vb
door vblokker Nov 30, 2009 om 17:04
Geldzaken & recht

ClickandBuy en automatisch incasso

Beste Kassa en Kassa Leden,

Ik lig overhoop met ClickandBuy, dit is een maatschappij die betaling via internet regelen, soort van Paypal. Meer dan een maand geleden moest ik een betaling(voor foto stockmateriaal bij iStock.com) doen via internet. Deze site maakte gebruik van iDeal i.c.m. ClickandBuy. Aangemeld en betaling via iDeal. In eerste instantie geen vuiltje aan de lucht. Snel en goed geregeld, bestelling was zo binnen en netje afgeschreven van mijn ABN-AMRO rekening.

Een week later, had ik opnieuw materiaal nodig. Dus inloggen bij ClickandBuy met email en wachtwoord, tot mijn grote verbazing was dit alles. Ik hoefde niet meer in te loggen bij iDeal de betaling was geregeld. Wow wat dat is handig!

Tot 3 weken later. Ik kreeg een mail van ClickandBuy dat de overboekingen met de bank waren mislukt. Ze hadden het 2 keer geprobeerd. Kosten, hou je vast 25,- per keer. Dus 50,- boete het bedrag wat ik had uit gegeven was 49,-.

Dat was even schrikken. Op dat moment begon ik te twijfelen of ClickandBuy wel automatisch een afboeking kan doen bij mijn iDeal. Dus ABN-AMRO gebeld, nou dat kan dus niet.

Meteen ingelogd bij ClickandBuy en maar handmatig de 49,- overgeboekt excl. boetes. Zelfde moment ook een email gestuurd, dat er iets fout gaat bij hun en wat ze aanbieden helemaal niet kan.

Een week later krijg ik een mail dat ze weer een poging hadden gedaan geld af te schrijven en dat lukte natuurlijk ook niet. En ja hoor weer 25,- er bovenop. Weer een mail en bellen naar een bedrijf in Nederland, wat ik na een uur op gaf.

Nu kreeg ik vandaag eindelijk een reactie terug.

"Geachte mevrouw/heer -,

As wij niet kunnen afschrijven van een ingevoerd rekeningnummer brengt dit voor ons hoge administratiekosten met zich mee. Deze zijn onafhankelijk van het oorspronkelijke bedrag van de afboeking. Om onze diensten ook in toekomst
gratis aan te kunnen bieden zijn wij genoodzaakt bij geweigerde of teruggeboekte afschrijvingen 25.00 euro als bijdrage in administratiekosten in rekening te brengen. Dit hebben wij ook in onze algemene voorwaarden opgomen waarmee u tijdens uw aanmelding expliciet mee heeft ingestemd. "

Dus ik weer bellen... na een uur had ik eindelijk iemand aan de lijn. Wat ik kreeg te horen was, "U heb toestemming gegeven voor automatische incasso. euh... dit staat in algemene voorwaarden." Ja en stom die heb ik natuurlijk niet goed gelezen.

Nu vraag ik mij nu af, hoe sta ik nu in mijn rechten? Ben ik nu stom geweest en moet ik gewoon betalen? Maar hoe had ik nu kunnen weten dat er iets fout ging? Ik weet het echt niet meer. Ze hebben mij nu verteld dat Intrim Justitia wordt in geschakeld. Tijd om mijn DAS rechtsbijstand te gaan inschakelen?

Help...

Alvast bedankt voor elk advies
Vincent Blokker

9490 26 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 30, 2009 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat rechtsbijstand lager is dan waar voor ze in touw komen.
Als het dus in de algemene voorwaarden staat dan zit u daar aanvast u had ze kunnen lezen ze waren dus beschikbaar op de sit.
Zo ziet u dat als je niet op let het geld kan gaan kosten.
Ik geloof niet dat u daar nog wat aan kan doen, maar ik hoop dat ik het mis heb.
Valerius

ve
door verwijderd - Nov 30, 2009 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag vblokker,

Je schrijft: Dus ik weer bellen... na een uur had ik eindelijk iemand aan de lijn. Wat ik kreeg te horen was, "U heb toestemming gegeven voor automatische incasso. euh... dit staat in algemene voorwaarden." Ja en stom die heb ik natuurlijk niet goed gelezen.

Zoals je zelf over jezelf al zegt: "ja en stom, die heb ik natuurlijk niet goed gelezen". Als het dus inderdaad allemaal in hun voorwaarden staat, dan heb je geen keus en zul je de rekening en de kosten gewoon moeten betalen. Wel vind ik dan de administratieve kosten schrikbarend hoog. Een automatische incasso/overschrijving kost immers niet meer dan 0,29 eurocent.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2009 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik hebt het zelfde probleem bij hun,

Volgens mij is het zo waneer je een betaling automaties laat incasseren mogen ze dit maar 1 keer doen,
Teminste, . 1 geen het recht hun 1 malig het bedrag van X van m`n rekening te halen. dus ze mogen volgens mij dan geen 2e keer doen.

Bij mij hebben ze het ook gedaan, voor een spel van 17,99 moet ik 75,-- over betalen, terwijl ik het aankoop bedrag gelijk hebt verstuurd toen ik las bij m`n bank dat ik er geen automatiesche incasso,s van kan laten afschijven.

Conclussie van mij, dit is gewoon puure lugale manier van oplichting.

Let niet op de taal fouten, dyslecties.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo mede gedupeerde,

Onlangs heb ik ook dreigbrieven en acceptgiro's ontvangen tot mijn grootste schrik. Ik schijn iets te hebben gekocht wat niet waar is maar toch probeerde clickandbuy geld van mijn rekening af te boeken wat overigens gestorneerd is en geblokkerd voor clickandbuy. Nu heb ik intrum justitia in mijn nek hijgen die geld willen zien en bij beide is het niet mogelijk om een email te sturen om opheldering te vragen. Want ik ben benieuwd voor wat voor een product ik gekocht zou moeten hebben en bij wie en waar. Ik betaal altijd via telebankieren of ideal maar nooit via clickandbuy, ik vraag me af hoe ze het in hun hoofd halen om zulke dingen te doen zonder toestemming. Maar tot nu toe krijg ik en heb ik nog steeds geen reactie van beide gehoord ik ontvang alleen maar dreigbrieven en acceptgiro's die overigens niet betaald zullen worden.

Vindt het heel vreemd dat een willigkeurige bank cq bedrijf zomaar geld van iemands rekening kan afboeken zonder toestemming. Ik vraag me af waarom in gods naam de ECB ( de Europese Centrale Bank ) die toezicht moet houden niet ingrijpt om zulke dubieuze banken hun gang te laten gaan.

Ik denk dat ik ook maar een bank ga beginnen en bij iedereen geld afboek het mag blijkbaar hier in dit kikkerlandje. Het is bij de knotse dat clickandbuy niet terug wordt gefloten en dat intrum justitia mag blijven bestaan. Bij beide bedrijven moeten de deuren gesloten worden, het lijkt wel heel normaal tegenoordig om spookrekeningen te versturen en te dreigen en de consument is de dupe en moet maar betalen. .....DACHT 'T NIET morgen ga ik naar de politie om aangifte te doen en ik hoop dat er meerdere mensen zijn die ook zo wijs zijn en dat te doen. En het zou heel mooi zijn als we alle dosiernummers gaan verzamelen mocht er een proces komen dan staan we samen sterk want individueel sta je zwak en heb je niets in te brengen.

Dus mensen doe je zelf en help mede gedupeerde doe aangifte.

Ben overigens heel nieuwsgierig hoe het gaat aflopen hier bij mij er zullen nog vele acceptgiro's op de deurmat vallen denk ik en anders wel deurwaarders langs komen. Maar goed dat zien we laters wel hoe of wat ze mogen langs komen open doen doe ik niet en tekenen voor ontvangst al helemaal niet.

Wordt vervolgd

ve
door verwijderd - Feb 25, 2010 om 06:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

wiegets schreef op woensdag 24 feb 2010, 21:46: hallo mede gedupeerde,

Onlangs heb ik ook dreigbrieven en acceptgiro's ontvangen tot mijn grootste schrik. Ik schijn iets te hebben gekocht wat niet waar is maar toch probeerde clickandbuy geld van mijn rekening af te boeken wat overigens gestorneerd is en geblokkerd voor clickandbuy. Nu heb ik intrum justitia in mijn nek hijgen die geld willen zien en bij beide is het niet mogelijk om een email te sturen om opheldering te vragen. Want ik ben benieuwd voor wat voor een product ik gekocht zou moeten hebben en bij wie en waar. Ik betaal altijd via telebankieren of ideal maar nooit via clickandbuy, ik vraag me af hoe ze het in hun hoofd halen om zulke dingen te doen zonder toestemming. Maar tot nu toe krijg ik en heb ik nog steeds geen reactie van beide gehoord ik ontvang alleen maar dreigbrieven en acceptgiro's die overigens niet betaald zullen worden.

Vindt het heel vreemd dat een willigkeurige bank cq bedrijf zomaar geld van iemands rekening kan afboeken zonder toestemming. Ik vraag me af waarom in gods naam de ECB ( de Europese Centrale Bank ) die toezicht moet houden niet ingrijpt om zulke dubieuze banken hun gang te laten gaan.

Ik denk dat ik ook maar een bank ga beginnen en bij iedereen geld afboek het mag blijkbaar hier in dit kikkerlandje. Het is bij de knotse dat clickandbuy niet terug wordt gefloten en dat intrum justitia mag blijven bestaan. Bij beide bedrijven moeten de deuren gesloten worden, het lijkt wel heel normaal tegenoordig om spookrekeningen te versturen en te dreigen en de consument is de dupe en moet maar betalen. .....DACHT 'T NIET morgen ga ik naar de politie om aangifte te doen en ik hoop dat er meerdere mensen zijn die ook zo wijs zijn en dat te doen. En het zou heel mooi zijn als we alle dosiernummers gaan verzamelen mocht er een proces komen dan staan we samen sterk want individueel sta je zwak en heb je niets in te brengen.

Dus mensen doe je zelf en help mede gedupeerde doe aangifte.

Ben overigens heel nieuwsgierig hoe het gaat aflopen hier bij mij er zullen nog vele acceptgiro's op de deurmat vallen denk ik en anders wel deurwaarders langs komen. Maar goed dat zien we laters wel hoe of wat ze mogen langs komen open doen doe ik niet en tekenen voor ontvangst al helemaal niet.

Wordt vervolgd

Het is bij clickandbuy heel simpel om op te lichten,
Aan gezien je je niet hoeft te legitimeren.
En zo ver ik weet moet dat wel en is 1 vinkje daar voor niet goed genoeg voor, maar dat kan ik fout hebben.

Laat het gewoon voor komen, zeg tegen incasso's dat je het niet gaat betalen.
Het is mij ook al duidelijk genoeg dat ze mensen oplichten of afzetten.

Bij het voor komen, dan kan je je verhaal kwijd aan de rechter,
Dan moet clickandbuy bewijzen dat jij het inderdaad geweest is. en dan kunnen ze niet omdat ze geen copy van geldige legitimatie hebben.

Succes er mee.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2010 om 07:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik u was zou ik Consuwijzer bellen of op deze manier toestemming voor a.i. afgedwongen mag worden voordat u extra kosten overmaakt.

Ik zou op deze manier geen transacties meer doen.
1malige incasso's via Global Collect mislukken ook massaal ( in het Sudsun schandaal).
Zelf handmatig overmaken lijkt mij de beste optie. Ik heb deze week ook via een tussenpersoon geld overgeboekt en ik zal goed in de gaten houden of het overgemaakte bedrag wordt afgeschreven.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2010 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik in het verhaal van wiegets mis is, 'heb je uberhaupt een Click&Buy-account?'.

Zoniet, dan is er wellicht iemand die zijn gegevens heeft gebruikt om een account aan te maken en te gebruiken. Die pertsoon moet dan dan toch wel een aantal zaken van wiegets afweten.

Om te beginnen moet je voor een account bij Click&Buy een e-mailadres opgeven welke ook gebruikt wordt om je account te activeren. Daarnaast moet je een rekeningnummer opgeven en de 'exacte' naam van de rekeninghouder. Click&Buy stort daar vervolgens €0,01 op om het rekeningnummer en naam te kunnen verifiëren.

Dus mijn volgende vraag is dan ook, 'ben je op je rekeningafschriften (of online) wel eens zo'n bijschrijving van €0,01 tegengekomen?'

Mocht je wel een Click&Buy-account hebben, dan kun je online zien wat je aankopen zijn geweest.

Freya

ve
door verwijderd - Feb 25, 2010 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dit draadje bij Tros-Radar staat ook nog het één en ander...
Suc6 er mee.

Tros-Radar

ve
door verwijderd - Feb 25, 2010 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ah, als je Googled op ClickandBuy denk ik dat de OP achter in de rij aan moet sluiten... :(

Clickand....

ve
door verwijderd - Feb 25, 2010 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo alle gedupeerde

Zoals beloofd zou ik een vervolg doen bij deze,

Ik heb zoals ik al heb gezegt aangifte doen voor internetfraude wat ik dus vanmiddag heb gedaan

mutatie nummer: 2010-041070

Voor die gene ook aangifte willen doen kunnen deze nummer ook door geven zodat de verbalisant weet dat er daadwerkelijk actie ondernomen is. Alle mutaties worden naar de afdeling internetfraude in OSS gestuurd daar kunnen ze nagaan of er iets niet klopt. Het vreemde is dat ClickandBuy in Londen te Engeland gehuisvest zit maar alle betalingen zoals de incasseringen lopen via een duitse bank met

rekening nummer 184123410.

Zelfs de verbalisant die mij vanmiddag goed had geholpen was zeer verbaasd over de handelswijze van ClickandBuy en Intrum Justitia de incassobureau. Er waren namelijk verschillende bedragen genoemd die ik zou moeten betalen eerst een bedrag van € 79,95 er kwam daarna in totaal 2x € 25,-- aan administratiekosten bij. Later kreeg ik een mail of ik de €79,95 wilde betalen anders zouden ze een incassobureau op me afsturen wat ze dus gedaan hebben. Deze incassobureau maakte weer een ander opsomming namelijk

hoofdsom € 79,95
rente tot heden (verder p.m. ) € 0,42
incassokosten € 37,00
registratiekosten € 25,00

totaal openstaande rekening € 142,37

en verplicht binnen 5 dagen te betalen ......dacht 't niet

Om verder even terug te komen op de vraag of ik een account heb bij ClickandBuy die heb ik dus nooit aangemaakt omdat ik alles zelf via online bankieren betaal of via IDEAL bij deze 2 manieren nooit problemen, omdat ik altijd een sms bericht ontvang met een TAN code om de betaling te activeren.
ClickandBuy en Itrum Justitia krijgen van mij nog een korte mail met als tekst dat er aangifte gedaan is op internetfraude met de mutatienummer. Ik hoop dat meerdere gedupeerde het zelfde doen zodat we alle mutatienummers kunnen verzamelen.

Ik wens niet iedereen en mij zelf ook dat dit geleuter snel op houd en dat ze ClickandBuy en Intrum Justitia snel de mond snoeren en daar de deuren gesloten worden.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2010 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tot 3 weken later

In die 3 weken heb je nooit gekeken of het daadwerkelijk afgeschreven was?

ve
door verwijderd - Sep 13, 2010 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Wiegets,

Wij zitten nu in precies hetzelfde schuitje.
Ik ben benieuwd hoe het met u is afgelopen.
Wij gaan in ieder geval deze week nog aangifte doen.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2010 om 07:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Gelukkig ben ik van al die ellende af, heb zoals ik al zei aangigfte gedaan bij de politie. Kon niemand van Click and Buy benaderen maar heb ingelogd bij die incassobureau en daar een mail geschreven. Met als tekst heb aangifte gedaan van internet fraude en het nummer erbij gezet en dat ze geen cent van mij krijgen. Na deze mail heb ik nooit meer iets gehoord of gezien.

Sterkte met aangifte doen en heel veel suc6 tegen die [edit redactie]bende.

M.v.g,
wiegets

ve
door verwijderd - Oct 7, 2010 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik schrik van het aantal klachten over dit k*t bedrijf. ik heb laast voor het eerst apps gekocht voor mijn ipad . was maar een paar euro. c&b kon het zogenaamd niet van mijn rekening afhalen ( stond wel een paar duizend euro op). ik moest 15 euro extra betalen. ik kon c&b niet berijken dus heb die 15 uro mar betaald (stom)omdat mijn itunes account is geblokkeerd door c&b. nu een week later is mijn account bij itunes nog steeds niet geactiveerd en heb weer een rekening van 15 euro gekregen vav c&b. ik ben laaiend en heb een tiental mails gestuurd achter elkaar waar ik geen antwoord op krijg. ik hoop dat kassa deze oplichters eens aanpakt op tv om iedereen te waarschuwen voor dit bedrijf. ik blokkeer nu mn giro voor c&b , zodat ze niets van mijn rekening kunnen halen. is er iemand die weet hoe ik mn itunes acount weer actief krijg?

ve
door verwijderd - Oct 7, 2010 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

ronkuiper schreef op donderdag 7 okt 2010, 15:19: ik schrik van het aantal klachten over dit k*t bedrijf. ik heb laast voor het eerst apps gekocht voor mijn ipad . was maar een paar euro. c&b kon het zogenaamd niet van mijn rekening afhalen ( stond wel een paar duizend euro op). ik moest 15 euro extra betalen. ik kon c&b niet berijken dus heb die 15 uro mar betaald (stom)omdat mijn itunes account is geblokkeerd door c&b. nu een week later is mijn account bij itunes nog steeds niet geactiveerd en heb weer een rekening van 15 euro gekregen vav c&b. ik ben laaiend en heb een tiental mails gestuurd achter elkaar waar ik geen antwoord op krijg. ik hoop dat kassa deze oplichters eens aanpakt op tv om iedereen te waarschuwen voor dit bedrijf. ik blokkeer nu mn giro voor c&b , zodat ze niets van mijn rekening kunnen halen. is er iemand die weet hoe ik mn itunes acount weer actief krijg?

Vervelend voor je dat het blijkbaar allemaal niet zo goed loopt bij C&B. Ik neem aan dat je een account hebt aangemaakt op C&B? Je hebt daar ook een rekeningnummer opgegeven die ook 'geverifieerd' is? Je kunt daar dan ook de 'status' van je C&B rekening controleren.

Zelf heb ik ook een C&B-account met bijbehorende C&B-rekening en heb het dusdanig ingesteld dat ik daar zelf m.b.v. iDeal geld op stort. Wil ik dus iets via iTunes aanschaffen, dan controleer ik eerst via de website van C&B of er voldoende saldo op de C&B-rekening staat (vul dat eventueel via een iDeal overboeking aan) en doe dan pas mijn aankoop. Dit heeft, tot op heden, nog nooit voor problemen gezorgd.

En ja, de boetes die je moet betalen bij onvoldoende saldo zijn inderdaad schofterig hoog, maar ja, als je apps wil kopen via de appstore, zit je wel aan C&B vast....

