la
door lammara Jan 27, 2010 om 15:38
Voeding & gezondheid

Broodjes afbakken in magnetron

Na lang zoeken een Sharp combie R-96ST-A magnetron aan geschaft.
Werkt priema, maar broodjes afbakken lukt niet d.w.z. ze worden wel warm maar niet bruin en knapperig. Heeft iemand hier ervaring mee?

52478 12 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 27, 2010 om 15:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik heb ook een Sharp en temparatuur is vaak niet correct, als je de hete luchtoven gebruikt zet er dan eens een oventherometer in om te controleren, verwacht dat dat probleem is want bij juiste temparatuur wordt het wel bruin en knapperig.

Vergeet Niet de thermometer er weer uit te halen als je magnetron stand daarna gaat gebruiken !! ;-)

gerdamarijke
door gerdamarijke - Jan 27, 2010 om 16:04
330 Antwoorden / 15 Vragen

Heb deze ook. Doe alle afbakbroodjes midden in, 8-10 minuten op 220 graden, afhankelijk van hoe groot de broodjes zijn.

kiran
door kiran - Jan 27, 2010 om 16:10
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@lammara

Je zegt: 'worden wel warm maar niet bruin'.
Gebruik je misschien een 'combiknop' om te bakken?
Brood afbakken = heteluchtoven.

Bij mij: Whirlpool / voorverwarmen tot 200 graden
Daarna, 9 minuten instellen.

Denk ook dat het aan de temperatuur ligt.
Is een beetje experimenteren, wat op de verpakkingen staat klopt doorgaans helemaal niet. Meestal moet je er iets BIJ piepen.

vladja
door vladja - Jan 27, 2010 om 16:11
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Tijdens het afbakken de broodjes halverwege de hoogte in de oven. Na de afbaktijd zonder de deur te openen de grill aanzetten.

Sharp bereikt vaak niet de ingestelde temperatuur, als deze heel hoog moet staan.

Als op de broodjes klopt en ze klinken hollig, dan zijn ze goed.

Vladja

mhofman
door mhofman - Jan 27, 2010 om 19:37
530 Antwoorden / 93 Vragen

Als je ze in de hetelucht oven bakt maak ze dan vooraf even een beetje nat.hier worden ze knapperig van.in de gewone magn.een broodje klaarmaken kan niet goed maar daar ben je al achter.groet mhofman

vladja
door vladja - Jan 27, 2010 om 20:23
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hofman,

Bij de gebruiksaanwijzing staat al dat je ze vochtig moet maken.

la
door lammara - Jan 28, 2010 om 20:52
10 Antwoorden / 12 Vragen

gerdamarijke,

Het rooster kan niet in het midden, wel boven of onder.
Wel of zonder voorverwarmen?

toolboy
door toolboy - Jan 28, 2010 om 21:25
965 Antwoorden / 40 Vragen

Voor mij duidelijk een gebruikersfout ,heeft u de gebruikers handleiding wel gelezen.
En jazeker altijd voorverwarmen.
Sharp heeft hoge en middelhoge roosters.

T

an
door annajo - Jan 29, 2010 om 13:14
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Lamara,

Je kan de broodjes alleen op de hete luchtstand afbakken, niet op de combi stand,ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Voorverwarmen en dan bakken,dat moet goed gaan.
sucses.

kleinepier
door kleinepier - Jan 29, 2010 om 15:49
42 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben ook een scharp een wereld ding maar je moet goed op de temparatuur letten stel je die wel hoog genoeg in .die van ons gaat tot 250 gr totaal geen probleem een de broodjes na 15/20 minuten mooi bruin gebakken en de pitsa s lekker op het rek rond laten draaien komen er heel mooi uit

an
door ankhor - Jan 29, 2010 om 17:46
122 Antwoorden / 0 Vragen

Ja daar heb ik ervaring mee, de mijne is namelijk kapot.
En inderdaad de broodjes worden wel warm maar niet warm genoeg
om echt gebakken te zijn, ik denk dus dat het de thermostaat is.
nooit laten maken want ik gebruikte hem toch amper en de magnetron werkte nog prima. Ik had namelijk een iets groter oventje ernaast.

op
door oppasser - Feb 1, 2010 om 21:44
7 Antwoorden / 0 Vragen

Philips/Whirlpool heeft in haar programma magnetron's met een zogenaamde crispy mode gehad, ik weet niet of die er nog zijn. Hiervoor was een speciale plaat nodig, en er was een aparte stand op de magnetron.

Deze crispy stand, was speciaal bedoeld voor dit soort produkten, zodat ze niet slap en warm worden, maar warm, knapperig en bruin.