mo
door morena86 Sep 22, 2015 om 21:48
Vakantie & reizen

Cannavaro

Hallo,
Ik wil graag een vraag stellen over een ticket die ik geboekt heb bij ML Tours.
Rond april had ik een terug reis geboekt bij ML Tours.
De heen reis had ik bij een ander bureau geboekt gelukkig.
Tijdens mijn laatste 2weken vakantie werd ik gebeld door de ML Tours
Met mededeling dat er geen vluchten meer gingen van de vliegveld waar ik vanuit zou terug reizen.
daar was ik dus niet zo blij mee want ik moest anders via een vliegveld dat 350km verder weg was vliegen. Ik heb dat dus geweigerd en werd mij verteld dat ik zo snel mogelijk mijn geld zou ontvangen. Dus niet! Ik had ze opgebeld en werd mij verteld dat k 4wk moet wachten, na 4wk nog steeds geen geld. Weer gebeld werd mij verteld dat de genen die betalingen doet op vakantie is.
Nou ben ik het echt zat ik voel mij belazerd.
Ik wil graag weten hoe of wat ik moet doen om stappen te nemen tegen deze oplichters?
Alvast bedankt

2765 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 22, 2015 om 21:56
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Als ML Tours is aangesloten bij een reis branchevereniging zoals de ANVR kunt u daar aankloppen met uw klacht/probleem.

mo
door morena86 - Sep 22, 2015 om 22:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas niet. Ik heb zonet gekeken.

mahadma
door mahadma - Sep 22, 2015 om 23:26
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Uw vordering (betaald bedrag) uit handen geven aan een incasso/deurwaarder zou weleens kunnen helpen.

pi
door pieterwolters - Sep 23, 2015 om 09:12
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Grappig dat incassobureaus door forumleden worden afgefikt als ze richting consumenten handelen, maar worden geadviseerd om als consument te gebruiken tegen anderen. Zijn het dan opeens wel fatsoenlijke bedrijven?

mahadma
door mahadma - Sep 23, 2015 om 11:23
11537 Antwoorden / 51 Vragen

@pieterwolters, welke optie, behalve een (dure?) rechtszaak zie je dan om terecht je geld terug te krijgen? Ik schrijf nergens dat incassoburo's/deurwaarders fatsoenlijk of onfatsoenlijke bedrijven zijn. Geef daar dan een mogelijk bruikbaar antwoord op voor de TS.

aurora1
door aurora1 - Sep 23, 2015 om 14:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op het Klachtenkompas en Klacht.nl stikt het van de klachten over ML tours en er wordt niet op gereageerd. Zet uw klacht daar eventueel nog bij.
Ze verwijzen op hun site naar Facebook en Twitter, dus misschien dan daar ook maar eens uw klacht melden?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2015 om 20:01
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Niet aangesloten? Daar wel boeken? Dat is vragen om problemen. Bewijs: men reageert niet en dus mag u het zelf oplossen lijkt mij.

ho
door hopetobehelping - Sep 27, 2015 om 10:59
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste morena86,

wat belangrijk is is dat u zwart op wit heeft dat u nog geld van ze tegoed heeft. Dat kan bijvoorbeeld een email zijn waarin ze aangeven dat ze het bedrag aan u terug gaan betalen.
Als u over bewijs beschikt dan zou ik als ik u was contact opnemen met een incassobureau (bij voorkeur een incassobureau waarbij een deurwaarder is aangesloten zodat als het nodig is het hele traject door hetzelfde incassobureau afgemaakt kan worden).
Laat het incassobureau u uitleggen hoe u het best kunt handelen.
Het zal er hoogstwaarschijnlijk op neer komen dat u eerst zelf nog een betalingsherinnering naar ML Tours stuurt waarin u aangeeft dat als ze niet binnen 14 dagen betalen u de vordering uit handen geeft aan een incassobureau en dat dan incassokosten in rekening worden gebracht.
Eventueel noemt u zelfs de naam van het incassobureau al in de betalingsherinnering, dan is het helemaal duidelijk dat het u menens is.
Betalen ze niet binnen die 14 dagen dan geeft u de vordering uit handen aan het incassobureau.
Het incassobureau zal het u ook vertellen, maar let bij de betalingsherinnering op dat deze aan bepaalde voorwaarden moet voldoen (zodat daarna incassokosten in rekening mogen worden gebracht). Meer informatie vind u hier.

mo
door morena86 - Sep 27, 2015 om 11:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

Super bedankt allemaal voor al jullie reacties. Ik zal laten weten
Hoe en wat ik gedaan heb. Bedankt nogmaals.