Freya

ve
door verwijderd - Oct 7, 2010 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb mijn account bij C&B opgezegd ( tien keer) . je kunt met een pre-payed kaart van itunes ( tekoop bij dixons of via de applestore va 15 euro) toch gewoon je apps of music aanschaffen. ik overweeg ook om aangifte te doen van internetfraude, dit moet gewoon een keer stoppen. ik heb ook itunes aangeschreven.ik hoop dat kassa dit bedrijf eens gaat slopen op tv, dan ben ik zeker van de partij.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2010 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp je ergernis, maar C&B is toch geen kleintje. Ze verzorgen toch honderdduizenden (zoniet, miljoenen) transacties per dag. En wat de hoogte van die boete betreft, dat staat in de voorwaarden waar je mee akkoord gaat als je bij C&B een account aanmaakt, dus 'internetfraude' zou ik het niet willen noemen. Mooi dat het ook middels zo'n prepaidkaart kan.

Freya

ve
door verwijderd - Oct 7, 2010 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

als er een paar duizend euro op een rekening staat, en zij kunnen er geen 5,49 afhalen omdat ik onvoldoende saldo zou hebben , en deze truck twee keer herhalen, dan is dat fraude, en ze zetten je onder druk door je itunes account te blokkeren, zodat je hopelijk betaald. de eerste keer heb ik maar betaald om van het gezijk af tezijn, toen hebben ze de zelfde rekening weer verstuurd met mn itunes account als onderpand. noen het hoe je het noemen wil, diefstal oplichterij , het maakt niet uit.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2010 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oké, maar stond je rekening (waar het geld vanaf gehaald moest worden) bij C&B wel geregistreerd als 'geverifieerde' rekeningnummer (of zoals C&B het noemt, een 'bevestigd, geprefereerde betaalmiddel')? Dit verifiëren (wat gebeurt door een overboeken van €0,01) moet wel gebeuren, want anders kan C&B dat rekeningnummer niet gebruiken.

Overigens, is dit nu precies de reden waarom ik mijn C&B rekening zelf 'volstort' op het moment dat ik het nodig heb en dus niet afhankelijk wil zijn van het afschrijven/overboeken (en het mogelijk falen daarvan) van geld door C&B (Ik hou de zaken graag in eigen hand).

Freya

ve
door verwijderd - Oct 7, 2010 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja er is een keer een app van 1,60 afgeschreven dun mijn giro rekening is bekent bij hun

ve
door verwijderd - Oct 7, 2010 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

UPDATE, ik heb zojuist van de itunes store bericht gehad dat mijn account weer geactiveerd is, en dat C&B verder niet meer bij mijn itunes account kan. verder is mij geadviseerd mijn aankopen met een itunes card te doen. die ga ik dan ook meteen bestellen. ik had speciaal voor mijn ipad een MEDIUS CARD (is een pre-pay card van mastercard), maar deze wordt helaas niet geaccepteerd in de itunes store. deze kaart is wel heel handig in het buitenland, en om geld op te sparen. tot slot werdt door itunes bevestigd dat er zeer veel problemen zijn met CLICKANDBUY. dus laat dit een WAARSCHUWING zijn voor iedereen.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2010 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

tja... dacht dat het ons nooit zou gebeuren want we waren toch zo voorzichtig met wachtwoorden e.d.
Mooi niet dus.

Mijn dochter kreeg donderdag 9 mailtjes van click en buy waar ze dus ooit (2008) een account voor had aangemaakt maar nooit heeft gebruikt.
rekeningen van een totaal zo'n 258 euro.
Het verwonderde ons dat ze bij de apple store apps voordat bedrag zou hebben gekocht.

Ze koopt als ze al wat koopt altijd veilig met een al betaalde kaart om dat je zo zelf zicht houd op je uitgaven.

( ze is overgings 23 jaar.)
We zijn naar het politie bureau geweest en doen maandag aangifte (want ook daar moet je voor het doen van aangifte tegewoordig een afspraak maken.

Verder zijn we naar haar bank geweest die het veilig vond dat ze eerst 14 dagen rood ging staan zodat er niets afgeschreven kan worden.

Het is nl niet tevinden welk rekening nummer click en buy heeft zodat ze dit niet kunnen blokken.

