nl".
Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten is er niet bij.

Ach en had je daadwerkelijk gewonnen wat komen er dan nog voor kosten bij. Administratie-, betalings-, schoonmaak-, gemeentelijke belasting, een verplicht dineer.

Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo.

Koop een hotelcheque voor 10 euro voor een weekend weg met z'n twee en je kan hier weer een bericht posten.

Groeten,

Patrick

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk van zulke mensen wordt je echt vrolijk, ipv dat ze een handje helpen, als alle mensen nu eens samen gingen werken, dan bereik je in ieder geval meer.

Ik stop er wel mee, en hoop echt voor al die mensen die zijn bedonderd door de Vakantie Veilingen dat er iemand opstaat en daadwerkelijk eens actie onderneemt.

Als er zoveel klachten zijn, zal er wel weer iemand opstaan en het van mij overneemt.

Bedankt allemaal voor de reakties, ik ga er wel verder mee voor mijzelf.

patdes schreef op woensdag 22 jun 2011, 21:58: Beste mensen,

Even googlen en je weet genoeg, 17000 hits op "klachten vakantieveilingen.nl".
Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten is er niet bij.

Ach en had je daadwerkelijk gewonnen wat komen er dan nog voor kosten bij. Administratie-, betalings-, schoonmaak-, gemeentelijke belasting, een verplicht dineer.

Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo.

Koop een hotelcheque voor 10 euro voor een weekend weg met z'n twee en je kan hier weer een bericht posten.

Groeten,

Patrick

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze huren ook mensen/bots in om de prijzen op te hogen en de aanbiedingen interessant te doen lijken.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2011 om 07:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo plukje 11,
Ik ben toch wel erg benieuwd hoe je verhaal afloopt en wil ook zeker wel meewerken als je iets samen wil doen.
Ik hoor graag nog verder!
Ben ook wel benieuwd waar je op geboden had en of je het verhaal niet bij de aanbieder hebt neergelegd.
Bij mij heeft dit zeker geholpen.
Groetjes.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2011 om 09:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

patdes schreef op woensdag 22 jun 2011, 21:58: Beste mensen,

Even googlen en je weet genoeg, 17000 hits op "klachten vakantieveilingen.nl".
Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten is er niet bij.

Ach en had je daadwerkelijk gewonnen wat komen er dan nog voor kosten bij. Administratie-, betalings-, schoonmaak-, gemeentelijke belasting, een verplicht dineer.

Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo.

Koop een hotelcheque voor 10 euro voor een weekend weg met z'n twee en je kan hier weer een bericht posten.

Groeten,

Patrick

Beetje off-topic, maar ik ben het hier niet helemaal mee eens. Toegegeven, je moet heel erg oppassen dat je jezelf niet teveel verliest in het bied-process, maar als je de aanbieding goed analyseert (en hiermee de verkeerde aanbiedingen links laat liggen), dan kun je met flink wat geduld echt wel een goede deal scoren... Maar de meeste mensen lezen de voorwaarden van de aanbieding niet (goed) en voelen zich daarna flink belazerd...

ve
door verwijderd - Jun 23, 2011 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat er nog mensen zijn die in veilingen geloven ? :)
Jullie kunnen jezelf toch afvragen hoe het kan dat je een vakantie kan veilen ?
BV X, moet geld verdienen met vakanties, die gaat toch niet in verlies vakanties leveren of wel ? ze gaan het verkopen met minimum XX winst percentage. met veiling of gewoon. Dus wat is het nut ? denk je nou echt dat de veilingachtige systeem je een voordeel kan geven ? Zolang BV X een XX bedrag verwacht zal je worden opgelicht :) en nog erger, bij een normale site zie je XX bedrag weet je het is XX bedrag ja of nee is aan jou, bij een veiling zit je hele tijd te stressen terwijl je eigenlijk bij gezond verstand weet dat het allemaal oplichterij is. Ze verkopen vakanties van 500 euro voor 1000 euro middels zo een veiling :)
Ga gewoon naar een normale reisbureau/site waar ze duidelijk aangeven wat het is en wat het kost. dan weet je wat je te doen staat. Hoef je ook niet achteraf te stressen.
Alle soortgelijke sites hebben speciale script die de kosten steeds verhoogt en allerlei bod uitbrent. net als bij BVA. ze geven zelf toe dat de software zorgt ervoor dat we minimaal XX bedrag krijgen, de software rekent uit hoeveel en op welke manier moet er worden geboden om XX bedrag binnen te halen.
Dus ik zou niet te veel stressen, vergeet het, ga bij een normale firma een vakantie boeken dan ben je beter en goedkoper uit.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2012 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je bod het "hoogste" is wordt die in een soort hold gezet. Dat kan je zien in je eigen account.
Daar staat dan je bod, en er staat ook bij dat je nog niet "gewonnen" hebt.

Pas als daar een akkoord is dan is het definitief.
Dat is denk ik redelijk transparant.
Volgens VV omdat er altijd een vertraging is dat ze dit systeem hanteren.
Of dat technische werkelijk zo is kan ik niet inschatten.

Vreemd vind ik altijd de term "winnen", je moet toch gewoon betalen.
Als ik bij de bloemenveiling, fruitveiling of wat dat ook wat koop dan koop ik het.
Ik win het niet.