ma
door marjan40 Oct 16, 2014 om 13:45
Computers & telefonie

Capaciteit lokaal c

Dag, ik heb een probleem ik zit met bijna vol capaciteit van c

ik heb al videos music fotos verwijded maar het is nog de helft van geehele capacitei is vol mat moet ik doen?

5847 31 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 16, 2014 om 13:56
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer eens te defragmenteren. Welke windows versie gebruik je?

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2014 om 13:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marjan40,

Data overzetten op een ander medium: usb-stick (met voldoende capaciteit) of een externe harde schijf.

Zou in ieder geval de C-schijf eens opschonen:
Lees hier wat je kunt doen.

Suc6

ma
door marjan40 - Oct 16, 2014 om 14:03
14 Antwoorden / 7 Vragen

ik heb wind xp defragmenteren had ik al gedaan

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2014 om 14:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marjan40,

Blijkbaar een oude(re) computer met een harde schijf met weinig opslagruimte.
Klik maar eens op hier in m'n eerdere reactie en kijk wat je onder XP kunt doen:

Ga naar "Deze computer". Klik met de rechtermuisknop op de schijven onder "Stations op lokale vaste schijven" en kies: "Eigenschappen". Nu zie je hoeveel ruimte er vrij is.

Ga naar Start - Configuratiescherm - Programma's toevoegen of verwijderen.

Let op: verwijder alleen onderdelen waarvan je weet wat het is. Er kunnen ook drivers en servicepacks in de lijst staan, die je niet kunt missen. Zoek bij twijfel het programma eerst op, en verwijder het als je zeker weet wat het is.

Ga naar Start - Mijn Documenten/Mijn afbeeldingen/Mijn muziek.

Muziekbestanden en video's nemen de meeste ruimte in. Ook hier kun je beter geen bestanden weggooien waarvan je niet weet wat het is. Verwijder nooit bestanden van Windows (ook geen lettertypes).

Start - Configuratiescherm - Prestaties en onderhoud - Ruimte op de vaste schijf vrijmaken.

Windows geeft een overzicht van de computerbestanden die veilig verwijderd kunnen worden: o.a. tijdelijke bestanden en de inhoud van de prullenbak. Je ziet direct of het veel schijfruimte oplevert.

Start - Configuratiescherm - Programma's toevoegen of verwijderen - klik aan de linkerkant op Windows-onderdelen toevoegen of verwijderen.

Windows geeft een overzicht van Windows onderdelen die verwijderd kunnen worden, zoals Fax services en Outlook Express. Verwijder alleen onderdelen waarvan je zeker weet dat ze niet gebruikt worden.
(Bron:Pepermunt.net)

Laat CCleaner eens draaien (groene knop)

ge
door gerboe - Oct 16, 2014 om 14:23
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hebt u dan alleen een c schijf? Geen d schijf? Zo ja, dan data verplaatsen naar de d schijf. En anders een externe harde schijf kopen. Die kosten niet meer de hoofdprijs tegenwoordig. Wel even opletten of die harde schijf ook met Windows XP overweg kan.
Defragmenteren en opruimen levert wel ruimte op maar u zit binnen de kortste keren weer met hetzelfde probleem. Succes.

gompy2
door gompy2 - Oct 16, 2014 om 15:15
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Deze Ccleaner is beter, dit is de versie zonder toegevoegde Chromebrowser.
Klik-> Ccleaner-slim

Nog een toevoeging op de uitgebreide en goede ;-) uitleg van Edrick3.

Klik-> Beschrijving van het hulpprogramma Schijfopruiming in Windows XP

ma
door marjan40 - Oct 16, 2014 om 15:54
14 Antwoorden / 7 Vragen

dank u weel iedereen , het heeft me erg geholpen vooral die cleaner

aurora1
door aurora1 - Oct 16, 2014 om 16:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk ook eens op de door @gompy2 gegeven link over schijfopruiming en daar ook even zoeken naar verwijderen oude herstelpunten. Even klikken op: Alles uitklappen.

gompy2
door gompy2 - Oct 16, 2014 om 16:58
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Zal het wel even hier neerzetten, surfen is een vak apart :-))

Herstelpunten verwijderen
Ga als volgt te werk om alle herstelpunten te verwijderen met uitzondering van het meest recente herstelpunt:

Klik op Start en vervolgens op Deze computer.
Klik met de rechtermuisknop op de schijf waarop u ruimte wilt vrijmaken en klik op Eigenschappen.
Open het tabblad Algemeen en klik op Schijfopruiming.
Klik op het tabblad Meer opties en klik onder Systeemherstel op Opschonen.
Klik op Ja om alle herstelpunten behalve het meest recente herstelpunt te verwijderen.
Klik op OK, klik op Ja om verder te gaan met deze actie en klik op OK.

ma
door marjan40 - Oct 16, 2014 om 18:02
14 Antwoorden / 7 Vragen

Beste gompy en auroral heel erg bedank voor jullie tips , het heeft me erg geholpen

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 16, 2014 om 21:00
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gompy2 schreef op donderdag 16 okt 2014, 16:58]Herstelpunten verwijderen
Tip 1; deze verwijderen via CCleaner is een stuk makkelijker ;-).
Gereedschap -> Systeemherstel.

Tip 2; kijk daar ook bij het tabblad Opstarten, op jouw virusscanner na kun je daar eigenlijk alles uitvinken.

ka
door kaakje - Oct 17, 2014 om 12:01
109 Antwoorden / 0 Vragen

Defragmenteren en gebruik maken van een schoonmaakprogramma levert nauwelijks schijfruimte op. Als het inderdaad bestanden zijn die u liever niet delete koop een externe HD. Voor relatief weinig geld koop je een TB aan geheugen erbij. Daar kan heel wat op hoor.

th
door theodorusme - Oct 17, 2014 om 12:30
111 Antwoorden / 7 Vragen

Heeft u Google Earth op uw computer staan? Daar zit een fout in t.g. waarvan de harde schijf ook helemaal vol kan lopen. Daar is met Google veel over te vinden.

sr
door srkooy - Oct 17, 2014 om 13:30
22 Antwoorden / 4 Vragen

Je kan diverse dingen doen:
- Download CCleaner (gratis uitgave) en schoon je bestanden om de paar dagen op;
- Doe "Schijfopruiming" via "Startknop" en "Alle Programma's", "Bureauaccesoires" etc.
- Probeer de schijf eens te "Defragmenteren" via Bureauaccesoires etc. (zie hiervoor).
- Wellicht Malware op je pC. Er zijn gratis programma's om die te verwijderen (Malwarebytes).
- En natuurlijk zoals door anderen al gezegd een aparte harde schif waar je al je bestanden op kunt zetten en ook kunt bewerken ! .
- Zet desnoods bepaalde bestanden op een usb-stick.

labren
door labren - Oct 17, 2014 om 13:45
862 Antwoorden / 0 Vragen

je kan er ook een harde schijf bij laten zetten en dan de bestanden overzetten naar de 2de schijf

labren
door labren - Oct 17, 2014 om 13:56
862 Antwoorden / 0 Vragen

zet er een nieuwe schijf bij dan kan je bestanden overzetten

labren
door labren - Oct 17, 2014 om 13:59
862 Antwoorden / 0 Vragen

of een exsterne schijf kopen en het daar op zetten

ko
door koningsjpc - Oct 17, 2014 om 14:19
68 Antwoorden / 4 Vragen

Als je e.e.a. verwijdert, gaat dit naar de prullenbak. Maak deze maar eerst eens leeg.

labren
door labren - Oct 17, 2014 om 14:42
862 Antwoorden / 0 Vragen

koningsjpc hahahahahaahah inderdaad dat wordt wel eens vergeten en dan blijft het ook op de schijf staan dus prullenbak af en toe leeg maken

endemion
door endemion - Oct 17, 2014 om 16:47
237 Antwoorden / 3 Vragen

Gasten, dus iedereen na de eerste 10 reacties. Hebben jullie nu niet door dat er allang afdoende geantwoord is? Ik geloof ook dat vele de originele vraag niet gelezen hebben en enkel op de titel reageren. Vooral diegene die het hebben over meer opslagcapaciteit kopen. Heeft natuurlijk totaal geen nut als je niet weet waar je capaciteit aan op gaat zoals uit de vraag bleek.

Ik wou nog 1 optie noemen ivm capaciteit gebrek namelijk een tooltje om je gebruikte capaciteit overzichtelijk in kaart te brengen.
http://windirstat.info/

Dit kan handig zijn als tootljes zoals CCleaner niks noemenswaardigs uithalen. Zo kan het zijn dat je ergens een hoop data hebt weggeschreven waar je je niet van bewust bent. Een lading films/muziek oid waarvan je niet meer weet waar je het gelaten hebt bv. Een zelfreplicerend virus zou ook je hele schijf met kopietjes van zichzelf kunnen volschrijven om nog maar eens iets te noemen. Ergens kan een ophoping van tijdelijke/oude data blijven hangen waar zoiets als CCleane niet op checkt zoals transcoding data van een dlna server bv. Etc.

(defragmenteren doet weinig wbt vrije ruimte creëren, ja je hebt stukjes data die niet netjes in een block passen en zo toch een heel block in beslag nemen maar dat zal hooguit een paar procent op je totale capaciteit zijn, defragmenteren zet enkel de data op je schijf netjes naast elkaar)

helediepezucht
door helediepezucht - Oct 17, 2014 om 20:27
11 Antwoorden / 1 Vragen

Weinig computerkennis op dit forum zeg ... dit is een eeuwenoud (ow sorry, windows bestaat pas sinds 1985) windows-euvel. WindowsXP wordt niet meer ondersteund door Microsoft en het is ook sterk af te raden om daarmee nog op Internet te gaan. Endemion komt wel aardig in de buurt, maar ik zou voor WindowsXP eerder spacemonger gebruiken : http://download.cnet.com/SpaceMonger/3000-2248_4-10050288.html

j.a.de witte
door j.a.de witte - Oct 18, 2014 om 01:17
86 Antwoorden / 6 Vragen

Zinvol is een veel grotere hdsktw. 500Gb.

Let wel op of de laptop het aankan,zo niet, bios upgraden.

Maak eerst een IMMAGE NAAR EEN ANDERE HDSK(EXTERNE),

Download het programma TRUEIMAGE (gratis),zet het programma op een opstartbare cdr waarme opgestart wordt,dan TRUEIMAGE OPSTARTEN EN EEN IMAGE MAKEN OP DE EXTERNE USB HDSK,na wisseling mbt. grotere hdsk de image terug zetten op dan de 500Gb hdsk.

Succes !

door 1953 - Oct 18, 2014 om 04:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=labren schreef op vrijdag 17 okt 2014, 13:45]je kan er ook een harde schijf bij laten zetten en dan de bestanden overzetten naar de 2de schijf

Externe harde schijf! Met name om die als D-schijf opvang te gaan gebruiken voor de backups, opdat dan de huidige D-schijfopslag vrijgemaakt kan worden voor de C-schijfpartitie.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 19, 2014 om 05:38
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=helediepezucht schreef op vrijdag 17 okt 2014, 20:27]Weinig computerkennis op dit forum zeg
Zo te zien aan de link, pas je hier dus prima thuis, welkom jongen!

gompy2
door gompy2 - Oct 19, 2014 om 11:10
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 19 okt 2014, 05:38][quote=helediepezucht schreef op vrijdag 17 okt 2014, 20:27]Weinig computerkennis op dit forum zeg
Zo te zien aan de link, pas je hier dus prima thuis, welkom jongen!
Scherp van jou lekkerisdat, dat meen ik echt.

Ik had na het plaatsen van deze vraag in de nieuwsbrief gelijk het vinkje weg gehaald voor reactie's ontvangen, dus deze is me "ontglipt". ;-)
Maar ik denk dat het beter was geweest als je duidelijk had gemaakt waarom het advies van deze helediepezucht om een programma te downloaden van Download.com niet zo erg slim is en ook "gevaarlijk", daarom doe ik het even voor je.

Alle gratis programma's die bij Download.com aangeboden worden zitten verpakt in Adware/Malware installers, de zogenaamde wrappers.
Daar krijgen ze voor betaald en voor niks gaat de zon op, de pijp bij Download.com moet ook roken.
Het in stand houden van een server kost ook veel geld en filantropen zijn er maar weinig op de wereld.

Quote:

Download.com voegt malware-installers toe aan downloads

Download.com, onderdeel van Cnet, blijkt downloads te voorzien van malware-installers. In sommige gevallen gaat dit in tegen de licentievoorwaarden van de originele software. De site adverteert met het aanbieden van spyware-vrije software.

Nmap-ontwikkelaar Gordon 'Fyodor' Lyon ontdekte dat Download.com een malware-installer aan zijn gebruikers van de website probeert op te dringen als ze de portscanner via de website willen downloaden. De oorspronkelijke installers zijn ingepakt in een programma van Cnet, dat aanbiedt een toolbar te installeren. Ook andere opensourcesoftware zoals mediaspeler VLC en netwerktool Wireshark bleken te zijn voorzien van de ongewenste software.

Dat de downloadwebsite malware toevoegt is vreemd; Download.com beloofde in 2005 geen met spyware gebundelde software meer aan te bieden en heeft tot op heden deze belofte op hun website staan. Lyon noemt het ongevraagd toevoegen van malware niet alleen immoreel, maar ziet ook een schending van de aangepaste GPL van nmap. De licentie staat alleen installers toe die onder dezelfde GPL vallen als nmap zelf.

Cnet heeft nog niet publiekelijk gereageerd op de ontdekking van Lyon, wel is de originele installer van Nmap inmiddels in ere hersteld. Op Insecure.org wordt een tijdslijn van de gebeurtenissen bijgehouden. In een steekproef van Tweakers.net lijkt de meest populaire software niet meer aangeboden te worden met de spyware, maar duikt de software wel weer op bij lager genoteerde software in de lijsten. Ook blijkt Cnet al enkele keren van type malware te zijn gewisseld. Oorspronkelijk werd Microsofts Bing-toolbar meegeleverd, maar de softwarereus uit Redmond heeft het samenwerkingsverband met de downloadsite laten verbreken.

Bron, klik->

Klik-> Download.com gebruikt wrappers

Hopelijk hebben er geen mensen gebruikt gemaakt van de link van deze "expert" helediepezucht.

Verder denk ik dat het uitlezen van het programma's zoals SpaceMonger maar ook WinDirStat, voor een gebruiker met niet al te veel inzicht veel te ingewikkeld is.
Mijn inschatting is dat een programma zoals Free Disk Usage Analyzer, die ook nog in het Nederlands gezet kan worden, veel overzichtelijker en begrijpelijker is voor iemand met niet al te veel kennis, maar dat is mijn persoonlijke inschatting.

Klik-> Free Disk Usage Analyzer

Geheel gratis en zonder adware en malware.

endemion
door endemion - Oct 20, 2014 om 19:21
237 Antwoorden / 3 Vragen

Nou nu worden er dus al 2 alternatieven voor WinDirStat aangedragen.
Ff eerst ik zei al een tool voor dit doeleinde aangezien smaken verschillen.
Maare ik zie niet hoe die aangedragen tools beter of toepasselijker zouden zijn.
Die van helediepezucht heeft haast een DOS interface, dat kijkt nu ook niet bepaald makkelijk.
Die van gompy2 is zo'n beetje hetzelfde als WinDirStat alleen dan zonder de grafische representatie vh schijfgebruik. Hoe dat iets makkelijker zou maken? Met zo'n grafische representatie kun je tenminste zonder nog tig mapjes te doorlopen zien waar de ruimte nu echt aan op gaat.

