mathijs_b
door mathijs_b May 15, 2015 om 13:21
Elektronica & tv

Chromecast doet het nagenoeg nooit

Ik heb een Chromecast aangeschaft. Die zit nu in de HDMI bus en de voeding is aangesloten. prachtige dia op het scherm.
App op Samsung S3 mini geïnstalleerd. en gekoppeld met de Chromecast. (dat lukte probleemloos). Afstand S3 met Chromecast minder dan 2 m.
Als ik nu een Youtube filmpje wil afspelen krijg ik steeds óf geen verzendblokje te zien, of melding dat verbinding verbroken is, soms komt Youtube startscherm wel op het scherm maar dan houdt het op. Filmpje speelt gewoon op S3, Groot Youtube op TV, maar als ik wil streamen gebeurt er meestal niets. Een of twee maal in paar weken proberen lukte het wel. Als ik op de app klik, zie ik gewoon mijn Chromecast en kan die selecteren. Wie weet wat ik, of de Chromecast fout doet?

6060 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 15, 2015 om 13:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De afstand tussen de S3 en de Chromecast is niet relevant. De afstand van de Chromecast tot je Wifi modem/router wél. Is die afstand mogelijk te groot?

mathijs_b
door mathijs_b - May 15, 2015 om 15:25
641 Antwoorden / 77 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 15 mei 2015, 13:55]De afstand tussen de S3 en de Chromecast is niet relevant. De afstand van de Chromecast tot je Wifi modem/router wél. Is die afstand mogelijk te groot?

Alles binnen 3,5 m van elkaar, dus dat kan de oorzaak niet zijn.
Ik heb met een andere TV geprobeerd, maar precies hetzelfde probleem.

aurora1
door aurora1 - May 15, 2015 om 15:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is uw gsm er wel geschikt voor? Lees eens klik hier.
Bij de recensies op Google Play worden toestellen genoemd waarop het niet werkt.

me
door megasponsor - May 15, 2015 om 15:51
8 Antwoorden / 0 Vragen

Indien je meerdere wifi routers kijk dan even of chromecast en je telefoon wel gebruik maken van dezelfde wifi router.

mathijs_b
door mathijs_b - May 15, 2015 om 16:05
641 Antwoorden / 77 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 15 mei 2015, 15:45]Is uw gsm er wel geschikt voor? Lees eens klik hier.
Bij de recensies op Google Play worden toestellen genoemd waarop het niet werkt.

Mijn S3 mini werkt met Android 4.2.2. Dat is OK voor Chromecast. maar S3 staat niet in de lijsten met beschikbare telefoons. Dat is misschien het probleem.

Ik ga het eens met een andere telefoon proberen.

pi
door pieterwolters - May 15, 2015 om 17:10
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik de Chromecast zonder problemen met verschillende toestellen die ook niet in het lijstje staan. De kans dat het door de S3 mini komt lijkt me minimaal. De app doet nl. niets toestelafhankelijks. Ik zou het eerder in de kwaliteit van de netwerkverbinding zoeken.

ph
door philip36 - May 15, 2015 om 18:35
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Download de app allcast eens.
Hiermee kun je vanaf je mobiel foto's en video's streamen naar de chromecast.
Als je iets van internet afspeelt gaat dat rechtstreeks van internet naar de chromecast.
U kunt de S3 dan ook gewoon uitschakelen.
Zoals gezegd kijk de internetsettings eens na.

es
door essie02 - May 17, 2015 om 15:58
26 Antwoorden / 6 Vragen

Met Sony tv's schijnt het ook nog wel 's lastig te zijn (mijn eigen ervaring/gezocht op Google). Ik kreeg dezelfde melding. Bij mij gaat het nu goed. Televisie eerst op HDMI kanaal zetten. Stroom 2 tellen van de Chromecast halen, stekker er weer in en alles werkt...
(geen idee hoe dit komt/of het bij jou werkt/maar er zijn meer mensen bij wie het zo is opgelost).
Misschien heb je er iets aan.. is het proberen waard. Succes!