er
door erwinh1966 Jun 2, 2015 om 23:36
Geldzaken & recht

Catawiki vergissing bij het bieden

Afgelopen week heb ik op een product geboden op de veilingsite Catawiki. Ik was aan de late kant met bieden... de te bieden tijd stond nog op enkele seconden. Ik vulde dacht ik 100 euro in.... maar toen ik op bieden had gedrukt, zag ik tot mijn grote schrik dat het 1000 euro was. Ik heb geen seconde geaarzeld en ik heb meteen de veilingmeester gemaild met mijn vergissing. Ik kreeg een automatische mail terug dat er binnen twee dagen een antwoord komt...... maar de enige mail die komt is.... dat ik nog 1120 euro moet betalen..... WAT MOET IK DOEN?

20854 46 Rapporteer

sw
door swat1500 - Jun 2, 2015 om 23:42
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Met een bod van 1000 euro heeft u dus "gewonnen". Ik zie weinig mogelijkheden om hier nog onder uit te komen. Ik hoop voor u dat er anderen zijn die het anders zien.

hansje klein
door hansje klein - Jun 2, 2015 om 23:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik kan u alleen maar vertellen wat u nooit meer moet doen............helaas!

aurora1
door aurora1 - Jun 3, 2015 om 00:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens de voorwaarden, o.a. met name artikel 4.8 klik hier, (pdf).

zoekster
door zoekster - Jun 3, 2015 om 00:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Mag ik vragen waarop u heeft geboden? Als het overduidelijk is dat dit een vergissing geweest moet zijn, zou u er onderuit kunnen komen.

Maar ik denk dat er nog iets anders speelt. Als dit een veiling is waarbij er geen mogelijkheid is om de producten van te voren in het echt te bekijken vallen onder 'koop op afstand'. Dan heeft u 14 dagen bedenktijd (herroepingsrecht). Is dit u niet van te voren verteld en dat is hier het geval, dan heeft u zelfs herroepingsrecht tot maximaal een jaar. U moet dan zelf wel consument zijn en geen zakelijke koper.

zoekster
door zoekster - Jun 3, 2015 om 00:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zie nu dat het een verkoop van particulieren is naar particulieren en dan geldt het herroepingsrecht niet.

Wel valt me hier iets anders op in de AV staat

Bij een bieding van € 500,- of meer wordt verondersteld dat de bieder handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

En wat als dat niet zo is?

Ben u een beroepsmatige bieder? Als dat niet zo is, dan zouden er misschien nog andere regels gelden. Ik zou in ieder geval niet zomaar betalen.

pi
door pieterwolters - Jun 3, 2015 om 07:15
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 3 jun 2015, 00:46]Mag ik vragen waarop u heeft geboden? Als het overduidelijk is dat dit een vergissing geweest moet zijn, zou u er onderuit kunnen komen.

Dat is nog maar de vraag: dat lukt je bij een veiling waar je bij aanwezig bent ook niet. En dit is niets anders.

alfatrion
door alfatrion - Jun 3, 2015 om 07:20
1659 Antwoorden / 1 Vragen

In aanvulling op wat Zoekster heeft geschreven: als de verkoper geen consument is dan kunt u hier onderuit door een beroep te doen op uw herroepingsrecht. Echter, ik vermoed dat de verkoper een consument is.

zoekster
door zoekster - Jun 3, 2015 om 08:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 3 jun 2015, 07:15][quote=zoekster schreef op woensdag 3 jun 2015, 00:46]Mag ik vragen waarop u heeft geboden? Als het overduidelijk is dat dit een vergissing geweest moet zijn, zou u er onderuit kunnen komen.

Dat is nog maar de vraag: dat lukt je bij een veiling waar je bij aanwezig bent ook niet. En dit is niets anders.
Dat zie ik anders, omdat hier een tikfout gemaakt kan worden. Dat heb je op een echte veiling niet. Ze gaan er ook vanuit dat iemand die meer dan 500 euro biedt een professional is. Daar zit mijns inziens toch al een aanwijzing in dat het moeilijk voorstelbaar is dat een consument zulke hoge biedingen doet.

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2015 om 09:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat Catawiki houdt het geld 14 dagen vast. En dat zal beslist zijn omdat de koper 14 dagen bedenktijd heeft.

Dus daar maar een beroep op doen.

zoekster
door zoekster - Jun 3, 2015 om 09:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 3 jun 2015, 09:11]Dat Catawiki houdt het geld 14 dagen vast. En dat zal beslist zijn omdat de koper 14 dagen bedenktijd heeft.

Dus daar maar een beroep op doen.
Ik heb inmiddels ook gelezen dat je de kavel ( het object) persoonlijk mag komen inspecteren, dan gelden de regels van het herroepingsrecht al helemaal niet meer, zelfs al was de verkoper een beroepsmatige aanbieder.

Ik vrees daarom dat er andere redenen zijn waarom dat geld 14 dagen wordt vastgehouden.

Onder welk punt in de AV valt de 14 dagen? (heb geen zin om al die voorwaarden door te lezen)

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2015 om 09:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Dat staat bij : Veel gestelde vragen. Wanneer wordt ik uitbetaald.

Klik hier.

zoekster
door zoekster - Jun 3, 2015 om 09:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 3 jun 2015, 09:34]@zoekster

Dat staat bij : Veel gestelde vragen. Wanneer wordt ik uitbetaald.

Klik hier.
Dank. Ik zie het, helaas haal ik daar geen herroepingsrecht uit, alleen een uitbetalingstermijn.

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2015 om 09:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Uiteraard.

In de AV staat onder 4.16 dat Catawiki zich zal inspannen om het binnen drie weken uit te betalen.

Ben eigenlijk wel benieuwd waarop geboden is. Volgens mij was er een tijd geleden ook een kwestie van een bieding die per abuis de komma miste? Of zo? Ook een echte duidelijke fout en dat werd toen teniet gedaan.

zoekster
door zoekster - Jun 3, 2015 om 09:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 3 jun 2015, 09:45]@zoekster

Uiteraard.

In de AV staat onder 4.16 dat Catawiki zich zal inspannen om het binnen drie weken uit te betalen.

Ben eigenlijk wel benieuwd waarop geboden is. Volgens mij was er een tijd geleden ook een kwestie van een bieding die per abuis de komma miste? Of zo? Ook een echte duidelijke fout en dat werd toen teniet gedaan.
Ja, dat klopt. Ik weet ook niet meer hoe die veilingsite heette. Ik geloof in plaats van 15 euro voor een of ander prul 1500 euro ingetikt.

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2015 om 10:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees alleen maar dat bij sommige items kan staan dat het eventueel afgehaald kan worden NA de aankoop. Nergens dat het van te voren gezien kan worden. Of kijk ik daar overheen?

Je krijgt ook alleen maar een mailadres van de verkoper.

Cookies
door Cookies - Jun 3, 2015 om 10:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 3 jun 2015, 09:45]
Ben eigenlijk wel benieuwd waarop geboden is. Volgens mij was er een tijd geleden ook een kwestie van een bieding die per abuis de komma miste? Of zo? Ook een echte duidelijke fout en dat werd toen teniet gedaan.

Dat was BVA Auctions en dat ging om een 'onhandig' iemand.

Maar in dit geval gaat het om een bieder die bekend is met Catawiki en in de laatste seconde voor sluiting van de veiling nog een bod wil uit brengen. Dit valt voor mij onder haastige spoed is zelden goed.

Het zal hem vaak genoeg winst hebben opgeleverd, nu dan verlies.

En natuurlijk kan hij proberen onder zijn bod uit te komen, maar wat gebeurt is, hoort bij the game.

zoekster
door zoekster - Jun 3, 2015 om 10:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@tijger1
uit de AV

4.5
Indien u geïnteresseerd bent in een Kavel, kunt u de verkoper via het berichtensysteem van Catawiki of via de veilingmeester verzoeken om het Kavel ter plaatse te mogen inspecteren.

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2015 om 10:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83

Ja, haastige spoed. Als hij dan per abuis € 200 had geboden, klein tikfoutje, zou ik ook zeggen, jammer dan, u zit eraan vast. Maar het tienvoudige?

En is het eigenlijk niet zo dat op heel veel veilingen spullen van particulieren door die particulieren worden aangeboden?

Cookies
door Cookies - Jun 3, 2015 om 10:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 3 jun 2015, 10:34]@carola.83

Ja, haastige spoed. Als hij dan per abuis € 200 had geboden, klein tikfoutje, zou ik ook zeggen, jammer dan, u zit eraan vast. Maar het tienvoudige?

En is het eigenlijk niet zo dat op heel veel veilingen spullen van particulieren door die particulieren worden aangeboden?

@tijger1:

Er zijn veilingen waar alleen particulieren actief zijn, maar op bijv. BVA Auctions worden veelal goederen uit faillissementen aangeboden.

Juridisch heeft topicstarter n.m.m. geen poot om op te staan, maar het staat hem natuurlijk vrij zijn bod proberen ongedaan te maken.

edrick3
door edrick3 - Jun 3, 2015 om 10:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....WAT MOET IK DOEN?.....
Gaan sparen.
De verkoper zal wel blij zijn.
Hoop voor jou dat je er onderuit kunt, maar ben bang van niet.

Heb jij het hoogste bod, dan wordt het kavel in de lijst groen. Als je wordt overboden krijg je van ons bericht en wordt het kavel in de lijst rood. Elk door jou uitgebracht bod is bindend. Ben je na afloop van de veiling winnaar dan krijg je van ons bericht over de betaling.

audb
door audb - Jun 3, 2015 om 12:18
1668 Antwoorden / 5 Vragen

http://laus.nl/nl/artikelen/7
Er staat dus duidelijk dat als je van een handelaar koopt dat je na het ontvangen van het product 14 dagen hebt om van de koop af te komen.
Kan je echter aantonen dat iemand vaker handelt dan wat je van een particulier kan of mag verwachten en het gaat om een groot bedrag dan heb je misschien kans dat een kanton rechter je wel in het gelijk stelt echter lijkt mij het beter om contact op te nemen met de verkoper om deze uit te leggen dat het om een fout gaat.
Stel deze voor om de kosten die gemaakt zijn te betalen plus het bedrag wat je eigenlijk wou betalen.
Het is echter aan de verkoper om te bepalen of deze akkoord gaat of niet.
Soms helpt het als je verteld dat je het ook niet kan betalen.

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2015 om 12:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@audb

Maar Catawiki is ook partij ivm de provisies.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 3, 2015 om 13:28
2154 Antwoorden / 7 Vragen

De basis is dat u het object niet hebt gekocht van Catawaki, maar van de aanbieder.
Dusss, als u niet betaalt, wie moet er dan bij u vorderen.
Als in een winkel een artikel van 1000 euro geprijsd staat voor 100 euro hoeft de winkelier niet te leveren.
Hij beroept zich dan op een flinke vergissing.
Elke rechter zal dit geval een vergissing noemen.
Mogelijk dat truc 212 u kan helpen : beweer dat het bod gedaan is door uw dochter van 13 jaar oud.
En die mag wettelijk geen overeenkomsten afsluiten.
Dusss--dan is het bod ongeldig.
Zeurpieten gelieve niet te reageren.

Catawaki is een onderdeel van Benaulim BV
Noordersingel 29
9401JW Assen
Telefoonnummer is niet op te vragen.
Dat geeft te denken.

gr
door grannie - Jun 3, 2015 om 13:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op Klachtenkompas.nl (is van de consumentenbond). Die hebben en eigen site met vele klachten over Catawiki. Die bemiddelen volgens mij ook!
Lijkt me stug dat je dit niet gecorrigeerd krijgt.
Maar, het is Catawiki natuurlijk, vreselijk arrogant!
Succes!

edrick3
door edrick3 - Jun 3, 2015 om 14:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@grannie,

OT
......Maar, het is Catawiki natuurlijk, vreselijk arrogant!.....
En waar baseer je dat op of is dit maar een loze kreet?
En die vele 'klachten' vallen ook wel mee.
Momenteel staan er 71 gemeld, waarvan 60 afgehandeld met een tevredenheidsscore van 72%.
Dat is dus allemaal redelijk positief lijkt me.

ri
door rietje328 - Jun 3, 2015 om 14:09
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 3 jun 2015, 00:39]Lees eens de voorwaarden, o.a. met name artikel 4.8 klik hier, (pdf).

Zie in deze PDF ook artikel 4.15: "Catawiki kan bij niet-nakoming door koper van zijn betalingsverplichting op grond van het voorgaande artikellid, door verkoper niet verplicht worden het verschuldigde bedrag te incasseren." en "Ontbinding van de koopovereenkomst heeft geen invloed op de verschuldigdheid van de door de koper aan Catawiki te betalen commissie ter hoogte van het op de Website vermelde percentage van het uitgebrachte bod."

Mocht u het niet lukken om de koop te ontbinden, dan zou ik als ik u was gewoon net zo lang weigeren te betalen tot de verkoper de overeenkomst ontbindt. Catawiki komt dan hooguit de commissie bij u ophalen. U heeft dan in ieder geval minder kosten (en uiteraard geen product).

edrick3
door edrick3 - Jun 3, 2015 om 14:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@rietje328,

Dan moet je ook het artikel daarvoor aangeven:

Koper dient het verschuldigde bedrag aan Catawiki te voldoen binnen de termijn zoals vermeld op de factuur. Indien koper het verschuldigde bedrag niet binnen de vermelde betalingstermijn voldoet, is de koper automatisch in verzuim jegens Catawiki en de verkoper zonder dat een ingebrekestelling vereist is. Vanaf het moment van verzuim is koper rente verschuldigd gelijk aan de wettelijke rente. Indien koper na aanmaning of ingebrekestelling nalatig blijft het verschuldigde bedrag te voldoen, kan Catawiki de vordering uit handen geven. In dat geval komen alle door Catawiki gemaakte buitengerechtelijke kosten in verband met de te late betaling ten laste van koper. De buitengerechtelijke kosten worden
vastgesteld conform de Wet normering buitengerechtelijke incassokosten en bedragen minimaal € 40,-.

edrick3
door edrick3 - Jun 3, 2015 om 14:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wimmi20,

.....Mogelijk dat truc 212 u kan helpen : beweer dat het bod gedaan is door uw dochter van 13 jaar oud.
En die mag wettelijk geen overeenkomsten afsluiten.
Dusss--dan is het bod ongeldig.
.....

Dat is ondervangen:
Elke bieding wordt geacht te zijn gedaan door degene via wiens Profiel de bieding wordt uitgebracht. U bent ten opzichte van de verkoper dan ook altijd persoonlijk gebonden aan de door u uitgebrachte biedingen, ook als u namens een derde partij biedingen doet.

jantom
door jantom - Jun 3, 2015 om 14:41
377 Antwoorden / 0 Vragen

ik kocht ook regelmatig op Catawiki en ben er zojuist mee gestopt.
Dat had een andere reden: veelal bleek het aangebodene af te wijken van de omschrijving.. Soms ook was er schimmel in het spel of krasjes op de lens (die in nieuwstaat zou zijn) en soms ook was de inhoud van een doosje afwijkend van de info op het doosje zelf. De meest gekke dingen heb ik meegemaakt. Ik kreeg er dus genoeg van.

Maar telkens als ik bood (vaak ook een veel hoger bedrag dan nodig is - men noemt dat automatische bieding) ging het bod met stapjes en later met stappen omhoog.

Als er een bod Eur 90 was en een ander biedt per ongeluk of niet per ongeluk Eur 1000 betekent dat niet dat het bod dan ook Eur 1000 is: het is een maximaal bod. Vanuit mijn ervaring met Catawiki zou het hogere bod (dat verkeerd is doorgegeven) op Eur 100 of daaromtrent zijn gekomen (als er dan nog geen bod van die grootte is uitgebracht).
Er is alle reden om dit bij Catawiki aan de orde te stellen.

Als men meedoet met een veiling moet men zorgvuldig zijn. Dat mis ik in deze.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 3, 2015 om 14:58
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Edrick,
dat is totaal niet ondervangen door deze clausule.
In de voorwaarden kan wel staan dat Chinezen niet mogen bieden.
U meent dat onredelijke voorwaarden wettelijk haalbaar zijn.
Dat zal lekker worden : een inbreker biedt op mijn computer 1.000.000 euro voor een fiets.
Dan zal ik moeten betalen ?
Dacht van niet.
Hetzelfde geldt voor een kind van 13 jaar oud, dat biedt zonder medeweten van de ouder (s)
Gevalletje overmacht.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++====================

quote=edrick3 schreef op woensdag 3 jun 2015, 14:19]@wimmi20,

.....Mogelijk dat truc 212 u kan helpen : beweer dat het bod gedaan is door uw dochter van 13 jaar oud.
En die mag wettelijk geen overeenkomsten afsluiten.
Dusss--dan is het bod ongeldig.
.....

Dat is ondervangen:
Elke bieding wordt geacht te zijn gedaan door degene via wiens Profiel de bieding wordt uitgebracht. U bent ten opzichte van de verkoper dan ook altijd persoonlijk gebonden aan de door u uitgebrachte biedingen, ook als u namens een derde partij biedingen doet.

edrick3
door edrick3 - Jun 3, 2015 om 15:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wimmi20,

OT
Je vergeet dat er wel eerst ingelogd moet worden met een gebruikersnaam en wachtwoord.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 3, 2015 om 15:11
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Oja,
goed dat u het meldt.
Ik was vergeten te vermelden dat naast de computer een lijst lag met diverse inloggegevens.
Helemaal vergeten.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=============

=edrick3 schreef op woensdag 3 jun 2015, 15:04: @wimmi20,

OT
Je vergeet dat er wel eerst ingelogd moet worden met een gebruikersnaam en wachtwoord.

pi
door pieterwolters - Jun 3, 2015 om 18:21
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 3 jun 2015, 10:34]@carola.83

Ja, haastige spoed. Als hij dan per abuis € 200 had geboden, klein tikfoutje, zou ik ook zeggen, jammer dan, u zit eraan vast. Maar het tienvoudige?

Het is een veiling dus je kunt niet weten of de bieder 10x zoveel biedt als wat de bedoeling is. Er is immers geen vraagprijs. Misschien wil iemand zo graag iets hebben dat hij meteen hoog biedt.

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2015 om 20:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pieterwolters

Er is geen vraagprijs, maar de voorlaatste bieding was € 100, als men het echt graag wil hebben bied je meer, maar geen € 1.000.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 3, 2015 om 23:10
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tijger,
lees de vraag nog eens.
De voorlaatste bieding was niet 100 euro.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===========

=tijger1 schreef op woensdag 3 jun 2015, 20:52: @pieterwolters

Er is geen vraagprijs, maar de voorlaatste bieding was € 100, als men het echt graag wil hebben bied je meer, maar geen € 1.000.

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2015 om 23:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wimmie20

OK, dus nog minder dan € 100.;-))

wimmi20
door wimmi20 - Jun 3, 2015 om 23:37
2154 Antwoorden / 7 Vragen

100 euro was het laatste bod.
Met een nulletje teveel.
Kijk, die veilingsite weet donders goed dat 1000 euro een fout is.
Wat als je (grappig/stomdronken) 1.000.000 biedt ?
Vraagsteller wordt gewoon in de veiling genomen !
++++++++++++++++++++++++=====

=tijger1 schreef op woensdag 3 jun 2015, 23:29: @wimmie20

OK, dus nog minder dan € 100.;-))

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 4, 2015 om 01:14
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ zoekster en wimmi20:

Prima reacties!

H.

door 1953 - Jun 4, 2015 om 02:54
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Haastige spoed is zelden goed! Het bewees maar weer eens met hetgeen u abusievelijk bood. Een dure les! U zit er aan vast.

edrick3
door edrick3 - Jun 13, 2015 om 11:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@erwinh1966,

Ben erg benieuwd of je nog een reactie van Catawiki gekregen hebt en zo ja wat die reactie inhield.

pi
door pieterwolters - Jun 13, 2015 om 21:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 3 jun 2015, 23:37]100 euro was het laatste bod.
Met een nulletje teveel.
Kijk, die veilingsite weet donders goed dat 1000 euro een fout is.
Wat als je (grappig/stomdronken) 1.000.000 biedt ?
Vraagsteller wordt gewoon in de veiling genomen !
++++++++++++++++++++++++=====

Tsja, als je niet snapt hoe een veiling werkt moet je je spullen gewoon in een winkel kopen.... Draai het eens om: jij biedt iets ter veiling aan, en iemand biedt daar een mooi bedrag voor. Jij blij, vervolgens gaat de koper klagen bij de veilingmeester en die ontbind de overeenkomst. Accepteer jij dat dan gewoon, of pak je dan toch maar de voorwaarden erbij om de koper aan zijn bod te houden?

wimmi20
door wimmi20 - Jun 13, 2015 om 22:15
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ja hoor Wolters,
iets heeft een waarde van zo'n 100 eu.
Per ongeluk maak je een typefout van 900 eu.
Ieder normaal denkend mens snapt dat het een typefout is.
Maar Wolters vindt dat dat volgens de voorwaarden betaald moet worden.
Vraagje beste Wolters. wat ik eerder stelde : als er per ongeluk een miljoentje wordt geboden moet dat dan volgens u betaald worden ?

mi
door mimsy - Jun 13, 2015 om 22:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Is mij ook overkomen. Gewoon een mailtje naar Catawiki . Ze beseften ook dat het een vergissing moest zijn en bod werd verwijderd. Artikel is bij de volgende veiling weer aangeboden

ni
door nicolewolfs - Sep 25, 2015 om 19:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een soort gelijk iets. Er is geboden onder mijn naam maar ik ben het niet geweest. Het advies om aangifte te doen vanuit Catawiki heb ik opgevolgd echter moet ik met bewijs last komen dat er sprake zou zijn van ID fraude en dat heb ik niet behalve dat er geboden op iets wat ik niet heb willen hebben.
Ik heb diverse mails verzonden ik heb een telefoonnnummer weten te achter halen en nog zijn zij niet bereidt tot een oplossing te komen en werken zij mij alleen maar tegen.
Ik heb nooit een factuur gezien of ontvangen ik wist niet eens dat er onder mijn naam op iets geboden was tot dat ik niet lang daarna een brief van een incasso Bureau of wel Nationale incasso Bureau en een paar weken daarop een bezoek van dit bureau aan de deur heb gekregen.
Harde jongens van het incasso evenals die van Catawiki en valt met beiden partijen niet te praten of uit te komen.
Ik kan niet hard maken wie er wel geboden heb.

Hoe is het bij u gegaan?

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2015 om 20:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@nicolewolfs

Maar om te kunnen bieden moet u inloggen met een wachtwoord? Wie kent dat wachtwoord dan?

Ci
door Ciko - Dec 28, 2015 om 18:21
1 Antwoorden / Vragen

U zou het kunnen proberen met het herroepingsrecht