av
door avdstoep Oct 31, 2014 om 15:46
Voeding & gezondheid

Cadeaukaart kook-cadeau

Mijn hobby is koken en daardoor was ik ook blij verrast toen ik van mijn broer een cadeaukaart kreeg van kook-cadeau.nl t.w.v. €25 te besteden in hun webshop. Maar je weet hoe dat gaat. De pas verdwijnt in een la en wordt vergeten tot je de la opruimt en hem weer tegenkomt. Ik wil hem nu verzilveren, maar de webshop accepteert de code niet. Nu staat er in kleine letters dat de pas geldig is tot 2 jaar na uitgifte, maar er staat nergens een uitgiftedatum. Niet op de pas en niet op de kaart waar het pasje in zat. Mijn vraag is nu... kan het zijn dat de pas "verlopen" is en zo ja... mag dat dan zomaar. Er is destijds wel €25 voor betaald. Dat kan toch niet foetsie zijn?

862 11 Rapporteer

Jonne11
door Jonne11 - Oct 31, 2014 om 16:03
87 Antwoorden / 15 Vragen

U was blij verrast maar laat vervolgens wel de kaart jaren liggen???

Maar goed, de geldigheid van cadeaubonnen:

Hoelang is een cadeaubon geldig?
Staat er op de cadeaubon geen datum? Dan is de bon voor altijd geldig. Vaak staat op de bon een uitgiftedatum. De uitgiftedatum is de datum waarop de cadeaubon gekocht is. Staat er alleen een uitgiftedatum op de cadeaubon? Dan is de bon vijf jaar geldig.

Er bestaan ook cadeaubonnen die korter geldig zijn. Dan staat er vaak een uitgiftedatum op. En hoelang de bon geldig is. Er staat dan bijvoorbeeld: deze bon is geldig tot een jaar na de uitgiftedatum.

Is een cadeaubon korter dan een jaar geldig? Dan kan dat niet redelijk zijn. De verkoper moet dan bewijzen dat dit toch redelijk is. Bijvoorbeeld bij consumptiebonnen of muntjes voor een bepaald feest of festival. Is uw cadeaubon niet meer geldig? Dan kunt u de verkoper niet dwingen om toch nog iets uit te mogen zoeken. Soms mag u toch nog iets uitzoeken. Dat hangt af van de verkoper.

edrick3
door edrick3 - Oct 31, 2014 om 16:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo avdstoep,

Lees hier wat Consuwijzer er over schrijft.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Oct 31, 2014 om 16:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier wat kook-cadeau over de geldigheidsduur meldt: tot 1 jaar na uitgifte tenzij anders vermeld.

av
door avdstoep - Oct 31, 2014 om 16:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik was wel degelijk blij verrast maar cadeaubonnen en -kaarten besteed ik nooit direct. Ik wacht tot ik bedenk dat ik echt iets nodig heb en koop niet zomaar lukraak iets omdat ik toevallig die bon heb. Ik vind het leuk om iets blijvends te kiezen zodat ik er bij (her)gebruik aan herinnert word dat ik het van die persoon heb gekregen. Dit even ter info...

Maar er staat nergens een uitgiftedatum. Het enige dat ik kan bedenken is dat die op de kassabon van mijn broer heeft gestaan. Die zat niet bij de pas. De pas zat in een soort omslaghoesje maar daar staat verder ook niets op dan dat de waarde €25,- is...

Ik heb telefonisch contact gezocht met Cadeauconcepten BV (de uitgever van de pas). Die vonden het "vreemd" dat de kaart niet werkte. Ze zouden het uitzoeken en terugbellen, maar dat hebben ze niet gedaan. Ondertussen zit ik dus met een pas die niet werkt en vroeg me af hoe dat met de regels van geldigheid zit alvorens ik terug bel en misschien dingen zeg die niet terecht zijn... Vandaar mijn vraag.

av
door avdstoep - Oct 31, 2014 om 16:19
4 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat op mijn pasje 2 jaar geldig na uitgiftedatum, maar als ik de uitgiftedatum nergens kan vinden, hoe check ik dan de geldigheid? Hoe zijn de regels dan?

edrick3
door edrick3 - Oct 31, 2014 om 16:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoelang is een cadeaubon geldig?

Staat er op de cadeaubon geen datum? Dan is de bon voor altijd geldig.
(Bron: Consuwijzer).

Doe er je voordeel mee. ;-)

mahadma
door mahadma - Oct 31, 2014 om 16:40
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Staat er op de cadeaubon geen datum? Meestal kan je via internet op de betreffende site de geldigheid te checken.

av
door avdstoep - Oct 31, 2014 om 18:33
4 Antwoorden / 1 Vragen

Lees mijn eerdere reactie waarom ik niet meteen "zomaar iets" koop van een bon Pieter Wolters. Als je niks nuttigs te melden hebt reageer dan niet!

"Ik was wel degelijk blij verrast maar cadeaubonnen en -kaarten besteed ik nooit direct. Ik wacht tot ik bedenk dat ik echt iets nodig heb en koop niet zomaar lukraak iets omdat ik toevallig die bon heb. Ik vind het leuk om iets blijvends te kiezen zodat ik er bij (her)gebruik aan herinnert word dat ik het van die persoon heb gekregen. Dit even ter info..."

tijger1
door tijger1 - Oct 31, 2014 om 18:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vraag in het vervolg Euro's, blijven heel lang geldig. Ook in de ons omringende buitenlanden.

Kan je ook speciale dingen voor kopen.

mahadma
door mahadma - Oct 31, 2014 om 18:59
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Minimaal 30% van de cadeaukaarten/bonnen enz wordt niet besteed. Dat betekent dus dat er vele honderduizenden, misschien wel miljoenen euro's door gulle gevers aan de verkopers van de bonnen cadeau gegeven worden, btw vrij, ipv de bedoelde ontvangers, dus pure winst.

av
door avdstoep - Nov 3, 2014 om 15:35
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 31 okt 2014, 18:26][edit redactie]

Lees mijn eerdere reactie waarom ik niet meteen "zomaar iets" koop van een bon Pieter Wolters. Als je niks nuttigs te melden hebt reageer dan niet!

"Ik was wel degelijk blij verrast maar cadeaubonnen en -kaarten besteed ik nooit direct. Ik wacht tot ik bedenk dat ik echt iets nodig heb en koop niet zomaar lukraak iets omdat ik toevallig die bon heb. Ik vind het leuk om iets blijvends te kiezen zodat ik er bij (her)gebruik aan herinnert word dat ik het van die persoon heb gekregen. Dit even ter info..."