Mijn schoonmoeder had vandaag een man van Ziggo in huis gehaald. Hij had een pasje etc. Ondanks pogingen haar tegen te houden is ze in zee gegaan en heeft haar "krabbel" gezet onder een overeenkomst. Dit zou per mail aan ons direct gezonden worden, wij hebben bij thuiskomst deze nooit ontvangen. Mijn schoonmoeder is al klant bij Ziggo en toch moest ze haar rekeningnummer geven en een handtekening etc. Ik wantrouwde het gelijk al en meneer was niet helemaal op de hoogte van de wet, hij vond mij uiteraard vervelend. Maar goed , er is getekend. Is dit wel in de haak? Bij ons in diezelfde straat kwam hij niet.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Als zij eenmaal klant is dan komt Ziggo echt niet aan de maar doen dit soort zaken altijd via email of telefoon als die niet aangemeld bij niet bellen. Dus u heeft gelijk dat u het niet vertrouwd maar een telefoontje naar Ziggo kan een heleboel recht zetten.
Die meneer kan wel van alles zeggen en het hoeft geen echt pasje te zijn. Brieven van Ziggo vallen voortdurend in de bus. Kan het zijn dat uw moeder op een dergelijke reclame heeft gereageerd? Kunt u op de site van Ziggo eventueel in Mijn Ziggo van uw moeder kijken? Heeft de man ook documenten achtergelaten zoals een kopie van e.e.a. wat uw moeder getekend heeft?
Nee hij heeft helemaal niets achter gelaten, wat ik al vreemd vond. En mijn schoonmoeder heeft niet eens internet of mobiel. Daarom hadden wij ook geen brief ontvangen volgens deze meneer. Morgen gaat ze in ieder geval gelijk bellen of anders ik wel.
Dat er om een rekeningnummer wordt gevraagd, is helemaal niet vreemd. Hij heeft een Ziggo pasje laten zien en als het goed is heeft zij ook een kopie van het ondertekende formulier ontvangen.
Ook bij mensen die al klant zijn bij Ziggo komen colporteurs aan de deur. Niks vreemds aan. Wil zij van deze overeenkomst af, dan kan dat gewoon.
Zij is al klant, waarom opnieuw haar rekeningnummer vragen? Misschien zie ik spoken, maar ik heb zeker als jaren lezeres van dit forum wel gekeerd dat er aan de deur niet gekocht wordt.
[quote=nala1 schreef op vrijdag 14 aug 2015, 00:04]Zij is al klant, waarom opnieuw haar rekeningnummer vragen? Misschien zie ik spoken, maar ik heb zeker als jaren lezeres van dit forum wel gekeerd dat er aan de deur niet gekocht wordt.
Omdat het een 'hokje' is dat verplicht ingevuld moet worden.
[quote=nala1 schreef op vrijdag 14 aug 2015, 00:43]...
Mijn vraag was meer of Ziggo inderdaad colportuers naar mensen sturen die al klant zijn. Ik vind het zelf vreemd namelijk. Ik heb ze nog nooit aan de deur gehad in ieder geval. Maar het hoeft ook niet Ziggo zelf te zijn die ze stuurt, kan ook een soort tussenhandelaar zijn die werkt op basis van een vergoeding per contract.
Wonen jullie soms in Brabant, ik heb gelezen dat er oplichters aan de deur komen, die zeggen, dat ze van Ziggo zijn. Als uw schoonmoeder haar bankrekeningnummer gegeven heeft, moet ze zo snel mogelijk contact opnemen met de bank, voordat haar rekening geplunderd wordt.
[quote=nala1 schreef op vrijdag 14 aug 2015, 00:43]Dat staat dan toch al in een " hokje"? Computersystemen kunnen dat al ingevuld hebben, je bent immers al klant....
Niet als ze met blanco formulieren langs de deuren gaan.
Mijn schoonmoeder heeft met Ziggo gebeld. Zij gaven aan dat er wel colporteurs op pad zijn geweest, maar konden niet vertellen of ook haar adres is aangedaan. Ook kon zij niks opzeggen want er was nog niks binnen gekomen. Maandag kon ze nog een keer bellen. Vreemd, ze kunnen toch wel zien naar wie ze hun personeel sturen?
Meneer had een tabblad mee, dus geen formulier. Direct via internet hebben zowel Ziggo als wie niets ontvangen.
Pas op met dit soort lieden! Een tijdje geleden kwam (toen er in de krant stond dat er een internetstoring was) een zekere John van de KPN aan de deur op zaterdag. Het was een oudere man en hij had een kaartje van de KPN en Telfort om zin nek hangen, maar dat zegt niets. Hij kwam ''even'' de gewone internetverbinding omzetten naar glasvezel want er waren storingen, zei hij. Mijn vader van 91 liet hem binnen maar ik was gelukkig ook thuis. Toen ik dus vroeg waarom de KPN daar niets over vermeld had en ik geen glasvezel wilde, antwoordde hij '' dat het nu gratis was''. Maar het is altijd gratis als je overstapt dus ik heb hem de deur weer uitgewerkt en de KPN gebeld. Het bleek gewoon een oplichter te zijn die dus ergens op uit was (vooral bij oudere mensen) Kijk via internet elke dag op de bankrekening van je moeder of er geen vreemde overschrijvingen hebben plaats gevonden. Als je geen internet inlog van de bank van je moeder hebt, kun je die (met je moeder) aanvragen. Je kunt het bedrag dan direct weer terug boeken. Druk je moeder op het hart nooit voor onbekende mensen open te doen en zeker niets te ondertekenen.
Ik heb t gehad kwam er iemand van Ziggo had keurig kaartje bij zich met legitimatie heeft z n naam keurig opgeschreven bij mij en vroeg of ik klachten had en ja die had ik genoeg betreft storingen etc hij genoteerd en ging weg ik drie weken later Ziggo gebeld en verhaal uitgelegd die persoon werkt daar inderdaad maar heeft alleen NIKS doorgegeven zo werkt t ook
beste carola 83 wat je daar verteld is lulkoek ziggo komt pas aan de deur als je een monteur of voor iets anders daar maak je een afspraak voor daarna krijg je een bevestiging wanneer iemand van ziggo komt ik heb zelf op 5 augustus een horizon mediabox besteld kreeg een dag er na een bevestiging wanneer het werd afgeleverd per post,als jij zo dom bent en je geeft je rekeningnummer af aan iemand die je niet kent dan vraag je om problemen ook al heeft hij een pasje bel dan eerst naar ziggo of dat wel klopt EEN VERTEGENWOORDIGER VAN ZIGGO KOMT NIET ONVERWACHTS AAN DE DEUR!!!!!!!!!!!
Ja Ziggo komt ook aan de deur en heeft waarschijnlijk Ziggo producten aangeboden en aan je verkocht Je hebt zo wie zo 7 dagen bedenktijd ,dus Ziggo bellen en weer opzeggen .Al met al vind ik het een warrig verhaal.Bankpapieren op tafel overboeken lijkt erop dat iets achterhoud in dit verhaal.
[quote=hetty1950 schreef op vrijdag 14 aug 2015, 12:17]beste carola 83 wat je daar verteld is lulkoek ziggo komt pas aan de deur als je een monteur of voor iets anders daar maak je een afspraak voor daarna krijg je een bevestiging wanneer iemand van ziggo komt ik heb zelf op 5 augustus een horizon mediabox besteld kreeg een dag er na een bevestiging wanneer het werd afgeleverd per post,als jij zo dom bent en je geeft je rekeningnummer af aan iemand die je niet kent dan vraag je om problemen ook al heeft hij een pasje bel dan eerst naar ziggo of dat wel klopt EEN VERTEGENWOORDIGER VAN ZIGGO KOMT NIET ONVERWACHTS AAN DE DEUR!!!!!!!!!!!
Om maar even je eigen woorden te gebruiken: wat JIJ schrijft is LULKOEK! Dit onderwerp gaat over colportage, JIJ hebt het HEEL ERGENS ANDERS OVER!
Ook bij mij is een poosje geleden iemand van Ziggo langs geweest. Ook ik vertrouwde het niet en heb niets getekend. Wel direct naar Ziggo gebeld, maar daar werd ik niet echt wijzer van. Ook ik ben al klant bij ziggo en vond het raar dart ik zoveel vragen kreeg over dingen die al bekend bij hun zijn. De verklaring van de verkoper was om te controleren of ik het wel was die ik zei dat ik was. Nee er was een vreemde kn mij huis nou goed.
Uiteraard heb ik mijn schoonmoeder duidelijk gemaakt om nooit meer vreemde mensen in huis te laten.
Opzeggen gaat lastig als Ziggo zegt nog niks binnen te hebben en inderdaad van de klantenservice werd ze niet veel wijzer.
En al zouden ze een bedrijfinhuren voor de colportage, ze verstrekken wel pasjes en geven adresgegevens door met het verzoek daar langs te gaan, dan kunnen ze dat toch gewoon in hun systeem zien.
Ik vraag me dus af of deze vriendelijke meneer wel van Ziggo was of uit naam van Ziggo kwam.
[quote=nala1 schreef op vrijdag 14 aug 2015, 13:50]
En al zouden ze een bedrijfinhuren voor de colportage, ze verstrekken wel pasjes en geven adresgegevens door met het verzoek daar langs te gaan, dan kunnen ze dat toch gewoon in hun systeem zien.
Ik vraag me dus af of deze vriendelijke meneer wel van Ziggo was of uit naam van Ziggo kwam.
Wat de 1e alinea betreft: nee, zo werkt het niet.
Ervan uitgaande dat het gewoon een colporteur namens Ziggo was, valt er binnenkort een schriftelijke bevestiging in de brievenbus van je schoonmoeder. Dan is het tijd om op te zeggen, tenzij ze natuurlijk het nieuwe pakket wil hebben.
Je kan eventueel je vraag nog voor leggen aan de Ziggo community
Ik zat in mijn geparkeerde auto in een Amsterdamse straat te wachten. Aan beide zijden van de straat liepen mannen met een lijst in hun handen. Ze droegen beiden overhemden waarop duidelijk ZIGGO geborduurd was. Ik zag dat de lijst geraadpleegd werd, en men belde niet huis na huis aan, maar kennelijk bij adressen die op de lijst stonden. Met andere woorden : ZIGGO is kennelijk met een actie aan de deur bezig.
[quote=adriaan2 schreef op vrijdag 14 aug 2015, 14:53]Geen enkele colporteur is te vertrouwen. Hij heeft maar 1 doel en dat is U als klant te winnen op welk manier dan ook.
BESTEL DE STICKER VAN VARA KASSA:
NEE : VERKOPER NIET WELKOM.
Kost je 2 postzegels en 2 enveloppes en voorkom je dit soort zaken.. Door gewoon nee aan de deur te zeggen voorkom je dit soort zaken ook.
Als uw moeder haar rekening nummer heeft doorgegeven en een handtekening heeft geplaatst dan heeft ze een machtiging afgegeven. Dit betekent dat er geld zal worden overgemaakt naar een andere rekening waar de naam Ziggo in wordt gebruikt. Je kunt aan je afschriften zien of deze afschrijving legitiem is of niet. Ziggo afschriften die er dubieus uitzien en waar het bedrag onlogisch is kun je meteen het bedrag laten terugstorten via internet bankieren.
Wat een vreemd verhaal, als je al klant bij Ziggo bent dan zeg je dat toch als er iemand aan de deur komt? Zulke colporteurs zoeken altijd oude mensen op die makkelijk te beïnvloeden zijn. Dus heeft u ouders, grootouders op leeftijd zeg dat ze NOOIT iets moeten tekenen aan de deur en al zeker geen banknummer invullen !!!!
In ieder geval m.i. haar bankrekening leeghouden opdat er geen incasso kan plaats vinden of in ieder geval de rekening zeer goed in de gaten houden. Als er onverhoopt voor een incasso is getekend is er geen pincode of zo nodig.
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.
De warmtepompdroge
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer