ma
door mariekebax Oct 29, 2014 om 13:26
Huishouden & energie

Boete Essent

Ik ga samenwonen, mijn vriend heeft al een energieleverancier, wil nu mijn contract bij Essent opzeggen, krijg nu een boete omdat mijn contract vorig jaar gewijzigd is van € 200,- omdat dit contractbreuk zou zijn. Hoe hiermee om te gaan, dit is te belachelijk voor woorden!

Alvast vriendelijk bedankt!

1589 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 29, 2014 om 13:31
11522 Antwoorden / 51 Vragen

Hoe hiermee om te gaan, dit is te belachelijk voor woorden!

Een antwoord wat u niet wilt horen, waarschijnlijk.

Er bestaat een contract. Essent kan er niets aan doen dat u gaat samenwonen, en u neemt essent niet mee, dus zult u de boete moeten betalen. U was kennelijk niet aan uw einddatum contract. Dit is één van de consequenties van samenwonen. Met internet, tv, telefoon kunt u het zelfde probleem krijgen.

me
door mein33 - Oct 29, 2014 om 13:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U beëindigd een lopend contract. Toen u dit contract afsloot bent u blijkbaar akkoord gegaan met de voorwaarden van een boeteclausule bij het vroegtijdig verbreken van dit contract.
Hier is, jammer genoeg voor u, niets belachelijks aan want u wilde wel de voordelen van dit contract maar nu u het geheel vrijwillig gaat beëindigen niet de lasten daarvan.
Misschien maar eens bekijken of het beëindigen van het contract van uw vriend niet voordeliger zal zijn?

ma
door mariekebax - Oct 29, 2014 om 14:00
4 Antwoorden / 1 Vragen

het meest belachelijke is nog, dat als mijn vriend ook Essent zou hebben, ik geen boete zou hoeven te betalen, hoezo dan geen contractbreuk?

ma
door mariekebax - Oct 29, 2014 om 14:01
4 Antwoorden / 1 Vragen

bij andere providers hoef je geen boete te betalen als je gaat samenwonen, ik vind het een ander verhaal als ik het zomaar opzeg, om naar een andere provider te gaan

mahadma
door mahadma - Oct 29, 2014 om 14:04
11522 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt OF uw Essent contract meenemen naar uw vriend en dan beëindigd uw vriend zijn contract, bij wie dan ook, hangende de einddattum van dàt contract al of niet met een boete clausule. OF u beëindigd uw contract en betaalt de contractuele boete.

Een pannenkoek heeft, hoe dik of dun, twee kanten, rechten en plichten. Accepteert u het één, dan ook de andere. Eenvoudiger is het niet.

zoekster
door zoekster - Oct 29, 2014 om 14:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mariekebax schreef op woensdag 29 okt 2014, 14:01]bij andere providers hoef je geen boete te betalen als je gaat samenwonen, ik vind het een ander verhaal als ik het zomaar opzeg, om naar een andere provider te gaan
U zegt dat je bij andere providers geen boete hoeft te betalen, dan kan uw vriend toch bij zijn energieleverancier opzeggen, aangezien hij niet bij Essent zit?

mahadma
door mahadma - Oct 29, 2014 om 14:06
11522 Antwoorden / 51 Vragen

bij andere providers hoef je geen boete te betalen als je gaat samenwonen, ik vind het een ander verhaal als ik het zomaar opzeg, om naar een andere provider te gaan.

Samenwonen is voor veel providers/energie leveranciers geen reden tot kostenloze opzegging contract, als je mazzel hebt accepteren ze het wel. Lees je voorwaarden eens door, die je natuurlijk gelezen hebt voordat je ze tekende.

ma
door mariekebax - Oct 29, 2014 om 14:31
4 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb niets getekend, heb vorig jaar na jaren gebeld om te bekijken of ik kan besparen op een lager maandbedrag, daardoor is mijn contract blijkt nu gewijzigd. Ik was hiervan niet op de hoogte. Mijn vriend heeft nu een goedkopere provider, dus geen reden voor overstappen voor ons.

mahadma
door mahadma - Oct 29, 2014 om 14:47
11522 Antwoorden / 51 Vragen

Een wijziging in een contract = een nieuw contract met een nieuwe looptijd.

fo
door forumessent - Oct 29, 2014 om 14:51
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mariekebax,

De boete voor het voortijdig opzeggen van een overeenkomst staat in de algemene voorwaarden. Hieraan kan ik niets voor u veranderen.

Tevens geeft u aan dat u niet op de hoogte was van het contract. Dat kan ik natuurlijk wel voor u gaan uitzoeken.

Als u dit ook wilt dan kunt u een email sturen naar webcare@essent.nl met daarin uw naam, postcode, huisnummer en een kopie van uw klacht. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

ma
door mariekebax - Oct 29, 2014 om 15:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

dank je, dat ga ik zeker doen! Bedankt voor je reactie

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2014 om 16:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach het is toch wat. Gebeld om te besparen en een lager maandbedra en nu zit u aan een contract vast.

Uw vriend kan dan wel ern goedkopere energieboer hebben, maar als hij er dan zomaar van af kan, bespaart u toch € 200.?

Er zullen nog wel meer boetes volgen