lo
door lowloos1 Apr 1, 2010 om 17:46
Geldzaken & recht

Borg staan voor ex partner

hallo
in mijn convenant staat als mijn ex vrouw 2x haar rente niet betaald,
dat ik dan ga betalen,vervolgens gaat haar huis dan in de verkoop en krijg ik mijn geld terug als het huis verkocht is, nou is mijn vraag gaat de bank daar moeilijk over doen als ik nu een huis wil kopen,

m.v.g
jan manshanden

3382 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 1, 2010 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou ik aan de bank vragen!

ve
door verwijderd - Apr 1, 2010 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op wiens naam staat de hypotheek van het huis waar uw ex woont?

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 1, 2010 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

lowloos1

In elk geval moet je open kaart spelen met de bank, dat je deze verplichtingen hebt, anders voorzie ik grote problemen als het fout gaat met de aflossing van je ex.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2010 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het aankopen van een andere wonig en de daarmee benodigde "hypotheek" wordt er een leencapaciteit obv het inkomen , door de geldverstrekker, gedaan. Hierbij wordt gekeken naar de reeds lopende verplichtingen zoals lopende leningen en ook reeds lopende "hypotheken". Doordat er hier sprake is van een "borgstaan"voor de hypotheek welke is gesloten op het huis waar de ex-echtgenote het feitelijk gebruik van heeft zal er sprake zijn van het bij elkaar optellen van de lopende en de nieuw aan te gane hypotheek.Door de borgstelling zijn beide, ex-echtgenote en u hoofdelijk aansrpakelijk voor de gehel hoofdsom van de lopende hypotheek, dat wil zeggen dat de geldverstrekker, bij het niet nakomen van de betaing van de periodieke rente en eventuele aflossing, de geldverstrekker,beide voor 100 % vd hoofdsom en bijkomende kosten kan verhalen! De geldgever is vrij bij welke vd schuldenaren de voirdering zal plaatsvinden.
Indien het inkomen voldoende is om beide "hypotheken" te betalen zal t geen problemen opleveren.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2010 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een nieuwe hypotheek wilt afsluiten moet je opgeven dat je gescheiden bent. Het convenant zal aan de geldverstrekker overlegd moeten worden.