En over sites als download.com als men ff oplet en verder kijkt dan de grote download knop van die lui zelf kun je ook altijd wel een directe link vinden. In de link van hierboven staat zelfs letterlijk "Direct Download Link" erbij. Anno 2014 mag je toch wel verwachten dat men een stuk bekwamer is in de omgang met internet dan 10-20j terug en dit soort dingetjes niet meer nadrukkelijk aangehaald hoeven worden! Laat staan te waarschuwen voor het beleid van sites als download.com.

gompy2
door gompy2 - Oct 20, 2014 om 20:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@endemion.

Je zou FreeDiskAnalyzer eens kunnen downloaden en eens kijken welke nu werkelijk overzichtelijker is.
Het is mijn persoonlijke inschatting dat voor een niet of minder geoefend computergebruiker FreeDiskAnalizer veel overzichtelijker is.

V.w.b het programma's downloaden via Download.com, dan daag ik jou uit om het programma wat "helediepezucht" aan heeft gegeven, op te halen en te installeren.
Hier is de link, je kunt er zo op klikken, hier-> Download.com
En dan kom je hier vertellen wat je allemaal mee gekregen hebt met die installer van Download.com voor het programma SpaceMonger, oké?
Grote Downloadknop of niet, er is maar 1 downloadknop en het heeft er totaal niets mee te maken of men 10-20 jaar geleden ergens intrapte of anno nu 2014 nog, er waren toen mensen die net met internet begonnen en die heb je nu nog steeds en die zul je altijd blijven houden.

Als jij de mening hebt dat net met internet beginnende personen dat kunnen zien en inschatten waar ze allemaal op klikken en wat ze in werkelijkheid doen, het advies eens goed op dit en andere forums rond te gaan kijken en de vragen over plotseling opgedoken zoekmachine en vreemde browsers en allerlei andere plotseling opgedoken rotzooi door te lezen, daar wordt jij beslist wijzer van....

endemion
door endemion - Oct 20, 2014 om 21:17
237 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik meerdere screenshots van FDA bekijk krijg je een prima indruk van het programma. Denk dat installeren weinig toevoegt. Ik blijf bij wat ik gezegd heb, ben dan ook zelf van zo'n soort tool over gestapt naar WDS. Daarbij is WDS helemaal niet speciaal voor geavanceerde gebruikers, het is gewoon een eenvoudig tooltje om overzichtelijk in kaart te brengen hoe het ervoor staat met je schijfruimtegebruik.

Wbt download.com, "uitdaging" aangenomen.
Hier het verslag in screenshots van elke stap na de directe link aangeklikt te hebben.
http://www76.zippyshare.com/v/33928722/file.html

Dus gewoon ff opletten welk linkje je aanklikt dan is er niks aan de hand.

Tja je kunt verschil maken tussen downloadknop en download link. Maar dat is feitelijk niet juist. Er bestaan enkel download links. Zo zijn er wel degelijke meerdere download links op die pagina te vinden. De een van hun zelf met hun eigen troep erbij en een direct vd maker vh stukje software.

"die net met internet begonnen en die heb je nu nog steeds"
Dat net zoiets als zeggen je kan altijd een meteoor op je kop krijgen dus ga altijd je huis uit met metalen paraplu boven je hoofd.

"en die zul je altijd blijven houden"
Ja hoor maar ondertussen is schrijven met pen en papier al ondergeschikt aan elektronische invoer en trapt een kind van 6 al niet meer in nep download knoppen ed.

Er is ook duidelijk een sterke afname waar te nemen wbt "de vragen over plotseling opgedoken zoekmachine en vreemde browsers en allerlei andere plotseling opgedoken rotzooi" op computer forums. De massa heeft echt wel iets geleerd de laatste 10-20j. En dat mag ook wel want er wordt ook al net zo lang voor gewaarschuwd wat onderhand toch wel eens op een lager pitje mag, ofwel niet per definitie uitgaan van de beginnende cyberspace gebruiker maar de mens die al een heel tijdje geleden onder die spreekwoordelijke steen steen is uit gekropen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 20, 2014 om 21:45
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 19 okt 2014, 11:10]Scherp van jou lekkerisdat, dat meen ik echt.
Dank u! :-)

[quote=gompy2 schreef op zondag 19 okt 2014, 11:10]Maar ik denk dat het beter was geweest als je duidelijk had gemaakt waarom het advies van deze helediepezucht om een programma te downloaden van Download.com niet zo erg slim is en ook "gevaarlijk", daarom doe ik het even voor je.
Dat uitleggen bent u dan weer heel goed in.

Zelf download ik het liefst van Filehippo.com (waar de makers van CCleaner o.a. ook gebruik van maken), veilig en zonder rommel. Dit, logischerwijs, enkel indien je niet terecht kunt op de originele pagina.

Tip voor iedereen om te weten hoeveel een map/schijf in gebruik heeft is ook Total Commander handig (aangezien je dat toch al op jouw PC hebt staan...,hoop ik althans voor je) klik op de spatiebalk en hop je ziet hoeveel 'n map in beslag neemt, voorbeeldje *klik*.

gompy2
door gompy2 - Oct 20, 2014 om 23:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=endemion schreef op maandag 20 okt 2014, 21:17]Als ik meerdere screenshots van FDA bekijk krijg je een prima indruk van het programma. Denk dat installeren weinig toevoegt. Ik blijf bij wat ik gezegd heb, ben dan ook zelf van zo'n soort tool over gestapt naar WDS. Daarbij is WDS helemaal niet speciaal voor geavanceerde gebruikers, het is gewoon een eenvoudig tooltje om overzichtelijk in kaart te brengen hoe het ervoor staat met je schijfruimtegebruik.

Wbt download.com, "uitdaging" aangenomen.
Hier het verslag in screenshots van elke stap na de directe link aangeklikt te hebben.
http://www76.zippyshare.com/v/33928722/file.html

Dus gewoon ff opletten welk linkje je aanklikt dan is er niks aan de hand.

Tja je kunt verschil maken tussen downloadknop en download link. Maar dat is feitelijk niet juist. Er bestaan enkel download links. Zo zijn er wel degelijke meerdere download links op die pagina te vinden. De een van hun zelf met hun eigen troep erbij en een direct vd maker vh stukje software.

Het schijnt een beetje moeilijk voor je te zijn om je voor te stellen hoe een beginnend computergebruiker/internetter tegen de lay-out van WinDirSTat en het aanzicht van een website aankijkt, maar ik wil het niet over WinDirStat hebben, dat is niet zo erg belangrijk, het gaat me er meer om om mensen die niet zo veel kennis hebben van de boze kanten van internet, te vrijwaren dat ze zonder het zelf beseffen rotzooi op hun computer gaan installeren.
Nu kan jij wel bijdehand gaan doen met "Dus gewoon ff opletten welk linkje je aanklikt dan is er niks aan de hand." en en iets onder een steen vandaan gekropen zijn, als een onwetende die site gaat bezoeken dan ziet die de volgende dingen, en klik maar even.

Men ziet deze site, waar SpaceMonger op staat en met een voor een leek gewone download knop. Download Now

Klik hier-> 1

Als die persoon op Download Now heeft geklikt ziet ie het volgende.

Klik-> 2
Dit is dus wat een onwetende denkt dat SpaceMonger is, nee het is een installer voor allerlei troep, klik zo maar verder.

De onwetende slaat dat bestand op en klikt er op om het te starten, dan ziet ie dit.
Klik-> 3

Klikt dan op "Next Step"en dan ziet ie dit

Klik-> 4

En nu is een beetje duidelijk wat er gaat gebeuren, er gaat rotzooi geïnstalleerd worden, het is duidelijk voor iemand die kennis heeft, een onwetende klikt gewoon op Accept, want het gaat nog steeds over SpaceMonger want dat staat er gewoon op dat plaatje en het is helemaal onduidelijk als iemand de Engelse taal niet zo machtig is, en die zijn er endemion, al is het denk ik moeilijk voor te stellen voor jou.

Wat er dan gaat gebeuren zie je op het volgende plaatjes.

Klik-> 5
Klik-> 6
Klik-> 7
En hier heb ik het proces gestopt, heb ik mijn Firewall (PrivateFirewall) de componenten die naar de site van Download.com wilden om rotzooi op te halen laten blokkeren, en blijf ik gevrijwaard van het installeren van rotzooi, maar ik weet dat, een onwetende niet.
Klik-> 8
Als jij denkt dat de beginnende/startende internetter dit allemaal in de gaten heeft, dan heeft het denk ik geen zin om verder te discussiëren, verloren tijd.
Einde discussie, te verschillende inzichten vrees ik.

endemion
door endemion - Oct 21, 2014 om 00:56
237 Antwoorden / 3 Vragen

Het is goed met je gompy2, blijf je hand maar tot het eind der tijd boven de "beginnende gebruiker" houden ook al betreft het een volwassene die het begrijpend lezen vd basisschool al heel wat jaartjes meester is. En laat ze vooral geen eigen verantwoordelijkheid nemen. Meestal als men allemaal troep op z'n computer heeft staan is er sprake geweest van zomaar wat klikken zonder goed te lezen of men leest dan nog wel maar begrijpt het niet zo goed en klikt dan toch maar door. Dat is in principe net zoiets als een contract ondertekenen in het "Chinees". Of net als die mensen die in het afgelopen programma zaten te klagen over verkeerd overgemaakte transacties terwijl ze zelf niet eens de nieuwe IBAN nummers gecheckt hadden. Dat doe je toch voorlopig 3x bij elke transactie binnen het nieuwe systeem ipv aan te nemen dat je adresboekje automatisch correct is voorzien van de nieuwe en ook juiste IBAN nummers!

Jij gaat dan ook compleet voorbij aan de informatie die download.com geeft.

Onder het info icoontje:
About the Download.com Installer
The Download.com Installer securely delivers software from Download.com's servers to your computer. During this process, the Download.com Installer may offer other free applications provided by our partners. All offers are optional: You are not required to install any additional applications to receive the software you selected. Learn more

Onder "Learn more":
The Download.com Installer securely delivers software from Download.com's servers to your computer. During this process, the Download.com Installer may offer other free applications provided by our partners. All offers are optional: You are not required to install any additional applications to receive the software you selected. For more information, please refer to our FAQ.

Vervolgens is er ook nog een grafisch voorbeeld opgesteld van hoe hun installer met extra's in elkaar steekt.

Onder FAQ oa:
ARE THERE ALTERNATIVES TO USING THE DOWNLOAD.COM INSTALLER?

Yes, all Download.com Installer Enabled products have a Direct Download Link that you can use instead of the Installer.

De informatie is er 1x goed lezen en je weet hoe het in elkaar steekt. En zelfs als je niet doorklikt naar de FAQ maar verder goed blijft lezen komt er nog geen ongewenste troep op je systeem als je hun installer gebruikt. Moet men dat natuurlijk wel doen. En je maakt mij niet wijs dat je een geavanceerde gebruiker moet zijn voor dit soort basaal klik- en kijkwerk.