ma
door mandyc Feb 3, 2015 om 13:14
Vakantie & reizen

Cadeaubon

Hallo,

Een kleine 2 weken geleden heb ik als afscheidscadeau een beautyandwellnesscadeaubon gekregen van mijn collega's.
Op de verpakking staat dat deze bon in te wisselen is bij o.a. Elysium. Aangezien ik deze maar een dagje met mijn moeder hier ga genieten hebben mijn collega's dit voor mij gekocht.

Nu blijkt dat Elysium geen zaken meer doet met deze organisatie. Ik heb telefonisch contact gehad met Elysium zij geven aan dat dit door beautyandwellnesscadeau.nl opgelost dient te worden aangezien zij geen contract meer hebben met hen.
Na diverse mailwisselingen met de organisatie (kan geen telefoonnummer achterhalen) geven zij mij het advies om naar het verkooppunt te gaan. Het verkooppunt kan niets voor mij betekenen aangezien zij een tussenpersoon zijn.
Nu heb ik dus een bon van 60 euro die bedoeld is voor een dagje Elysium waar ik helaas niks mee kan.

Heeft u een tip of suggestie voor mij?

Met vriendelijke groet,

Mandy

4754 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 3, 2015 om 13:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mandyc,

Vervelende zaak, zowel voor jou als de gevers.
Je moet inderdaad bij de verkopende partij zijn. Die zijn verantwoordelijk.
Ze verkopen blijkbaar bonnen zonder waarde.
Die verkoper moet het maar regelen met z'n toeleverancier.
('Bonnen' met zo'n opdruk van € 5, € 10, € 20 zijn toch betrouwbaarder!)

Zet je klacht op klachtenkompas.nl

Suc6

Cookies
door Cookies - Feb 3, 2015 om 13:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Je moet inderdaad bij de verkopende partij zijn. Die zijn verantwoordelijk. Ze verkopen blijkbaar bonnen zonder waarde.......

Nee, niet zonder waarde. Er zijn genoeg andere welnesscentra waar de bon nog wel gebruikt kan worden.

edrick3
door edrick3 - Feb 3, 2015 om 13:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola.83,

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in.
Mijn fout(je).
.....Op de verpakking staat dat deze bon in te wisselen is bij o.a. Elysium.......

Met vr.gr.

door 1953 - Feb 3, 2015 om 16:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Er moet toch een organisatie zijn die de bon organiseert.

En wel hierom: Beautyandwellnescadeau.nl

door 1953 - Feb 3, 2015 om 16:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Is er ook een alternatief voor Elysium in gedachte?

emcede
door emcede - Feb 3, 2015 om 19:01
959 Antwoorden / 4 Vragen

Als uw collega's u een dagje Elysium kado hadden willen doen, hadden ze een bon van Elysium moeten geven. Dat is niet gebeurd. U heeft nu een bon waar je natuurlijk niet 'niks mee kan'. De enige juiste suggestie is de bon lekker uitgeven bij 1 van de vele deelnemers.

ma
door mandyc - Feb 3, 2015 om 19:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel voor de reacties! Ik zal morgen bellen met de consumentenbond ik ben benieuwd of zij nog suggesties hebben.
Op de verpakking staat dat het ingeleverd kan worden bij Elysium hierdoor dachten mijn collega's dat ze mij een bon van Elysium cadeau hebben gedaan.

crewmember
door crewmember - Feb 4, 2015 om 12:28
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Als er op de bon staat dat je ermee naar elysium kan. En dit blijkt niet te kunnen, dan voldoet het product niet aan de verkochte eisen en heb je recht op je geld terug.

Het is gewoon een ondeugelijk product.

Of je naar andere welness centra kan heeft er niks mee te maken.

pi
door pieterwolters - Feb 4, 2015 om 13:00
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 4 feb 2015, 12:28]Als er op de bon staat dat je ermee naar elysium kan. En dit blijkt niet te kunnen, dan voldoet het product niet aan de verkochte eisen en heb je recht op je geld terug.

Het is gewoon een ondeugelijk product.
.

Theoretisch heb je gelijk, maar als accepterende bedrijven zoals in dit geval op de verpakking staat is het praktisch onmogelijk om dit te veranderen als 1 van de bedrijven niet meer meedoet. Dan zou je alle voorraad bij de verkopers moeten vervangen. Het makkelijkste zou natuurlijk zijn om gewoon een website op de verpakking te zetten: die kan je altijd up to date houden. Maar dan los je het probleem nog steeds niet helemaal op: dan vraag je de verkoper of bedrijf xyz de bon accepteert, maar dan kan na een paar weken al weer anders zijn.

Kortom: cadeaubonnen zijn gewoon onhandige dingen.