fakehaak
door fakehaak Oct 21, 2010 om 15:16
Computers & telefonie

Clickandbuy terreur

Sinds enkele dagen heb ik een iPhone. Als je, zoals ik, geen creditcard hebt is de enige mogelijkheid om voor apps te betalen gebruik te maken van de betaalservice van Clickandbuy.

Nadat ik 1 app had aangeschaft kreeg ik van deze firma onmiddellijk de melding dat mijn account zonder opgaaf van reden was geblokkeerd. De €2,49 die ik voor de app moest betalen is niet van mijn rekening geschreven.

In het mailtje dat Clickandbuy mij stuurde werden 3 mogelijkheden geboden om met ze in contact te treden om eea in orde te brengen, maar het contactformulier opende een 404 page not found pagina, het email adres bestaat niet en het 0900 nummer ook niet meer.

Ik heb de Apple Store gebeld waar ik de mededeling kreeg dat ze er niets aan kunnen doen en dat de problemen met de firma Clickandbuy helaas bekend zijn. Ze waren zelfs zo vriendelijk mij een mailtje te sturen met daarin een artikel waarin hiervoor wordt gewaarschuwd: Clickandbuy brengt binnen enkele dagen 2x €15,- administratiekosten in rekening voor 'wanbetalers', en binnen een week sturen ze een deurwaarder op je dak.

Lang verhaal, maar mijn vraag is dus: HOE voorkom ik dat ik €30 administratiekosten moet betalen en een bezoek van een deurwaarder krijg?

8367 9 Rapporteer

freya
door freya - Oct 21, 2010 om 16:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo fakehaak,

Vreemd dat je C&B rekening opeens geblokkeerd is. Heb je al eens via de website van C&B gecontroleerd hoe de status van je account is? Staan daar ook 'betaalmiddelen' geregistreerd? Heb je de bankrekening (waarvan het geld afgeschreven moet worden en naar je C&B rekening wordt overgeboekt) ook laten 'verifiëren'? Dit gebeurt dan door een overschrijving van €0,01.

En wat de oplossing betreft, alleen C&B kan je hierbij helpen. Al eens geprobeert om via hun website met ze in contact te komen?

m.vr.gr. Freya

fakehaak
door fakehaak - Oct 21, 2010 om 16:27
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hey Freya, dank je voor je snelle reactie.
Ik heb de overschrijving van €0.01 nooit ontvangen. Ik ben door collega's geinformeerd dat dat de manier is om te valideren, tijdens het registratieproces bij C&B ben ik hier niet op gewezen.
Ik heb op hun website gezocht naar methodes om met ze in contact te komen, maar daar worden de zelfde mogelijkheden geboden als in de mail die zie me stuurden:

Webformulier op http://www.clickandbuy.com/NL/nl/wasist/kontakt.html.
Email via service@nl.clickandbuy.com of
Telefoon via 0900-777 333 0.

Alle drie de methodes zijn afgesloten. Ik heb op hun website ook overal gezocht naar een rekeningnummer zodat ik de verschuldigde €2,49 zelf over kan maken, zodat ik in ieder geval een bewijs heb dat ik te goeder trouw ben, maar helaas heb ik ook dat niet kunnen vinden.

fakehaak
door fakehaak - Oct 21, 2010 om 16:30
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ondertussen ook even verder gekeken op de site van kassa en diverse andere fora, en gemerkt dat die bol staan van klachten over deze firma.

Kennelijk is de consensus dat ik niet echt een poot heb om op te staan aangezien ik als gebruiker de algemene voorwaarden heb ondertekend, maar ik vraag me af hoe legaal dit is als het bedrijf volledig incommunicado is.

fakehaak
door fakehaak - Oct 21, 2010 om 17:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

Geweldige tip! Ik heb het verschuldigde bedrag direct overgemaakt.
Dit is wel de eerste en de laatste keer dat ik van hun diensten gebruik maak zeg... Ik moest toch maar eens een creditcard gaan aanvragen.

Nogmaals hartelijk bedankt!

freya
door freya - Oct 21, 2010 om 17:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als je ingelog bent bij C&B en je gaat naar Instellingen > Betaalmiddel, dan staat daar wel een bankrekeningnummer van je vermeld? En kun je dan niet via de menu-optie Storten geld op je C&B rekening storten?

Zelf laat ik C&B niet het geld van mijn rekening halen. Bij een dergelijke 'automatische afschrijving' gaat blijkbaar wel eens iets mis en dan krijg je een herinnering van C&B met daar meteen €15 boete bovenop omdat ze het geld niet hebben kunnen incasseren. De beste methode is om zelf via iDeal geld op je C&B rekening te storten en als er dan voldoende saldo is kun je je aankoop in b.v. de iTunes store doen. Dit is de meest veilige (lees: zekere) manier om je C&B rekening te gebruiken.

Freya

freya
door freya - Oct 21, 2010 om 17:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan hoor. Zelf koop ik regelmatig apps voor m'n iPhone en heb tot op heden nooit problemen gehad met C&B. Zoals ik al schreef, als ik iets wil kopen log ik eerst in op C&B en kijk of er voldoende saldo is op mijn C&B rekening. Vul dit eventueel via iDeal aan (dan staat het ook vrijwel onmiddelijk op de C&B rekening) en doe dan pas mijn aankoop. Dit werkt eigenlijk perfect op die manier.

Freya

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 21, 2010 om 17:54
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn dochter had een tijdje geleden daar een liedje besteld, maar aangezien ze haar ww niet meer wist is de bestelling nooit gedaan, het liedje is ook niet ontvangen.
Nu kreeg ik van de week ineens een dreigbrief waarin staat dat ze meer dan 30 euro moet betalen omdat ze het liedje dat ongeveer 1,30 kost nooit betaald zou hebben???
Er staat ook in de brief dat ze herhaaldelijk herinneringsmails heeft ontvangen, maar dit is niet waar, er is nooit 1 mail ontvangen.

Ik heb ze al 3x gemaild met tekst en uitleg en dat ik bewijzen wil, maar nada noppes geen antwoord.

Wordt vervolgd.

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 21, 2010 om 17:55
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Oh ja, ook stond er in de brief dat haar account was opgeheven.
Toevallig 1 dag voor de brief kreeg ze een mail met een link voor een nieuw ww, maar die was niet te openen omdat het account al was opgeheven.

ha
door halaconnuit - Dec 2, 2015 om 10:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste freya en fakehaak,

Ik heb ook problemen met c&b en ik zie dat jullie achter het een en ander zijn gekomen.
Ik wil eigenlijk mijn account opheffen maar ik zou niet weten hoe.
Voor alles moet je ingelogd zijn, en dit is nou net het probleem. Ik heb dit een keer aangemaakt en heb geen idee meer wat mijn gebruikersnaam en ww zijn. Om de vergeet functie te gebruiken moet je iig een van de 2 weten. Ik heb mij rot gezocht naar een manier om met ze in contact te komen. Maar zoals een aantal andere mensen ook al hebben ondervonden werkt geen enkele manier van communicatie. Telnr doet niks, emailadres werkt niet en op facebook en twitter zijn ze ook niet te vinden! Iemand een idee hoe ik toch op de een of andere manier aan mijn inloggegevens kan komen of in contact kan komen met c&b?

mvg thijs