mo
door morena86 Sep 22, 2015 om 21:48
Vakantie & reizen

Cannavaro

Hallo,
Ik wil graag een vraag stellen over een ticket die ik geboekt heb bij ML Tours.
Rond april had ik een terug reis geboekt bij ML Tours.
De heen reis had ik bij een ander bureau geboekt gelukkig.
Tijdens mijn laatste 2weken vakantie werd ik gebeld door de ML Tours
Met mededeling dat er geen vluchten meer gingen van de vliegveld waar ik vanuit zou terug reizen.
daar was ik dus niet zo blij mee want ik moest anders via een vliegveld dat 350km verder weg was vliegen. Ik heb dat dus geweigerd en werd mij verteld dat ik zo snel mogelijk mijn geld zou ontvangen. Dus niet! Ik had ze opgebeld en werd mij verteld dat k 4wk moet wachten, na 4wk nog steeds geen geld. Weer gebeld werd mij verteld dat de genen die betalingen doet op vakantie is.
Nou ben ik het echt zat ik voel mij belazerd.
Ik wil graag weten hoe of wat ik moet doen om stappen te nemen tegen deze oplichters?
Alvast bedankt

2765 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 22, 2015 om 21:56
16825 Antwoorden / 202 Vragen
0

Als ML Tours is aangesloten bij een reis branchevereniging zoals de ANVR kunt u daar aankloppen met uw klacht/probleem.

mo
door morena86 - Sep 22, 2015 om 22:07
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Helaas niet. Ik heb zonet gekeken.

mahadma
door mahadma - Sep 22, 2015 om 23:26
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

Uw vordering (betaald bedrag) uit handen geven aan een incasso/deurwaarder zou weleens kunnen helpen.

pi
door pieterwolters - Sep 23, 2015 om 09:12
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Grappig dat incassobureaus door forumleden worden afgefikt als ze richting consumenten handelen, maar worden geadviseerd om als consument te gebruiken tegen anderen. Zijn het dan opeens wel fatsoenlijke bedrijven?

mahadma
door mahadma - Sep 23, 2015 om 11:23
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

@pieterwolters, welke optie, behalve een (dure?) rechtszaak zie je dan om terecht je geld terug te krijgen? Ik schrijf nergens dat incassoburo's/deurwaarders fatsoenlijk of onfatsoenlijke bedrijven zijn. Geef daar dan een mogelijk bruikbaar antwoord op voor de TS.

aurora1
door aurora1 - Sep 23, 2015 om 14:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Op het Klachtenkompas en Klacht.nl stikt het van de klachten over ML tours en er wordt niet op gereageerd. Zet uw klacht daar eventueel nog bij.
Ze verwijzen op hun site naar Facebook en Twitter, dus misschien dan daar ook maar eens uw klacht melden?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2015 om 20:01
16825 Antwoorden / 202 Vragen
0

Niet aangesloten? Daar wel boeken? Dat is vragen om problemen. Bewijs: men reageert niet en dus mag u het zelf oplossen lijkt mij.

ho
door hopetobehelping - Sep 27, 2015 om 10:59
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste morena86,

wat belangrijk is is dat u zwart op wit heeft dat u nog geld van ze tegoed heeft. Dat kan bijvoorbeeld een email zijn waarin ze aangeven dat ze het bedrag aan u terug gaan betalen.
Als u over bewijs beschikt dan zou ik als ik u was contact opnemen met een incassobureau (bij voorkeur een incassobureau waarbij een deurwaarder is aangesloten zodat als het nodig is het hele traject door hetzelfde incassobureau afgemaakt kan worden).
Laat het incassobureau u uitleggen hoe u het best kunt handelen.
Het zal er hoogstwaarschijnlijk op neer komen dat u eerst zelf nog een betalingsherinnering naar ML Tours stuurt waarin u aangeeft dat als ze niet binnen 14 dagen betalen u de vordering uit handen geeft aan een incassobureau en dat dan incassokosten in rekening worden gebracht.
Eventueel noemt u zelfs de naam van het incassobureau al in de betalingsherinnering, dan is het helemaal duidelijk dat het u menens is.
Betalen ze niet binnen die 14 dagen dan geeft u de vordering uit handen aan het incassobureau.
Het incassobureau zal het u ook vertellen, maar let bij de betalingsherinnering op dat deze aan bepaalde voorwaarden moet voldoen (zodat daarna incassokosten in rekening mogen worden gebracht). Meer informatie vind u hier.

mo
door morena86 - Sep 27, 2015 om 11:25
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Super bedankt allemaal voor al jullie reacties. Ik zal laten weten
Hoe en wat ik gedaan heb. Bedankt nogmaals.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

zoom1
zoom1 - Apr 16, 2024 om 17:31
Computers & telefonie

Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer

Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset  niet meer ver ... Lees meer

rosa 60
rosa 60 - Apr 17, 2024 om 21:02
Winkels & webshops

Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft

heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering  heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw  maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer