gi
door giel2 Jun 28, 2015 om 20:40
Geldzaken & recht

Brief lindfort gekregen

Mijne heren
Heb een brief gekregen van lindfort daar in staat dat zij de schuld hebben overgenomen van Essent

Vraag 1 mag dat dat een incasso de overneemt

Vraag 2 wat moet ik doe als het niet mag

1703 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2015 om 20:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u een schuld aan Essent? Zo ja, en als u zich dan niet aan de betalingsafspraak houdt, wordt de vordering overgedragen aan een incassobureau. En ja, dat mag.

zoekster
door zoekster - Jun 28, 2015 om 21:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, het mag. En ik vrees dat u nu ook incassokosten voor uw kiezen krijgt.

gi
door giel2 - Jun 28, 2015 om 21:15
3 Antwoorden / 1 Vragen

Probleem is dat ik nu nog op een telefoontje van Essent zit te wachten op een oplossing die fout ging een medewerker zou kijken wat hij kon doen heeft nooit meer wat van zich heeft laten horen
Dus nu krijg ik een brief van lindfordd

Waarin staat dat essentie verkocht heeft aan lindfordd zodat linfordd nu eigenaar van de schuld is heb ik nog nooit meegemaakt
Groetjes giel

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2015 om 21:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dan moet er al ern tijd ern schuld openstaan. En toen die medewerker van Essent niet belde. Hebt u zelf ook niet opnieuw contact gezocht?

Wanneer had u de laatste keer contact met Essent?

gi
door giel2 - Jun 28, 2015 om 21:26
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja tijgertje maar hij zou terug bellen ging over een betalingsregeling die fout was gelopen hij zou met de desbetreffend afdeling kontakt op nemen en zou met mij kontakt erover opnemen en zou kijken wat hij kon doen dus Nijs ook geen telefoontje dat hij niks kon betekenen en nu dit dat lindfordd de schuld ovetkoopt dit heb ik nog nooit meegemaakt
Groetjes giel

zoekster
door zoekster - Jun 28, 2015 om 21:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wiens schuld is het dat de betalingsregeling niet goed is gelopen?

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2015 om 21:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De naam is Tijger1. Hoe lang geleden was dat?

mahadma
door mahadma - Jun 28, 2015 om 22:12
11537 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft kennelijk een probleem gehad, gevolg betalingsregeling, maar die is fout gegaan ( maar hij zou terug bellen ging over een betalingsregeling die fout was gelopen ). Dan gaat Essent via de incassoprocedure betaling vorderen. Dus ja, het mag. Advies? Snel betalen, de kosten worden nu steeds hoger, voor geen energie.

zoekster
door zoekster - Jun 28, 2015 om 23:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 28 jun 2015, 22:12]Snel betalen, de kosten worden nu steeds hoger, voor geen energie.
Dat zal wel een probleem worden, denk ik. Meestal als je de betalingsregeling niet na kunt komen, moet je de volledige vordering in een keer betalen. Als iemand zijn betalingsregeling al niet kan nakomen, hoe moet die dan het volledige bedrag 'Snel betalen'?
Er valt niets snel te betalen als er niets in de knip zit.

mahadma
door mahadma - Jun 28, 2015 om 23:10
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Dat zoals ik schrijf: "snel betalen" een probleem is/kan zijn weten we niet, maar wel aannemelijk. De strekking van deze opmerking is dat de kosten nu explosief (kunnen)gaan stijgen door Lindfort. Mogelijk dat de vraagsteller (TS) op een andere manier tot betaling over kan gaan. Lindfort is duur. En de TS krijgt er geen gas en licht voor. Een betalingsregeling zal er gelet op het verleden ook niet meer 1, 2, 3 inzitten ..................

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 29, 2015 om 05:29
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Neem aan dat het over lindorff gaat? Vrij logisch dat Essent dat 'bedrijf' inschakelt, die twee sluiten prachtig bij elkaar aan.

gi
door giel2 - Jun 29, 2015 om 08:06
3 Antwoorden / 1 Vragen

Akkerdistel
Zoiets dach ik ook al maar ik laat het nietcerbij zitten ik vindt het een rara constructie dat een bedrijf als lindorf de schuld of openstaande vordering kan overkopen
En wat meen jij. Dat Essent zo bedrijf inschakelt

mahadma
door mahadma - Jun 29, 2015 om 08:37
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Vraagsteller, je kan het een rare constructie vinden, en het niet er mee eens zijn, maar het kan, mag, is logisch en je kan er niets tegen doen, behalve betalen aan lindorff.

pi
door pieterwolters - Jun 29, 2015 om 08:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op maandag 29 jun 2015, 05:29]Neem aan dat het over lindorff gaat? Vrij logisch dat Essent dat 'bedrijf' inschakelt, die twee sluiten prachtig bij elkaar aan.

Ja toch? Essent levert energie en Lindorff zorgt er uiteindelijk voor dat de klanten van Essent betalen wat ze moeten betalen. Prima combinatie. Al zou die laatste stap niet nodig hoeven zijn natuurlijk. Dat heb je als klant zelf in de hand.