ki
door kimberly1987 Dec 15, 2014 om 10:35
Geldzaken & recht

Bol.com maakt fout en ik moet betalen

Ik heb op 31-10 een pakket hydrofiele luiers voor 13,49 besteld. Deze bleek defect. Na telefonisch contact mocht ik deze retourneren en ik moest zelf nieuwe bestellen, het openstaande bedrag zou met elkaar verrekend worden.
2 weken later kreeg ik een betalingsherinnering. Ik heb weer gebeld. Mij werd veteld dat de retourzending vertraging had opgelopen en dat het nu geregeld zou worden.
Echter vandaag (15-12) kreeg ik weer een betalingsherinnering, nu met €3,00 extraa in rekening gebracht.
Ik heb wederom gebeld en kreeg een excuus te horen voor de door bol.com gemaakte fouten. Ik zou inmiddels €13,49 teruggestort hebben gekregen en moet toch die €3,00 betalen, want 'die kunnen er nu eenmaal niet zomaar afgehaald worden'.
Ik ben vrij duidelijk geweest dat ik dit niet van plan was. Maar wat kan ik nu wel doen?

6468 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemde zaak. Stuur uw klacht via thuiswinkel.org naar Bol.com, dan gaat het meestal wat vlotter.

klik HIER

klachtenkompas.nl is ook nog een mogelijkheid.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer is die € 13.49 teruggestort?

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste is om Bol in deze tijd te behandelen als het Leger des Heils.
Schenk ze die € 3,00 en houdt je bloeddruk op peil.
Je eigenrisico bij de verzekering kost meer.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op deze pagina vindt u het mailadres van Bol-directeur Daniel Ropers:

http://www.bol.com/nl/m/persberichten/pers-bolcom-trakteert-klanten-tijdens-tiende-verjaardag/index.html

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet betalen het is hun schuld,beste is email sturen heb je altijd bewijs wat is afgesproken,met tel is het jou verhaal tegen hun verhaal,dus geen bewijs.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

cavandijk schreef op maandag 15 dec 2014, 12:43: Het beste is om Bol in deze tijd te behandelen als het Leger des Heils.
Schenk ze die € 3,00 en houdt je bloeddruk op peil.
Je eigenrisico bij de verzekering kost meer.

Niet betalen! In plaats daarvan kostenvergoeding vragen voor dit ongemak.

Ik ben razend benieuw of met bij AH - BOL.com tot vorderen van dit bedrag zal overgaan en zo dat onverhoopt het geval zou zijn zie ik met belangstelling het vloer aangeveegd worden door een rechter met vertrouwen tegemoet. Maar ja, het is weer een klein bedrag en dat geeft af en toe aanleiding om te suggereren dan maar niets te doen resp. wel te betalen.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik bestel ook niets meer bij bol.com net als bij kijkschop ga ik ook niet meer heen, kocht daar 30 jaar geleden een elektrische typmachine, had type inkt op kon niet via hun krijgen stuurden me door naar een andere winkel nergens te koop. nooit meer bij kijkschop geweest zo ben ik, moeten ze maar betere service geven.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze moeten zich wel realiseren dat primair zij een ondeugdelijk product hebben geleverd. Niet dramatisch, kan gebeuren, maar de klant moet wel weer zelf in actie komen om het terug te sturen en vervolgens weer wachten op de nieuwe zending.

Vervolgens is anderhalve maand later het bedrag nog steeds niet teruggestort en volgen zelfs aanmaningen met aanmaningskosten.

Laatst was er iets op tv dat bij dit soort zaken binnen 14 dagen teruggestort moest worden. Ik weet niet het fijne ervan. Wie wel?

Vervolgens moet volgens de Wet Incassokosten van 1 juli 2012 eerst een herinneringsbrief verzonden worden, dan een aanmaningsbrief en tot slot een zg. 14 dagenbrief. Dit is dwingend recht, dus daar mag niet ten nadele van de consument van worden afgeweken.

Het heeft er alle schijn van dat Bol.com daar dan ook niet aan voldoet en dan dus ook helemaal geen incassokosten in rekening mág brengen.

Dit is een hele mooie site over incassokosten.

http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50&#c694

Verder is het vaak toch veel beter om niet te bellen maar een mailbericht te verzenden. Dan ligt alles vast. Vermeld dan naast het adres van het bedrijf ook je eigen naam. Als je je eigen bericht vervolgens teruggezonden krijgt, moet het bedrijf aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid jouw bericht ook hebben ontvangen. Een bedrijf kan dan bij de rechter heel moeilijk ontkennen het bericht niet te hebben ontvangen.

Het gaat hier niet om de € 3,00, maar ook Bolcom moet zich aan de wet en de spelregels houden.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Poos terug ook een issue met bol.com gehad; een boek besteld, er bleken een flink aantal blanco pagina's in te zitten, misdrukje dus. Mocht teruggestuurd worden, maar de verzendkosten waren wel voor eigen rekening, die nooit terug gehad. Er werd ook geen vervangend boek gestuurd. Slechte service.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

mokassa schreef op maandag 15 dec 2014, 12:44: Op deze pagina vindt u het mailadres van Bol-directeur Daniel Ropers:

http://www.bol.com/nl/m/persberichten/pers-bolcom-trakteert-klanten-tijdens-tiende-verjaardag/index.html

Een heel incorrecte manier van handelen om iemand op deze manier lastig te vallen.

En als ik die directeur was zou ik die mails ongelezen doorsturen naar de klantenservice.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

jimmysmith schreef op maandag 15 dec 2014, 13:26: Poos terug ook een issue met bol.com gehad; een boek besteld, er bleken een flink aantal blanco pagina's in te zitten, misdrukje dus. Mocht teruggestuurd worden, maar de verzendkosten waren wel voor eigen rekening, die nooit terug gehad. Er werd ook geen vervangend boek gestuurd. Slechte service.

Vaag. Ik had ooit eens een kookboek bij Bol besteld (zoals ik zoveel dingen bij Bol bestel) en na een week was het boek er nog niet. Dus ik bellen. Men verzekerde mij dat het boek verstuurd was, maar men zou het gelijk opnieuw versturen....

En ja hoor, die middag werd het boek afgeleverd... En twee dagen nogmaals (dit was dus het extra verstuurde boek). Ik weer bellen. Men was erg blij dat het boek alsnog was aangekomen en met het tweede kookboek moest ik maar iemand anders blij maken.

Goede service dus en dat is de service die ik van Bol ken (koop er best wel veel). Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er geen dingen mis kunnen gaan.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laatst ook iets bij bol.com gekocht. Betaald dmv iDeal. Artikel beviel niet en binnen de termijn volgens de bol.com procedure, dus met het gedownloade retourlabel, teruggestuurd. Binnen 1 week stond het betaalde bedrag weer op mijn bankrekening. Was erg tevreden over de gang van zaken.
Begrijp niet dat het in uw geval zo verkeerd liep. Bij bol.com kun je overigens ook achteraf betalen!

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur je hen toch ook een rekening voor hun te late terugbetaling, zegge €3,00 kosten.
Zet je er meteen in dat dat verrekend kan worden met jouw veschuldigde €3,00 tegen finale kwijting.

cavandijk schreef op maandag 15 dec 2014, 12:43: Het beste is om Bol in deze tijd te behandelen als het Leger des Heils.
Schenk ze die € 3,00 en houdt je bloeddruk op peil.
Je eigenrisico bij de verzekering kost meer.

Auw. Zoiets mag je niet zeggen volgens tijgertje1 en nog wat.
Volgens hen is elke vorm van schikken uiterst onverstandig en moet je koste wat kost tot je recht gaan.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

cavandijk schreef op maandag 15 dec 2014, 12:43: Het beste is om Bol in deze tijd te behandelen als het Leger des Heils.
Schenk ze die € 3,00 en houdt je bloeddruk op peil.
Je eigenrisico bij de verzekering kost meer.

Auw. Zoiets mag je niet zeggen volgens tijgertje1 en nog wat.
Volgens hen is elke vorm van schikken uiterst onverstandig en moet je koste wat kost tot je recht gaan.

Belachelijke opmerking. Overigens de naam is Tijger1. Dus u gaat ook al schikken met Bol?

ve
door verwijderd - Dec 16, 2014 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enige tijd geleden een artikel gekocht bij BOl.com.
Ik kreeg een "vergelijkbaar" artikel toegestuurd.
Omdat ik daar niet om gevraagd had heb ik alles teruggestuurd.
Helaas zijn de verzendkosten nooit terug betaald.
Ondanks het klagen en aandringen om de verzendkosten ook terug te storten, verwijst men telkens naar een partner die verantwoordelijk is voor de afhandeling.
Mooi waardeloos, ik koop voortaan wel ergens anders.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2014 om 10:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 15 dec 2014, 16:04:

cavandijk schreef op maandag 15 dec 2014, 12:43: Dus u gaat ook al schikken met Bol?

Deze keer was niet ik diegene die dat advies gaf, al vond ik dat advies ook niet slecht. Ik gaf al aan dat ik zelfs een tegenrekening zou sturen.

Dus jij gaat ook alweer voor €3 ruzie maken? Heb je het nog niet aan je hart? Of maak je in het echte leven nooit iets mee en mis je de ervaring? Of heb je gewoon een gefrustreerd leven?
Dat jij je druk maakt om €3 of een paar tientjes en in zo'n onbenullig iets zou blijven hangen zeg...
Het siert een mens als hij af en toe zijn verlies pakt en verder gaat.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2014 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@target

Nee, u gaf dat advies niet, maar verwees naar mij die vindt dat men niet moet schikken.

En nee, ik ga niet voor € 3,00 ruzie maken, maar ik zorg wel dat ik mijn recht krijg. Ik heb het zeker niet aan mijn hart.

U bent wel een heel soepel mens, schadevergoeding deels voor uw rekening nemen, terwijl u niet aansprakelijk bent, geld bij een bedrijf laten zitten waar ze geen recht op hebben, of hier en daar een ten onrechte een paar tientjes laten.

Dus u vindt iemand gefrustreerd als die persoon voor zijn recht opkomt? Wonderlijke gedachtengang.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2014 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

vorig jaar bij Bol een combi magnetron besteld, en wat kreeg ik.....................en stofzuiger!
Ok deze wordt ook warm maar was niet de bedoeling!
Gebeld, ja retourneren kon,maar..........product niet in te ruilen.
Magnetron moest opnieuw besteld en betaald worden en het al reeds betaalde bedrag zou zsm terug gestort worden.
Terug betaling duurde uit eindelijk 3 - 4 weken. Een nieuwe bestelling nooit meer geplaatst en zal ook niets meer bestellen bij ze. Verzend kosten werd door hun wel terug betaald.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2014 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bolcom heeft op de klachtensites best goede cijfers. Het is ook een toonaangevend bedrijf dat zeker een goede naam hoog heeft te houden en dat ook zeker doet.

Natuurlijk kan er wel eens wat mis gaan, wat helemaal niet erg is. Maar hier lijkt het op een structurele omissie, waar je best over mag klagen.

Ik had overigens eens bemerkt dat mijn energieleverancier de oplichtersbende Oxxio € 3,00 teveel boven het wettelijk vastgestelde maximum voor de netwerkkosten op de jaarafrekening in rekening bracht. Dus drie piek, maal 500.000 klanten is toch stilzwijgend 1,5 miljoen netto op de bank laten bijschrijven. Geen haan die er naar kraait, behalve mijn persoontje dus.

ve
door verwijderd - Dec 19, 2014 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals naj al opmerkte: Bij bol.com kan je ook achteraf betalen. En zonder extra kosten. Dat doe ik dus altijd. Bol.com is één van de weinige web-shops waar dat kan. Dus bij deze: Betaal achteraf. Wel zo veilig.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2014 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op dinsdag 16 dec 2014, 10:33: En nee, ik ga niet voor € 3,00 ruzie maken, maar ik zorg wel dat ik mijn recht krijg. Ik heb het zeker niet aan mijn hart.

U bent wel een heel soepel mens, schadevergoeding deels voor uw rekening nemen, terwijl u niet aansprakelijk bent, geld bij een bedrijf laten zitten waar ze geen recht op hebben, of hier en daar een ten onrechte een paar tientjes laten.

Dus u vindt iemand gefrustreerd als die persoon voor zijn recht opkomt? Wonderlijke gedachtengang.

Nee hoor. Zo soepel ben ik niet en als ik mijn recht moet halen ga ik daarvoor. Doet een ander dat dan geef ik zo iemand ook groot gelijk.
Vaker (understatement) voor mijn recht op moeten komen (bij veel kostbaardere zaken) en vandaar put ik uit de ervaring dat dat soort gedonder veel energie vergt.
Dus niet voor €3 of een paar tientjes terwijl vooraf de winkans als klein ingeschat kan worden en het je een hoop energie gaat kosten. Kwestie van kosten/baten analyse.
Soms is "je kleine verlies pakken" een prima advies.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2014 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

target schreef op dinsdag 23 dec 2014, 16:48:
tijger1 schreef op dinsdag 16 dec 2014, 10:33: En nee, ik ga niet voor € 3,00 ruzie maken, maar ik zorg wel dat ik mijn recht krijg. Ik heb het zeker niet aan mijn hart.

U bent wel een heel soepel mens, schadevergoeding deels voor uw rekening nemen, terwijl u niet aansprakelijk bent, geld bij een bedrijf laten zitten waar ze geen recht op hebben, of hier en daar een ten onrechte een paar tientjes laten.

Dus u vindt iemand gefrustreerd als die persoon voor zijn recht opkomt? Wonderlijke gedachtengang.

Nee hoor. Zo soepel ben ik niet en als ik mijn recht moet halen ga ik daarvoor. Doet een ander dat dan geef ik zo iemand ook groot gelijk.
Vaker (understatement) voor mijn recht op moeten komen (bij veel kostbaardere zaken) en vandaar put ik uit de ervaring dat dat soort gedonder veel energie vergt.
Dus niet voor €3 of een paar tientjes terwijl vooraf de winkans als klein ingeschat kan worden en het je een hoop energie gaat kosten. Kwestie van kosten/baten analyse.
Soms is "je kleine verlies pakken" een prima advies.

Zanik niet zo door, dit kan gewoon via thuiswinkel of de klachtenkompas worden afgehandeld. Kost je niets, alleen maar een beetje typen. Winkans erg groot.

Andersom is het ook niet zo dat Bol.com het door de vingers ziet als je 3 euro van de prijs afhaalt. En dat is net zo terecht.