varatje
door varatje Aug 14, 2010 om 09:14
Elektronica & tv

Caiway AirTies glasvezelontvanger

Ik heb sinds gisteren glasvezel TV van Caiway. Helaas kan ik via de AirTies ontvanger maar twee kanalen krijgen, de rest kan hij niet decoderen. Heeft iemand al ervaring hiermee?

4634 17 Rapporteer

birdies
door birdies - Aug 14, 2010 om 09:36
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Heb je hier wat aan? Handleiding, klik

webcare caiway
door webcare caiway - Aug 18, 2010 om 13:44
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Varatje,

Is het installeren ondertussen gelukt met behulp van de handleiding? Alle informatie over glasvezel kunt u op deze website vinden.

Als u nog vragen heeft kunt u hier reageren of een mail sturen naar webcare@caiway.nl

Met vriendelijke groet,
Het webcare team van Caiway

NatureTravel
door NatureTravel - Aug 29, 2010 om 15:16
646 Antwoorden / 8 Vragen

Helaas zijn er zeer veel klachten over de AirTies box van Caiway.
Het blijkt om een slecht product te gaan dat regelmatig kuren vertoont.
o.a. het vastlopen van de box is een zeer bekend probleem, maar ook instel problemen komen veel voor.
Ook in de Caiwayshop in Krimpen aan den IJssel loopt het kastje met grote regelmaat vast tijdens demo's, bovendien zijn de kastjes erg traag, o.a. bij het kijken naar Teletekst kun je beter DVB-C nemen, dat gaat stukken sneller.

Als u echt niet meer kanalen krijgt dan de twee die u noemt, dan kunt u het kastje het best laten omruilen tegen een ander. Helaas loopt u dan waarschijnlijk weer tegen andere problemen aan.

Meer perikelen over Caiway en glasvezel zijn te vinden op de site Glasvezel in Krimpen. Caiway houdt flink huis in Krimpen, en heeft de prijzen met 78%(!) heeft laten stijgen terwijl het zenderaanbod met meer dan 40% daalt.

pr
door prinspils - Aug 29, 2010 om 16:25
88 Antwoorden / 9 Vragen

Als u en alle andere 'noodgedwonge' abonnee's massaal - op grond van gewijzigde voorwaarden - binnen 30 dagen uw (complete) abonnement bij CAIWAY opzegt, dan CAIWAY een grote schadepost (maandelijks) in Krimpen aan den IJssel.

Wie niet luisteren wil moet dan maar voeleb!

pr
door prinspils - Aug 29, 2010 om 16:27
88 Antwoorden / 9 Vragen

Als u en alle andere 'noodgedwonge' abonnee's massaal - op grond van gewijzigde voorwaarden - binnen 30 dagen uw (complete) abonnement bij CAIWAY opzegt, dan heeft CAIWAY een grote schadepost (maandelijks) in Krimpen aan den IJssel.

Wie niet luisteren wil moet dan maar voelen!

caiwayklant
door caiwayklant - Aug 29, 2010 om 20:37
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wordt binnenkort aangesloten op de glasvezel in Krimpen aan den IJssel.
Ik mag toch hopen dat dat IPTV kastje net zo feilloos werkt als mijn ingebouwde DVB-C tuner in mijn televisie.

Als dat niet zo is, heb ik de UTP kabel zo weer vervangen door een coax en kijk ik weer lekker DVB-C.

Wat een gemiste kans van Caiway is, dat je geen programma's kan opnemen met dat Airtieskastje.

Sinds de komst van de videorecorder ruim dertig jaar geleden is het opnemen van televisieprogramma's de gewoonste zaak van de wereld geworden.

Maar Caiway heeft zo'n product voor de glasvezeldienst nog steeds niet in zijn aanbod zitten.

Je gaat gewoon 20 jaar terug in de tijd op deze manier.

ev
door evdv - Sep 4, 2010 om 19:40
3 Antwoorden / 2 Vragen

Caiway zijn gewoon een stelletje boeven.

Voordat Caiway de boel had overgenomen in krimpen a/d IJssel betaalde de klanten 8.95 via stichting kabeltelevisie Krimpen aan den IJssel en kregen ze bij aanschaf van een smart kaart gratis digitale zenders.
alles ging prima.

Totdat Caiway zich ging roeren in Krimpen aan den IJssel, nu proberen ze iedere klant glasvezel door de strot te duwen.
Men betaalde voor analoog en digitale televisie totaal 8.95 voor hun TV pakket.
Caiway heeft zelfs folders in omloop gebracht dat digitale televisie via de COAX 8.95 zou blijven tot 1-1-2012.
Maar de boeven van Caiway hebben eenzijdig hun voorwaarden aangepast...
Vanaf 1-9-2010 betalen digitale kijkers via COAX (DVB-C) nu 15.95 ipv 8.95 met hetzelfde pakket aan zenders.
Geen discussie over mogelijk, de oude folder geldt niet meer, zo gaat dat bij Caiway!

Een bekende van mij heeft een mail gestuurd naar Caiway met de vraag om uitleg, uiteraard geen reactie op gehad want daar zijn ze zeeeeeer goed in bij Caiway, niet reageren!
De bekende heeft het bedrag van 15.95 laten storneren bij zn bank en netjes 8.95 overgemaakt conform de folder maar wat schets zijn verbazing...
Vandaag kreeg hij een brief met het verzoek de 15.95 over te gaan maken met daarop 2.50 extra kosten omdat de incasso niet was geslaagd!!!!!!!
Jarenlang goed betaald, nu 1 vraag gesteld en direct een dreigbrief, pfffffff
Dit is werkelijk niet normaal van Caiway!

Het glasvezelnetwerk in Krimpen aan den IJssel wat Caiway icm CIF Krimpen heeft aangelegd werkt totaal niet, vele storingen, een waardeloze Airties ontvanger en geen mogelijkheid tot opnemen van programma,s.
Verder ben je verplicht indien je van het glasvezelnetwerk gebruik gaat maken om de totale bekabeling en apparatuur te vervangen wat behoorlijk in de papieren gaat lopen.

Ik heb maar 1 tip voor de inwoners van van Krimpen aan de IJssel, opzeggen massaal van het TV abonnement bij Caiway en uitkijken naar andere mogelijkheden.

varatje
door varatje - Sep 5, 2010 om 11:29
237 Antwoorden / 144 Vragen

Bedankt voor de reacties. Ik woon niet in Krimpen maar heb wel soortgelijke problemen. Het lijkt me een goed idee om zoveel mogelijk Caiway klanten te mobiliseren om de klachten naar Radar en Kassa te sturen. Ikzelf heb dat al gedaan. Dit onbeschofte bedrijf moet z.s.m. tot de orde geroepen worden. Er wordt van alles over Ziggo geschreven en gezegd maar Caiway ontspringt de dans altijd.

edwardus
door edwardus - Sep 5, 2010 om 11:40
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@evdv: ben je hier niet abuis? Caiway kent vanaf 10-10-10 alleen nog maar een digitaal aanbod en daar betaal je dan het basistarief van €15,95 per maand voor. Dus geen aparte posten meer voor basispakket en digitaal pakket. Die bekende van jou heeft met zijn €8,95 dus niet het basistarief voldaan en ik zou hem aanraden dat maar snel alsnog te doen (incl. de €2,50 aan extra kosten) want hij is gewoon in verzuim als hij alleen maar €8,95 betaalt.

Opzeggen is uiteraard altijd een optie, dat heb ik zelf ook een paar jaar geleden gedaan nadat het analoge pakket tot op het bot werd uitgekleed.

ev
door evdv - Sep 5, 2010 om 16:02
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edwardus schreef op zondag 5 sep 2010, 11:40]@evdv: ben je hier niet abuis? Caiway kent vanaf 10-10-10 alleen nog maar een digitaal aanbod en daar betaal je dan het basistarief van €15,95 per maand voor. Dus geen aparte posten meer voor basispakket en digitaal pakket. Die bekende van jou heeft met zijn €8,95 dus niet het basistarief voldaan en ik zou hem aanraden dat maar snel alsnog te doen (incl. de €2,50 aan extra kosten) want hij is gewoon in verzuim als hij alleen maar €8,95 betaalt.

Opzeggen is uiteraard altijd een optie, dat heb ik zelf ook een paar jaar geleden gedaan nadat het analoge pakket tot op het bot werd uitgekleed.

Edwardus: In Krimpen aan den IJssel blijft het analoge signaal tot 01-01-2012 in de lucht.
Die 8.95 die eerst betaald werd was gebaseerd op het standaard pakket in Krimpen aan den IJssel, je had analoge zenders en het digitale pakket kreeg je er gratis bij voor totaal 8.95 per maand.
Caiway heeft de boel daar overgenomen van de stichting kabeltelevisie Krimpen aan den IJssel, Caiway heeft notabene zelf folders in omloop gebracht dat er tot 1-1-2012 niets zou veranderen aan het mndbedrag maar hebben dit zelf eenzijdig veranderd per 1-9-2010.
Er moet nu opeens voor DVB-C 15.95 betaald gaan worden met hetzelfde aantal zenders.
Behoorlijk veel inwoners van krimpen aan den IJssel voelen zich nogal " gepakt" door Caiway.

Maar Caiway gaat het wel voelen daar hoor, kijk maar eens op deze site:
http://glasvezelinkrimpen.freeweb.nl/
Het feest is begonnen voor Caiway!

Verder is het natuurlijk te asociaal voor woorden dat indien een incasso niet slaagt er direct 2.50 incassokosten extra berekend gaan worden voor iemand die al jaren keurig netjes heeft betaald zonder maar 1 stornering.
Desnoods sluiten ze de boel maar af, die extra kosten gaan NIET betaald worden.

Het gaat in de basis niet om de tariefverhoging van 7 euro per mnd, 15.95 voor DVB-C is nog steeds een zeer nette prijs, ik zit zelf bij UPC en betaal veel meer.
Het gaat om principe, Caiway had aangekondigd dat tot 1-1-2012 er niets extra betaald hoefde te worden en dat doen ze nu toch.

edwardus
door edwardus - Sep 5, 2010 om 16:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dan nog, als Caiway iets aan de belofte / overeenkomst wijzigt, dan mag dat, ook al is het niet netjes. Je kunt als klant dan per direct de overeenkomst beëindigen. Het op eigen houtje aanpassen / handhaven van het maandbedrag is geen optie, je bent dan in verzuim. De enige opties die je hebt zijn óf slikken óf per direct opzeggen.

edwardus
door edwardus - Sep 5, 2010 om 16:19
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. het begint nu wel nogal topic-vervuiling te worden, als je er verder over wilt discussiëren of een vraag stellen, doe dat dan in een eigen vraag of onderwerp in de overeenkomstige rubriek.

ev
door evdv - Sep 5, 2010 om 21:55
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edwardus schreef op zondag 5 sep 2010, 16:19]P.S. het begint nu wel nogal topic-vervuiling te worden, als je er verder over wilt discussiëren of een vraag stellen, doe dat dan in een eigen vraag of onderwerp in de overeenkomstige rubriek.

Geef dan geen antwoord!

edwardus
door edwardus - Sep 5, 2010 om 22:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De vraag van Varatje gaat over de AirTies ontvanger. Heb je daar een reactie op, ga je gang. Voor het overige kun je een eigen topic starten.

caiwayklant
door caiwayklant - Sep 7, 2010 om 11:02
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ben ik de enige die het opnemen van programma's belangrijk vindt?

Ik wil dit graag ook via de glasvezel.

varatje
door varatje - Sep 7, 2010 om 11:06
237 Antwoorden / 144 Vragen

Ja, ik ben het met edwardus eens. Ik heb geen zin om het overige geleuter te lezen. Heb je een antwoord of heb je net zulke problemen met Caiway dan ben je welkom voor de rest moet je een nieuw topic beginnen en mij er buiten laten.

caiwayklant
door caiwayklant - Sep 7, 2010 om 11:45
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb trouwens gisteren Tros Radar gezien als je dat ziet van dat KPN glasvezel. Dan werken die Airties boxen lang zo slecht nog niet toch?