kim84
door kim84 Nov 23, 2009 om 12:15
Geldzaken & recht

Brief van SNB-REACT wat moet ik nu doen?

Ik heb kort geleden een brief ontvangen van SNB-REACT waarin ik beschuldigd word van verhandelen van namaak. Van eBay kreeg ik een week eerder de melding dat de advertentie met het aangeboden product, namaak zou betreffen. Hierop heb ik direct gereageerd met de vraag waaruit dat blijkt en de advertentie verwijdert. Mijn mail met daarin de vraag, werd niet beantwoord en ik heb dus ook geen stappen kunnen nemen jegens de verkoper.

De partij die ik gewonnen heb per opbod, betreft een partij boxershorts die ik ter goedertrouw heb gewonnen/gekocht per opbod!

Omdat er meerdere bieders waren, de verkoper een goede feedback had en het om producten ging die verzonden zijn geworden vanuit Nederland is het niet bij mij opgekomen dat het namaak kon betreffen! Sterker nog, betreft het wel namaak?? Wij hebben vertrouwen in eBay, dat hun toezien op de verkoop van namaak producten en de verkoper biedt zijn producten al meer dan een jaar aan via eBay! Tevens zijn de boxers bestickert met een prijskaartje van de Bijenkorf. Ik ga er dan ook vanuit dat de gekochte partij, een restpartij betreft of zoals eerder in andere advertenties omschreven werd, dat het gaat
om B-producten die schoonheidsfoutjes hebben! Setjes die ik niet mooi vond,
heb ik doorverkocht in de wetenschap dat het eerlijke en originele boxershorts betreffen. De verkochte boxers betreffen 3 setjes, die niet in de smaak vielen.

Op de eerste brief heb ik niet gereageerd omdat deze fouten in mijn naam en adres bevatten en het emial adres klopt niet dus ik nam het niet serieus.
Nu kreeg ik afgelopen donderdag een 2de brief met dit keer wel een email met het verzoek de onhoudingsverklaring te ondertekenen en een boete te betalen van 250 euro.

Wat moet ik nu doen? Ik ben me echt van geen kwaad bewust.
Ik snap er dan ook echt helemaal niks van.

Met vriendelijke groet,

Kim

25067 39 Rapporteer

birdies
door birdies - Nov 23, 2009 om 12:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je kunt hooguit contact opnemen met SNB-React (zie link), maar vermoed dat er weinig aan te doen is.

Meer info hierover: klik hier

lelyonnais
door lelyonnais - Nov 23, 2009 om 12:27
109 Antwoorden / 24 Vragen

Beste Kim, in de algemeen voorwaarden van ebay staat het volgende:

Onze algemene voorwaarden zijn er om een transactie soepel te laten verlopen. Zonder onduidelijkheden voor beide partijen. Lees ze daarom goed door voordat je een bod uitbrengt. Deze voorwaarden kunnen éénzijdig en zonder verdere kennisgeving worden aangepast. De voorwaarden worden je uitgereikt middels de aangeboden zgn. hyperlink (de knop "voorwaarden") in de veiling informatie

Misschien was u ten goede trouw, maar als ze eenzijdig kunnen veranderen, ben u wel de haas als u dat niet heb gecontroleerd!

m.v.g. Robert

kim84
door kim84 - Nov 23, 2009 om 12:31
20 Antwoorden / 1 Vragen

Nog iets dat ik vergeten ben te vermelden in mijn vraag.
Ik weet dat er mensen zullen zijn die tegen mij gaan zeggen dat ik beter had moeten opletten oftewel ik had me ervan bewust moeten zijn dat er veel namaak op de markt is, maar ik wist dit helaas niet ik zit niet zo vaak op internet en koop ook niet vaak via internet nu heb ik dit wel een keer gedaan en nu zit ik gelijk in de problemen. Ik heb dan ook direct mijn account bij Ebay weer gesloten en wil dan ook niets meer temaken hebben met Ebay.
Beide brieven zijn overigens niet aangetekend verstuurd, misschien belangrijk om er even bij te vermelden.
Ik wil graag weten wat ik nu moet doen, moet ik hierop ingaan? En wat zijn de gevolgen wanneer ik dit niet doe?
Ik hoop echt dat iemand me hierbij kan helpen, bedankt alvast.

Met vriendelijke groet,

Kim

birdies
door birdies - Nov 23, 2009 om 12:33
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Als je nou eerst eens, zoals ik al schreef, contact opneemt met SNB-React? Als je niks doet, worden de kosten waarschijnlijk alleen maar hoger.

lelyonnais
door lelyonnais - Nov 23, 2009 om 12:36
109 Antwoorden / 24 Vragen

Contact
Bent u met namaakgoederen in aanraking gekomen? Wilt u weten waarom uw advertentie door ons is verwijderd? Neem dan contact op met SNB-React: internet.nl@snbreact.org. Als u vragen heeft over een verwijderde advertentie, vergeet dan niet uw eBay community naam en het betreffende objectnummer te vermelden.

Neem even contact met hun om deze zaak verzoenlijk te laten verlopen Kim...

m.v.g. Robert

kim84
door kim84 - Nov 23, 2009 om 12:38
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 23 nov 2009, 12:33]Als je nou eerst eens, zoals ik al schreef, contact opneemt met SNB-React? Als je niks doet, worden de kosten waarschijnlijk alleen maar hoger.

Ik heb al contact gehad met SNB-REACT.
Waarop ik de volgende mail kreeg:

Geachte mevrouw,

Naar aanleiding van uw email bericht ik u als volgt.

Ebay heeft ons uw gegevens verstrekt, en SNB-REACT spreekt u namens de
rechthebbende van het merk xxxxxx aan. Ebay verzoekt u enkel de
advertentie te verwijderen en treedt verder niet op namens de
rechthebbende, het kan zijn dat u email daarom niet beantwoord is.

U geeft aan dat u de goederen ter goede trouw heeft verkregen.
Dit is echter niet correct. Indien u goederen aanschaft ten
behoeve van verkoop rust op u een onderzoeksplicht, u dient zich er van
te verzekeren dat u originele goederen aanschaft. Deze onderzoeksplicht
is nog groter indien u de goederen niet aanschaft via het vaste
distributie kanaal van het merk. Aanschaf via internet is niet een
onderdeel van het distrubutiekanaal van xxxxxxx.

U vraagt tevens of goederen wel echt namaak zijn. Door een van onze
controleur is aan hand van een aantal echtheid kenmerken geconstateerd
dat het hier om namaak goederen gaat. De xxxxxxx stickers op de
duopaks worden ook vaak nagemaakt, wat bij u goederen ook het geval is.

Ik begrijp uit email dat u niet bewust met kwade opzet heeft gehandeld,
echter kunt u zich niet beroepen op goede trouw en is er nu eenmaal
schade geleden door de rechthebbende van xxxxxx.

Graag ontvangen wij van u de gegevens de leverancier en een getekende
onthoudings verklaring. Tevens dient u de schade ad 250 euro aan ons te
vergoeden.

Indien u aan deze verzoeken voldoet kunnen wij de zaak buiten rechten
afhandelen.

In de hoop u hiermee afdoende te hebben geibnformeerd.

birdies
door birdies - Nov 23, 2009 om 12:43
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Oké, duidelijk, had eigenlijk niet veel anders verwacht. Iedere handelaar zal natuurlijk zeggen dat hij/zij te goeder trouw gehandeld heeft. Logisch, dat ze zo'n argument geen reden vinden de zaak teniet te doen.

Om de kosten niet meer te laten op lopen, lijkt betalen mij het enige verstandige. Het bedrag valt gelukkig nog mee, boetes vanuit Amerika lopen vaak in de duizenden.

kim84
door kim84 - Nov 23, 2009 om 12:53
20 Antwoorden / 1 Vragen

De reden waarom ik hier dus mijn vraag stel is omdat er vele topics voor geopend zijn en die zeggen allemaal niet reageren niet betalen en vooral niet tekenen!
Zelf in het programma van kassa een uitzending uit 2007 waar SNB-REACT was., zegt een kamerlid zelfs dat je niet moet betalen en niet tekenen.
Vandaar dat ik hier nogmaals mijn vraag stel. En eigenlijk met de hoop iemand tegen te komen die in de zelfde situatie zit of heeft meegemaakt.

birdies
door birdies - Nov 23, 2009 om 13:01
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........die zeggen allemaal niet reageren niet betalen en vooral niet tekenen!......

Dat is mij bekend, maar over de afloop horen we nooit wat. Plus dat er soms ook twijfel bestaat over de echtheid van de afzender; er is geen twijfel over SNB-React:

Oprichting SNB-REACT
De Stichting Namaakbestrijding, is een non-profit instelling in april 1991 opgericht op initiatief van de Kamer van Koophandel Amsterdam met als doelstelling de bestrijding in de handel in namaakproducten. In 2002 zijn de activiteiten van de Stichting overgegaan in de coöperatieve vereniging SNB-REACT.
Met de steun van de Europese Commissie is REACT Italie opgericht. In 2002 zijn beide organisaties samengesmolten in SNB-REACT.

birdies
door birdies - Nov 23, 2009 om 13:08
6104 Antwoorden / 31 Vragen

En als je nou eens belt i.p.v. mailt? Dat is stukken persoonlijker en iemand met een beetje mensenkennis heeft wel door of hij/zij met een rashandelaar te maken heeft of niet.

Tel.nr. 020-6406363.

kim84
door kim84 - Nov 23, 2009 om 13:11
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 23 nov 2009, 13:01]........die zeggen allemaal niet reageren niet betalen en vooral niet tekenen!......

Dat is mij bekend, maar over de afloop horen we nooit wat. Plus dat er soms ook twijfel bestaat over de echtheid van de afzender; er is geen twijfel over SNB-React:

Oprichting SNB-REACT
De Stichting Namaakbestrijding, is een non-profit instelling in april 1991 opgericht op initiatief van de Kamer van Koophandel Amsterdam met als doelstelling de bestrijding in de handel in namaakproducten. In 2002 zijn de activiteiten van de Stichting overgegaan in de coöperatieve vereniging SNB-REACT.
Met de steun van de Europese Commissie is REACT Italie opgericht. In 2002 zijn beide organisaties samengesmolten in SNB-REACT.

Dat klopt wat betreft de afloop ervan daar lees je inderdaad nergens wat over.
En wat SNB-REACT betret dat weet ik al ik heb de site bezocht en alles eens goed zitten lezen.
Ik doel eigenlijk op deze informatie, die kassa in 2007 naar buiten heeft gebracht.
Is hier ooit nog iets over uit gekomen, er staat namelijk word vervolgt maar we zitten al bijna in 2010 en ik kan er niets over vinden.

Lees:

Geen handtekening
Arda Gerkens, Tweede Kamerlid voor de SP, is het niet met hem eens. “Dit kan iedereen overkomen, ik heb zelf ook eens een broek gekocht die nep bleek te zijn”. Volgens haar worden naw-gegevens veel te makkelijk vrijgegeven. “Waarom wordt er niet eerst gekeken of het de eerste keer is dat op dit adres nepspullen worden besteld, of dat er meerdere bestellingen op dit adres lopen, of dat er een bedrijf op dat adres zit”, vraagt het Tweede Kamerlid zich af. Ze adviseert iedereen die hetzelfde als mevrouw Hardens is overkomen, om de onthoudingsverklaring niet te ondertekenen en niks te betalen. “Het gaat niet om een crimineel, maar om een nietsvermoedende oma”, benadrukt Gerkens, “die hier de dupe wordt van regelgeving die is bedoeld voor handelaren en bedrijven”.

Kamervragen
Arda Gerkens gaat Minister Bos kamervragen stellen over deze gang van zaken en gaat voorstellen om een strikter beleid te gaan voeren. “Want”, zegt Gerkens, “als de wet wordt overtreden, is het de taak van de overheid, en niet van een commerciële partij zoals Disney, om te vervolgen.

kim84
door kim84 - Nov 23, 2009 om 13:11
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 23 nov 2009, 13:08]En als je nou eens belt i.p.v. mailt? Dat is stukken persoonlijker en iemand met een beetje mensenkennis heeft wel door of hij/zij met een rashandelaar te maken heeft of niet.

Tel.nr. 020-6406363.

Heb ik al geprobeerd, maar er neemt niemand op!

lelyonnais
door lelyonnais - Nov 23, 2009 om 15:54
109 Antwoorden / 24 Vragen

REACT / TEL 31 20 640 63 63 · FAX: +31 20 640 62 16 · E-MAIL: INFO@SNBREACT ...

Misschien heeft u beschikking over een fax.................

m.v.g. Robert

kim84
door kim84 - Nov 23, 2009 om 16:27
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lelyonnais schreef op maandag 23 nov 2009, 15:54]REACT / TEL 31 20 640 63 63 · FAX: +31 20 640 62 16 · E-MAIL: INFO@SNBREACT ...

Misschien heeft u beschikking over een fax.................

m.v.g. Robert

Helaas beschik ik niet over een fax.
Er is wederom een email gestuurd naar SNB-REACT, maar even afwachten welke reactie ik daarop ga krijgen.

Groetjes Kim

stacey
door stacey - Nov 23, 2009 om 16:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Je hebt 3 setjes verkocht zeg je, als je nooit eerder (aantoonbaar) gekocht of verkocht hebt via dit soort sites of op markten zal een rechter je mi niet veroordelen als `illegaal handelaar` maar eerder als `gedupeerde`zien lijkt mij.
En of ze je voor die 250,00 voor de rechter gaan slepen........??

Informeer eens bij het Juridisch Loket hoe groot de kans is, wat het je zou kunnen gaan kosten en wat de risico`s zijn als ze je wel voor de rechter zouden slepen
En weeg dat risico af, als het haalbaar is zou ik het erop aan laten komen als ik me werkelijk van geen kwaad bewust was en heb gecontroleerd voorzover mogelijk was, zoals je zegt was het een bekend/betrouwbaar verkoper voorzover jij dat kon controleren...............

Succes,

stacey
door stacey - Nov 23, 2009 om 16:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Je hebt 3 setjes verkocht zeg je, als je nooit eerder (aantoonbaar) gekocht of verkocht hebt via dit soort sites of op markten zal een rechter je mi niet veroordelen als `illegaal handelaar` maar eerder als `gedupeerde`zien lijkt mij.
En of ze je voor die 250,00 voor de rechter gaan slepen........??

Informeer eens bij het Juridisch Loket hoe groot de kans is, wat het je zou kunnen gaan kosten en wat de risico`s zijn als ze je wel voor de rechter zouden slepen
En weeg dat risico af, als het haalbaar is zou ik het erop aan laten komen als ik me werkelijk van geen kwaad bewust was en heb gecontroleerd voorzover mogelijk was, zoals je zegt was het een bekend/betrouwbaar verkoper voorzover jij dat kon controleren...............

Succes,

stacey
door stacey - Nov 23, 2009 om 16:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Je hebt 3 setjes verkocht zeg je, als je nooit eerder (aantoonbaar) gekocht of verkocht hebt via dit soort sites of op markten zal een rechter je mi niet veroordelen als `illegaal handelaar` maar eerder als `gedupeerde`zien lijkt mij.
En of ze je voor die 250,00 voor de rechter gaan slepen........??

Informeer eens bij het Juridisch Loket hoe groot de kans is, wat het je zou kunnen gaan kosten en wat de risico`s zijn als ze je wel voor de rechter zouden slepen
En weeg dat risico af, als het haalbaar is zou ik het erop aan laten komen als ik me werkelijk van geen kwaad bewust was en heb gecontroleerd voorzover mogelijk was, zoals je zegt was het een bekend/betrouwbaar verkoper voorzover jij dat kon controleren...............

Succes,

stacey
door stacey - Nov 23, 2009 om 16:48
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ghee, die reacties hier vermenigvuldigen zichzelf als je even niet kijkt ;-(

birdies
door birdies - Nov 23, 2009 om 16:55
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ebay heeft al een paar keer een fikse boete gekregen omdat zij aanbieders van namaakzooi niet goed controleren c.q. aanpakken.

Moeten ze vaker doen, zowel Ebay als Marktplaats zijn een broedplaats van illegale waar en/of verboden waar.

birdies
door birdies - Nov 23, 2009 om 16:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ebay heeft al een paar keer een fikse boete gekregen omdat zij aanbieders van namaakzooi niet goed controleren c.q. aanpakken.

Moeten ze vaker doen, zowel Ebay als Marktplaats zijn een broedplaats van illegale waar en/of verboden waar.

kim84
door kim84 - Nov 23, 2009 om 20:34
20 Antwoorden / 1 Vragen

Het volgende heb ik verzonden:

Geachte mevr ,

Waarom trad eBay niet op, toen ik de boxers kocht? Nogmaals,
namaak is vaak te achterhalen door louche verkopers die
verzenden vanuit het buitenland. Hiervan is géén sprake. De
verkoper betreft een verkoper die langer dan een jaar zijn waar
(boxers) aanbiedt en enkel en alleen een goede feedback heeft!
Een trouwe en eerlijke verkoper dus, en geen reden om aan te nemen
dat hij namaak verkoopt. Tevens vraag ik me af waarom nog steeds eBay
vol staat met Bjorn Börg advertenties, als het allemaal namaak betreft
wat u insinueert! Dan is eBay fout bezig, niet diegene die ter goede trouw
kopen!

De verkoper in kwestie zal weten dat hij namaak verkoopt of zal overtuigd
zijn dat het géén namaak betreft. Ik wil U zijn gegevens verstrekken, zodat
het nagetrokken kan worden. Wat dat aangaat verleen ik alle medewerking
de 'juiste jongens' te controleren/pakken. Ik ben echter en alleen slachtoffer
in dit verhaal als uw beschuldiging terecht is: Ik ben a) opgelicht door de
verkoper, b) opgelicht door eBay, die het toeliet dat ik de boxers kocht terwijl
hun weten dat het namaak betreft.

Betalen wil ik wel waarna ik een juridisch proces zal starten jegens de
verkoper/eBay. Tekenen voor iets waarvan ik zelf niet overtuigd ben, doe ik niet.
Ik geloof in mijn onschuld dus ga niet tekenen dat ik me schuldig heb ge-
maakt aan verhandelen van namaak.

Ik wil U, nogmaals, de volledige medewerking geven, d.m.v de gegevens van de
verkoper prijs te geven, Als hij inderdaad namaak verkoopt en mensen oplicht,
zijn verdiende loon!

Ik hoop u hiermee voldoende geïnfomeerd te hebben en wacht een reactie af.

Met vriendelijk groet,
[edit - redactie]

Mischien eigenwijs, maar ik voel me nog steeds slachtoffer in dit verhaal maar begrijp SBN-react's reactie ook.

peedee
door peedee - Nov 24, 2009 om 09:48
96 Antwoorden / 10 Vragen

Je hebt drie setjes ondergoed verkocht en de schade is €250?? Kanonne! Dat is €83 per setje. Da's duur spul om aan je onderlijf te hangen...

Maar goed. Je hebt de gegevens van wie jij de namaakspullen hebt gekocht natuurlijk al aan SNB doorgegeven en je erop beroepen dat je bent opgelicht? Voor de rest: niets tekenen; nergens mee akkoord gaan. Laat het maar op een rechtszaak aankomen. Wel altijd blijven verwijzen naar degene die jou de namaak heeft geleverd.

Kun je de drie verkochte setjes nog terughalen? In dat geval heeft hun cliënt geen schade geleden...

Vergeet niet om JOUW schade te verhalen op de verkoper waar jij het hebt aangeschaft. Wellicht moet jij er maar een advocaat op zetten.

kim84
door kim84 - Nov 26, 2009 om 09:18
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 23 nov 2009, 16:39]Hoi,

Je hebt 3 setjes verkocht zeg je, als je nooit eerder (aantoonbaar) gekocht of verkocht hebt via dit soort sites of op markten zal een rechter je mi niet veroordelen als `illegaal handelaar` maar eerder als `gedupeerde`zien lijkt mij.
En of ze je voor die 250,00 voor de rechter gaan slepen........??

Informeer eens bij het Juridisch Loket hoe groot de kans is, wat het je zou kunnen gaan kosten en wat de risico`s zijn als ze je wel voor de rechter zouden slepen
En weeg dat risico af, als het haalbaar is zou ik het erop aan laten komen als ik me werkelijk van geen kwaad bewust was en heb gecontroleerd voorzover mogelijk was, zoals je zegt was het een bekend/betrouwbaar verkoper voorzover jij dat kon controleren...............

Succes,

Heb contact opgenomen met het juridisch loket via email, wacht nog op een antwoord.

Groetjes Kim

kim84
door kim84 - Nov 26, 2009 om 09:23
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 23 nov 2009, 16:56]Ebay heeft al een paar keer een fikse boete gekregen omdat zij aanbieders van namaakzooi niet goed controleren c.q. aanpakken.

Moeten ze vaker doen, zowel Ebay als Marktplaats zijn een broedplaats van illegale waar en/of verboden waar.

Ik heb weer contact met ze gehad gisteren dit keer wel via de telefoon, maar ze blijven volhouden dat ik die onthoudingsverklaring moet tekenen.
Onder die "boete"kom ik niet uit, ik kan maar beter betalen anders gaan ze aangifte doen in deze zaak en kan het nog een slecht uitpakken allemaal en ben ik misschien nog wel meer geld armer. Dit is wat ik gestuurd heb en wat ik terug kreeg nadat ik gebeld had en gemailt:

Geachte SNB-REACT,

Als u mij zwart op wit garandeerd, dat er geen juridische processen zullen volgen
en 'het bekennen van schuld' dus enkel en alleen dient, ter afhandeling en voorkoming
van opnieuw handelen in de toekomst, wat ik ten zeerste begrijp, zal ik deze week
de zaak afhandelen en geen raadsman raadplegen. De gemaakte kosten zullen we
verhalen bij eBay en de verkoper, maar dat staat nu buiten kijf. Hiermee heb ik
jullie de volledige medewerking verleend, ondanks dat mijn rol in dit verhaal de
slachtoffer rol is.

Nogmaals;

Zodra u mij de garantie geeft (via een offciciëel opgezette brief met handtekening),
dat ik na het erkennen van mijn schuld niet strafrechtelijk vervolgt wordt, zal ik het dra afhandelen.

Dit betekend niet dat ik mij op de één of andere manier wel schuldig voel in het verhaal,of dat
er ook maar één woord incorrect beschreven staat!

Groet,

Kim

Dit is wat ik daarop als antwoord kreeg:

Geachte mevrouw,

Middels deze email bevestig ik dat SNB REACT over zal gaan tot het
sluiten van dit dossier wanneer u voldaan heeft aan de door gestelde
voorwaarden:

- een getekende onthoudingsverklaring
- betaling van 250 euro schadevergoeding in twee termijnen
- schriftelijke bekendmaking van de leverancier.

Derhalve zal SNB REACT geen aangifte doen in dit dossier.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxx

SNB-REACT
T:+31-20 640 63 63
F:+31-20 640 62 16

kim84
door kim84 - Nov 26, 2009 om 09:27
20 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een drama deze site, bijna niks werkt pffffff kan zelfs de tekst niet meer aanpassen na plaatsing wanneer ik een typ foutje ontdek.
Ns plaatsing kun je helemaal niets niet verwijderen en niet wijzigen.

kim84
door kim84 - Nov 26, 2009 om 09:28
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 23 nov 2009, 16:56]Ebay heeft al een paar keer een fikse boete gekregen omdat zij aanbieders van namaakzooi niet goed controleren c.q. aanpakken.

Moeten ze vaker doen, zowel Ebay als Marktplaats zijn een broedplaats van illegale waar en/of verboden waar.

Ik heb weer contact met ze gehad gisteren dit keer wel via de telefoon, maar ze blijven volhouden dat ik die onthoudingsverklaring moet tekenen.
Onder die "boete"kom ik niet uit, ik kan maar beter betalen anders gaan ze aangifte doen in deze zaak en kan het nog een slecht uitpakken allemaal en ben ik misschien nog wel meer geld armer. Dit is wat ik gestuurd heb en wat ik terug kreeg nadat ik gebeld had en gemailt:

Geachte SNB-REACT,

Als u mij zwart op wit garandeerd, dat er geen juridische processen zullen volgen
en 'het bekennen van schuld' dus enkel en alleen dient, ter afhandeling en voorkoming
van opnieuw handelen in de toekomst, wat ik ten zeerste begrijp, zal ik deze week
de zaak afhandelen en geen raadsman raadplegen. De gemaakte kosten zullen we
verhalen bij eBay en de verkoper, maar dat staat nu buiten kijf. Hiermee heb ik
jullie de volledige medewerking verleend, ondanks dat mijn rol in dit verhaal de
slachtoffer rol is.

Nogmaals;

Zodra u mij de garantie geeft (via een offciciëel opgezette brief met handtekening),
dat ik na het erkennen van mijn schuld niet strafrechtelijk vervolgt wordt, zal ik het dra afhandelen.

Dit betekend niet dat ik mij op de één of andere manier wel schuldig voel in het verhaal,of dat
er ook maar één woord incorrect beschreven staat!

Groet,

Kim

Dit is wat ik daarop als antwoord kreeg:

Geachte mevrouw,

Middels deze email bevestig ik dat SNB REACT over zal gaan tot het
sluiten van dit dossier wanneer u voldaan heeft aan de door gestelde
voorwaarden:

- een getekende onthoudingsverklaring
- betaling van 250 euro schadevergoeding in twee termijnen
- schriftelijke bekendmaking van de leverancier.

Derhalve zal SNB REACT geen aangifte doen in dit dossier.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxx

SNB-REACT
T:+31-20 640 63 63
F:+31-20 640 62 16

kim84
door kim84 - Nov 26, 2009 om 09:33
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 23 nov 2009, 13:08]En als je nou eens belt i.p.v. mailt? Dat is stukken persoonlijker en iemand met een beetje mensenkennis heeft wel door of hij/zij met een rashandelaar te maken heeft of niet.

Tel.nr. 020-6406363.

Ik wacht nog even de reactie vanhet juridisch loket af.
Maar ik denk dat ik me maar gewoon aan de voorwaarden ga houden en in de toekomst veel beter ga opletten.
Op Ebay koop en verkoop ik niets meer, dit vertrouwen is helemaal stuk mijn account daar heb ik dan ook onmiddelijk verwijderd.
Dus om het risico telopen dat de kosten nog hoger gaan oplopen ga ik toch maar betalen en die onthoudings verklaring tekenen.
Wat moet ik anders?
Op meerder forums zeggen ze wel allemaal niet tekenen niet betalen, tsja makkelijk gezegd he hebbben ze het zelf dan ooit meegemaakt? Nee dus ze weten niet waar ze over praten.

Groetjes Kim

kim84
door kim84 - Nov 26, 2009 om 09:33
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 23 nov 2009, 13:08]En als je nou eens belt i.p.v. mailt? Dat is stukken persoonlijker en iemand met een beetje mensenkennis heeft wel door of hij/zij met een rashandelaar te maken heeft of niet.

Tel.nr. 020-6406363.

Ik wacht nog even de reactie vanhet juridisch loket af.
Maar ik denk dat ik me maar gewoon aan de voorwaarden ga houden en in de toekomst veel beter ga opletten.
Op Ebay koop en verkoop ik niets meer, dit vertrouwen is helemaal stuk mijn account daar heb ik dan ook onmiddelijk verwijderd.
Dus om het risico telopen dat de kosten nog hoger gaan oplopen ga ik toch maar betalen en die onthoudings verklaring tekenen.
Wat moet ik anders?
Op meerder forums zeggen ze wel allemaal niet tekenen niet betalen, tsja makkelijk gezegd he hebbben ze het zelf dan ooit meegemaakt? Nee dus ze weten niet waar ze over praten.

Groetjes Kim

kim84
door kim84 - Nov 26, 2009 om 09:34
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 23 nov 2009, 13:08]En als je nou eens belt i.p.v. mailt? Dat is stukken persoonlijker en iemand met een beetje mensenkennis heeft wel door of hij/zij met een rashandelaar te maken heeft of niet.

Tel.nr. 020-6406363.

Ik wacht nog even de reactie vanhet juridisch loket af.
Maar ik denk dat ik me maar gewoon aan de voorwaarden ga houden en in de toekomst veel beter ga opletten.
Op Ebay koop en verkoop ik niets meer, dit vertrouwen is helemaal stuk mijn account daar heb ik dan ook onmiddelijk verwijderd.
Dus om het risico telopen dat de kosten nog hoger gaan oplopen ga ik toch maar betalen en die onthoudings verklaring tekenen.
Wat moet ik anders?
Op meerder forums zeggen ze wel allemaal niet tekenen niet betalen, tsja makkelijk gezegd he hebbben ze het zelf dan ooit meegemaakt? Nee dus ze weten niet waar ze over praten.

Groetjes Kim

kim84
door kim84 - Nov 26, 2009 om 09:34
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 23 nov 2009, 13:08]En als je nou eens belt i.p.v. mailt? Dat is stukken persoonlijker en iemand met een beetje mensenkennis heeft wel door of hij/zij met een rashandelaar te maken heeft of niet.

Tel.nr. 020-6406363.

Ik wacht nog even de reactie vanhet juridisch loket af.
Maar ik denk dat ik me maar gewoon aan de voorwaarden ga houden en in de toekomst veel beter ga opletten.
Op Ebay koop en verkoop ik niets meer, dit vertrouwen is helemaal stuk mijn account daar heb ik dan ook onmiddelijk verwijderd.
Dus om het risico telopen dat de kosten nog hoger gaan oplopen ga ik toch maar betalen en die onthoudings verklaring tekenen.
Wat moet ik anders?
Op meerder forums zeggen ze wel allemaal niet tekenen niet betalen, tsja makkelijk gezegd he hebbben ze het zelf dan ooit meegemaakt? Nee dus ze weten niet waar ze over praten.

Groetjes Kim

kim84
door kim84 - Nov 26, 2009 om 09:36
20 Antwoorden / 1 Vragen

Jeetje 1 x geplaats komt het automatisch 3 keer.

kim84
door kim84 - Nov 26, 2009 om 09:36
20 Antwoorden / 1 Vragen

Jeetje 1 x geplaats komt het automatisch 3 keer.

kim84
door kim84 - Nov 26, 2009 om 09:56
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lelyonnais schreef op maandag 23 nov 2009, 12:36]Contact
Bent u met namaakgoederen in aanraking gekomen? Wilt u weten waarom uw advertentie door ons is verwijderd? Neem dan contact op met SNB-React: internet.nl@snbreact.org. Als u vragen heeft over een verwijderde advertentie, vergeet dan niet uw eBay community naam en het betreffende objectnummer te vermelden.

Neem even contact met hun om deze zaak verzoenlijk te laten verlopen Kim...

m.v.g. Robert

Bellen heeft geen zin gehad, ik had wel een zeer vriendelijke mevr aan de telefoon die het dan ook allemaal zeer vervelend voor mij vond maar ook vertelde dat ze helaas niets voor mij kon betekenen en dat ik er helaas niet onderuit kan komen. :-(
Ze moeten een lijn trekken, en daar tussen zitten jammer genoeg ook onschuldige mensen net als ik tussen, die zich van geen kwaad bewust zijn en dus deze boete krijgen
Ze heeft mij wel direct een voorstel gedaan om het bedrag 1 twee termijnen te betalen uit zich zelf heb ik niet om gevraagd. Ze zij ik kan me voorstellen dat dit nu juist erg vervelend uitkomt met de aankomende feestdagen dus wat mij betreft mag u het ook in 2 termijnen betalen.
Dus ja dat is dan ook wel weer wat prettiger, maar leuk vind ik het niet en ben ook nog steeds teleurgesteld dat ik toch moet betalen ondanks dat ook zij zeggen dat ze mij niet als een handelaar zien maar als een onschuldige burger die de dupe is geworden van een handelaar.

kim84
door kim84 - Nov 26, 2009 om 09:56
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lelyonnais schreef op maandag 23 nov 2009, 12:36]Contact
Bent u met namaakgoederen in aanraking gekomen? Wilt u weten waarom uw advertentie door ons is verwijderd? Neem dan contact op met SNB-React: internet.nl@snbreact.org. Als u vragen heeft over een verwijderde advertentie, vergeet dan niet uw eBay community naam en het betreffende objectnummer te vermelden.

Neem even contact met hun om deze zaak verzoenlijk te laten verlopen Kim...

m.v.g. Robert

Bellen heeft geen zin gehad, ik had wel een zeer vriendelijke mevr aan de telefoon die het dan ook allemaal zeer vervelend voor mij vond maar ook vertelde dat ze helaas niets voor mij kon betekenen en dat ik er helaas niet onderuit kan komen. :-(
Ze moeten een lijn trekken, en daar tussen zitten jammer genoeg ook onschuldige mensen net als ik tussen, die zich van geen kwaad bewust zijn en dus deze boete krijgen
Ze heeft mij wel direct een voorstel gedaan om het bedrag 1 twee termijnen te betalen uit zich zelf heb ik niet om gevraagd. Ze zij ik kan me voorstellen dat dit nu juist erg vervelend uitkomt met de aankomende feestdagen dus wat mij betreft mag u het ook in 2 termijnen betalen.
Dus ja dat is dan ook wel weer wat prettiger, maar leuk vind ik het niet en ben ook nog steeds teleurgesteld dat ik toch moet betalen ondanks dat ook zij zeggen dat ze mij niet als een handelaar zien maar als een onschuldige burger die de dupe is geworden van een handelaar.

wi
door wietse33 - Dec 16, 2009 om 12:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Kim hoe is het afgelopen heb namelijk ook zo een boete gehad

gr wietse

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 16, 2009 om 13:14
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk, iedereen weet dat merkkleding duurder is dan non merk. Als je dus merkspullen voor heel weinig op de kop kunt tikken, kun je er ook vanuit gaan dat het nep is.
Dat heet logisch nadenken.
Iedereen gebruikt de smoes dat ie onschuldig is, maar je weet dondersgoed dat je geen rolex voor 50 euro kan kopen (voorbeeldje).

Ik weet niet wat voor merk je gekocht hebt ( Bjorn Borg?) en wat je hebt betaald, maar als het echt een laag bedrag was, dan kon je aannemen dat het nep was.
Stond er in de ad dat het een rest-of B party was?

Als je iets wilt kopen is het verstandig om eerst te gaan surfen om te zien wat de artikelen van dat merk kosten, zodat je kunt inschatten of het echt of nep is.
Harde les voor je en zonde van je geld.

kim84
door kim84 - Dec 17, 2009 om 01:10
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wietse33 schreef op woensdag 16 dec 2009, 12:27]hoi Kim hoe is het afgelopen heb namelijk ook zo een boete gehad

gr wietse

Hoi Wietse,

Tsja niet goed, ik heb gewoon betaald en ben nu gelukkig overal vanaf.
Ik zou ook maar betalen als ik jou was want de kosten kunnen aardig oplopen als je het risico neemt dit niet te doen.
Ik heb dat risico niet genomen omdat ik na veel lezen op internet en ervaringen van anderen weet dat SNB-React gewoon heel erg sterk staat en dat risico wilde ik niet nemen.
Het is allemaal een harde les geweest, vooral voor mij iemand die niet veel geeft om merkkleding en ook geen enkel benul heeft van wat zoiets in de winkel zou kosten, het toch eens een keertje wilde hebben aangezien ik ook van vrienden hoorde dat deze boxers erg fijn zaten en dat de kwaliteit ook perfect was.
Niet erbij nagedacht dat het nep zou zijn en daar twijfel ik ook nog steeds over want ik heb nu dus een van een vriendin in mijn handen gehad (uit de winkel) en eentje die ik gekocht heb op Ebay en er is werkelijk ook maar niets dat duid dat deze namaak zouden betreffen dus mijn twijfel is er zeer zeker nog.
Ik heb toch veel voor de boxers betaald als ik nu zie wat ze in de winkel kosten komt dat toch wel aardig in de buurt en in de advertentie stond ook dat het om een oude collectie ging dus tsja dan vertrouw je er op vooral als je iemand bent die niet dagelijks via internet koopt en er totaal niet van op de hoogte is dat er zoveel namaak aangeboden word.
Nu ben ik er wel achter na veel zoeken via google maar ja een beetje te laat voor mij, maar ik hoop wel dat de andere mensen in de toekomst beter gaan opletten en niet de zelfde fout maken als mij.
Koop het gewoon in de winkel!!! En zeer zeker niet meer via Ebay/Marktplaats enz. Je bent misschien wel veel geld kwijt dan maar je hebt dan wel altijd een aankoop bon in handen zodat jij kunt aantonen dat je ze in een winkel hebt gekocht.

Met vriendelijke groet,

Kim

door 22jan - Dec 18, 2009 om 07:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn advies : Je bent in Nederland onschuldig tenzij het tegendeel bewezen is !
En punt 2 : Nergens aan mee werken, je hoeft namelijk niet mee te werken aan je eigen veroordeling.

Het komt hier op neer : Laat React maar eens gaan bewijzen dat de beschuldiging klopt ! Ze moeten met bewijzen komen, en die hebben ze vaak niet. Ze spelen dus hoog spel, en hopen dat je bang wordt en betaald. Ik hoor ook veel verhalen dat ze advertentie's op verkoopsite's laten verwijderen terwijl je van een foto of tekst niet zomaar kunt concluderen of dit namaak is, dit is dus eveneens totaal onterecht wat ze doen.Verder moet je even uitzoeken of deze stichting, want dat is het uiteindelijk wel boete's mag uitdelen !

Dus laat React maar naar de rechter gaan en de beschuldigingen bewijzen !
99% kans dat je de rechtzaak wint. Ik denk overigens dat ze zelf ook niet dom zijn, en dat ze dit niet zo ver laten komen, want dit gaat React namelijk dan heel veel centjes kosten.

Dus niet van dat bange en voet bij stuk houden, en vooral React geen enkele info verstrekken en niets ondertekenen !

Succes !

Met vriendelijke groet,
Jan.

Ps.
Het wordt weer eens tijd dat er in Kassa aandacht wordt besteed aan dit bedrijf.

jo
door joy111 - Jan 4, 2011 om 01:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

de boxershorts zijn inderdaad namaak het is algemeen bekend dat de boxersshorts van bjorn borg een bijenkorf sticker op de doos heeft ,om zo de indruk te laten wekken dat het originele zijn en waarschijnlijk outlet afkomstig van de bijenkorf dit is allemaal misleiding.zo'n 90% van alle kleding schoenen tassen en parfums op ebay marktplaats enz zijn namaak. en ebay maakt het niets uit ze verdienen er miljoenen aan ze plaatsen enkele waarschuwingen maar dat is alleen maar om de indruk te wekken dat ze er daadwerkelijk iets aan doen als ze werkelijk alle namaak producten willen verwijderen blijft er bijna niks meer over voor de verkoop en dus verdienen ze ook bijna niks meer ,dus het intereseert ze echt niet wat er verkocht word zolang hun er maar aan kunnen verdienen.het probleem is dat veel mensen dit niet weten en zij kopen te goeder trouw van deze verkopers in de veronderstelling dat het originele producten zijn maar ik kan je verzekeren bijna alles is namaak.het grootste gedeelte komt uit china ,er zijn zelfs chinese fabrieken die voormalige productie medewerkers van bijv. nike in dienst nemen om de schoenen en kleding zo goed mogelijk te kunnen kopieeren.en andere fabrieken die bijvoorbeeld voor nike een productielijn doen,en gaan wanneer die opdracht ten einde is gewoon verder met de productie maar verkopen deze nu zelf op de markt zonder tussenkomst van nike.het is een miljardenindustrie geworden.ik heb zelf jarenlang merkkleding en schoenen verkocht op ebay maar kon niet meer op concureren tegen de prijzen van de verkopers die namaak verkopen, ik heb alleen origineel verkocht en weiger namaak te verkopen maar dat betekent wel dat ik bijna niks meer kan verkopen want mijn inkoopprijs is nog hoger dan hun verkoopprijs.
je kunt nooit voor 100% zeker zijn maar bij de grotere websides zijn de producten wel bijna altijd origineel.
je kunt bij deze site een lijst kopen waar de betere sites opstaan zodat je wel waar voor je geld krijgt.
kijk maar eens op : www.merkkledingworld.nl