st
door stefan84 Jul 23, 2014 om 14:38
Computers & telefonie

CanalDigitaal Contract opzegtermijn

Wij willen graag snel internet en hebben daarom vorige maand contact opgenomen met Canal Digitaal en gevraagd of zij ons snel internet kunnen bieden. Zij konden garanderen dat wij zeker wel rond 50mb internetsnelheid kunnen krijgen. Dat was wij wilden en hebben daarom gekozen voor een alles in 1 pakket met 50 mb internet.
De Monteur was al snel beschikbaar maar geeft aan dat er helemaal geen snel internet geleverd kan worden, hooguit 14 mb omdat we verder van de centrale afzitten.
De monteur geeft aan dat wij maar contact op moeten nemen met het service centrum en is daarna vertrokken. Daarna direct het service centrum gebeld om het contract te ontbinden, tenslotte zijn de 7 bedenktermijn nog niet om en de overeenkomst wordt niet nagekomen: de gegarandeerde 50mb die de telefonisch beloofde krijgen wij niet en dan zouden wij ruim het dubbele moeten betalen.

Het service centrum geeft aan dat het geen probleem is en het contract wordt per direct opgezegd. Zij zouden zsm een retourdoos sturen waarin alles retour kan, de modem wordt genulleerd. Nou gelukkig, dat is opgelost dachten wij..

Een paar dagen later ontvangen wij van CanalDigitaal een brief: het contract is opgezegd per 2016! en een pakket erbij: de modem! Wij hebben hierna weer contact opgenomen met het service centrum en na minstens 10 keer het verhaal opnieuw te hebben gedaan bij verschillende afdelingen komen wij niet verder! De ene afdeling geeft aan dat het al wordt opgelost en de andere afdeling die wij gesproken hebben geeft aan dat het contract niet is opgezegd omdat wij de schotel (die niet goed is aangesloten) in ontvangst hebben genomen! Ondertussen al ruim zeven uur aan de telefoon gehangen, een paar keer werd er zelf bij het in de wacht staan dat de verbinding verbroken werd.
Na daarna weer een afdeling gesproken te hebben bij Canal Digitaal en de situatie te hebben besproken, gaven ze aan het nu definitief op te lossen en een brief toe te sturen met bevestiging dat het contract is opgeheven en dat er een retourdoos onderweg is.

Nu, anderhalve week na het gesprek hebben wij nog steeds geen bericht of doos onvangen. Nadat CanalDigitaal heeft aangegeven dat het contract was opgezegd hebben we al een andere leverancier gezocht. Welke stappen kan ik nu ondernemen? Bij Canal Digitaal word ik van het Kastje naar de Muur gezonden.

804 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2014 om 15:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al dat gebel met CD is helemaal niets. U krijgt steeds iemand anders en de een weet niet wat de ander gezegd heeft.

Schrijf CD een brief en schets daarin chronologisch de gang van zaken, vermeld de data waarop en met wie u gesproken hebt. Vermeld ook uitgebreid de toezeggingen. Eis dat nu binnen een redelijke termijn, zeg 14 dagen de retour doos opgestuurd wordt en dat de opzegging schriftelijk bevestigd wordt.

Verstuur die brief aangetekend.

Off topic

De bedenktermijn is 14 dagen geworden sinds 14 juni.

zoekster
door zoekster - Jul 23, 2014 om 15:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik sluit me aan bij @tijger1

Doe het zowel per aangetekende brief als per mail.
Eventueel neemt u een volgend telefoongesprek met CD op, zodat u nog meer bewijs heeft van de toezeggingen.

Gaan ze daarna toch nog moeilijk doen, dan laat u het voorkomen bij de geschillencommissie.

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2014 om 15:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Had u de eigenlijk de test wel gedaan met uw adres of u snel internet kunt krijgen? Want internet gast via het KPN netwerk, dus bij wie hebt u het nu dan?

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2014 om 15:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mailen naar CD kan alleen via Mijncanaldigitaal.

st
door stefan84 - Jul 24, 2014 om 14:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties.

Ik ga zeker een brief schrijven aan CanalDigitaal per post (aangetekend) en per mail.
Vraag mij wel af of zij hier op reageren.

Wij hebben nu voor KPN gekozen.

tijger1
door tijger1 - Jul 24, 2014 om 16:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=stefan84 schreef op donderdag 24 jul 2014, 14:43]Bedankt voor de reacties.

Wij hebben nu voor KPN gekozen.

Dat is dan heel wonderlijk want internet van CD gaat via het netwerk van KPN. Dus de snelheid die u bij KPN kunt krijgen, kunt u ook bij CD krijgen.

alfatrion
door alfatrion - Jul 24, 2014 om 20:44
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik raad eigenlijk iedereen altijd aan om bij klachten vooral schriftelijk te communiceren. En als mensen toch willen bellen, om dan het gesprek op te nemen. (Maar dat is natuurlijk duur bij een gesprek van 7 uur.) Daarmee voorkom je een welles-nietes situatie.

Mijn inziens is hier sprake van toerekenbare tekortkoming van de kant van CD. De dienst waarmee snel internet van rond de 50 Mbps haalt nog niet eens de helft. Bij deze route moet u de verkoper wel in gebreke stellen voordat u kunt ontbinden.

U heeft het over de bedenktermijn. Heeft u het product voor of vanaf 13 juni online besteld? En ging het om 7 dagen of 7 werkdagen? Heeft de verkoper u schriftelijk gewezen op de bedenktermijn?

Welke reden heeft CD aangegeven voor de opzegging per 2016? Heeft u niet alleen internet gekregen maar ook een modem? En huurt u deze of heeft u daarvan het eigendom gekregen?

zoekster
door zoekster - Jul 24, 2014 om 20:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=alfatrion schreef op donderdag 24 jul 2014, 20:44]

Mijn inziens is hier sprake van toerekenbare tekortkoming van de kant van CD. De dienst waarmee snel internet van rond de 50 Mbps haalt nog niet eens de helft. Bij deze route moet u de verkoper wel in gebreke stellen voordat u kunt ontbinden.

gaven ze aan het nu definitief op te lossen en een brief toe te sturen met bevestiging dat het contract is opgeheven en dat er een retourdoos onderweg is.

In zo'n geval hoef je echt niet meer een ingebrekestelling te sturen. Ze moeten gewoon hun beloftes nakomen. Eerst maar eens zien of ze wel of niet hun beloftes nakomen.