yolande1962
door yolande1962 Oct 13, 2015 om 12:35
Geldzaken & recht

Bol.com

Twee weken geleden heb ik via Bol.com twee hoeslakens besteld. Deze lakens zijn echter niet goed, maar lakens dien je eerst te wassen voor gebruik zoals duidelijk vermeld staat. Ik heb de lakens dus gewassen en daarna gebruikt. Na een nacht kwam ik er al achter dat dit laken niet goed was. Het laken glijd alleen maar van het bed af en bestaat uit stroken. De stroken echter zijn te dicht op de rand aan elkaar genaaid waardoor dit wegscheurt tijdens gebruik. Ik heb Bol.com gebeld en zij zeggen geen partij te zijn in deze omdat het via hun bij een ander namelijk Klaas Vaak Bedtextiel gekocht is. Contact opgenomen met Klaas Vaak, maar zij doen niks omdat de hoezen inmiddels gewassen zijn. Nu vraag ik me af, mag Bol.com zomaar zn handen hier van af trekken? Ik heb betaald aan Bol.com en besteld bij Bol.com? Ik heb hier nu dus nieuwe lakens liggen die heel duur waren, waar ik niks mee kan omdat Klaas Vaak niets wil doen en Bol.com geen partij is. Wat kan ik nu het beste doen? Kan iemand mij misschien raad geven?

4135 65 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 13, 2015 om 13:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Bol.com is de tussenschakel en voelt zich daarom nergens meer verantwoordelijk voor. Ik vrees dat het zo wel mag, al is het wel wat vreemd omdat Bol.com de site en betaling regelt.
Probeer er toch met Klaas Vaak uit te komen. Als dat niet lukt zou u via Webwinkel Keur waar ze bij zijn aangesloten een klacht kunnen indienen.
Het is geen goed keurmerk helaas, ze hebben wel een geschillencommissie, maar die stelt als ik het zo zie, niet zo veel voor.

Het probleem van de lakens krijg ik niet duidelijk uit uw verhaal, dat moet je waarschijnlijk in het echt zien om te begrijpen.

Uw rechten: als er iets mis is met de lakens, iets wat u gezien de overeenkomst niet zou mogen verwachten, dan heeft u recht op herstel of vervanging, zodat u alsnog de overeenkomst correct wordt nagekomen. Kan de verkoper dat niet bieden, dan mag u de overeenkomst ontbinden. Het moet dan dus gaan om een ondeugdelijk product. Dat de lakens al zijn gewassen, maakt vanuit juridisch oogpunt niet uit.

Cookies
door Cookies - Oct 13, 2015 om 14:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zet eens een link naar die hoeslakens als je wilt. Dat 'praat' wat makkelijker. Op de site van Bol.com staat aangegeven hoe zij handelen als het een externe leverancier betreft.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 13, 2015 om 14:35
7179 Antwoorden / 3 Vragen

[url=http://www.klaasvaakbedtextiel.nl/shop/bedtextiel/hoeslakens-katoen/]
Deze?

mahadma
door mahadma - Oct 13, 2015 om 14:38
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Dat de lakens al zijn gewassen, maakt vanuit juridisch oogpunt niet uit.

Als dit waar is, zal je dus altijd kans maken op bedtextiel wat gewassen is en op geslapen is ........
Dan koop ik dus geen bedtextiel bij bol

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Oct 13, 2015 om 14:47
174 Antwoorden / 1 Vragen

Bol.com is niet de verkoper maar Klaas Vaak Bedtextiel. Bol.com handelt als tussenpersoon en regelt de betaling. Voor garantie en/of omruiling zult u bij Klaas Vaak Bedtextiel moeten zijn.

yolande1962
door yolande1962 - Oct 13, 2015 om 15:54
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 13 okt 2015, 14:13]Zet eens een link naar die hoeslakens als je wilt. Dat 'praat' wat makkelijker. Op de site van Bol.com staat aangegeven hoe zij handelen als het een externe leverancier betreft.

http://www.bol.com/nl/p/dekbedovertrek-essenza-toulon-140x220/9200000046454557/#

yolande1962
door yolande1962 - Oct 13, 2015 om 15:54
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sjoppie schreef op dinsdag 13 okt 2015, 14:35][url=http://www.klaasvaakbedtextiel.nl/shop/bedtextiel/hoeslakens-katoen/]
Deze?

nee ik heb de link bij de vorige gezet

zoekster
door zoekster - Oct 13, 2015 om 15:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 13 okt 2015, 14:38]Dat de lakens al zijn gewassen, maakt vanuit juridisch oogpunt niet uit.

Als dit waar is, zal je dus altijd kans maken op bedtextiel wat gewassen is en op geslapen is ........
Dan koop ik dus geen bedtextiel bij bol
Je begrijpt het niet. Je maakt dan geen gebruik van je herroepingsrecht, maar op het hebben gekocht van een non-conform artikel. Dat wil zeggen dat er wat aan mankeert. Dan mag je het product altijd gebruikt hebben.
Als ik een radio koop die na twee maanden ermee uitscheidt, buiten mijn schuld, dan heb ik recht op op herstel of vervanging, is dat niet mogelijk, dan kan ik de overeenkomst ontbinden, ongeacht of ik hem heb gebruikt.

Begrijp je het nu?

zoekster
door zoekster - Oct 13, 2015 om 16:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ook nu ik de link heb gezien, begrijp ik nog steeds niet wat het probleem is. U zult het, wat mij betreft, beter moeten toelichten. Dat wegscheuren, daar kan ik me niets bij voorstellen.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 13, 2015 om 16:16
7179 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=yolande1962 schreef op dinsdag 13 okt 2015, 15:54][quote=carola.83 schreef op dinsdag 13 okt 2015, 14:13]Zet eens een link naar die hoeslakens als je wilt. Dat 'praat' wat makkelijker. Op de site van Bol.com staat aangegeven hoe zij handelen als het een externe leverancier betreft.

[url=http://www.bol.com/nl/p/dekbedovertrek-essenza-toulon-140x220/9200000046454557/#]
Deze dus

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 13, 2015 om 16:17
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 13 okt 2015, 14:38]Als dit waar is, zal je dus altijd kans maken op bedtextiel wat gewassen is en op geslapen is..
Die moeite -om een poging te doen om het als nieuw weer in te pakken- gaan ze niet nemen, weggooien is qua tijd/geld veel goedkoper.

Overigens bij kleding werkt dit zo wel, het is mogelijk dat 5 mensen dit al eerder gepast hebben, maar dat is dan wel gelijk aan 'n stenenwinkel.

yolande1962
door yolande1962 - Oct 13, 2015 om 16:23
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 13 okt 2015, 16:08]Ook nu ik de link heb gezien, begrijp ik nog steeds niet wat het probleem is. U zult het, wat mij betreft, beter moeten toelichten. Dat wegscheuren, daar kan ik me niets bij voorstellen.

De lakens bestaan uit aan elkaar genaaide stroken. Omdat de stof er dun en glad is en er dus erg dicht op de rand genaaid is, scheuren ze weg. Ik heb dus allerlei scheuren (op de naden) in het dekbed

ph
door philip36 - Oct 13, 2015 om 16:26
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens de link heeft u geen hoeslakens maar dekbedovertrekken.

yolande1962
door yolande1962 - Oct 13, 2015 om 16:40
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=philip36 schreef op dinsdag 13 okt 2015, 16:26]Volgens de link heeft u geen hoeslakens maar dekbedovertrekken.

Ja dat klopt, noem ik altijd hoeslakens. Maar het zijn inderdaad dekbedovertrekken

aurora1
door aurora1 - Oct 13, 2015 om 16:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De website van Klaas Vaak: klik hier, dekbedovertrekken.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 13, 2015 om 17:04
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=yolande1962 schreef op dinsdag 13 okt 2015, 16:23]De lakens bestaan uit aan elkaar genaaide stroken. Omdat de stof er dun en glad is en er dus erg dicht op de rand genaaid is, scheuren ze weg. Ik heb dus allerlei scheuren (op de naden) in het dekbed
Dan zie dus de reactie van zoekster.

Wat ze dus hier verkondigen is allemaal niet van toepassing.

diumenge
door diumenge - Oct 13, 2015 om 17:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Beroep doen op garantie dus, zie artikel 10 algemene voorwaarden.

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 13, 2015 om 17:09
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Bol.com is de verkoper! Dat betekentv dat Bol.com wettelijk MOET reageren. Dat Bol.com dit product bij een ander heeft verkregen is NIET uw zaak!

Burgerlijk wetboek art: 7:17 en verder.

yolande1962
door yolande1962 - Oct 13, 2015 om 17:20
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dank jullie wel voor jullie reacties. Hier kan ik iets mee en ik ga verder onderhandelen.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Oct 13, 2015 om 17:20
174 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op dinsdag 13 okt 2015, 17:09]Bol.com is de verkoper! Dat betekentv dat Bol.com wettelijk MOET reageren. Dat Bol.com dit product bij een ander heeft verkregen is NIET uw zaak!

Burgerlijk wetboek art: 7:17 en verder.

Bol.com is bemiddelaar en geen verkoper in deze. Het product wat geleverd wordt is van een externe partij

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Oct 13, 2015 om 17:22
174 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op dinsdag 13 okt 2015, 17:09]Bol.com is de verkoper! Dat betekentv dat Bol.com wettelijk MOET reageren. Dat Bol.com dit product bij een ander heeft verkregen is NIET uw zaak!

Burgerlijk wetboek art: 7:17 en verder.

kijk voor meer info maar eens hier http://www.bol.com/nl/m/service/zakelijkverkopen/index.html?promo=verkopenviabol_zakelijk

tijger1
door tijger1 - Oct 13, 2015 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat glijden waar u ook over klaagt, is natuurlijk logisch gezien het materiaal waar de dekbedhoes van gemaskt is. Polyester satin.

pi
door pieterwolters - Oct 13, 2015 om 20:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op dinsdag 13 okt 2015, 17:09]Bol.com is de verkoper! Dat betekentv dat Bol.com wettelijk MOET reageren. Dat Bol.com dit product bij een ander heeft verkregen is NIET uw zaak!

Burgerlijk wetboek art: 7:17 en verder.

Breng nou geen ruis in de discussie door niet kloppende informatie te gaan verspreiden. Bol.com is in dit geval alleen het uithangbord voor een andere winkel. Het staat ook duidelijk aangegeven bij het product bij wie je het koopt. De financieele afhandeling is slechts een service die bol.com verleend. Dat maakt je niet meteen de leverancier.

Cookies
door Cookies - Oct 13, 2015 om 23:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op dinsdag 13 okt 2015, 17:09]Bol.com is de verkoper! Dat betekentv dat Bol.com wettelijk MOET reageren. Dat Bol.com dit product bij een ander heeft verkregen is NIET uw zaak!

Burgerlijk wetboek art: 7:17 en verder.

Bol.com is NIET de verkoper en heeft het product ook niet bij een ander verkregen.

Cookies
door Cookies - Oct 13, 2015 om 23:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat de dekbedovertrek weg glijdt, komt omdat het gladde stof is. Volgens mij mankeert er niks aan de overtrek. Zelf ook eens zo'n overtrek gekocht, wel mooi, maar niet praktisch door het wegglijden.

door 1953 - Oct 14, 2015 om 03:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Logisch dat de zichttermijn voor herroeping, annuleren, verviel omdat het gebruikt is en gewassen.
Logisch is het ook dat Bol.com dan de retour doet weigeren. Zou ook geen product van Bol.com willen accepteren als het is gebruikt geweest - zo iets kan je wel verwachten van de Media Markt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 14, 2015 om 10:12
16827 Antwoorden / 202 Vragen

=carola.83 schreef op dinsdag 13 okt 2015, 23:00:

=gerritaltena schreef op dinsdag 13 okt 2015, 17:09: Bol.com is de verkoper! Dat betekentv dat Bol.com wettelijk MOET reageren. Dat Bol.com dit product bij een ander heeft verkregen is NIET uw zaak!

Burgerlijk wetboek art: 7:17 en verder.
uit de vraag

Bol.com is NIET de verkoper en heeft het product ook niet bij een ander verkregen.

Carola83@ Bol.com is een webwinkel en als dat niet de verkoper is , wie dan wel? Bovendien toch nog even de vraag goed lezen, daar staat dat de leverancier Klaas Vaak is!

Ik heb Bol.com gebeld en zij zeggen geen partij te zijn in deze omdat het via hun bij een ander namelijk Klaas Vaak Bedtextiel gekocht is.

Ik zie wel een ander 'probleem' namelijk dat het bedovertrekken zijn en geen hoeslakens. Een hoeslaken is inderdaad ander bedtextiel dan een overtrek. Een dekbedovertrek kan niet zomaar wegglijden, het gehele dekbed gaat dan mee.Dus toch een verkeerde bestelling gedaan? Dan is hetwassen inderdaad een reden om het niet terug te nemen.

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2015 om 10:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit

Misschien even beter lezen? Klaas Vaak is niet de leverancier van Bol, maar levert via Bol aan klanten.

De Ts noemt haar dekbedovertrekken hoeslakens, dus geen verkeerde bestelling.

Verder is het niet gepast alles dik gedrukt hier neer te zetten.

zoekster
door zoekster - Oct 14, 2015 om 10:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Glad zijn kan het probleem niet zijn, dat is inherent aan dit materiaal. Dat naden scheuren omdat de stroken met een te smalle zoom tegen elkaar zijn genaaid kan wel een fout in het product zijn. Het is iets wat je in het echt moet zien, denk ik. Dan kun je zien hoe de stroken tegen elkaar zijn genaaid en of dat wel geschikt is om als dekbed te dienen. Dat is vanaf hier erg lastig te beoordelen.

Cookies
door Cookies - Oct 14, 2015 om 11:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Quote Gerrit:.......Carola83@ Bol.com is een webwinkel en als dat niet de verkoper is , wie dan wel? Bovendien toch nog even de vraag goed lezen, daar staat dat de leverancier Klaas Vaak is!........

Precies! Maar JIJ schrijft zelf dat Bol.com de verkoper is! Dus wie leest er nu niet goed????

crewmember
door crewmember - Oct 14, 2015 om 12:54
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op woensdag 14 okt 2015, 10:12]bla bla
Bol. com is niet de verkoper van dit stuk bedtextriel net als Marktplaats niet de verkoper is als je iets daar aanschaft. Bol.com is de markthal en Klaas vaak is het markt kraampje zeg maar.

yolande1962:
Bij een defect aan een product binnen de eerste 6 maanden na aankoop moet de verkoper dit kosteloos repareren of bewijzen dat U het defect heeft veroorzaakt.

Doen ze geen van beide, dan kan u de koop ontbinden en uw geld terugeisen.

Het beste is om een mail of brief te sturen (niet bellen!) met daarin de eis om binnen 15 dagen na ontvangst met een oplossing te komen voor dit probleem. De oplossing bestaande uit een reparatie, nieuw dekbed of uw geld terug. Mochten ze hier niet mee akkoord gaan of binnen 15 dagen niks van zich laten horen dan zal U de koop overeenkomst ontbinden.

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

In het geval van ontbinding van de koopovereenkomst hangt het van de betaalmethode af hoe u uw geld terug krijgt. Met een creditcard of Paypall kan je dit terug laten storten. Met Ideal zal je het toch echt van Klaas vaak zelf terug moeten krijgen. Eventueel via het keurmerk van hun webwinkel, een klacht bij BOL.com of anders de rechter.

Als je een rechtsbijstand verzekering hebt dan kan je bovenstaande allemaal vergeten en meteen hun bellen.

1paul
door 1paul - Oct 14, 2015 om 14:31
3134 Antwoorden / 0 Vragen

u heeft een overeenkomst met bol.com en dus moeten zij zorgen voor de afhandeling ook al doen zij anders voorkomen...

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Oct 14, 2015 om 14:48
174 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=1paul schreef op woensdag 14 okt 2015, 14:31]u heeft een overeenkomst met bol.com en dus moeten zij zorgen voor de afhandeling ook al doen zij anders voorkomen...

Speciaal voor jou nog een keer. Bol.com regelt het financiële gedeelte en de ondernemer maakt gebruikt van de website van Bol.com> Bol.com heeft de artikelen niet in eigen magazijn. De verkoper is Klaas Vaak

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 14, 2015 om 15:14
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Bij de website bol.com zijn dus 3 mogelijkheden;

1. bij de website bol.com koop je iets bij de winkel van bol.com
2. bij de website bol.com koop je iets via een winkel van 'n andere onderneming (zoals Klaas V.)
3. bij de website bol.com koop je iets tweedehands via 'n particulier/bedrijf

In dit geval gaat het dus overduidelijk over optie numero 2.

1paul
door 1paul - Oct 14, 2015 om 17:33
3134 Antwoorden / 0 Vragen

als bol.com het financiele gedeelte regelt en dit loopt via hen zijn zij toch echt de partij waar je een zaak mee doet...

gaat dit rechtstreeks via de verkoper van het beddengoed zul je bij hen moeten zijn, waar het om gaat uiteindelijk is met wie je de overeenkomst afsluit...

is het niet goed en heb je klachten moet de verkoper trouwens binnen 6 maanden bewijzne dat de zaak door eigen toedoen is kapot gegaan en niet door de koper, TS in dit geval...

zoekster
door zoekster - Oct 14, 2015 om 17:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=1paul schreef op woensdag 14 okt 2015, 17:33]als bol.com het financiele gedeelte regelt en dit loopt via hen zijn zij toch echt de partij waar je een zaak mee doet...

Je betaalt aan bol.com en die sluist het geld (met inhouding van een commissie voor de geleverde dienst) meteen door aan de ondernemer. Je hebt een overeenkomst met de ondernemer.
Je hebt daardoor niets meer aan het keurmerk van bol.com of de leveringsvoorwaarden van bol.com.
Mijns inziens is het wel een beetje op het randje, maar kan het wel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 14, 2015 om 20:21
16827 Antwoorden / 202 Vragen

M.i. is bol.com wel degelijk de verkoper maar goed meningen mogen verschillen, dit lijkt mij een leuk item voor een reguliere kassa uitzending en zal de redactie daarover tippen.

In de gedachtegang dat bol.com een doorgeefluik zou zijn, dan zou m.i. feitelijk iedere winkelier een doorgeefluik van verschillende producenten zijn. (en zich daarachter kunnen verstoppen). De koopovereenkomst is met bol.com gesloten en de betaling is gedaan aan bol.com!

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2015 om 20:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit

Men kan bij Klaas Vaak ook rechtstreeks bestellen. Ze liften gewoon mee op de site van Bol.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 15, 2015 om 04:55
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dit antwoord heeft niets met de vraag te maken.
Als je iets koopt via Marktplaats betaal je niet aan Marktplaats, maar aan de aanbieder van het goed.
Marktplaats is dus niet verantwoordelijk bij klachten.

Maar in dit geval koop je bij Bol, betaal je aan Bol, en Bol verdient geld aan de transactie.
Kort en goed : bij wie je bestelt, en aan wie je betaalt, is de verkoper, klaar uit.
En dat is Klaas Vaak niet.
Bolcom strooit zand in de oogjes, trap er niet in.
Voor wie het niet weet : Bol is van AH.
+++++++++++++++++++++++++++++++=============

=crewmember schreef op woensdag 14 okt 2015, 12:54:
=gerritaltena schreef op woensdag 14 okt 2015, 10:12: bla bla

Bol. com is niet de verkoper van dit stuk bedtextriel net als Marktplaats niet de verkoper is als je iets daar aanschaft. Bol.com is de markthal en Klaas vaak is het markt kraampje zeg maar.
.

1paul
door 1paul - Oct 15, 2015 om 09:07
3134 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=alfaromeo164 schreef op woensdag 14 okt 2015, 14:48][quote=1paul schreef op woensdag 14 okt 2015, 14:31]u heeft een overeenkomst met bol.com en dus moeten zij zorgen voor de afhandeling ook al doen zij anders voorkomen...

Speciaal voor jou nog een keer. Bol.com regelt het financiële gedeelte en de ondernemer maakt gebruikt van de website van Bol.com> Bol.com heeft de artikelen niet in eigen magazijn. De verkoper is Klaas Vaak

speciaal voor jouw, a;ls je een zaak koopt via een ander dan is deze ander ook verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie en niet de uiteindelijke leverancier, een fabrikant die iets levert is immers ook niet verantwoordelijk hiervoor maar de handelaar die het product van deze fabrikant verkoopt!!!

Cookies
door Cookies - Oct 15, 2015 om 09:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=1paul schreef op donderdag 15 okt 2015, 09:07][quote=alfaromeo164 schreef op woensdag 14 okt 2015, 14:48][quote=1paul schreef op woensdag 14 okt 2015, 14:31]u heeft een overeenkomst met bol.com en dus moeten zij zorgen voor de afhandeling ook al doen zij anders voorkomen...

Speciaal voor jou nog een keer. Bol.com regelt het financiële gedeelte en de ondernemer maakt gebruikt van de website van Bol.com> Bol.com heeft de artikelen niet in eigen magazijn. De verkoper is Klaas Vaak

speciaal voor jouw, a;ls je een zaak koopt via een ander dan is deze ander ook verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie en niet de uiteindelijke leverancier, een fabrikant die iets levert is immers ook niet verantwoordelijk hiervoor maar de handelaar die het product van deze fabrikant verkoopt!!!

Speciaal voor 1Paul: Je begrijpt duidelijk de constructie niet die door/bij Bol.com wordt gebruikt. Verdiep je er eens in, zou ik zeggen.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Oct 15, 2015 om 09:56
174 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op donderdag 15 okt 2015, 04:55]Dit antwoord heeft niets met de vraag te maken.
Als je iets koopt via Marktplaats betaal je niet aan Marktplaats, maar aan de aanbieder van het goed.
Marktplaats is dus niet verantwoordelijk bij klachten.

Maar in dit geval koop je bij Bol, betaal je aan Bol, en Bol verdient geld aan de transactie.
Kort en goed : bij wie je bestelt, en aan wie je betaalt, is de verkoper, klaar uit.
En dat is Klaas Vaak niet.
Bolcom strooit zand in de oogjes, trap er niet in.
Voor wie het niet weet : Bol is van AH.
+++++++++++++++++++++++++++++++=============

[quote=crewmember schreef op woensdag 14 okt 2015, 12:54][quote=gerritaltena schreef op woensdag 14 okt 2015, 10:12]bla bla
Bol. com is niet de verkoper van dit stuk bedtextriel net als Marktplaats niet de verkoper is als je iets daar aanschaft. Bol.com is de markthal en Klaas vaak is het markt kraampje zeg maar.
.

Als ik eten via www.thuisbezorgd.nl bestel en betaal dan is het restaurant toch echt verantwoordelijk voor het geleverde en niet thuisbezorgd. Hetzelfde geldt dus ook voor Bol.com. Verdiep je nu eens in die constructie.

1paul
door 1paul - Oct 15, 2015 om 11:56
3134 Antwoorden / 0 Vragen

als Bol.com de financiele transactie doet en de goederen door een derde partij laat leveren, hetzij rechtstreeks hetzij via bol.com is bol.com verantwoordelijk voor de leverantie maar ook de garantie afhandeling.

Het wettelijk stelsel in Nederland is zo ingericht dat als twee partijen met elkaar een overeenkomst aangaan, deze overeenkomst alleen gevolgen heeft voor die twee partijen. Dit is de hoofdregel, met andere woorden. bol.com is verantwoordelijk te stellen volgens de wet, dat bol.com in zijn voorwaarden dit anders stelt mag dan als nietig worden beschouwd, de wet gaat altijd voor leveringsvoorwaarden van welk bedrijf dan ook!!!

Cookies
door Cookies - Oct 15, 2015 om 12:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=1paul schreef op donderdag 15 okt 2015, 11:56]als Bol.com de financiele transactie doet en de goederen door een derde partij laat leveren, hetzij rechtstreeks hetzij via bol.com is bol.com verantwoordelijk voor de leverantie maar ook de garantie afhandeling.

Het wettelijk stelsel in Nederland is zo ingericht dat als twee partijen met elkaar een overeenkomst aangaan, deze overeenkomst alleen gevolgen heeft voor die twee partijen. Dit is de hoofdregel, met andere woorden. bol.com is verantwoordelijk te stellen volgens de wet, dat bol.com in zijn voorwaarden dit anders stelt mag dan als nietig worden beschouwd, de wet gaat altijd voor leveringsvoorwaarden van welk bedrijf dan ook!!!

Bol.com laat de goederen NIETdoor een 3e partij leveren! Je begrijpt duidelijk de constructie niet!

1paul
door 1paul - Oct 15, 2015 om 14:51
3134 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 15 okt 2015, 12:11][quote=1paul schreef op donderdag 15 okt 2015, 11:56]als Bol.com de financiele transactie doet en de goederen door een derde partij laat leveren, hetzij rechtstreeks hetzij via bol.com is bol.com verantwoordelijk voor de leverantie maar ook de garantie afhandeling.

Het wettelijk stelsel in Nederland is zo ingericht dat als twee partijen met elkaar een overeenkomst aangaan, deze overeenkomst alleen gevolgen heeft voor die twee partijen. Dit is de hoofdregel, met andere woorden. bol.com is verantwoordelijk te stellen volgens de wet, dat bol.com in zijn voorwaarden dit anders stelt mag dan als nietig worden beschouwd, de wet gaat altijd voor leveringsvoorwaarden van welk bedrijf dan ook!!!

Bol.com laat de goederen NIETdoor een 3e partij leveren! Je begrijpt duidelijk de constructie niet!

ik zal het niet begrijpen maar als ik een account aanmaak om te bestellen is dit er een van bol.com, daarmee geven zij impliciet aan dat ik een klant van hen ben, de voorwaarden doen er dan niet meer toe...

ik zie nergens dat ik zaken doe met een ander, maak geld over naar bol.com zover ik kan zien, welke constructie is er verder nog?

zoekster
door zoekster - Oct 15, 2015 om 15:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Bij het product dat door een externe verkoper wordt verkocht staat:

Verkoop door (dan naam verkoper)

wimmi20
door wimmi20 - Oct 15, 2015 om 18:32
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Op de site van Bol zijn video's te zien over hoe je als particulier of ondernemer kunt verkopen via de site van BOL.
Door het bekijken van de video over ondernemers ben ik toch anders gaan denken over de vraag.
Ondernemers kunnen de site van Bol als platform gebruiken om hun eigen artikelen te verkopen.
Je koopt dus niet bij Bol, maar bij de ondernemer die adverteert op de site van Bol.
Je betaalt aan Bol, en Bol betaalt de ondernemer minus een commissie bedrag.
Met andere woorden : Bol heeft volgens mij gelijk als er wordt verwezen naar de ondernemer als er een klacht is over de geleverde waar.
Bol is slechts het advertentie medium.

1paul
door 1paul - Oct 16, 2015 om 14:38
3134 Antwoorden / 0 Vragen

doordat bol.com er tussen gaat zitten zijn zij de verkoper, dat bol.com vervolgens de opdracht uitbesteed heb je als klant helemaal niets mee te maken, bol.com kan nog zoveel verwijzingen in de leveringsvoorwaarden neerplempen maar die hebben geen waarde van zolang deze niet overeenkomen met het wettelijke kader.

voorbeeld, aannemer neemt werk aan en besteed dit uit aan onderaannemer, niet de onderaannemer is vervolgens aansprakelijk maar de hoofdaannemer voor eventuele fouten, dit is immers de eerste die uw aansprekpunt is, zo is het ook bij bol.com, zij gaan in eerste instantie de overeenkomst aan, daar logt u in en registreert u uzelf en daarmee rekent u af!!!

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2015 om 14:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bol besteed niets uit. Men kan via de site van Bol bij een ander bedrijf kopen.

yolande1962
door yolande1962 - Oct 16, 2015 om 15:36
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inmiddels zoveel voor en tegens gelezen dat ik het eigenlijk ook niet meer weet.
Ik ben wel weer in onderhandeling met Klaas Vaak Bedtextiel en met Bol.com.
Gisteren kreeg ik eerst van Bol een zogenaamde "coulance-tegoedbon" van let wel: 2,50.
Ik heb deze heel vriendelijk teruggestuurd en gezegd dat het mij er alleen om ging of zij dit op zich wilden nemen en dat ik niet gevraagd heb om een tegoedbon maar om bemiddeling. Ik werd vanmorgen gebeld door Bol en zij gingen kijken of ze toch niet iets zouden kunnen betekenen in deze kwestie. Ik wacht het dus weer af

zoekster
door zoekster - Oct 16, 2015 om 15:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=yolande1962 schreef op vrijdag 16 okt 2015, 15:36]Ik heb inmiddels zoveel voor en tegens gelezen dat ik het eigenlijk ook niet meer weet.
Ik ben wel weer in onderhandeling met Klaas Vaak Bedtextiel en met Bol.com.
Gisteren kreeg ik eerst van Bol een zogenaamde "coulance-tegoedbon" van let wel: 2,50.
Ik heb deze heel vriendelijk teruggestuurd en gezegd dat het mij er alleen om ging of zij dit op zich wilden nemen en dat ik niet gevraagd heb om een tegoedbon maar om bemiddeling. Ik werd vanmorgen gebeld door Bol en zij gingen kijken of ze toch niet iets zouden kunnen betekenen in deze kwestie. Ik wacht het dus weer af
Die 2,50 is inderdaad wat makkelijk, die heb ik laatst ook gekregen zonder er iets voor te doen, omdat ik x aantal bestellingen had geplaatst.

Kan me voorstellen dat u er tureluurs van wordt, mijns inziens is dit ook een erg lastig te beoordelen situatie.
Ik hoop in ieder geval dat er nog een goede oplossing komt voor uw probleem met de overtrek.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 18, 2015 om 10:57
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Dat u er tureluurs van wordt is mij ook duidelijk, mijn verwijzing naar de wet werd ook als 'bla bla' weggezet.

Toch is dat werkelijk het enige dat telt, zoals gelukkig ook wel door anderen werd aangegeven. Volgens de wet, lees die toch een na, heel gemakkelijk te vinden via rechtspraak.nl of wetboek.nl, art 7:17 va het Burgerlijk Wetboek is de verkoper DUS BOL.COM degene die u moet aanspreken en het feit dat bol.com u een coulancebon stuurt (durft te sturen) zegt al genoeg.

Deze kwestie is m.i. een aardig onderwerp voor een reguliere kassa uitzending.

Met Klaas Vaak bedtextiel heeft u wettelijk niets van doen, maar.... als zij u tegemoet komen is dat mooi meegenomen. Wie niet vraagt krijgt het niet maar herhaald, nog een keer, u heeft geen koopovereenkomst met Klaas Vaak gehad.

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2015 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerritaltena

Dat artikel wat u aanhaalt zegt dus helemaal niets over de verkoper. Alleen dat het goed moet voldoen.

Dat goed voldoet hier niet, dat weten we allang en daar moet de Ts dus voor bij de verkoper oftewel Klaas Vaak zijn.

Dat Bol een klein cadeautje geef, is aardig, maar komt alleen maar doordat Bol het ook prettig vindt als mensen via hun site bij anderen blijven kopen,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 18, 2015 om 14:35
16827 Antwoorden / 202 Vragen

tijger1@ neem nu echt en eindelijk eens de moeite om vooral lid 2 en ook de bijbehorende jurisprudentie eens door te nemen en vervolgens ook art 7:18 en vooral ook art 7:20 waarvan de letterlijke tekst luidt: Is de zaak behept met een last of een beperking die er niet op had mogen rusten, dan kan de koper eisen dat de last of de beperking wordt opgeheven, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen en dan ook nog 7:21, vooral het gestelde in lid 3: De verkoper is verplicht etc....

Eigengereidheid is een eigenschap van tijgers maar hoe je het ook wendt of keert: bol.com is de verkoper, bol.com is degene met wie de koopovereenkomst is afgesloten. Dat bol.com kennelijk ook een koopovereenkomst heeft met Klaas Vaak textiel is geheel en uitsluitend een zaak van bol.com en niet van vraagstelster als consument en koper bij bol.com!

Als ik bijv. bij Scheer en Foppen een Sony radio koop of nog beter gezegd via de website van S&F. is en blijft S&F de aan te spreken verkoper. Niet Sony als voorbeeld! Dit alles als het een consumentenaankoop is. (Of zie de door bol.com op de site voorgestelde waterkoker van Philips).

Dus tijger!@ besteed de rest van uw zondagmiddag aan het doornemen van de gehele consumentenwetgeving vooral de art 17 en verder van BW boek 7 en ook de bijbehorende jurisprudentie als onder meer goed samengevat in Wetboeken van Kluwer: Burgerlijk Wetboek deel boeken 5, 6,7 en 8 en eventueel ook 'overeenkomstenrecht' als bijvoorbeeld beschreven in 'Rechtshandeling en Overeenkomst uit de studiereeks burgerlijk recht deel 3 Kluwer. De rechtshandeling is tussen Ts en bol.com.

Het enige probleem hier kan zijn dat in de overeenkomst tussen Ts en bol.com een volmacht is ingesloten m.b.t. verlenen van een koop opdracht bij een ander en dat lijkt mij niet het geval te zij resp. te kunnen of mogen zijn. bol.com 'De winkel van ons allemaal'

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2015 om 14:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beste Gerrit, u kunt wel verwijzen naar alle wetboeken, maar dat maakt nog niet dat als ik via de website van Bol.com iets bij Klaas Vaak koop, Bol de verkoper is. Dus u kunt hoog of laag springen, maar u hebt geen gelijk.

En als ik bij Bol iets van het merk Philips of zo koop, is Bol wel de verkoper en hief ik niet bij Philips aan te kloppen. Heel simpel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 18, 2015 om 16:08
16827 Antwoorden / 202 Vragen

oh oh en ach ja: wie er gelijk heeft is uiteindelijk door een rechter te bepalen. Boeiende casus, dat in ieder geval wel.

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2015 om 16:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is al gied hoor Gerrit, de Ts zal er met Klaas Vaak wel uitkomen.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 18, 2015 om 17:32
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Een soortgelijke situatie/probleem doet zich voor als je iets koopt via GROUPON.
Groupon is het advertentie platform van ondernemers.
Je bestelt via Groupon bv een diner of weet ik veel.
Aan Groupon betaal je, en je een ontvangt een korting voucher die je dient in te leveren bij het restaurant van je keuze.
Is het geleverde product niet naar wens dan zul je toch moeten klagen bij de dienstverlener, en niet bij Groupon.
Of toch niet ?
Maaarrr : en dat wordt de hamvraag bij Groupon en die Bolle : wie is wettelijk de dienstverlener ?
Diegene die de centen aanpakt of de uiteindelijke dienstverlener ?

Cookies
door Cookies - Oct 18, 2015 om 18:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sowieso is het verstandiger om niet bij Bol.com te kopen als het een externe verkoper betreft. Bij de externe verkopers is het in 90% van de gevallen goedkoper om via hun eigen webshop te kopen. Ook deze dekbedhoezen zijn 10,- euro per stuk goedkoper bij Klaas Vaak dan via Bol.com.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 18, 2015 om 18:25
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Wimmi20 @ aub geen onzin. Groupon is geheel iets anders. Als gemeld: bol.combinatie prijst zichzelf als de leukste WINKEL van Nederland. En opnieuw naar het roofdier1: als ts er met Klaas Vaak uitkomt is dat mei meegenomen! U moet toch als geen ander weten dat deze site bedoeld is voor gemeende antwoorden op basis van vooral eigen kennis en ervaring. Als het daarna om ' wie heeft gelijk' daar zijn rechters voor, met soms onberekenbare uitspraken.

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2015 om 18:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerritaltena

De naam is Tijger1.

Ik hoop zeker dat de Ts er met de verkoper oftewel Klaas Vaak uitkomt. En dat is een gemeend antwoord,

Hoewel ik geen ervaring heb met het kopen bij Klaas Vaak. U wel?

Cookies
door Cookies - Oct 18, 2015 om 18:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 18 okt 2015, 18:48]@gerritaltena

De naam is Tijger1.

Ik hoop zeker dat de Ts er met de verkoper oftewel Klaas Vaak uitkomt. En dat is een gemeend antwoord,

Hoewel ik geen ervaring heb met het kopen bij Klaas Vaak. U wel?

Ik wel! Die strooit toch altijd zand in je ogen om je mooie dromen te bezorgen???

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2015 om 18:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83

Dat is toch gratis?:-)

wimmi20
door wimmi20 - Oct 18, 2015 om 20:09
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Mijn nichtje noemt haar verloofde Klaas ook Klaas Vaak.
Maar dat heeft niets met zand te maken.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 19, 2015 om 00:58
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zondag 18 okt 2015, 20:09]Mijn nichtje noemt haar verloofde Klaas ook Klaas Vaak.
Maar dat heeft niets met zand te maken.
Verander de n in een a, daar heeft dan weer wel alles mee te maken :-p. *sorry*