kb
door kboycor Apr 24, 2014 om 19:47
Auto & vervoer

Carrosseriegarantie Ford

Hallo

Ik heb een Ford focus van 2008, deze auto begint nu bij de chromenlijsten op de achterklep te roesten.
Dit is geconstateerd bij mijn Ford dealer, ik heb welleswaar deze auto 2e hands gekocht, hierop heb ik een garantie aanvraag ingediend bij Ford maar deze weigeren garantie te geven.
wat ik in onderhoudsboekje heb gezien is de auto onderhouden geweest bij Ford dealers. maar aangezien in het verleden toen ik de auto nog niet in bezit had niet elke keer afgestempeld dat er controle is uit gevoerd op carrosserie. is mijn garantieverzoek afgewezen.
hier ben ik het dus totaal niet mee eens, en volgens mij dient bij elke onderhoudsbeurt bij de dealer de monteur ook op deze punten te letten. wie heeft er ervaring met dit soort problemen of wie kan mij helpen,
alle reacties zijn welkom

5483 7 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Apr 24, 2014 om 20:02
937 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft u de auto van de dealer gekocht of particulier, want vaak zijn garanties niet overdraagbaar.

kb
door kboycor - Apr 24, 2014 om 20:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo.

ik heb mijn auto bij de dealer gekocht. Buiten dat garantie blijft toch garantie? Het is een wel bekend probleem.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Apr 25, 2014 om 06:12
937 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vroeg het meer omdat als je iets particulier over koopt de garantie vaak vervalt bij een product ( geen idee of dat ook zo is bij auto's )

Veel winkels hebben namelijk in de AV staan dat garantie niet overdraagbaar is. Fabrieksgarantie blijft dan wel.

Maar als de dealer niet goed gecontroleerd heeft, terwijl u daar wel voor betaald heeft zou ik de facturen erbij zoeken en een claim indienen. Nu ford de garantie niet wilt geven zou ik de dealer het laten oplossen als u opdracht heeft gegeven dit te controleren en u ervoor betaald heeft.

Rondje juridisch loket en of rechtsbijstand kan ook veel duidelijkheid verschaffen.

h.
door h.terpstra - May 25, 2014 om 23:32
202 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kboycor schreef op donderdag 24 apr 2014, 19:47]Hallo

Ik heb een Ford focus van 2008, deze auto begint nu bij de chromenlijsten op de achterklep te roesten.
Dit is geconstateerd bij mijn Ford dealer, ik heb welleswaar deze auto 2e hands gekocht, hierop heb ik een garantie aanvraag ingediend bij Ford maar deze weigeren garantie te geven.
wat ik in onderhoudsboekje heb gezien is de auto onderhouden geweest bij Ford dealers. maar aangezien in het verleden toen ik de auto nog niet in bezit had niet elke keer afgestempeld dat er controle is uit gevoerd op carrosserie. is mijn garantieverzoek afgewezen.
hier ben ik het dus totaal niet mee eens, en volgens mij dient bij elke onderhoudsbeurt bij de dealer de monteur ook op deze punten te letten. wie heeft er ervaring met dit soort problemen of wie kan mij helpen,
alle reacties zijn welkom

k.boycar. Koop een spuitbus ML tectiel.. Spuit van binnen en buiten het roest gedeelte in..
Dat stopt de corrosie. Lijkt niet fraai, maar je kunt van A naar B komen. En dat is m.i. waar een auto voor gemaakt is.
Succes. Groet H.

tijger1
door tijger1 - May 25, 2014 om 23:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kboycor

Hoeveel jaar heeft u de auto en hoeveel jaar carrosserie garantie geeft Ford? U weet dus niet of de vorige eigenaar dat wel steeds heeft laten controleren.

h.
door h.terpstra - May 25, 2014 om 23:44
202 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kboycor schreef op donderdag 24 apr 2014, 20:35]Hallo.

ik heb mijn auto bij de dealer gekocht. Buiten dat garantie blijft toch garantie? Het is een wel bekend probleem.

Garantie bij een dealer is een gunst. De enige garantie is de wet.
Mercedes geeft dertig jaar garantie op roest.. Die auto roest al op de folder zoals vroeger Fiat.

Maar de eigenaar van een Mercedes ROESTBAK is al twee auto's kwijt aan rechts kosten..
En haalt niet zijn recht.!.
Groet, H.

P.s. Ik ken twee gevallen. In Duitsland en Nederland.

ridder_1
door ridder_1 - Jun 10, 2014 om 22:51
376 Antwoorden / 8 Vragen

Bij de eerste en 2e generatie Fors Focussen is er inderdaad van een productie fout sprake met betrekking tot roestvoerming in de onderkanten van de deuren en de achterklep/ Ford heeft dit uitgebreid erkend en Ford Europa heeft aan de dealer bekend gemaakt dat er sprake is van coulance om dit te repareren (voor zover mogelijk) Probeer via de importeur (adres zie garantieboekje) u te beroepen op deze coulanceregeling ( flauwe Ford dealer van u wat het kost de dealer geen cent)
onder overlegging van de garantiebeurten waaruit blijkt dat uw auto door een Ford dealer is onderhouden. Zou eens informeren bij andere Ford dealers wat mogelijk is, anders naar een auto schadeherstel of spuiterijbedrijf gaan en eens vragen of ze dergelijke Fords hebben hersteld. Zo krijgt u een idee wat mogelijk is. Anders naar Juridisch loket of via een rechtsbijstandverzkering aankaarten dat de waarde van het aftekenen van een monteur tijdens periodieke inspectie geen waarde heeft als algemeen bij Ford en autoeigenaren bekend was dat deze roestvorming bij veel focussen voorkwam.