Chantage verzekeraar
Ik betaal alle verzekeringen per acceptgiro, omdat het me een indicatie geeft wanneer de verzekering verlengt moet worden. Dan ik ik zelf kiezen ofdat ik de huidige verzekeraar opzeg, of niet.
Nu krijg ik bij Hema verzekeringen het commendaar:
Geachte meneer ***,
Wij zien dat u inmiddels uw account geactiveerd heeft. U heeft HEMA Verzekeringen nog geen machtiging afgegeven voor automatische incasso.
U kunt via uw online polismap een machtiging afgeven zodat wij maandelijks de premiekosten kunnen incasseren. Zodra wij gaan incasseren kunt u uw factuur zien in uw online polismap.
Met vriendelijke groet,
Het team HEMA Verzekeringen
Dus geen machtiging, geen factuur en je kan je polismap niet inzien. Is dat een normale gang van zaken?
Volgens mij krijg je die factuur te zien voor ze gaan incasseren als het automatisch gaat,
geef je daar geen toestemming dan krijg je daar ook niet de factuur maar gewoon thuis gestuurd ipv digitaal.........
Dat is wat ik ervan maak in elk geval.
En staat toch nergens dat je je polismap niet mag inzien ?
Maar daar zal factuur dan niet verschijnen ( want die ontvang je al elders) maar staan er enkel je contractgegevens neem ik aan.
Ze willen alleen automatische incasso, en geen factuur meer uitsturen? Maar als je een factuur wil is de reactie: dat doen we niet meer, we werken alleen nog maar met automatische incasso?
[quote=richardsmal schreef op donderdag 22 mrt 2012, 11:40]Ze willen alleen automatische incasso, en geen factuur meer uitsturen? Maar als je een factuur wil is de reactie: dat doen we niet meer, we werken alleen nog maar met automatische incasso?
als dat in de voorwaarden staat, mag dat gewoon.
Oke, op zich niet onlogisch, Hema heeft zoals ze aangeven Internetverzekeringen en omdat ze alles online regelen kunnen ze de kosten ook laag houden.
Staat overigens ook in de voorwaarden waar je door afsluiten mee accoord bent gegaan;
--U gaat ermee akkoord dat wij via internet contact houden
U geeft HEMA Verzekeringen toestemming om de premie iedere maand van uw eigen rekening af te halen.--Voorwaarden
Maar ook niet zo veel met chantage te maken, je kiest zelf voor deze verzekering en als de voorwaarden je niet aanstaan had je ander moeten kiezen, verzekering die alles opstuurt zal ook meer kosten want dat soort onkosten moeten wel betaald.
Dus door voor goedkoop te kiezen kies je voor de goedkoopste manier van oa incasseren dan ook, anders kan het niet goedkoop zijn...........
Het is tegenwoordig gewoon geworden dat je de factuur een week voor afschrijfdatum in je email krijgt. Daar staat ook de afschrijfdatum voor de incasso op. Dus het scheelt onze postbode werk en het is positie voor het milieu moet je maar denken. Daarnaast, je kan storneren tot 59 dagen. En de administratiekosten blijven lager als in verhouding met een papieren factuur met postzegel. En waarschijnlijk is het elke maand exact dezelfde factuur met als enige verschil de datum. Als je goedkoop wil zijn/blijven, zult je zelf ook water bij de wijn moeten doen. Of je moet € 2,50 (als voorbeeld) per verzonden factuur willen betalen ...............
mahadma, dat laatste is weer afgeschaft, die € 2,50 extra voor accept-girokaart. Veel bedrijven deden dat maar mag niet meer daar er nog te veel ouderen zijn die niet internet bankieren. Als TS echter een Hema internet contract heeft afgesloten dan zullen de voorwaarden ook geaccepteert moeten worden.
@tenormin,
.....dat laatste is weer afgeschaft, die € 2,50 extra voor accept-girokaart. Veel bedrijven deden dat maar mag niet meer daar er nog te veel ouderen zijn die niet internet bankieren.....
Waar haal je dat nu weer vandaan? Onzin.
Heeft niets met internetbankieren te maken maar met administratiekosten als je geen gebruik wilt maken van automatische incasso!
Hallo richardsmal,
Waarom nu meteen 'chantage' roepen.
Als je de voorwaarden nu eens eerst gelezen had .....
9.2 Zo betaalt u de premie:
? U betaalt de premie elke maand via automatische incasso.
? U geeft ons toestemming om het maandbedrag van uw rekening af te schrijven.
Daarvoor vult u een machtiging in.
? Op uw rekening staat voldoende geld om de premie te betalen.
? De eerste keer dat u klant wordt, halen wij de eerste premie direct van uw
rekening af.
? Daarna halen we rond de eerste dag van iedere maand de premie voor de
volgende maand van uw rekening.
? Als wij u een vergoeding betalen, trekken wij daar alle premies van af die u ons nog moest betalen.
Dus voortaan eerst lezen.
Met vr.gr.
[quote=edrick3 schreef op donderdag 22 mrt 2012, 13:56]@tenormin,
.....dat laatste is weer afgeschaft, die € 2,50 extra voor accept-girokaart. Veel bedrijven deden dat maar mag niet meer daar er nog te veel ouderen zijn die niet internet bankieren.....
Waar haal je dat nu weer vandaan? Onzin.
Heeft niets met internetbankieren te maken maar met administratiekosten als je geen gebruik wilt maken van automatische incasso!
"Ik haal het nergens vandaan", het is zo. Tot voor kort (2 maanden) b.v. Wehkamp, betaalde altijd met accept giro, dus extra € 2,50. Mag niet meer worden berekend, weet niet meer welke instantie dat heeft stopgezet, maar is nu weer verdwenen. Natuurlijk had het te maken met administratiekosten maar ouderen die niet internet bankieren werden hierdoor extra benadeeld.
Even toevoeging met dat voorbeeld: automatische incasso met bovengenoemd bedrijf is natuurlijk onmogelijk; met alle bedrijven trouwens waar men zo nu en dan iets koopt (en niet internet bankiert).
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer