sa
door sanders_1 Nov 29, 2006 om 16:42
Garantie & verzekeringen

Collectiviteitsverzekering studenten hogescholen

Hallo


Ik schrijf dit bericht omdat ik het gevoel heb dat Zilveren Kruis Achmea de boel besodemieterd. Ik ben namelijk sinds sept. 2005 student van de Hogeschool Rotterdam.


Wegens een samenloop van omstandigheden werd ik erop atent gemaakt dat er voor studenten een regeling bij zorgvezekeraars is die iedere student een hoop geld kan besparen.


Na contact opgenomen te hebben met ZK(Zilveren Kruis) werd mij verteld dat er mogelijk een uitbetaling zou plaatsvinden op basis van terugwerkende kracht. Ik heb immers over het schooljaar 2005-2006 geen collectiviteitsregeling laten toepassen, omdat ik simpelweg hier niet van op de hoogte gesteld was netzoals vele andere studenten.


Nu 2 maanden later heb ik wederom contact gezocht met ZK en er werd mij verteld dat er GEEN uitbetaling zou plaatsvinden op basis van terugwerkende kracht. De reden hiervan is mij onduidelijk, maar ik hoop deze via een schriftelijke reactie die ik heb aangevraagd toch te weten te komen. Volgens de mevrouw aan de telefoon waren het simpelweg de "regels" die deze uitbetaling belemmerde.


Nu was mij helemaal niks bekend m.b.t. de collectiviteitsregeling voor studenten, dus vraag ik mij af of er uberhaubt een regelement of een lijst met voorwaarden is waaraan je moet voldoen voor deze regeling.


Nu zijn mijn vragen;
1: Zijn er voorwaarden of zijn er regels opgesteld , waar je als verzekerde aan moet voldoen ( behalve student zijn ) om korting te krijgen op diverse premies? En waar zou ik die kunnen vinden?


2: Staan er in deze voorwaarden, zaken vermeldt over het met terugwerkende kracht ontvangen van misgelopen korting op premies over een heel schooljaar?


3: Als deze regels en/of voorwaarden nergens beschreven staan, kan ik dan ongestraft zeggen dat ik RECHT heb op de misgelopen korting?


Zou iemand mij hiermee kunnen helpen en wellicht kan er een keer wat meer duidelijkheid komen voor studenten, want iedereen die ik erover spreek weet niks van een collectiviteitsregeling af. Uiteraard zullen zorgverzekeraars dit niet stimuleren en eerder tegenwerken. Want het gaat toch allemaal om geld ;)


met vriendelijke groet,


Sander van den Berg


 

1146 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 29, 2006 om 17:05
16845 Antwoorden / 202 Vragen
0

Met alle respect, uik kan uw vraagstelling niet geheel plaatsen omdat er een veelheid van informatie te verkrijgen is over collectieve ziekte kostenregelingen voor studenten.


Het minste wat u kunt doen is bij een zoekmachine het simpele woord "student"intoetsen en u ziet dan al een groot aantal sites waaronder bijv. de site van de Landelijke Studentenvereniging waar u boveninin bij zoeken het woord "verzekeringen"kunt intoetsen. U ziet dan ook verwijzingen naar ziektekosten verzekeringen zoals Univé'.


Ik ben wat verbaasd omdat uw school de benodigde informatie kan verstrekken en sterker nog er vaak sprake is van contracten die via onderwijs (HBO/WO) instellingen zijn afgesloten.


Of u recht heeft op terugbetaling omdat u niet eerder deelnam? Ik heb mijn zeer grote twijfels en vraag bij Achmea of men dat ook schriftelijk wil bevestigen, ik denk dat dat niet gebeurt. U heeft er geen recht op, tenzij een harde schriftelijke toezegging aanwezig zou zijn.


Ik heb al gemeld dat deze mogelijkheden/regels op veel plaatsen en in het bijzonder via het i-net te vinden zijn.


Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat zoals u zegt "niemand iets zou weten".


Wel is het zo dat ook bij collectieve regelingen van de diverse maatschappijenb (u noemt al Achmea en ik zie Univé bij de LSVB) dat niet alleen de premie hoogte van belang is maar ook de voorwaarden of wel met name die waarvoor u naast het basispakket dekking heeft. Er kunnen uitsluitingen zijn die voor u zeer ongunstig zijn. Goed vergelijken dus.


En denk erom, het gaat ze inderdaad om geld maar da wel in een context dat studenten voor de ziektekosten zeer gunstige klanten zijn. Ik zie geen reden waarom zij een voor hen voordelige klantengroep tegenwerkend of niet stimulerend zouden behandelen.


Ergo: stap eens naar uw studieadvies/studentenadvies op uw HBO instelling, ga eens uitgebreid kijken bij het i-net. 

stacey
door stacey - Nov 29, 2006 om 17:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


Ik denk dat de verantwoording eerder ligt bij de school of een studentenvereniging om studenten over dat soort mogelijkheden in te lichten, en niet die van zorgverzekeraars.


Er bestaan een hoop mogelijkheden voor collectief verzekeren en dat moet je zelf bekijken en afsluiten.


Dat je geen geld terugkrijgt over `verloren`tijd lijkt me wel logisch, al is het natuurlijk jammer maar het is feitelijk een aanbieding en indien je daar geen gebruik van maakt kun je daar achteraf geen aanspraak maar op maken, net als bij elke aanbieding.


------In overeenstemming met de HBO-raad bieden wij je onze Beter Af Polis voor studenten aan met korting. --------


Hier kun je er meer over lezen;


http://www.zilverenkruis.nl/apps/zka/consumenten.nsf/wwwView/l3hbostudenten.htm?Opendocument


Succes,


het enige wat je kunt doen is zorgen dat je er wel zo snel mogelijk gebruik van kunt gaan maken.

stacey
door stacey - Nov 29, 2006 om 17:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

---------Na contact opgenomen te hebben met ZK(Zilveren Kruis) werd mij verteld dat er mogelijk een uitbetaling zou plaatsvinden .........-----------
--------Nu 2 maanden later heb ik wederom contact gezocht met ZK en er werd mij verteld dat er GEEN uitbetaling .........--------
------Als deze regels en/of voorwaarden nergens beschreven staan, kan ik dan ongestraft zeggen dat ik RECHT heb op de misgelopen korting? ------------


Nee dat kun je dus niet ongestraft zeggen;


ze hebben niet gezegd dat je RECHT had op uitbetaling met terugwerkende kracht maar dat het misschien mogelijk was en na onderzoek blijkt dit dus niet het geval. Jammer.


En ik verwacht niet dat er iets in de voorwaarden staat over misgelopen korting, want als je die `misgelopen `bent is dat gewoon jammer, het is een aanbiedeing en geen recht


Er staat op een DVD speler toch ook niet na een aanbiedingsweek dat je met terugwerkende kracht de actiekorting nog krijgt omdat je je niet op de hoogte hebt gehouden van de bestaande acties..........


;-)


Dus geval van helaas pindakaas zal ik maar zeggen ;-(

ge
door geluk - Dec 16, 2006 om 19:15
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Sander, Dat vind ik een nadeel van Achmea. Klinkt allemaal leuk maar daar houdt het ook mee op. Mijn zoon gaat miv 010107 over naar een andere collectieve studentenverzekering. Kijk op www.ohraactie.nl/studentenactie voor een goedkope premie en gratis lidmaatschap van de HCC. Als je hem wilt afsluiten dan moet je dat zsm doen, uiterlijk 28 december 2006.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer