da
door darjulis Apr 17, 2014 om 17:35
Computers & telefonie

Click and Buy 2014

Beste mensen, alles goed? Houden zo!

Ik zal mijn vraag kort houden, want het is een lang verhaal.

In februari akkoord gegeven aan mijn kind om een aanschaf te doen voor haar Iphone in de Applestore. Het ging om een bedrag van €0,89. Ik dacht, geen problem.

Een tijd daarna zie ik op mijn bank dat een bedrag van €0,89 wordt afgeschreven. Op 4 februari zie ik dat incasso niet is gelukt, omdat er geen saldo was. Ik dacht, dat kan niet! Op 5 februari schrijf ik een bedrag van €0,90 over. Ik dacht problem opgelost. Niet dus!

22 februari krijg ik een mail dat er een bedrag van €15 wordt afgeschreven, omdat de incasso niet is gelukt. Ik dacht, Hell No! Dus ik antwoord terug dat ik het niet mee eens ben en dat ik het bedrag terug zal laten boeken als het zover is. Krijg ik een mail terug dat mijn mail niet behandeld kan worden, omdat het niet in het Engels is opgesteld. Ik stuur een mail met een regel, in het Engels dat ik heb betaald. Krijg ik weer dezelfde mail. De volgende dag krijg ik een mail dat ik weer ben geblokkeerd. Ik dacht, ze verwerken hun incasso megasnel.

Ik kan nergens een telefoonnummer vinden. Nou ja, vandaag pas, van de incassobureau, maar dat komt zo meteen. Ik krijg een mail met een link om toch nog te betalen, ik klik erop, moet ik me aanmelden, maar het lukt niet, omdat ze mijn account geblokkeerd is. Hoe kan ik dan betalen? Ik wil via een contactformulier contact opnemen, link staat in de mail, maar lukt ook niet, want pagina is onbekend. Toen dacht ik, laat maar zitten.

Ik ben naar de Applestore geweest, ze konden niks voor me doen. Een medewerker zegt dat ik contact moet opnemen met Click and Buy. We staan samen naar een telefoonnummer te zoeken, niet te vinden. Contactformulier op de website gaat niet open. Voor de rest moet ik zelf maar uitzoeken.
Ik heb zelf gebeld en gemaild met Apple. Zij zeggen dat het gaat om een extern bedrijf en daar hebben ze niks mee te maken. Ik krijg mailtjes terug dat het hun spijt blablabla, maar kennelijk gaan ze niks doen.

Incasso Hancock Chase is ingeschakeld. Omdat ik niet weet of ik te maken heb met een echt bedrijf, kies ik ervoor om alles via mail te laten verlopen, zwart op wit. Maar op mijn mail krijg ik geen reactie, dus ik bel. Krijg ik een mailadres om mijn eigen dossier te mailen. Ik doe het. Ze vinden het vervelend, blablabla, maar algemene voorwaarden, etc. etc. Ik krijg aanmaningen. Vandaag hebben ze zelf gebeld. Ik leg het hele verhaal weer uit. Sorry mevrouw, u moet betalen, onze kosten kunnen we niet kwijtschelden.

Ik zie dat ze de €0,90 hebben verrekend en dat het bedrag €14,10 is, maar de incassokosten en overige kosten brengt het op een totaal van €40,89. Sommige mensen kunnen zeggen, betaal het dan ben je van het gezeik af, maar ik weiger, omdat ik zo lang bezig ben om contact op te nemen met Click and Buy zonder resultaat. Hun algemene voorwaarden zijn ook nergens te vinden. En nog iets, ik heb ontdekt dat de aanschaf van Whatsapp wel via een Nederlandse banknummer is betaald van Click and Buy.

Ik zal een poging wagen om Click and Buy te bellen op 09007773330 die ik vandaag pas heb gekregen. En ik ga toch nog naar de politie, het ruikt naar oplichting en juridisch loket.

Zijn er mensen die hier nog steeds problemen mee hebben? De info die ik op google vind, zijn allemaal oude berichten.

2489 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

da
door darjulis - Apr 17, 2014 om 17:44
8 Antwoorden / 3 Vragen
0

En oh ja, nog iets vergeten. Hier op de website zag ik een bericht over Click and Buy uit 2011. De persoon in kwestie kreeg ik een mail terug van Click and Buy. Die reactive is bijna hetzelfde dat ik heb gekregen van Apple, alleen in het Engels. Er wordt excuses gemaakt, de naam van de persoon die mailt wordt vermeld en advise wordt gegeven wat gedaan moet worden. Ik vond dat heel frappant.

En bij Apple staat aangeduind dat ik €0,89 moet betalen. Verder niks. Ze adviseren om contact op te nemen met Click and Buy, maar geven zelf geen telefoonnummer. Wat voor een provider ben je dan?

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2014 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo darjulis,

Had je deze info al gelezen?

Suc6

da
door darjulis - Apr 17, 2014 om 17:48
8 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op donderdag 17 apr 2014, 17:42]Hallo darjulis,

Had je deze info al gelezen?

Suc6

@edrick3, bedankt voor je info! Op mijn zoektocht naar informative ben ik het niet tegengekomen. Ik ga het doornemen.

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2014 om 18:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@darjulis,

Hoop dat je wat aan het artikel hebt. Je ziet in ieder geval dat je niet de enige bent, maar dat het een bekend probleem is.
Gedeelde smart is halve smart (al heb je daar weinig aan).
Ter info: klik hier. Het is al jaren zo.

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 17, 2014 om 20:07
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Toevallig een rekening bij de Rabo? En voor dat 0900 nummer is 'n alternatief.

costnix
door costnix - Apr 18, 2014 om 14:05
2874 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor de waarschuwing!! Ik had al mijn bedenkingen over Click & Buy.
Ik maak daarom gebruik van de iTunes kaarten voor het aankopen van apps. U kunt nooit meer kwijt zijn dan het bedrag, dat u op uw Apple account heeft staan.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer

Ka
Kassaben - Apr 21, 2024 om 16:35
Winkels & webshops

Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek

Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer

TeuntjeDK
TeuntjeDK - Apr 22, 2024 om 16:07
Geldzaken & recht
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

Goedenmiddag,   In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.  Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer