va
door vanhout Aug 24, 2005 om 21:16
Voeding & gezondheid

Caffeinevrije koffie en thee

ik ben op zoek naar caffeinevrije koffie en thee. Kan ik dit alleen maar in een reformwinkel krijgen of ook bij de supermarkt. Wie kan me een paar merken noemen en waar ik deze kan halen. Proef je goed het verschil tussen koffie/thee met of zonder caffeine. Alvast bedankt voor je reactie. Ik wil het gaan gebruiken zodat ik hopelijk minder last van hoofdpijn zal hebben.

6584 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 24, 2005 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai van Hout,

Eigenlijk wil ik geen reclame maken maar er staat me iets bij van het merk 'Koffie HAG' en dat zou toch in de normale winkels te koop moeten zijn.

Thee weet ik niet.

Groet WillemG

ve
door verwijderd - Aug 24, 2005 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Caffeinevrije koffie is in elke supermarkt te koop.Alle gror merken maar ook veel huismerken hebben deze koffie gewoon in hun assortiment.Thee durf ik niet te zeggen.Daarbij moet ik wel zeggen dat ik regelmatig hoor dat mensen hoofdpijn krijgen nadat ze zijn overgestapt van gewone naar caffeinevrije koffie(ontwenning?)maar andersom nog nooit.Ik vrees voor U dat het dus niet aan de caffeine ligt.Groetjes AcjZr1

ve
door verwijderd - Aug 25, 2005 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle bekende merken hebben caffeinevrije koffie, DE, Perla en K&G enz enz.

Voor de thee zou ik over gaan op rooibos, is in principe geen thee maar wordt wel op de zelfde manier bereid. Ik persoonlijk vind het lekkerder als gewone thee. Te koop bij supermarkt, reform, de tuinen. Ook verkrijgbaar in allerlei smaken.

Ik weet niet hoeveel koffie u drinkt op een dag, misschien moet u daar eerst eens naar kijken.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2005 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo voor de koffie en Thee in wat van vorm ook ben ik overgegaan op Max Havelaar,hopelijk gaat u dat ook doen .  In de ontwikkelings landen moet men voor 10 liter water lopen .s,Morgens vroeg op pad en tegen 2 uur terug. fred

ve
door verwijderd - Aug 29, 2005 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van het merk Simon Levelt is er caffeinevrije thee verkrijgbaar. Nog biologisch ook. Verkrijgbaar bij de natuurvoedingswinkel, maar ongetwijfeld ook bij de Simon Levelt winkel

ve
door verwijderd - Sep 15, 2005 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad bij Simon Lévelt is cafeine vrije koffie verkrijgbaar in 3 soorten en ook cafeine vrij thee, groen en zwart en natuurlijk diverse kruidentheeen. De hoofdpijn die je krijgt na het stoppen van het gebruiken van cafeine is tijdelijk, na drie dagen is dat meestal over. In chocolade en cola zit ook redelijk veel cafeine, dus let daar ook op.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2005 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Caffeine kan zeer zeker wel de oorzaak zijn van hoofdpijn. Gebruik sinds een aantal maanden zelf geen caffeine meer op aanraden van de neuroloog (en die zal er toch best verstand van hebben) en mijn hoofdpijn is een stuk verminderd. Caffeine vrije thee is gewoon in de supermarkt te krijgen, bijvoorbeeld van het merk Celestial Seasonings. Maar ook van dit merk zijn niet alle soorten caffeine vrij, dus bekijk de verpakking goed. Bij de C1000 zijn er nog veel meer soorten caffeine vrije thee te krijgen, die zijn overigens ook goedkoper (vergelijkbaar met gewone thee). Je moet het echter wel een maand of drie de tijd geven. De echte grote boosdoener voor hoofdpijn zijn overigens pijnstillers.... Succes!

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor zover ik weet is caffeine vrije koffie gewoon te verkrijgen in de supermarkt. Voor caffieine vrije thee kan je in de supermarkt ook terecht, je zult dan echter wel voor samken als rooibos, groene thee en sterrenmunt moeten kiezen.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo'n drie maanden later denk ik dat het met de caffeinevrije produkten wel gelukt is. Oud theezakje.

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 4, 2006 om 08:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

caffeinevrije  koffie en thee is overal verkrijgbaar. ik haal het bij de aldi en de smaak verschilt niet van de normale koffie het is een blauw pak. verder moet je wel goed kijken wat er op de pakken koffie en thee staat vermeld in de gewone supermarkt. het is even zoeken maar dan weet je wat je koopt

groetjes annie

ve
door verwijderd - Oct 4, 2006 om 09:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Anderhalve maand later is dit probleem beslist al opgelost.

Oud theezakje.

Vladja