ru
door ruttenberg Jun 29, 2014 om 21:33
Computers & telefonie

Civiele procedure tegen tele2 en bosincasso

Wie heeft er op dit moment ook problemen met tele2 en bosincasso aangaande een hoge rekening door een overschrijding van de datalimiet en wil eventueel samenwerken in een civiele procedure of heeft ervaring met een goede advocaat?
Even kort mijn situatie: Mijn zoon had in mrt en apr zonder weten voor ca 400Euro data overschrijding en werd afgesloten.
- geen 100% datalimiet sms ontvangen dus Tele2 beschermt mij onvoldoende
- geen gehoor op 4 bezwaren. 1x tele2 en 3x bosincasso.
- Tele 2 komt mij bij de 1e rekening tegemoet maar de 2e aansluitende niet.
- Bosincasso maakt fouten in de aanmaningen aangaande maandbetalingen en openstaande rekeningen en reageert niet op mijn bezwaren en meld mij nu wel aan bij preventel waardoor ik nergens geen nieuw abonement kan afsluiten. Wel heb ik nog nooit problemen gehad en heb ik meerdere abonementen

1911 6 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 29, 2014 om 21:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U kunt altijd nog een abonnement afsluiten bij simyo, die doet niet mee aan de preventel meldingen.

U had dit beter bij de Geschillencommissie Telecommunicatie kunnen voorleggen. Veel goedkoper dan een advocaat inschakelen.

Ik begrijp overigens niet hoe een tweede keer zo'n enorme overschrijding van het datalimiet kan ontstaan als er over maart al zo'n hoge rekening was gepresenteerd.

lo
door lovewinnie - Jun 30, 2014 om 07:34
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat je het niet gaat winnen hoor. Tele 2 heeft bijv ook gebruikersapp die je kan downloaden zodat gebruiker met een druk op de knop precies kan zien hoeveel ze verbruikt . Wat verbruikt is zal toch betaaldd moeten worden. Kinderen kun je beter een prepay geven en elke maand opwaarderen om de koste te handhaven.

Berichtje bij overschrijding is een dienst geen verplichting. Het is aan u als gebruiker om gebruik te controleren . U had beter een maand termijn kunnen afspreken, en eventueel zakgeld van u kind afnemen of laat hem een krantenwijk doen om het terug te betalen .

lo
door lovewinnie - Jun 30, 2014 om 07:49
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Weet u trouwens zeker dat de sms'jes niet ontvangen zijn? Krijgt u ze of u zoon? Meestal gebeurd het al dat u berucht krijgt voor u eroverheen gaat. Zo rond 75/80 % gebruik databundel.

crewmember
door crewmember - Jun 30, 2014 om 10:27
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Het staat ook in hun voorwaarden dat je zelf je datagebruik moet bijhouden, end at er geen rechten verleend kunenn worden aan het door hun aangegeven krediet limiet. (Ik neem aan dat hier ook hun waarschuwings smsjes onder vallen)

De hoogte van de kredietlimiet kan opgevraagd worden bij Tele2, doch hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Indien de kredietlimiet wordt overschreden heeft Tele2 het recht om aan de Klant een tussentijdse factuur te zenden en/of de Dienst op te schorten.
LINK

Je kan de volgende keer bijvoorbeeld Hi nemen. Daar ga je bij je limiet gewoon naar 50% snelheid voor de rest van de maand en dat is dan alles. Geen extra kosten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 1, 2014 om 17:33
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Vraag Bosincasso even naar het bewijs. Wanneer ze dit niet kunnen, en dat kunnen ze niet, hebben ze mijn inziens 'n probleem en jij eentje minder.
Zonder bewijs naar de rechter stappen, mag toch hopen dat dat zelfs bij 'n D66 rechter geen soelaas biedt.

ro
door ron530 - Jul 1, 2014 om 18:15
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Bos incasso heeft de vordering in handen gekregen omdat die m.i. terecht is. Zij hoeven geen specificatie te verstrekken want die is u door Tele2 al helder gemaakt. Dan nog moet Tele2 u in bescherming gaan nemen voor het gedrag dat uw zoon vertoond dat dacht ik dan weer niet. Een sms bij overschrijding is een gunst van de provider.
Eigenlijk keurt u het gedrag van uw zoon goed en legt de schuld bij Tele2 want die hebben geen vingertje opgestoken, tenminste dat is wat uw zoon u vertelde.