jv
door jvdg Dec 16, 2014 om 20:23
Voeding & gezondheid

BTW en online kopen in de USA/FragranceX

Na een bestelling van parfums in de VS bij FragranceX werd ik bij aflevering geconfronteerd met een contant te betalen bedrag aan DHL wegens verschuldigde BTW (plus uiteraard de handling- en administratiekosten). Ik was uiteraard onaangenaam verrast en heb direct contact opgenomen met de leverancier. Er volgde een verward verhaal over invoerrechten, leveringsvoorwaarden, vermelding op hun website etc.. Enfin, na veel heen en weer gesteggel kwam de aap uit de mouw. FragranceX doet bij de invoer van de goederen geen BTW-aangifte, met als motief dat de ingevoerde goederen slechts steekproefsgewijze worden gecontroleerd. Hier is dus naar mijn mening sprake van belastingfraude teneinde het Europese marktaandeel te vergroten. Intussen had ik een 2e bestelling geplaatst. Deze goederen (welke ik binnen enkele uren weer te hebben gecanceld toch verzonden) werden afgeleverd zonder problemen. Inmiddels was ik overeengekomen dat FragranceX een "coulance-betaling" zou doen van US$ 50. Hoewel mijn extra kosten veel meer bedroegen heb ik ingestemd omdat ik het spuugzat was. Echter ruim een maand na levering kreeg ik alsnog een factuur van DHL met de gebruikelijke ingrediënten. Dus maar weer contact gezocht met FragranceX.
Ik zie de coulance-betaling als angst voor publiciteit. Wie heeft een advies welk niet al teveel chagrijn oplevert teneinde deze de door mij veronderstelde belastingfraude en misleiding van klanten een halt toe te roepen.

4352 37 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Dec 16, 2014 om 20:59
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Hieraan heeft TROS Radar een hele uitzending aan gewijd.

KLIK HIER

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2014 om 21:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom zou u geen btw en invoerrechten plus inklaringskosten moeten betalen? U laat goederen invoeren van buiten Europa. En het staat toch echt op hun site vermeld.

Voortaan hier in de winkel kopen.

jv
door jvdg - Dec 16, 2014 om 21:14
16 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=jantje7 schreef op dinsdag 16 dec 2014, 20:59]Hieraan heeft TROS Radar een hele uitzending aan gewijd.

KLIK HIER

jv
door jvdg - Dec 16, 2014 om 21:16
16 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=jantje7 schreef op dinsdag 16 dec 2014, 20:59]Hieraan heeft TROS Radar een hele uitzending aan gewijd.

KLIK HIER

Bedankt voor de tip!
Ik zal er eens induiken.

jv
door jvdg - Dec 16, 2014 om 21:27
16 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 16 dec 2014, 21:07]En waarom zou u geen btw en invoerrechten plus inklaringskosten moeten betalen? U laat goederen invoeren van buiten Europa. En het staat toch echt op hun site vermeld.

Voortaan hier in de winkel kopen.

Natuurlijk ben ik verplicht om (eventuele) invoerrechten en BTW te betalen.
Op hun site wekken ze toch de schijn dat de goederen cif en vrij van taxes zijn geprijsd.
En wat is dan hun argument dat door steekproefsgewijze controle ik en anderen de dans zouden kunnen ontspringen?
Waarom doet FragranceX geen aangifte van deze belaste leveringen?
En waarom waren ze toch bereid om een soort van "schikking" te treffen?
Waarom eerst een verward verhaal en dan pas de waarheid vertellen.

Hoe dan ook, ik ben het haasje.
Met uw laatste regel ben ik het volkomen eens!

valerius-2
door valerius-2 - Dec 16, 2014 om 21:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u denk u van buiten Europa geen btw hoeft te betalen dan heeft u het mis. Als op de site vermeld staat die als nog er bij komen dan heb ik u verhaal niet gelezen of niet duidelijk genoeg door uit gelegen.

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2014 om 22:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als het bedrag van de aankoop onder de € 22,00 blijft, hoeft u die kosten niet te betalen. U kunt nu wel jammeren, maar blijkbaar had u toch wel hun site gelezen en gedacht het zal wel lukken. Dus niet.

aurora1
door aurora1 - Dec 16, 2014 om 22:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees ook eens klik hier (Douane/Belastingdienst).

gompy2
door gompy2 - Dec 16, 2014 om 22:31
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jvdg schreef op dinsdag 16 dec 2014, 21:27]
Op hun site wekken ze toch de schijn dat de goederen cif en vrij van taxes zijn geprijsd.
En wat is dan hun argument dat door steekproefsgewijze controle ik en anderen de dans zouden kunnen ontspringen?
Waarom doet FragranceX geen aangifte van deze belaste leveringen?
En waarom waren ze toch bereid om een soort van "schikking" te treffen?
Waarom eerst een verward verhaal en dan pas de waarheid vertellen.

Hoe dan ook, ik ben het haasje.
Is het niet zo dat als men iets koopt in de VS, en dat verstuurd wordt naar klanten buiten de VS, er dan geen VS belastingen worden geheven?
Wat zij beweren is dus juist, alleen vergeet je even dat je bij ontvangst in de EU wel met diverse heffingen te maken krijgt.
Men kan artikelen laten verzenden als gift, maar niet veel bedrijven doen dat, en controlerende lieden zijn ook niet van gisteren uiteraard..

jv
door jvdg - Dec 17, 2014 om 00:04
16 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 16 dec 2014, 22:31][quote=jvdg schreef op dinsdag 16 dec 2014, 21:27]
Op hun site wekken ze toch de schijn dat de goederen cif en vrij van taxes zijn geprijsd.
En wat is dan hun argument dat door steekproefsgewijze controle ik en anderen de dans zouden kunnen ontspringen?
Waarom doet FragranceX geen aangifte van deze belaste leveringen?
En waarom waren ze toch bereid om een soort van "schikking" te treffen?
Waarom eerst een verward verhaal en dan pas de waarheid vertellen.

Hoe dan ook, ik ben het haasje.
Is het niet zo dat als men iets koopt in de VS, en dat verstuurd wordt naar klanten buiten de VS, er dan geen VS belastingen worden geheven?
Wat zij beweren is dus juist, alleen vergeet je even dat je bij ontvangst in de EU wel met diverse heffingen te maken krijgt.
Men kan artikelen laten verzenden als gift, maar niet veel bedrijven doen dat, en controlerende lieden zijn ook niet van gisteren uiteraard..

Beste Gompy, ik denk dat mijn verhaal niet duidelijk was of dat men het niet goed gelezen heeft (een typisch forumfenomeen). Ik heb aangegeven dat ik bereid ben alle verschuldigde bedragen te betalen, maar niemand gaat in op de vermeende belastingfraude en misleiding. Wat mij ook nog dwars zit is het feit dat FragranceX als leverancier, exporteur en uitreiker van de factuur de BTW niet op haar factuur vermeldt (en afdraagt). Een verwijzing op de factuur lijkt me tenminste een vereiste.

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2014 om 00:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maat dat hoeven zij ook helemaal niet, zij exporteren. Dus van die kant is er helemaal geen fraude en ook geen misleiding.

Zij doen niets fout.

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2014 om 00:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wij kunnen hier heus wel lezen en zelfs de site met toelichtingen van uw leverancier, hoewel die in het Engels is. Er staat echt niets in het Chinees tussen.

jv
door jvdg - Dec 17, 2014 om 00:21
16 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 17 dec 2014, 00:09]Maat dat hoeven zij ook helemaal niet, zij exporteren. Dus van die kant is er helemaal geen fraude en ook geen misleiding.

Zij doen niets fout.

Als ze toegeven (zwart op wit) er vanuit te gaan dat hun pakketjes meestal niet worden gecontroleerd, is dat dan niet verkeerd?
Is het niet doen van BTW-aangifte een frisse zaak?

Bekijk hun site, nergens verwijzen ze ernaar dat ze rekening houden met het geluk om zonder controle BTW-loos te kunnen factureren.
Is dat geen fraude?

Het argument dat ze alleen maar exporteren is leuk voor de zakenwereld, maar de eenvoudige burger wordt toch gewoon op het verkeerde been gezet. Die kijkt slechts naar de prijs.
Ik zie hier wel terdege misleiding waarbij de concurrentie wordt vervalst.

jv
door jvdg - Dec 17, 2014 om 00:27
16 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 17 dec 2014, 00:12]Wij kunnen hier heus wel lezen en zelfs de site met toelichtingen van uw leverancier, hoewel die in het Engels is. Er staat echt niets in het Chinees tussen.

Helaas heb ik geen chinees taalgebruik aangetroffen.
Maar nogmaals, niemand reageert inhoudelijk op de combi van feiten.

pb
door pbarendse - Dec 17, 2014 om 00:36
406 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jvdg schreef op woensdag 17 dec 2014, 00:21]

Als ze toegeven (zwart op wit) er vanuit te gaan dat hun pakketjes meestal niet worden gecontroleerd, is dat dan niet verkeerd?
Is het niet doen van BTW-aangifte een frisse zaak?

Bekijk hun site, nergens verwijzen ze ernaar dat ze rekening houden met het geluk om zonder controle BTW-loos te kunnen factureren.
Is dat geen fraude?

Het argument dat ze alleen maar exporteren is leuk voor de zakenwereld, maar de eenvoudige burger wordt toch gewoon op het verkeerde been gezet. Die kijkt slechts naar de prijs.
Ik zie hier wel terdege misleiding waarbij de concurrentie wordt vervalst.
Wat u ziet en wat er is zijn twee verschillende dingen. Het verhaal over niet gecontroleerde pakketjes komt waarschijnlijk van een medewerker die zijn verhaal niet helemaal op orde had, of u heeft het verkeerd begrepen. Een bedrijf in de USA kan en mag geen belasting heffen voor Nederlandse burgers. De consument moet dat zelf regelen. Dat dit niet duidelijk is gemaakt is wellicht niet netjes, maar je bent als consument ook wel verplicht om je een beetje te verdiepen in wat je koopt.

tenormin
door tenormin - Dec 17, 2014 om 00:38
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Dat niemand reageert op combi van feiten heeft waarschijnlijk te maken dat, als je in de VS , China, Japan iets bestelt er altijd (boven de waarde van €22,00) de b.t.w. hier moet betalen. Sommige mensen hebben 'geluk' dat het door de douane heen glipt en bij wie u besteld heeft, is de site misschien een beetje 'vaag', maar invoerrechten moeten toch betaald worden. Ik denk dus niet dat zij fraude plegen, maar als u het wel zo ziet? Tja.

gompy2
door gompy2 - Dec 17, 2014 om 01:01
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jvdg schreef op woensdag 17 dec 2014, 00:04]
Beste Gompy, ik denk dat mijn verhaal niet duidelijk was of dat men het niet goed gelezen heeft (een typisch forumfenomeen). Ik heb aangegeven dat ik bereid ben alle verschuldigde bedragen te betalen, maar niemand gaat in op de vermeende belastingfraude en misleiding. Wat mij ook nog dwars zit is het feit dat FragranceX als leverancier, exporteur en uitreiker van de factuur de BTW niet op haar factuur vermeldt (en afdraagt). Een verwijzing op de factuur lijkt me tenminste een vereiste.
Wélke BTW moeten ze dan op op de factuur zetten als er geen BTW of vergelijkbare belastingen betaald moeten worden?
Over wélke belastingfraude heb je het?
Wát klopt er niet, of is er mis aan de onderstaande tekst die ik van hun site afgehaald heb?

Sales Tax Information.

State laws require that we charge applicable sales tax on orders shipped to addresses in the state of New York only. All orders outside of New York will not be charged.

Shipping information.

Please note, you may be subject to import duties and taxes once a shipment reaches your country.
We are not responsible and have no control over these fees.
International orders must be shipped to the cardholders address.

Is het niet beter dat als je iets gaat kopen buiten Nederland of EU, je je eerst eens terdege inleest wat de consequenties zijn?
Wat bij mij op de hoek gebeurd, zal in de rest van de wereld wel net zo zijn?
Is dat niet een typisch simpel-denken-fenomeen, in plaats van een forum-fenomeen?
Lees je eigen topic-tekst nog eens goed over...

Een typisch forum-fenomeen is met veel stampei op een forum huilie huilie doen, en niet eens weten waar men nu eigenlijk huilie huilie over doet...

door 1953 - Dec 17, 2014 om 03:01
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Het had veel duurder kunnen uitvallen met o.a. accijnzen, invoerrechten e.d.

Vermoedelijk was u veel goedkoper uitgeweest bij het bestellen/kopen bij enig parfumerieketen alhier ten lande of in een Europese lidstaat.

jv
door jvdg - Dec 17, 2014 om 14:59
16 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 17 dec 2014, 01:01][quote=jvdg schreef op woensdag 17 dec 2014, 00:04]
Beste Gompy, ik denk dat mijn verhaal niet duidelijk was of dat men het niet goed gelezen heeft (een typisch forumfenomeen). Ik heb aangegeven dat ik bereid ben alle verschuldigde bedragen te betalen, maar niemand gaat in op de vermeende belastingfraude en misleiding. Wat mij ook nog dwars zit is het feit dat FragranceX als leverancier, exporteur en uitreiker van de factuur de BTW niet op haar factuur vermeldt (en afdraagt). Een verwijzing op de factuur lijkt me tenminste een vereiste.
Wélke BTW moeten ze dan op op de factuur zetten als er geen BTW of vergelijkbare belastingen betaald moeten worden?
Over wélke belastingfraude heb je het?
Wát klopt er niet, of is er mis aan de onderstaande tekst die ik van hun site afgehaald heb?
...............................

Is het niet beter dat als je iets gaat kopen buiten Nederland of EU, je je eerst eens terdege inleest wat de consequenties zijn?
Wat bij mij op de hoek gebeurd, zal in de rest van de wereld wel net zo zijn?
Is dat niet een typisch simpel-denken-fenomeen, in plaats van een forum-fenomeen?
Lees je eigen topic-tekst nog eens goed over...

Een typisch forum-fenomeen is met veel stampei op een forum huilie huilie doen, en niet eens weten waar men nu eigenlijk huilie huilie over doet...

Ik heb niet geschreven dat ik doelde op simpel denken, maar op het niet goed lezen.
Helaas doet u dat nu zelf ook.

De fraude waar ik op doel is het niet verrichten van aangifte bij invoer.
Door hun handelswijze moet de klant maar afwachten of zijn pakketje al dan niet de dans ontspringt.
Wat dat inlezen betreft hebt u gelijk, maar hoeveel mensen zullen bij de aankoop van goederen de Leverings- en Algemene Voorwaarden doorvlooien?
Heeft FragranceX (exporteert veel) ook niet een bepaalde zorgplicht?

Ik ben me absoluut niet bewust stampei te hebben gemaakt.
Ik heb een verhaal verteld en vragen gesteld, dat is hooguit een stamp ei.

Van huilie-huilie is al helemaal geen sprake. Ik heb diverse malen gesteld dat datgene wat ik verschuldigd ben gewoon betaal. Ik heb slechts de handelwijze van dit bedrijf uit de doeken willen doen. Mede "tot leringhe ende vermaeck".
En daar is dit forum toch voor opgezet?

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2014 om 15:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toets u dan maar in het zoekvak eens in Light in the box. Dan kunt u alle andere huilie, huilie verhalen lezen van mensen die btw, invoerrechten en inklaringskosten moesten betalen, omdat die ook niet wisten dat invoer van buiten Europa die gevolgen had.

Zij hoeven geen aangifte te doen, dat wordt voor u gedaan en moet u betalen.

jv
door jvdg - Dec 17, 2014 om 15:31
16 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=pbarendse schreef op woensdag 17 dec 2014, 00:36][quote=jvdg schreef op woensdag 17 dec 2014, 00:21]

Als ze toegeven (zwart op wit) er vanuit te gaan dat hun pakketjes meestal niet worden gecontroleerd, is dat dan niet verkeerd?
Is het niet doen van BTW-aangifte een frisse zaak?

Bekijk hun site, nergens verwijzen ze ernaar dat ze rekening houden met het geluk om zonder controle BTW-loos te kunnen factureren.
Is dat geen fraude?

Het argument dat ze alleen maar exporteren is leuk voor de zakenwereld, maar de eenvoudige burger wordt toch gewoon op het verkeerde been gezet. Die kijkt slechts naar de prijs.
Ik zie hier wel terdege misleiding waarbij de concurrentie wordt vervalst.
Wat u ziet en wat er is zijn twee verschillende dingen. Het verhaal over niet gecontroleerde pakketjes komt waarschijnlijk van een medewerker die zijn verhaal niet helemaal op orde had, of u heeft het verkeerd begrepen. Een bedrijf in de USA kan en mag geen belasting heffen voor Nederlandse burgers. De consument moet dat zelf regelen. Dat dit niet duidelijk is gemaakt is wellicht niet netjes, maar je bent als consument ook wel verplicht om je een beetje te verdiepen in wat je koopt.

Dat verhaal heb ik niet van een onwetende medewerker, maar heb ik in een email gelezen welke ik ontvangen heb van maar van de Customer Service Manager.
Ik mag toch aannemen dat zij har zaakjes kent.
Van verkeerd begrijpen is ook al geen sprake, ik heb haar in de d.a.v. correspondentie enkele malen geciteerd. Daar kwam geen weerwoord op.
Vindt u het overigens niet vreemd dat ze toch een coulance-betaling hebben gedaan ondanks het feit dat ze bij hoog en laag beweren volkomen juist te hebben gehandeld?

jv
door jvdg - Dec 17, 2014 om 15:42
16 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 17 dec 2014, 15:07]Toets u dan maar in het zoekvak eens in Light in the box. Dan kunt u alle andere huilie, huilie verhalen lezen van mensen die btw, invoerrechten en inklaringskosten moesten betalen, omdat die ook niet wisten dat invoer van buiten Europa die gevolgen had.

Zij hoeven geen aangifte te doen, dat wordt voor u gedaan en moet u betalen.

Ik volsta met wat ik eerder schreef:

Van huilie-huilie is al helemaal geen sprake. Ik heb diverse malen gesteld dat datgene wat ik verschuldigd ben gewoon betaal. Ik heb slechts de handelwijze van dit bedrijf uit de doeken willen doen. Mede "tot leringhe ende vermaeck".
En daar is dit forum toch voor opgezet?

gompy2
door gompy2 - Dec 17, 2014 om 15:52
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jvdg,

Ik wilde eigenlijk een heel verhaal typen, maar ik doe het niet, heeft geen zin.
Ik wens jou en de jouwen een Prettige Kerstdagen toe en een Gezond en Voorspoedig 2015.

jv
door jvdg - Dec 17, 2014 om 16:03
16 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 17 dec 2014, 15:46]Beste jvdg,

Ik wilde eigenlijk een heel verhaal typen, maar ik doe het niet, heeft geen zin.
Ik wens jou en de jouwen een Prettige Kerstdagen toe en een Gezond en Voorspoedig 2015.

Dank voor uw sportieve reactie.

Ik raakte een beetje kregel van de teneur van een aantal reacties.
Die teneur was nogal betuttelend en belerend in de sfeer van: je had beter dit...of dat....../dom/eigen schuld etc....

Enfin, ik hou het maar bij de overbekende stuurlui.

Wederkerig wens ik u en de uwen een goed kerstfeest en een voorspoedig nieuwjaar.

gompy2
door gompy2 - Dec 17, 2014 om 16:28
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jvdg.

Het punt is dat jouw werkelijkheid en de echte werkelijkheid heel ver uit elkaar liggen.
Dat hebben alle reageerders hier, wat beslist goede stuurlui zijn, je duidelijk proberen te maken, maar zoals ik het nu concludeer is er totaal geen zicht op dat die twee werkelijkheden ooit bij elkaar zullen komen dus daarom heeft verder gaan op dit topic totaal geen zin.
Maar daarom beslist " no hard feelings" hoor, hoop zonder meer dat het je verder goed gaat en bedankt voor de beste wensen retour...

aurora1
door aurora1 - Dec 18, 2014 om 12:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u wel de informatie van de Douane/Belastingdienst gelezen waarvoor ik een link geplaatst heb?
Kunt u de inhoud van de mail waarin die Customers Service waarover u melding doet kopiëren en hier plakken?

jv
door jvdg - Dec 18, 2014 om 14:07
16 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 18 dec 2014, 12:34]Heeft u wel de informatie van de Douane/Belastingdienst gelezen waarvoor ik een link geplaatst heb?
Kunt u de inhoud van de mail waarin die Customers Service waarover u melding doet kopiëren en hier plakken?

Die info had ik uiteraard allang gelezen, maar mijn punt is niet dat ik de BTW niet wil betalen, maar mijn probleem is het feit dat hiervan geen aangifte was gedaan.
En de verkoopmethode.

Uw verzoek om de bewuste mail(s) te kopiëren en hier te plaatsen zal ik niet honoreren.
Ik acht dit niet fatsoenlijk, onder andere doordat hier namen van personeel genoemd worden.
Overigens begrijp ik niet waarom u de inhoud van deze mail(s) wilt zien.
Als u me niet vertrouwt heeft publiceren ook geen zin. Een mail aanpassen is immers een fluitje van een cent.

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2014 om 16:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U begrijpt het nog steeds niet, dat bedrijf hoeft dus geen aangifte te doen. En wat mankeert er aan de verkoopmethode? Alles staat op de site vermeld.

U kunt de namen uit de mail natuurlijk weghalen. We nemen direct aan dat de rest niet gemanipuleerd is.

jv
door jvdg - Dec 18, 2014 om 20:54
16 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 18 dec 2014, 16:33]U begrijpt het nog steeds niet, dat bedrijf hoeft dus geen aangifte te doen. En wat mankeert er aan de verkoopmethode? Alles staat op de site vermeld.

U kunt de namen uit de mail natuurlijk weghalen. We nemen direct aan dat de rest niet gemanipuleerd is.

Wat er (volgens mij) mankeert aan de verkoopmethoden heb ik reeds diverse malen toegelicht.
Ik wil het maar niet hebben over het (niet) toepassen van korting coupons of het aanbieden van world free shipping. En het zonder formele toestemming debiteren van mijn credit card.
Het enige wat echt goed gegaan is het betalen van de coulance-betaling.

Overigens, als u direct aanneemt dat de rest niet is gemanipuleerd, waarom wenst men mij dan niet op mijn woord te geloven?

Het begint hier zo langzamerhand op een tribunaal te lijken.

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2014 om 20:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Saluut.;-)

tenormin
door tenormin - Dec 18, 2014 om 21:34
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@jvdg, Nee, natuurlijk gaat u hier niet plakken en knippen om iemand die graag de email wil lezen, op deze site zetten. Gaat niemand verder niets aan; ik geloof u op uw schrijven /"woord" en zeker, wat mij betreft, mag het voor u niet op een tribunaal gaan lijken; te zot voor woorden. U opent een topic en sommige "rechters" weten het beter. Dat is wel een probleem op een forum; U weet, zoveel mensen, zoveel meningen en kritiek komt er dan. Net als breien: insteken, overhalen en af laten glijden. (Hoewel ik niet denk dat u kunt breien). ?

jv
door jvdg - Dec 18, 2014 om 21:46
16 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 18 dec 2014, 20:55]Saluut.;-)

Perseverantia solverit; Non Salutant

aurora1
door aurora1 - Dec 18, 2014 om 22:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mij interesseert die mail niet bepaald, maar omdat naar mijn indruk de betreffende site en wie waar btw moet betalen en wie dat regelt, niet goed begrepen lijkt te worden vroeg ik me af of dat met die mail ook het geval zou kunnen zijn.
Ik zal dan ook verder geen tijd meer aan e.e.a. besteden.

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2014 om 23:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aurora1

Misschien moet die site en de mail dan masr in het Latijn vertaald worden. Dat heeft de Ts blijkbaar beter inder de knie.;-) Of misschien komt hij met het breiwerk van Tenormin wel verder.;-)

door 1953 - Dec 18, 2014 om 23:16
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 17 dec 2014, 15:46]Beste jvdg,

Ik wilde eigenlijk een heel verhaal typen, maar ik doe het niet, heeft geen zin.
Ik wens jou en de jouwen een Prettige Kerstdagen toe en een Gezond en Voorspoedig 2015.

Is dit een topantwoord waardig?!

tenormin
door tenormin - Dec 18, 2014 om 23:36
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 18 dec 2014, 23:16]Is dit een topantwoord waardig?!

Uiteraard: dat is de keuze van de TS, niet aan U te oordelen.

gompy2
door gompy2 - Dec 19, 2014 om 10:12
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 18 dec 2014, 23:16][quote=gompy2 schreef op woensdag 17 dec 2014, 15:46]Beste jvdg,

Ik wilde eigenlijk een heel verhaal typen, maar ik doe het niet, heeft geen zin.
Ik wens jou en de jouwen een Prettige Kerstdagen toe en een Gezond en Voorspoedig 2015.

Is dit een topantwoord waardig?!
Wil je 'm leasen?
Heb jij tenminste ook een goeie Kerst.