pe
door petrusstephanus Oct 22, 2014 om 19:15
Geldzaken & recht

Bromfiets verzekering

Ik heb al meer dan € 12.000,00 aan boetes betaald voor een onverzekerde bromfiets die 6 jaar geleden is gestolen.Omdat ik geen kentekenbewijs heb(dit lag onder het zadel) blijven de bekeuringen binnenkomen.Door beslagleggingen op mijn zakelijke rekening dreig ik ook nog mijn eenmanszaak te verliezen.Wie weet wat te doen met dit? en zijn er mogelijkheden om dit ten onrechte grote betaalde geldbedrag terug te krijgen.

856 14 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 22, 2014 om 19:22
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u hem als gestolen aangegeven bij de politie, ook dat het kenteken bewijs daarbij is gestolen. Zo ja dan deze aangifte naar de betreffende instantie met toe sturen, wel een copy.

pe
door petrusstephanus - Oct 22, 2014 om 19:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Is allemaal gebeurd,bromfiets staat ook geregistreerd als gestolen.

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2014 om 20:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem asn dat u al geklaagd hebt bij de RDW en is het al eens een keer voor de rechter gekomen?

Meer dan € 12.000 betaald en dan nu beslagleggingen, ik zou de ombudsman maar eens inschakelen.

mahadma
door mahadma - Oct 22, 2014 om 21:09
11541 Antwoorden / 51 Vragen

en zijn er mogelijkheden om dit ten onrechte grote betaalde geldbedrag terug te krijgen.
Ik vrees van niet.

sw
door swat1500 - Oct 23, 2014 om 01:00
3779 Antwoorden / 0 Vragen

U had zich direct na de aangifte (6 jaar geleden) met het proces-verbaal van aangifte moeten wenden tot de RDW en moeten verzoeken het kenteken ongeldig te verklaren. U zult dit nu alsnog moeten doen om toekomstige aanschrijvingen te voorkomen.

Als u tegen de boetes niet in beroep bent gegaan, of wel in beroep gegaan maar de rechter niet heeft kunnen overtuigen dat de boetes niet terecht waren, dan ziet u van die 12.000 euro niets terug.

Ik begrijp niet waarom u het zo uit de hand heeft laten lopen. Een beetje advocaat had u vorenstaande ook kunnen vertellen. Ik twijfel daarom een beetje aan dit verhaal.

door 1953 - Oct 23, 2014 om 02:42
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zou zeggen eigen schuld dikke bult! De stommiteit van u om kentekenbewijs onder de zadel te plaatsen, heeft geleid door eigen toedoen u nu in de penarie verkeerd.

Schorsen van het kenteken kan blijkbaar niet zonder het kentekenbewijs van de brommer.
Via de RDW nieuwe duplicaatkentekenbewijs aanvragen als gevolg van vervreemding van het origineel.

De boetes betalen!

me
door mein33 - Oct 23, 2014 om 10:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=petrusstephanus schreef op woensdag 22 okt 2014, 19:15]Ik heb al meer dan € 12.000,00 aan boetes betaald voor een onverzekerde bromfiets die 6 jaar geleden is gestolen.

@petrusstephanus,

Ik kan mij, met de beste wil van de wereld, niet voorstellen dat u in de afgelopen 6 jaar al € 12,000.00
aan boetes heeft betaald, zonder dat u hiertegen iets heeft ondernomen.
U geeft te kennen een zakelijke achtergrond te hebben maar laat u wel op een heel eenvoudige wijze naar een faillissement of erger leiden en dat is onbegrijpelijk.
Kunt u uiteenzetten wat u in de afgelopen 6 jaar heeft ondernomen om deze zaak tot een einde te brengen.

pe
door petrusstephanus - Oct 23, 2014 om 11:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

De bromfiets is in 2008 gestolen en de bekeuringen zijn verstuurd vanaf 2011 naar het adres waar wij in 2008 woonde.
Sinds 2009 wonen en hebben we een restaurant in het buitenland.
Omdat ik nooit geen boetes heb ontvangen en dus ook niet heb betaald,liepen ze op tot max. €990,00.
Toen ik de eerste beslaglegging op mijn bankrekening zag in augustus 2012 ben ik gaan reageren maar er stonden er op dat moment al 8 in het systeem als onbetaald.

door 14peter - Oct 23, 2014 om 12:23
567 Antwoorden / 2 Vragen
me
door mein33 - Oct 23, 2014 om 13:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=petrusstephanus schreef op donderdag 23 okt 2014, 11:52]De bromfiets is in 2008 gestolen en de bekeuringen zijn verstuurd vanaf 2011 naar het adres waar wij in 2008 woonde.
Sinds 2009 wonen en hebben we een restaurant in het buitenland.
Omdat ik nooit geen boetes heb ontvangen en dus ook niet heb betaald,liepen ze op tot max. €990,00.
Toen ik de eerste beslaglegging op mijn bankrekening zag in augustus 2012 ben ik gaan reageren maar er stonden er op dat moment al 8 in het systeem als onbetaald.

Met deze uitleg maakt u het er, in ieder geval voor mij, zeker niet duidelijker op.
Hoe kunt u al €12,000,00 aan boetes hebben betaald als u nog nooit een boete heeft ontvangen.
Zolang u de boetes betaald, wordt er geen beslag op welke rekening dan ook gelegd, dit gebeurt alleen maar indien u niet betaald zou hebben.
U noemt nu ook een bedrag van € 990,00 en dat staat in schril contrast met de eerder genoemde
€ 12000.00.

Het enige wat ik u nu zou adviseren is om juridische hulp in te schakelen, wat u eigenlijk jaren geleden al het moeten doen, anders wordt dit een nooit eindigend probleem.

door 14peter - Oct 23, 2014 om 13:40
567 Antwoorden / 2 Vragen

Nog iets gevonden wat wellicht enigszins helpt; Online schorsen

me
door mein33 - Oct 23, 2014 om 14:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=14peter schreef op donderdag 23 okt 2014, 13:40]Nog iets gevonden wat wellicht enigszins helpt; Online schorsen

Indien een kenteken van een voertuig geschorst is mag dit voertuig niet meer op de openbare weg verschijnen.
Het (gestolen) voertuig komt echter wel op de openbare weg en is niet verzekerd, vandaar dat Ts bekeuringen krijgt omdat het voertuig niet verzekerd is. Schorsen van het kenteken heeft in dit geval geen zin.

aurora1
door aurora1 - Oct 23, 2014 om 15:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Weet u zeker dat de bromfiets nog steeds als gestolen staat geregistreerd?
Lees ook eens klik hier door.

door 14peter - Oct 23, 2014 om 15:11
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=mein33 schreef op donderdag 23 okt 2014, 14:58][quote=14peter schreef op donderdag 23 okt 2014, 13:40]Nog iets gevonden wat wellicht enigszins helpt; Online schorsen

Indien een kenteken van een voertuig geschorst is mag dit voertuig niet meer op de openbare weg verschijnen.
Het (gestolen) voertuig komt echter wel op de openbare weg en is niet verzekerd, vandaar dat Ts bekeuringen krijgt omdat het voertuig niet verzekerd is. Schorsen van het kenteken heeft in dit geval geen zin.

Ik weet niet waar jij op baseert dat de bromfiets (nog) op de openbare weg komt... Volgens mij valt dat dan onder daderkennis.