@m
door @marinus Oct 28, 2014 om 17:53
Computers & telefonie

Chromebook

Hallo,

Op jongstleden 21 oktober kocht ik bij de BCC een nieuw Chromebook van het merk Asus, type C300MA. Hierop is een door de fabrikant aangebrachte stikker, met daarop de vermelding dat de koper van dit Chromebook daarmee bij Google 100gb extra opslag in Google Drive kan krijgen.
Bij het proberen deze extra opslag te activeren laat Google echter via het betreffende venster weten dat dit Chromebook daartoe ongeschikt is, omdat het apparaat daartoe niet over de code beschikt die daarvoor nodig is.
Bij de BCC laat men mij per email weten dat men hieraan niets kan doen en verwijst men maar gemakshalve door naar Google. Die heb ik daarover op jongstleden 24 oktober gemaild. Zij stuurden dezelfde dag een mailtje terug met de mededeling dat men hierop spoedig zouden terugkomen. Dat is dus weer 4 dagen geleden.
Een en ander vind ik toch een rare zaak.
Mijn vraag is of ik van de BCC mag eisen dat, indien die, volgens door de fabrikant aangebrachte stikker, 100gb extra opslag bij Google met dit Chromebook niet binnen een zeer korte tijd gerealiseerd kan worden, dat de BCC dan dit Chromebook terugneemt en het aankoopbedrag aan mij retourneert, of mij een verder vergelijkbaar Chromeboek ter beschikking stelt waarmee het wel mogelijk is om die extra opslag te realiseren.

Met vriendelijke groet,

M. van den Kieboom.

1010 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 28, 2014 om 18:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo @marinus,

.....Mijn vraag is of ik van de BCC mag eisen dat, indien die, volgens door de fabrikant aangebrachte stikker, 100gb extra opslag bij Google met dit Chromebook niet binnen een zeer korte tijd gerealiseerd kan worden, dat de BCC dan dit Chromebook terugneemt en het aankoopbedrag aan mij retourneert, of mij een verder vergelijkbaar Chromeboek ter beschikking stelt waarmee het wel mogelijk is om die extra opslag te realiseren......

Ik zou zeggen: Ja.
Je hebt met de verkopende partij te maken en die moet het maar verder uitzoeken met de leverancier.

Suc6

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 29, 2014 om 12:55
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=@marinus schreef op dinsdag 28 okt 2014, 17:53]Die heb ik daarover op jongstleden 24 oktober gemaild. Zij stuurden dezelfde dag een mailtje terug met de mededeling dat men hierop spoedig zouden terugkomen.
Zou je hier het linkje willen plaatsen waar dit mogelijk is.

@m
door @marinus - Oct 29, 2014 om 14:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo lekkerisdat,

De link is: chromeos-support@google.com

Ik hoop niet dat je ook met dit probleem zit.

Google heeft ondertussen gereageerd. Men wil daar weten welke foutmeldingen er op het scherm komen als ik de procedure doorloop.

Ik heb hen dat zojuist gemaild en daarbij nog eens vermeld het merk, type, serienummer, datum van aankoop en de naam van de verkoper. Tevens heb ik daarbij een kopie van de aankoopnota gedaan.

En nu maar afwachten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 29, 2014 om 14:35
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=@marinus schreef op woensdag 29 okt 2014, 14:07]De link is: *knip{a}google.com
Bedankt, was verrast door Google en 'n mail adres die ze echt beantwoorden. Aangezien het hier om een gekocht product gaat (geen 'gratis' dienst), is het eigenlijk wel logisch. Denk dat ze dit wel netjes gaan oplossen voor je.

Echter zou het netjes zijn geweest wanneer BCC dit voor je gedaan had. Daar komen ze ook niet veel verder dan 'n doos-door-schuiven.