bp
door bpoels Sep 4, 2015 om 11:48
Vakantie & reizen

Chaletbouw tips buitenland

Hallo,

Ik ben aan het denken om een chalet te laten bouwen in het buitenland. Ik heb een chaletbouwer [edit redactie] gevonden die mij hier van A tot Z mee kan helpen.

Voordat ik in gesprek ga met deze partij vraag ik me af of er nog zaken zijn waar ik rekening mee dien te houden?

969 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 4, 2015 om 13:11
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft u misschien ook de bedoeling om het, tijdens afwezigheid, ook te verhuren zodat er rendement uit komt? Of bedoelt u het als "alleen maar voor vakanties"? Natuurlijk heeft u in het buitenland (welk buitenland) ook te maken met de wetten en regels, kosten e.d. De vraag is nu ietwat te summier om wat meer info te geven. En heeft U zelf allereerst de chalet bouwer ook daadwerkelijk gecheckt. Betrouwbaar, slechte of goede dingen gelezen, gehoord?

me
door mein33 - Sep 4, 2015 om 13:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=bpoels schreef op vrijdag 4 sep 2015, 11:48]Hallo,

Voordat ik in gesprek ga met deze partij vraag ik me af of er nog zaken zijn waar ik rekening mee dien te houden?

Zou u zelf kunnen aangeven wat u al op uw geheugensteuntjeslijst :-)) heeft staan, het zou dan veel makkelijker zijn om daar op in te spelen of om een aanvulling te geven.

hansje klein
door hansje klein - Sep 4, 2015 om 14:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bij deze vraag met weinig informatie krijg ik een SPAM-smaak in de mond!

Hier kun je verder niets mee.........

costnix
door costnix - Sep 4, 2015 om 19:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@hänschen klein

+1

tenormin
door tenormin - Sep 4, 2015 om 19:57
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=costnix schreef op vrijdag 4 sep 2015, 19:36]@hänschen klein

+1

Okay, ordinaire reclame dus. Blijf toch nog te goedgelovig, nou ja, als men zo moet denken is er niets meer serieus. Heeft "iemand van de ongelovigen" dit dan ook aan de redactie gemeld? ?

costnix
door costnix - Sep 4, 2015 om 20:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tenormin
Ik heb aan de redactiebel getrokken

tenormin
door tenormin - Sep 4, 2015 om 20:25
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=costnix schreef op vrijdag 4 sep 2015, 20:14]@tenormin
Ik heb aan de redactiebel getrokken

O.T. Zijn ze zeker op vakantie, heb ik bij ander topic al vanmorgen vroeg gedaan; staat er allemaal nog steeds. Nou ja, denk dat men "de melders" bekijkt, ik doe er niet veel toe. Da's logisch!

ho
door hopetobehelping - Sep 4, 2015 om 20:56
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bpoels,

geen idee of uw vraag reclame betreft.
U heeft de chaletbouwer nog niet gesproken maar u weet nu al dat deze u van A tot Z er mee kan helpen. Dat lijkt me wel sterk, de website is natuurlijk pure reclame, of de werkelijkheid ook zo is moet u nog maar afwachten. Ik verwacht het niet als ik de website zo bekijk, kosten zullen altijd afhankelijk zijn van het land waar u iets laat bouwen.
Als u in het buitenland iets wil laten bouwen dan is het vooral zaak om eerst te kijken wat u als buitenlander wel en niet mag laten bouwen, hoe zit het met de eigendom van de grond, hoe zit het met vergunningen etc. Pas als die zaken helemaal helder zijn voor u (zult u zelf uit moeten zoeken) is het zinvol om een gesprek aan te gaan met een chaletbouwer. Daarbij moet u uiteraard niet blind gaan vertrouwen op de chaletbouwer, dat zou wel erg naïef zijn.
Er zijn verhalen genoeg van mensen die iets laten bouwen in het buitenland en aan het einde van de rit 1 ding hebben en dat is een lege portemonnee.
U zult dus ook goed moeten nadenken hoe u het allemaal gaat controleren, foto's of met enige regelmaat ter plaatse zelf gaan kijken. Het spreek voor zich dat betalen nooit helemaal van te voren gedaan moet worden maar steeds in plukjes waarbij u het volgende deel pas betaald als u 100% zeker weet dat het gedeelte ervoor al is uitgevoerd. Het laatste plukje wordt pas betaald als alles helemaal naar wens is opgeleverd.