Verder heeft ze gemaild naar apple kreeg terug dat dit in het engels moest en is nu ook gedaan.
telefonisch kon men haar niet verder helpen.

click en buy heeft niet gereageerd op haar mail en contact formulier pagina van
hun geeft error 404

Een hoop gedoe dus.

Wat kunnen we nog verder doen.
Ze heeft echt niets gekocht en/of gekregen dus zullen we zeker niet betalen.
Maar het geeft wel stress en kost veel tijd.

marianet

ve
door verwijderd - Nov 20, 2010 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@marianet:

Als ik het goed begrijp heeft je dochter wel een account bij de iTunes Store? Ik zou in ieder geval het wachtwoord van dat account wijzigen om te voorkomen dat iemand anders dat account nog kan gebruiken om aankopen te doen.

Freya

.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2010 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb destijds ook aangifte gedaan, hoe meer aangiftes des te beter. Laat ook je bank of giro weten dat je geen incasso's accepteerd van C&B. Ook Apple erkend de problemen met C&B maar heeft tot nu toe nog geen actie ondernomen, terwijl hun klanten steeds gedupeerd worden als zij Itunes niet meer kunnen gebruiken. Ik koop nu online een Itunes kaart waarna je direct na betaling met Ideal het kaartnummer krijgt toegezonden om het toegoed op je Itunes account te zetten. Werkt geweldig.als je account bij Itunes is gebokkerd is dit met een mailtje in het Engels in een uurtje verholpen.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

C&B is leuk zolang alles goed gaat. daarna is de lol er echt af...

Ik heb het eenmaal meegemaakt dat ik te weinig geld op mijn rekening had waardoor er 0,79 euro (!) niet afgescheven kon worden.. huppakee itunes geblokkerd en 15 euro boete.... vervolgend itunes punten gekocht om dit op te lossen maar inmiddels en (dit kan ik nog steeds niet verklaren) zijn er 2x 140 ww points in rekening gebracht van een spel wat ik helemaal niet heb a 7,99 euro waardoor ik nog niet in de plus stond.

Ik heb C&B gemailed maar het is duidelijk een buitenlands bedrijf met één mailbaar persoon in Nederland (kreeg meteen een out-of-office reply) die verzocht mij mijn account aan en uit te zetten en vervolgens gewoon te betalen en dan was het opgelost.
Dit kun je niet uitzetten wat dan moet je een andere betaaloptie aanvinken..en dat was nu net de reden waarom ik C&B wilde, ik heb geen visa of C.C. :-S

Ik heb rond de 30 euro overgemaakt naar mijn C&B account via de bank waar men niks mee gedaan heeft terwijl dit bedoelt was om mijn rekening te betalen. Ik heb het maar weer terug geboekt....
De C&B interface is op zijn minst gezegt onlogisch en zeer onduidelijk.
het is allemaal automatisch vertaald naar het nederlands en heeft soms geen samenhang..ik snap het gewoon niet meer.

Daarbij zegt de software van C&B ijskoud dat ik geen ITUNES geinstalleerd heb terwijl het gewoon openstaat...terwijl je dit stukje software alleen kan zien via de accountopties van Itunes!!!
Ik wil gewoon betalen en verdewr gaan met mijn leven maar dit is blijkbaar nogal een klus voor dit soort software gekoppelde bedrijven.

Mijn advies..koop punten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb nu al een maand of 2 niks kunnen kopen of updaten (Itunes laat me ook niks meer doen) en begin nu al zelfs een beetje spijt van m'n Iphone te krijgen damned.

Inmiddels service desk van C&B uitgebreidt gemailed en zit nu dus maar te wachten...

Balen is dit!

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

met een mailtje ( in het engels) naar de itunes store wordt direct je blokkade opgeheven. ik koop altijd online een itunes kaart van 15 euro, na betaling net ideal krijg je meteen de code om het geld op je itunes account te zetten. werkt perfect.. je moet niets betalen aan c&b als je niets gekocht hebt. de blokkade wordt direct opgeheven als je de itunes store verteld dat je problemen met c&b hebt.