pa
door paul paulens Aug 24, 2011 om 00:54
Voeding & gezondheid

Bril online kopen

Iemand ervaring met www.brillen24.nl?
Is zoiets betrouwbaar, de prijzen lijken me wel erg goedkoop.

20098 28 Rapporteer

mastag
door mastag - Aug 24, 2011 om 01:36
955 Antwoorden / 19 Vragen

Zie ik het nu verkeerd of is een bril een maat/uniek /persoonlijk product.
Mijn zienswijze is dat u zich niet moet laten verleiden door slechts een prijs.

Mastag

ikbenik
door ikbenik - Aug 24, 2011 om 01:51
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ik zou het niet doen.

In de praktijk zijn er meerdere winkelketens die met een dergelijke formule werken, en mensen die ingewikkelde ogen hebben en specifieke glazen nodig hebben, komen bij dergelijke zaken bedrogen uit.

Het beste is toch bij een goede opticien de ogen te laten meten en daar de bril te kopen.

rj
door rjw - Aug 24, 2011 om 08:27
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik het goed begrijp kost een bril met normale glazen 39 euro. Voor dat geld kan niemand (of je het nu online verkoopt of niet) een fatsoenlijke bril leveren, laat staan fatsoenlijke glazen.

Verder neem je zelf alle verantwoordelijkheid voor het juist opgeven van de sterkte e.d. van de glazen.

Ik zou het niet doen. Goedkoop = duurkoop.

bosbess
door bosbess - Aug 24, 2011 om 08:44
354 Antwoorden / 40 Vragen

Is er een speciale reden waarom je een bril online wilt kopen? Ik heb laatst een mooie (vind ik) bril gekocht bij een opticiën voor 59 euro, inclusief door hem opgemeten glazen.

Als je al een bril had en het recept is nog goed, dan is er natuurlijk niets op tegen als je vanwege welke omstandigheden dan ook een bril online wilt kopen.

pavoordf
door pavoordf - Aug 24, 2011 om 10:17
519 Antwoorden / 73 Vragen

[quote=rjw schreef op woensdag 24 aug 2011, 08:27]
Verder neem je zelf alle verantwoordelijkheid voor het juist opgeven van de sterkte e.d. van de glazen.

Bij mij wordt altijd de positie van de ogen gemeten. In mijn geval, cilinder, is het belangrijk dat rekening wordt gehouden met de positie van de ogen tov de bril. Ik weet niet hoe dat voor anderen is. Een bril on line kopen lijkt me absoluut geen goeie zaak

pa
door paul paulens - Aug 24, 2011 om 16:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties

Wel ik heb sinds vorige maand een nieuwe bril, sterkte heb ik laten opmeten door een oogarts. Ik heb hem bij Hans Anders gekocht zoals steeds en ben al jaren tevreden klant. Hans Anders is ook wel de opticien met de goedkoopste prijzen, niet? Voor een (kwalitatief) montuur betaal je daar maar 35 EUR. Bij Brillen24 krijg je voor 4EUR meer zowaar ook je glazen erbij. Ongelooflijk eigenlijk.
Als "hoofdbril" zou ik het niet durven riskeren, maar ik zou hem gebruiken als reserve/werkbril. 44EUR (incl verzendkosten) lijkt mij wel het proberen waard. Al ben ik bang dat zo'n website niet helemaal koosjer is. Ik ga het daarom toch maar niet doen denk ik.

pa
door paul paulens - Aug 24, 2011 om 16:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan me ook perfect vinden in jullie reacties.
We zouden iemand moeten vinden die het tegendeel kan bewijzen of ons gelijk kan geven. Iemand die dus ooit zo'n aankoop gedaan heeft. Bestaat die website trouwens al lang? Het bestaan is me maar deze week opgevallen, door ergens op een website een banner ervan tegen te komen.

bosbess
door bosbess - Aug 24, 2011 om 16:42
354 Antwoorden / 40 Vragen

Waarom zou dat niet koosjer zijn? Vanwege de lage prijzen? Bedenk dat ze geen hoge winkelkosten hebben en geen personeel dat alle toevallig binnenwippende klanten te woord moet staan en helpen met het vaak langdurige proces van het uitzoeken van een nieuwe bril.

Als het toch alleen om een reserve(werk)bril gaat, zou ik het wel een keertje durven proberen voor zulke prijzen.

druifje01
door druifje01 - Aug 24, 2011 om 17:03
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Online een bril kopen lijkt mij een riskante zaak. De bril moet toch op je neus/ogen afgesteld worden. Wat doe je al het niet goed kijkt? Even terug naar de winkel om het bij te laten stellen zit er niet in.

pe
door petrov_1 - Aug 28, 2011 om 10:58
42 Antwoorden / 0 Vragen

Heb hier 2 brillen liggen aangemeten door Radboud en ziekenhuis Eindhoven a 300 eruo per stuk, laten maken bij specsavers.
Heb er geen ruk aan.

Nu een bril van 3 euro van kruidvat en die is prima.

fe
door feniks74 - Nov 29, 2011 om 20:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Huidige glazen helemaal vol met krassen. Als goedkope "tussenbril" bij brillen24.nl een mooie bril besteld mbv recept huidige bril.
Overal op de site staat dat er een levertijd is van rond 15 dagen. Het kan evt langer zijn ivm invloeden tijdens vervoer (bv douane).

Ik wacht nu al een maand. Geen boe of bah waar mijn bril nu is. (Montuur moeilijk leverbaar of douane die moeilijk doet). Volgens mijn status op de site moet de bril nog gemaakt worden. :(

Heb al aangegeven order te willen annuleren.

Mijn advies voor een goedkope bril: gewoon lekker naar Hans Anders!

fe
door feniks74 - Dec 6, 2011 om 19:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

Order is geannuleerd. Geld zou terug gestort worden, maar ik denk dat ik daar naar kan fluiten. Ondertussen bij oude vertrouwde Hans Anders nieuwe besteld. En voor de prijs van 1 krijg ik er 2.( een voor de winter en een voor de zomer.;-) ) Dus nogmaals: voor een goede goedkope bril naar Hans! Let ook op de mooie aanbiedingen die ze regelmatig hebben.

gj
door gjally52 - Dec 6, 2012 om 17:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wilde een bril online proberen met een foto, dit heb ik gedaan, maar moest wel een account aanmaken bij brillen24, ik had een mooi montuur uitgezocht om te passen, deze werd direct in het winkelmandje geplaatst! Ik wilde niet bestellen omdat ik vind dat een bril aangemeten moet worden! Dus uitgelogd en er verder niet meer aan gedacht, een paar dagen later kreeg ik een nogal opdringerig mailtje van brillen24, dat er nog een bril in het winkelmandje lag en of ik die zo snel mogelijk wilde afrekenen, toen wist ik meteen dat mijn "probeersel" in het winkelmandje was geplaatst, ik ben meteen ingelogd en heb de bril uit mijn winkelmandje verwijderd en mijn account bij brillen24 gesloten! Nee, ik ga voortaan, zoals al jaren, naar Hans Anders!

zoekster
door zoekster - Dec 6, 2012 om 17:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gjally52 schreef op donderdag 6 dec 2012, 17:40] Nee, ik ga voortaan, zoals al jaren, naar Hans Anders!
Alleen de prijs is anders...

ri
door ridderkerker - Dec 19, 2012 om 21:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Van de week mijn bril ontvangen na 17 dagen, en hij is gewoon perfect. De opticien besteld ook zijn brillen en staat ze niet zelf te slijpen. Omdat mijn ogen al jaren het zelfde zijn en inmiddels wel weet welke lenzen ik moet hebben, heb ik het wel aangedurft. Moet zeggen dat mijn ervaringen met opticiens niet altijd even positief waren. Ik ben 100% positief over brillen24.

si
door simonbr - Feb 18, 2013 om 00:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb in het verleden al een aantal brillen online gekocht (wel niet bij Brillen24, maar bij Goggles4u) en ik ben daar over het geheel genomen behoorlijk tevreden over. Het is mij in ieder geval gebleken dat je al voor 30 dollar een goed montuur en krasvaste en ontspiegelde glazen van prima optische kwaliteit geleverd kunt krijgen. Bij deze brillen was overigens de montage van de glazen in de monturen minder secuur.
Misschien is dit bij brillen24 beter, hoe dan ook hanteren ze "tevreden of geld terug" dus ik denk dat ik het binnenkort ga proberen.

De prijzen bij brillen24 zijn wel iets hoger dan bij Goggles4u maar de website maakt op mij een degelijker indruk. De manier waarop je met een geüploade foto de brillen virtueel kunt passen zit beter in elkaar (bij Goggles4u was mijn eerste bril wat kleiner dan ik had ingeschat, doordat je op de gok je foto moest schalen). Een verder voordeel is dat het een Europese webwinkel is, dus geen risico op bijkomende invoerkosten.

Overigens kun je bij veel opticiens terecht voor oogmeting zonder bril, hier betaal je dan een bescheiden bedrag voor, bij mij was dit 15 euro.

ikbenik
door ikbenik - Feb 18, 2013 om 03:01
2845 Antwoorden / 27 Vragen

***Bericht gemeld vanwege SPAM.***

jo
door jozua - Mar 20, 2013 om 18:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan me helemaal bij de mening van riderkerker en simonbr aansluiten.
In het begin was ik er ook een beetje huiverig voor. Ik heb zelf een cylindrische afwijking van -1,50 en -2,75 maar als je al een (recente) oogmeting hebt liggen zou ik het zeker proberen, niet geschoten is altijd mis.

Onlangs heb ik een tweetal brillen besteld bij Brillen24.nl nadat ik weer eens langs geweest was bij een aantal opticiens. De eerste bril heb ik net binnen gekregen (ze worden afzonderlijk verstuurd) en de afwerking is uitstekend. Uiteraard moest de bril nog een beetje bijgesteld worden aan je hoofd maar als je een beetje handig bent kun je dit makkelijk zelf. Bij de meeste opticiens ben je zo 70 per glas kwijt als je ze krasvast en ontspiegeld wil hebben en dan zit het montuur er nog niet eens bij! Nu 2 brillen voor de prijs van wat ik anders aan één glas kwijt ben.

Over de krasvastheid van het glas kan ik op dit moment nog weinig zeggen maar voor dit geld koop je gewoon elk half jaar een andere bril i.p.v. 1 keer in de 3 of 4 jaar. Ik zeg doen!

valerius-2
door valerius-2 - Mar 20, 2013 om 18:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja ik heb dus dat ook ontdekt, maar heteerste waar in aan dank is dat je in elk je oude gevens zou moet door geven. Maar naar wijziging in de sterkte lijkt mij he onmpogelijk om de glazen op een sterkte kankrijgen die ik nu nodig zou hebben. Ik ga wel naar de opticein om zekerheid te hebben dat de bril voor mijn ogen dus het beste is.

pe
door peterkraft - Jun 24, 2013 om 21:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Graag mijn zeer positieve ervaring met brillen24. Ik ben brillologisch geen veeleisend man. Ik weet mijn sterkte (+1.75), en ik weet mijn pupilafstand. Wat ik kreeg was precies wat ik wilde. Een prima bril, paste goed en ik vond hem glas helder.
Een jaar later bestelde ik een zonnebril op sterkte. Omdat ik niet wist hoe donker 50%, 75% of 80% was koos ik het midden. Dat bleek veel te licht. Ik kon de bril terugsturen en een week of drie later kreeg ik een nieuwe bril (althans nieuwe glazen) nu voldoende gekleurd. Zonder mopperen, zonder bijkomende kosten, geen verzendkosten. Ik ben over BRIL24 zeer tevreden en ik zou het iedereen aanraden. Zowel over de kwaliteit van montuur en glas als over de service.

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2013 om 22:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@peterkraft

En daar hebt u zich speciaal voor aangemeld op dit forum? Net als @jozua?

Beetje ongeloofwaardig. Maar wel goede reclame voor die brillenboer.

dr
door drumtherapy - Jul 17, 2013 om 09:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Waar ik me mateloos aan irriteer is sowieso al het programma kassa en de reaguurders. Wat me opvalt is dat de positieve reactie al minder sterren hebben dan de negatieve reacties (al weet ik niet hoe dat systeem in elkaar steekt).

Hebben de mensen die negatief gereageerd hebben werkelijk ooit een bril bestelt bij een budget site? Kassa is toch juist een programma dat opkomt voor de consument? Dus kwakkeloos je mening dumpen over goedekopen brillen vind ik niet kunnen. En vooral de prijs moet dan in het achterhoofd blijven. Want sommige mensen willen gewoon geen honderden euro's uitgeven aan een bril!

Ik geef niks om wat voor bril ik draag en waar die vandaan komt, ik heb allergie voor lenzen en vind het dragen van een bril meer een uitweg tot ik genoeg geld "over" heb voor een laser behandeling. Dus ik wil geen 100+ euro betalen voor een bril (wat ik vroeger wel deed). Ik heb dus +- 2 jaar geleden een bril bestelt bij brillen24, aangezien ik eerst best sceptisch was. Maar toen de bril eenmal binnen kwam was ik verrast, een uitstekende bril voor die prijs. Als je alles weet wat je moet hebben is het een goede uitkomst!

En nee ik maak geen reclame en ja ik heb me alleen aangemeld om te reageren! Maar deze zaak is gewoon te vertrouwen! En ik zal voor dit bedrag het zeker een proberen. Veel succes met het kopen van een goeie bril in de beste prijs/kwaliteits verhiuding die er is.

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2013 om 09:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@drumtrerapy

De sterren hebben niets te maken met positief of negatief reageren. Misschien even de regels bestuderen? Dan weet u hoe het werkt.

En als u zich zo ergert aan het programma en aan de reageerders, waarop plaatst u dan een reactie hier?

ikbenik
door ikbenik - Jul 17, 2013 om 10:12
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=drumtherapy schreef op woensdag 17 jul 2013, 09:35]En vooral de prijs moet dan in het achterhoofd blijven. Want sommige mensen willen gewoon geen honderden euro's uitgeven aan een bril!
Jaja, ik ken dat soort gasten: de prijs is het belangrijkste en de kwaliteit, duurzaamheid en service van de ondernemer is van ondergeschikt belang.

En als er problemen zijn gelijk huilie huilie doen.

Echt zo'n iemand die voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.
Die gasten neem ik echt niet serieus.

Er is meer dan alleen de goedkoopste prijs. Alleen jammer dat men dat niet in wilt zien.
Bah!

ya
door yana_yana - Mar 20, 2014 om 11:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

We leven toch in een digitaal tijdperk, wat is er mis met online kopen?
Als je al een bril online wilt kopen zorg je ervoor dat je alle metingen heb laten verrichten en kan je die netjes en secuur invoeren.
Wij als slimme Nederlander hebben bijna allemaal internet, iedereen kan nagaan op Google het KvK registratie, B.T.W nummer etc. etc....
Sommige van jullie reageren als kippen zonder koppen zonder ook maar enige naslag te hebben gedaan over een site die eerlijk en betrouwbaar is en alle andere negatieve reacties als zoete koek slikt, waarom een vooroordeel vellen als je helemaal geen ervaring hebt met instanties? Ik noem dat domme kortzichtigheid. Ik heb wat makkelijk speurwerk gedaan voor jullie.

Over Brillen24

Deze site wordt beheerd door Brillen24 SA.

Registratienummer : 829.062.958

De statutaire zetel van Brillen24 NV is gevestigd in de Stallestraat 7 te 1180 Brussel

Kamer van Koophandel Brussel

Btw-nummer : BE 0829.062.958

Vertrouwen en vertrouwelijkheid op onze website

mahadma
door mahadma - Mar 20, 2014 om 11:36
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Speciaal aangemeld om een topic van een jaar oud weer uit het stof te halen? Ik krijg vermoedens waar yana yana werkt, maar dat terzijde.

Als het alleen en uitsluitend om de te betalen prijs gaat en absoluut noodzakelijke afstelservice, immers ieders hoofd is anders, niet belangrijk is, tja dan moet je dus ook niet naar een erkende gevestigde opticien gaan en daar je niet terechte en noodzakelijke service willen gaan halen, OF er voor betalen, maar ja, of de consumenten die "taal" spreken is weer punt 2.

la
door lamsky - Aug 26, 2014 om 22:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb 15 juni een bril besteld, als je extra's wilt is het veel duurder..mijn bril kostte € 104,..
De paste absoluut niet, heb hem teruggestuurd..
Het geld zou terugestort worden..
De een na de andere smoes werd verzonnen..
nu beweren ze dat ze het 10!dagen geleden hebben het overgemaakt..
vandaag maar eens gebeld met de bank..
Er is helemaal niets over gemaakt!
zeer onbetrouwbaar dus. Nooit doen!!!

mahadma
door mahadma - Aug 26, 2014 om 22:08
11520 Antwoorden / 51 Vragen

De paste absoluut niet,

Dat kon ik al voorspellen. Voor afstellen ga je naar je opticien gaan, maar die doet dat niet als je de bril bij een ander koopt. Zou u werk voor de buren doen? Tegenwoordig koop je voor relatief weinig een bril MET service voor een redelijke prijs.