Civiele procedure tegen tele2 en bosincasso
Wie heeft er op dit moment ook problemen met tele2 en bosincasso aangaande een hoge rekening door een overschrijding van de datalimiet en wil eventueel samenwerken in een civiele procedure of heeft ervaring met een goede advocaat?
Even kort mijn situatie: Mijn zoon had in mrt en apr zonder weten voor ca 400Euro data overschrijding en werd afgesloten.
- geen 100% datalimiet sms ontvangen dus Tele2 beschermt mij onvoldoende
- geen gehoor op 4 bezwaren. 1x tele2 en 3x bosincasso.
- Tele 2 komt mij bij de 1e rekening tegemoet maar de 2e aansluitende niet.
- Bosincasso maakt fouten in de aanmaningen aangaande maandbetalingen en openstaande rekeningen en reageert niet op mijn bezwaren en meld mij nu wel aan bij preventel waardoor ik nergens geen nieuw abonement kan afsluiten. Wel heb ik nog nooit problemen gehad en heb ik meerdere abonementen
U kunt altijd nog een abonnement afsluiten bij simyo, die doet niet mee aan de preventel meldingen.
U had dit beter bij de Geschillencommissie Telecommunicatie kunnen voorleggen. Veel goedkoper dan een advocaat inschakelen.
Ik begrijp overigens niet hoe een tweede keer zo'n enorme overschrijding van het datalimiet kan ontstaan als er over maart al zo'n hoge rekening was gepresenteerd.
Ik denk dat je het niet gaat winnen hoor. Tele 2 heeft bijv ook gebruikersapp die je kan downloaden zodat gebruiker met een druk op de knop precies kan zien hoeveel ze verbruikt . Wat verbruikt is zal toch betaaldd moeten worden. Kinderen kun je beter een prepay geven en elke maand opwaarderen om de koste te handhaven.
Berichtje bij overschrijding is een dienst geen verplichting. Het is aan u als gebruiker om gebruik te controleren . U had beter een maand termijn kunnen afspreken, en eventueel zakgeld van u kind afnemen of laat hem een krantenwijk doen om het terug te betalen .
Weet u trouwens zeker dat de sms'jes niet ontvangen zijn? Krijgt u ze of u zoon? Meestal gebeurd het al dat u berucht krijgt voor u eroverheen gaat. Zo rond 75/80 % gebruik databundel.
Het staat ook in hun voorwaarden dat je zelf je datagebruik moet bijhouden, end at er geen rechten verleend kunenn worden aan het door hun aangegeven krediet limiet. (Ik neem aan dat hier ook hun waarschuwings smsjes onder vallen)
De hoogte van de kredietlimiet kan opgevraagd worden bij Tele2, doch hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Indien de kredietlimiet wordt overschreden heeft Tele2 het recht om aan de Klant een tussentijdse factuur te zenden en/of de Dienst op te schorten.
LINK
Je kan de volgende keer bijvoorbeeld Hi nemen. Daar ga je bij je limiet gewoon naar 50% snelheid voor de rest van de maand en dat is dan alles. Geen extra kosten.
Vraag Bosincasso even naar het bewijs. Wanneer ze dit niet kunnen, en dat kunnen ze niet, hebben ze mijn inziens 'n probleem en jij eentje minder.
Zonder bewijs naar de rechter stappen, mag toch hopen dat dat zelfs bij 'n D66 rechter geen soelaas biedt.
Bos incasso heeft de vordering in handen gekregen omdat die m.i. terecht is. Zij hoeven geen specificatie te verstrekken want die is u door Tele2 al helder gemaakt. Dan nog moet Tele2 u in bescherming gaan nemen voor het gedrag dat uw zoon vertoond dat dacht ik dan weer niet. Een sms bij overschrijding is een gunst van de provider.
Eigenlijk keurt u het gedrag van uw zoon goed en legt de schuld bij Tele2 want die hebben geen vingertje opgestoken, tenminste dat is wat uw zoon u vertelde.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer