yo
door yolandaslot Dec 17, 2014 om 13:39
Huishouden & energie

Boete vanwege pauw

Mijn zus, zwager en ik wonen op een woonboerderij. Wij hebben pauwen. Nu hebben onze buren aangifte gedaan van het feit dat onze pauwen hun terrein betreden. Inmiddels hebben wij alle drie afzonderlijk een boete gekregen met hetzelfde bedrag voor hetzelfde vergrijp. Mogen er 3 boetes gegeven worden?

10531 23 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 17, 2014 om 13:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo yolandaslot,

Afgezien van het feit dat een boete krijgen voor een loslopende pauw me erg overdreven lijkt is het krijgen van 3x die boete helemaal van de gekke.
Lijkt me dat er slechts één eigenaar op aangesproken kan worden.
Zou dus een bezwaarschrift indienen.
Neem eventueel even contact op met het juridisch loket; klik hier.
Een afrastering o.i.d. lijkt me het overwegen waard.

Suc6

valerius-2
door valerius-2 - Dec 17, 2014 om 14:31
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Voor elke pauw 1.

me
door mein33 - Dec 17, 2014 om 14:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Weet u heel zeker dat het hier gaat om een echte boete.

Zijn u en/of uw familie al eerder aangesproken door de Politie of Gemeente over deze kwestie.
Van wie en op welke wijze heeft u deze boete gekregen.
Een aangifte alleen kan nooit direct tot een veroordeling leiden.
Is er onderzoek gedaan naar dit (strafbare?) feit en bent u of één van uw familieleden hierover aangesproken door de politie of een beëdigd ambtenaar van de Gemeente.
Zo ja, heeft die ambtenaar vervolgens proces verbaal van het voorval opgemaakt.
Indien u al aansprakelijk gesteld kunt worden moet er allereerst worden vastgesteld wie de rechtmatige eigenaar van deze pauwen. Deze persoon is nl. verantwoordelijk.
Alle ingeschrevenen op één adres kunnen nooit en te nimmer individueel worden gestraft voor dezelfde overtreding.

rots92
door rots92 - Dec 17, 2014 om 18:26
157 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft dit met de ophokplicht te maken?
Is het juist dat u de boete van de Algemene inspectiedienst heeft ontvangen, zo ja dan zijn uw pauwen meerdere keren in overtreding geweest.

me
door mein33 - Dec 17, 2014 om 18:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=rots92 schreef op woensdag 17 dec 2014, 18:26]Heeft dit met de ophokplicht te maken?
Is het juist dat u de boete van de Algemene inspectiedienst heeft ontvangen, zo ja dan zijn uw pauwen meerdere keren in overtreding geweest.

Pauwen staan bezijden de wetgeving ;-)) , maar de eigenaar van de pauwen niet.
Maar dan nog kan er voor één overtreding niet aan drie individuele personen een boete worden opgelegd.
Tevens zou dan de reden van de boete zijn vermeld en had de inspectie, indien er niemand thuis was, een bericht m.b.t. de ophokplicht achtergelaten en een melding tot het opmaken van een proces verbaal achtergelaten.

aurora1
door aurora1 - Dec 17, 2014 om 18:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat is er aan die boetes vooraf gegaan en over wat voor periode?
3 Eigenaren van hoeveel pauwen en dus 3 boetes?

ka
door kaakje - Dec 19, 2014 om 12:55
109 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het een vreemd verhaal. Ik heb het even aan mijn zoon gevraagd (Politie). Ook zijn mening is dat er een stuk informatie ontbreekt. De boete zou gerechtvaardigd zijn als de 3 personen als eigenaar aangemerkt zijn, maar ik ga daar niet van uit. Vraag van de verbalisant 'wie is de eigenaar'? Vervolgend in koor de 3 personen 'wij'. Lijkt mij dat je dan alledrie een prent krijgt. Een verbalisant verwijst altijd bij het vaststellen van een strafbaar feit naar een artikel in de wet. Ben benieuwd. Graag het volledige gedetailleerde verhaal.

keessie1
door keessie1 - Dec 19, 2014 om 12:59
138 Antwoorden / 9 Vragen

Als je een rechts bij stands verzekering hebt, zou ik het eens voor laten komen.
Moet je mij eens vertellen wat het verschil is tussen een KAT die bij iedereen
door de tuin loopt en een Pauw???

(voor de grappenmakers, Ja een pauw heeft veren en een kat niet.)

Katten lopen massaal los en in de tuinen van van o.a. buren , doen er ook
vaak hun behoefte en vissen de vijver leeg of trekken de vogels door de gaas
van de volières. Volgens mij heeft hier nog nooit iemand een bekeuring voor gehad.
Springen van de dak op mijn auto en bekrassen de lak.
Een kat mag alles wat andere "huis" dieren niet mogen????

Suc6

Groetjes Keessie

karelstromph
door karelstromph - Dec 19, 2014 om 17:04
95 Antwoorden / 5 Vragen

Volgens mij kan daar geen boete op gegeven worden omdat de grond van je buren geen openbaar terrein is. De politie heeft daar niets te zoeken. De buren kunnen slechts een civiele procedure starten (en schade claimen, if any). Laat het voor de rechter komen (door niet te betalen) en leg uit dat er geen sprake kan zijn van een strafrechtelijke zaak. Dit kan gewoon niet. Sterkte ermee.

wimmi20
door wimmi20 - Dec 19, 2014 om 17:45
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ach ja, we hebben er weer een.
Wedden dat vraagsteller de vragen niet beantwoordt ?

yo
door yolandaslot - Dec 19, 2014 om 20:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 19 dec 2014, 17:45]Ach ja, we hebben er weer een.
Wedden dat vraagsteller de vragen niet beantwoordt ?

tijger1
door tijger1 - Dec 19, 2014 om 21:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=yolandaslot schreef op vrijdag 19 dec 2014, 20:51][quote=wimmi20 schreef op vrijdag 19 dec 2014, 17:45]Ach ja, we hebben er weer een.
Wedden dat vraagsteller de vragen niet beantwoordt ?

En waar blijven de antwoorden dan?;-))

yo
door yolandaslot - Dec 19, 2014 om 21:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Wat bedoel je met daar heb je er weer een? Wij hebben pauwen. Ze zaten in een soort voliere, tot de storm kwam en de bomen omwaaiden. Toen liepen ze vrij rond. Na ongeveer 4 maanden hadden we het weer hersteld en zitten ze weer binnen. Tevreden nu.
Wat wil je nog meer weten

yo
door yolandaslot - Dec 19, 2014 om 22:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

Waar blijft je antwoord????

wimmi20
door wimmi20 - Dec 19, 2014 om 22:40
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat dacht u ervan als u de vragen van Mein 33 beantwoordde ?
+++++++++++++++++++++++++++++++=============

=yolandaslot schreef op vrijdag 19 dec 2014, 22:13: Waar blijft je antwoord????

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 20, 2014 om 11:22
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Het vrij lopen wegens stormschade is overmacht.....

Nu weer opgelost en wie is eigenaar?
Het kan zijn dat U deze dieren op mijn naam heeft, en bij U lopen in die kooi....

Ze mogen alleen de eigenaar aansprakelijk stellen dus niet alle 3.

U kunt ze nu mooi van kastje naar muur sturen dus niets betalen.

door 1953 - Dec 20, 2014 om 11:23
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De pauw zal wel "Jeroen" heten.

Hoop van ganse harte dat bij uw buren een kolonie (IKON) wilde ganzen hun gazon kaal gaan vreten.

Drie keer een individuele boete leek mij wel erg overdreven. Wie is de eigenaar van de pauw?

jpm
door jpm - Dec 20, 2014 om 12:31
820 Antwoorden / 28 Vragen

Ik kan me bij drie boetes slechts voorstellen dat u in overtreding bent geweest, liefst drie maal en alle drie keren nadat u daarvoor gewaarschuwd was. Uw verhaal over stormschade is aannemelijk, indien u na de schade moest herstellen en daarvoor 4 maanden nodig had, kan dat. Maar dan is het natuurlijk wel slim om voor die periode even bet de buren af te spreken dat u evt. overlast probeert binnen de perken te houden. Het kan ook zijn dat de pauwen een openbare weg overgestoken zijn.

em
door emileb - Dec 20, 2014 om 12:50
9 Antwoorden / 2 Vragen

Beste yolandaslot. Het is erg vervelend wanneer diverse personen je van advies willen voorzien en je zelf niet voldoende informatie aanreikt. Hier wordt meerdere malen om gevraagd. Er is het e.e.a. geregeld voor wat betreft loslopende dieren of vee (niet alle dieren zijn vee). Zowel APV's als het Wetboek van Strafrecht bevatten op dit gebied strafbare feiten en uitzonderingsbepalingen daarop.
Ondanks jou beknopte vraagstelling kan ik toch antwoorden dat de geschetste situatie (er van uitgaande dat er sprake is van een éénmalige aanpak) juridisch onjuist is, dus dat degene die jullie bekeurd heeft er goed naast zit.

ch
door channel1 - Dec 21, 2014 om 17:18
6 Antwoorden / 3 Vragen

Of het nu om ouders van kinderen of om bezitters van honden, katten, paarden of pauwen gaat, bij aangerichte schade zijn de ouders en/of eigenaren (meestal) niet van plan om die te betalen.
Ik heb eens gezien, dat een groepje van 4 pauwen met hun lieve snaveltjes het portier van een splinter nieuwe auto (nee, niet van mij) stonden te bewerken omdat ze door de weerspiegeling zichzelf zagen. De uitkomst was dat het portier was veranderd in een poffertjes pan.

Als de pauwen geen schade aangericht hebben, of als het hier niet om een herhaalde waarschuwing i.v.m. eerdere door de pauwen veroorzaakte overlast gaat vind ik een boete wat overdreven, maar bezitters van dieren mogen m.i. best wat beter op hun eigendom letten.

ch
door channel1 - Dec 21, 2014 om 17:25
6 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=1953 schreef op zaterdag 20 dec 2014, 11:23]De pauw zal wel "Jeroen" heten.

Hoop van ganse harte dat bij uw buren een kolonie (IKON) wilde ganzen hun gazon kaal gaan vreten.

Drie keer een individuele boete leek mij wel erg overdreven. Wie is de eigenaar van de pauw?

Je schrijft eerst, dat de pauw wel "Jeroen" zal heten, maar weet dan niet wie de eigenaar is.
Nogal makkelijk, de VARA natuurlijk!!

wimmi20
door wimmi20 - Dec 21, 2014 om 17:58
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wimmi heeft nog eens swaarrr ziten nadenken over deze vreemde vraag.
Wat gesteld wordt kan helemaal niet.
De buren hebben aangifte gedaan dat pauwen hun erf betreden.
JAJA !
Je komt op het politiebureau, en je vertelt dat je aangifte komt doen over een pauw.
Geloof me, de agent gaat gelijk loeren waar de verborgen camera is.
Het is gewoon de zoveelste nepvraag.
Vraagsteller wordt door Mein duidelijke vragen gesteld.
En dan komt er een slap verhaal dat er VIER maanden over werd gedaan om een voliere te herstellen.
Als er 12 broers en zusters, en zwagers hadden gewoond had de politie dan 12 bekeuringen uitgeschreven ?
Ik trap er niet meer in.

labren
door labren - Dec 29, 2014 om 23:37
862 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij zijn die boetes nep, boetes voor pauwen ??????? wat voor een vergrijp staat erop dan hahahahah voor het gekrijs van pauwen hahahahah, gewoon niet betalen want volgens mij is het nep