an
door annemeindert Sep 15, 2014 om 14:42
Geldzaken & recht

CJIB

Vorig jaar Februari 2013 kwam ik met 87 mensen op straat te staan en op de manier hoe dat gegaan is kent geen schoonheid prijs. Maar kwam in de WW terecht moest mijn huis verkopen mijn auto, verzekeringen bellen, Maatschappelijk hulp inlichten voor hulp die ik niet kreeg een verhaal apart. Maar UWV betaalde mij uit en ik ging op zoek naar werk, gelukkig vond ik weer werk op hetzelfde vakgebied. Maar de afbetaling van UWV en de betaling van het bedrijf waar ik ging werken zat zo'n groot gat tussen dat ik de auto verzekering niet op tijd kon betalen en eigenlijk helemaal niet door mijn schuld toch word er een boete opgelegd van € 395,- per voertuig. Dan word er gezegd dan had je de auto en motor maar moeten schorsen. Maar denk ik daaraan als je al druk bezig bent om al je zaken te regelen. Mijn verzekering maatschappij wilt van niets weten. Die overigens er wel voor gezorgd heeft dat er een betaling regeling getroffen werd voor de zorg maar waarom dan niet even voor de auto en motor om het even te overbruggen. Nu zit ik al met een kosten post van wel meer dan € 1000,- terwijl je in de WW zit. En nu nog steeds bezig bent met de afwikkeling van mijn huis eigenhuis van afgelopen 17 april dit jaar. Lang verhaal na ik hoop kunt U mij verder helpen. Ik ben hiervoor in beroep gegaan en zij stellen dan gewoon dat ik beide voertuigen had moeten schorsen. Begriploos volk. Zodra je altijd betaald hoor je ze niet en als je in moeilijkheden komt is niemand thuis.

527 6 Rapporteer

emcede
door emcede - Sep 15, 2014 om 15:40
959 Antwoorden / 4 Vragen

Nee, daar denk je inderdaad niet aan, dat kan ik me goed voorstellen.

Maar je hebt een herinnering ontvangen voor de premiebetaling, en naar alle waarschijnlijkheid ook een aanmaning met de mededeling dat de dekking van de autoverzekering wordt beëindigd als je niet betaalt. Op dát moment had je er wél aan kunnen en moeten denken.

Natuurlijk, werkloosheid is nooit leuk en je moet veel regelen. Om dan maar direct over 'begriploos volk' te beginnen terwijl je zelf dus blijkbaar niet hebt gereageerd op waarschuwingen.... tja...

mahadma
door mahadma - Sep 15, 2014 om 15:48
11522 Antwoorden / 51 Vragen

Vechten in deze situatie tegen het cjib is vechten tegen de bierkaai, onbegonnen werk. Je verliest het 99,9999999999999%.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 15, 2014 om 17:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U zit er gewoon aan vast dat u er geen tijd voor gehad heeft dat gaat dus echt geld kosten.

me
door mein33 - Sep 15, 2014 om 18:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=annemeindert schreef op maandag 15 sep 2014, 14:42] dat ik de auto verzekering niet op tijd kon betalen

@annemeindert,

U wist blijkbaar dat u de autoverzekering niet tijdig kon betalen en bent in gebreke gebleven om de verzekeringsmaatschappij hierover te informeren en om een betalingsregeling te treffen.
Indien de verzekeringspremie niet geïnd kan worden dan krijgt de verzekerde hiervoor een herinnering en de mogelijkheid om alsnog de premie te voldoen.
En, helaas voor u, is deze onachtzaamheid niet meer te herstellen, regels zijn regels en die gelden voor iedere burger in welke, vaak vervelende, omstandigheden dan ook.

target
door target - Sep 17, 2014 om 23:03
297 Antwoorden / 3 Vragen

De tijd dat alles kon en goed ging is sinds 2008 voorbij.
Het leven is soms hard.
Dan nog wordt je geacht om je hoofd erbij te houden om erger te voorkomen. JUIST DAN, omdat je dan weinig spek hebt om nog meer tegenslag op te vangen.

pi
door pieterwolters - Sep 17, 2014 om 23:46
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wees blij dat je geen ongeluk hebt veroorzaakt met je onverzekerde auto. Dan was je (en je slachtoffers) nog veel verder van huis geweest.