ca
door carinn Sep 10, 2014 om 15:23
Garantie & verzekeringen

Cardif

Oud nieuws maar nog steeds actueel! Zijn er nou helemaal geen mogelijkheden om dit soort van verzekeraars te stoppen, nog meer aan de schandpaal te nagelen en nog het liefst natuurlijk schadeloosstelling van de gedupeerden!!! Ikzelf heb bij Cardif een Woongarant Plan Inkomstenbescherming. Hoe mooi is deze titel! Na 22jaar vast dienstverband moesten zij mij wel uitkeren, maar dit stopte na een jaar! Op een los
blad met mini lettertjes welke met het blote oog niet te lezen zijn, staat inderdaad iets in de trant van maximaal 360 dagen (per gebeurtenis). Waarschijnlijk zitten er voor mij in de toekomst ook alleen nog maar flexbanen in, dus geen rechten meer. Schandalig hoe dit product verkocht wordt, inderdaad in de waan van je hypotheek en schandalig hoeveel uitzonderingen, waar ikzelf totaal niet van op de hoogte ben gebracht. Ook al loopt dit al jaren, misschien toch weer de tijd mensen te mobiliseren die dit ook hebben mee gemaak hebben?

737 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 10, 2014 om 15:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo carinn,

Allemaal heel vervelend voor je, maar .... je wordt geacht de voorwaarden te kennen!

.....Op een los blad met mini lettertjes welke met het blote oog niet te lezen zijn, staat inderdaad iets in de trant van maximaal 360 dagen (per gebeurtenis)....

En dat zijn dus de Polisvoorwaarden die je had moeten kennen.
Ze hebben dus netjes aan hun verplichtingen voldaan.

pi
door pieterwolters - Sep 10, 2014 om 15:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Leesbrilletje misschien? Ik ken toevallig die voorwaarden, en zo klein zijn die lettertjes niet. Maar ik ken het verkooppraatje van de adviseur die vertelt dat het allemaal zo geweldig is en allemaal meegefinancierd kan worden binnen de hypothecaire lening. En dat is voor veel mensen reden om maar niet meer te kijken waar ze een handtekening onder zetten.

ca
door carinn - Sep 10, 2014 om 15:57
8 Antwoorden / 2 Vragen

Jammer dat ik de bijlage met voorwaarden die ik van Cardif(later) heb ontvangen, niet hier kan bijsluiten! Het gaat mij er inderdaad ook om hoe dit verkocht wordt en een schijnzekerheid wordt gewekt! De meeste verzekeraars zijn ...., maar zij spannen echt de kroon met hun intens onoverzichtelijke voorwaardenblad. En echt, ik sta hier niet alleen in en dit moet heel snel aan banden worden gelegd.

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2014 om 16:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u toentertijd de voorwaarden niet kon lezen, had u desnoods een vergrootglas moeten nemen. De mensen zetten ook simpelweg overal hun handtekening onder, met de idee, het zal wel goed zijn.

De koopsom voor die onzin polis zal ook wel met de hypotheek meegefinancierd zijn, dus de uitkering die gevolgd is, is al vele, vele malen zelf betaald.

Die verzekering was niet verplicht.

si
door simonkabelfoon - Sep 10, 2014 om 22:49
72 Antwoorden / 0 Vragen

In heel veel gevallen gaf zo'n polis OOK een extra-rente-korting van 0,2% op de hypotheek voor de eerste rente-vaste-periode (leuk verkooppraatje natuurlijk, maar gebeurde WEL). Die korting was over die periode veelal veel groter dan de eenmalige koopsom van die Cardif-polis.
Bovendien..... de Cardif polis heeft als basis de dekking bij arbeidsongeschiktheid en de WW-dekking is een aanvullende dekkinkje.
En zoals een eerdere reageerder al schreef, zo enorm klein waren die letters op hun polissen en informatiemateriaal nu ook weer niet.

Blijft natuurlijk, dat het enorm vervelend is dat u werkloos bent geraakt en wens u daar dan ook alle sterkte mee en hopelijk snel weer een passende baan.