hu
door hulstjes Jan 18, 2015 om 17:42
Vakantie & reizen

Booking.com

Graag antwoord op:
je boekt een hotel via booking.com. In de beschrijving van het hotel staat uitzicht op tuin. Nu blijken ze helemaal geen kamers aan de tuinzijde te hebben maar alleen aan een drukke weg. ( dus gelogen ) Je kunt niet weigeren want dan ben je je geld kwijt. Onderstaand is het antwoord. VRAAG: wie is verantwoordelijk booking.com of het hotel.

Geachte Stef

Hartelijk dank dat u contact heeft opgenomen met het Booking.com Customer Service team.

Het spijt ons zeer te horen dat u problemen heeft gehad tijdens uw verblijf in het Fountain Hotel. Wij bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak.

Booking.com adverteert de accommodatie met informatie die door de hotels zelf wordt aangeleverd. Uitsluitend het Fountain Hotel is daarom verantwoordelijk voor de nauwkeurigheid van deze informatie.
Wij begrijpen uw frustratie en bieden nogmaals onze excuses aan daarvoor. Namens booking,com willen wij u ter compensatie 50 euro aanbieden en vernemen graag van u of u hiermee akkoord gaat.

Nogmaals bedankt dat u contact heeft opgenomen met ons. Uw feedback helpt ons zeer bij het verbeteren van zowel onze dienstverlening als dat van het hotel. We hopen dat we u ook in de toekomst weer van dienst mogen zijn.

Met vriendelijke groet,

--
Laura van der Horst
Booking.com Customer Service Team

2710 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 18, 2015 om 19:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hulstjes,

Uit de Algemene Voorwaarden:

Via deze website bieden wij (Booking.com B.V. en haar geaffilieerde (distributie)partners) een online platform aan waarop alle soorten tijdelijke accommodatie (bijvoorbeeld hotels, motels, hostels en bed & breakfasts, gezamenlijk de "accommodatie(s)") kunnen adverteren om hun kamers voor reservering aan te bieden en waar bezoekers van de website dergelijke reserveringen kunnen maken. Als u een reservering maakt via Booking.com, dan gaat u een (contractueel bindende) relatie aan met de logiesverstrekker bij wie u reserveert. Wij zullen vanaf het moment dat u uw reservering heeft gemaakt uitsluitend als tussenpersoon fungeren tussen u en de logiesverstrekker; wij zullen de gegevens van uw reservering naar de betreffende logiesverstrekker sturen en wij sturen u een bevestigingsmail voor en ten behoeve van de logiesverstrekker.

De informatie die wij vrijgeven bij het verstrekken van onze diensten is gebaseerd op de informatie die de logiesverstrekkers ons verschaffen. De logiesverstrekkers krijgen daarom toegang tot een extranet en zij zijn geheel verantwoordelijk voor het updaten van alle tarieven, beschikbaarheid en andere informatie die op onze website wordt getoond. Wij besteden veel aandacht en zorg aan het aanbieden van onze diensten, maar wij zullen de informatie niet verifiëren en kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor welke fout dan ook (inclusief in het oog springende en typografische fouten), welke onderbreking dan ook (of deze nu door (tijdelijke en/of gedeeltelijke) defecten, herstelwerkzaamheden, opwaardering, onderhoud van onze website of iets anders optreedt), inaccurate, misleidende of niet-waarheidsgetrouwe informatie of het ontbreken van informatie. Elke logiesverstrekker is zelf te allen tijde verantwoordelijk voor de nauwkeurigheid, volledigheid en juistheid van de (beschrijvende) informatie (inclusief tarieven en beschikbaarheid) die op onze website wordt getoond. Onze website is geen (en dient ook niet te worden beschouwd als een) aanbeveling of een goedkeuring van de kwaliteit, het serviceniveau, de classificatie of het aantal sterren van enige accommodatie die beschikbaar wordt gesteld.

Dus.... toch mooi dat ze een compensatie aanbieden.

Zou dus bij het hotel klagen, dat ze onjuiste info doorgegeven hebben.

Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 18, 2015 om 19:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U had geen verrekijker bij u, misschien was dat de bedoeling wel. Maar toch vind ik dat het boekingsadres zich eerst zou moeten weten dat het zeker is dat zij iets verkopen dat eerlijk zo is.

edrick3
door edrick3 - Jan 18, 2015 om 19:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@valerius-2,

OT
..... toch vind ik dat .....
Maar wat wij vinden is niet zo belangrijk. Het gaat om wat er in de Algemene Voorwaarden staat!

hutch
door hutch - Jan 18, 2015 om 19:19
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik begrijp niet dat er nog steeds personen via dit 'bedrijfje' hun reis boeken.
Ga eens googelen en je leest vele klachten.

En al staat er van alles bij hun voorwaarden, het is alléén in het belang van dit 'bedrijfje'.
Zij verwijzen altijd naar hun algemene voorwaarden en stellen zich op als alleen maar een tussenpersoon. Een klant heeft, zo goed als altijd, het nakijken. Ook in uw geval hebben zij zich ingedekt en kunnen, en mogen zij, zij zich (helaas) in alle onschuld hullen.

Maar met een ding zijn zij wel eerlijk: "Onze website ...... en dient ook niet te worden beschouwd als een aanbeveling of een goedkeuring van de kwaliteit, het serviceniveau". M.a.w. wie via ons boekt neemt risico's waarvoor wij niet aansprakelijk zijn.

Dus: NOOIT boeken via dat 'bedrijfje'. Maar ja, er blijven altijd personen die hier nog intrappen. En zolang die er nog zijn, zal dat 'bedrijfje' ook niet verdwijnen.

Booking.com LEEFT van 'klanten' die NIET de (algemene) voorwaarden lezen. En dat weten zij zelf ook. Als iedereen die AV wel goed zou lezen, zou, ik vermoed, 95% (lachend) afhaken.

En die zogenaamde 'oprechte excuses' zijn doodleuk keihard gelogen en totaal niet gemeend. Deze uitspraak staat, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, ook standaard in de reacties die zij naar zeer vele klanten sturen. M.a.w. totaal niets zeggend.

Tja...... wéér een toekomstige klant minder.
Het enige wat u nu nog kunt doen is via de sociale media zoveel mogelijk personen waarschuwen voor dit clubje.

Zie ook * *.