li
door lid Feb 13, 2015 om 12:45
Auto & vervoer

Brand stof

op merking. een email van de ANWB leden krijgen 12 cent korting bij een 600 pompen(zoek in jou buurt)
ik woon kort bij Duitsland daar betaal ik al 20 cent minder, als in Holl, dit is alleen goed voor mensen verder in het land.

763 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2015 om 12:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat is nu je vraag? (Dit is Vraag & Beantwoord).

Je schrijft weliswaar: opmerking, maar daar hebben we weinig aan.

Die 12 cent 'korting' is op de adviesprijs.

Je kunt beter tanken bij de onbemande pompen van Tinq of Tango of ..... dat is nog goedkoper.
Of in Duitsland tanken natuurlijjk. ;-)

hutch
door hutch - Feb 13, 2015 om 13:15
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Al die kortingen op brandstofprijzen zijn een wassen neus. Verkooppraatjes!

Maar eerlijk is eerlijk: men kan en mag de buitenlandse benzineprijzen niet vergelijken met dit soort 'acties'. En die 12 cent geldt trouwens alleen voor de 1e tankbeurt, daarna 6 cent 'korting' per liter op de gemiddelde landelijke adviesprijs.

En om de Duitse prijzen eens aan te geven, klik * * (Euro95 = super)
Vul een Duitse plaatsnaam in (op z'n Duits geschreven, bijv. Köln of Koeln i.p.v. Keulen) en het soort brandstof.

Reken dan ook eens mee dat de E10 nog goedkoper is.
Heel veel auto's kunnen namelijk ook op E10 rijden i.p.v. Euro95.

Om dat laatste te controleren, klik * *

En (in Duitsland)..... hoe later op de dag, hoe goedkoper de brandstof (meestal) is.
Zo is er een duidelijk prijsverschil (bij hetzelfde tankstation) om bijv. 10.00 uur of 22.00 uur.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 13, 2015 om 16:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dan bent u toch beter af dan als u in Duitsland tankt , of wilt de korting ook in Duitsland hebben.De korting is niet van ANWB maar de tankstations geven die aan de leden.

mahadma
door mahadma - Feb 13, 2015 om 16:32
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Met 4 km rijden bespaar ik in La Belgique minimaal € 0,20 tot € 0,25 per liter, en dan "sparen" totdat je € 25,00 bij elkaar gespaard hebt aan voordedel vóórdat je het uitgekeerd krijgt, met de eerste keer € 0,12 per liter en daarna € 0,06 per liter. Nee, voor mij is deze "actie" bepaald geen succes.

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2015 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@valerius-2,

.....Dan bent u toch beter af dan als u in Duitsland tankt .....
????
Even lezen, TS schrijft:
....ik woon kort bij Duitsland daar betaal ik al 20 cent minder....

me
door mein33 - Feb 13, 2015 om 18:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=lid schreef op vrijdag 13 feb 2015, 12:45]op merking. een email van de ANWB leden krijgen 12 cent korting bij een 600 pompen(zoek in jou buurt)
ik woon kort bij Duitsland daar betaal ik al 20 cent minder, als in Holl, dit is alleen goed voor mensen verder in het land.

@lid !?

Voor de Nederlanders in de grensstreek is tanken in Duitsland het voordeligst.
Daarmee wordt Nederlanders die landinwaarts wonen iets tekort gedaan en als een organisatie als de ANWB haar leden (zgn.) korting aanbiedt dan is dat voor die Nederlanders wel mooi meegenomen.

Voelt u zich, als ANWB-lid, misschien achtergesteld t.o.v. al die andere ANWB-leden die niet in de grensstreek wonen en verwacht u van de ANWB ook het recht op korting bij uw tankbeurt in Duitsland.
Ik denk dat de ANWB dat niet gaat doen en daarmee is er sprake van "ongelijke behandeling" van leden.
Ik zou onmiddellijk mijn lidmaatschap van de ANWB opzeggen als ik u was, met een vereniging die zijn leden niet gelijk behandeld zou ik geen connectie willen hebben.
(opzeggen voor 15 november van dit kalenderjaar).

Ik ben trouwens geen ANWB-lid, maar dat is om een andere reden.

mein33

valerius-2
door valerius-2 - Feb 13, 2015 om 19:22
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 13 feb 2015, 17:50]@valerius-2,

.....Dan bent u toch beter af dan als u in Duitsland tankt .....
????
Even lezen, TS schrijft:
....ik woon kort bij Duitsland daar betaal ik al 20 cent minder....

U heeft het wel eens om iets goed te lezen. Maar iets begrijpen schijnt voor moeilijk te zijn Hij is toch voordeliger in Duitsland vandaar.

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2015 om 20:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@valerius-2,

OT
Wellicht bedoel je dan iets anders dan je schrijft.
Ik lees wat er staat en er staat precies het tegenovergestelde van wat je blijkbaar bedoelt. .... dan als ...

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 14, 2015 om 08:24
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=hutch schreef op vrijdag 13 feb 2015, 13:15]En om de Duitse prijzen eens aan te geven, klik * * (Euro95 = super)
Vul een Duitse plaatsnaam in (op z'n Duits geschreven, bijv. Köln of Koeln i.p.v. Keulen) en het soort brandstof.
Mag ik u hartelijk danken voor deze link, daar staat mijn favo station wel tussen (ooit al eerder op gezocht maar nooit gevonden).

Verder schijnt het zo te zijn dat de prijzen later op de dag zakken in Duitsland, echter tot 21 uur.

pi
door pieterwolters - Feb 14, 2015 om 09:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Emigreer allemaal naar Duitsland zou ik zeggen. Als je alle berichten optelt moet het daar het paradijs zijn.