nala1
door nala1 Aug 13, 2015 om 23:17
Computers & telefonie

Colportage Ziggo

Mijn schoonmoeder had vandaag een man van Ziggo in huis gehaald. Hij had een pasje etc. Ondanks pogingen haar tegen te houden is ze in zee gegaan en heeft haar "krabbel" gezet onder een overeenkomst. Dit zou per mail aan ons direct gezonden worden, wij hebben bij thuiskomst deze nooit ontvangen. Mijn schoonmoeder is al klant bij Ziggo en toch moest ze haar rekeningnummer geven en een handtekening etc. Ik wantrouwde het gelijk al en meneer was niet helemaal op de hoogte van de wet, hij vond mij uiteraard vervelend. Maar goed , er is getekend. Is dit wel in de haak? Bij ons in diezelfde straat kwam hij niet.

11226 34 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Aug 13, 2015 om 23:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als zij eenmaal klant is dan komt Ziggo echt niet aan de maar doen dit soort zaken altijd via email of telefoon als die niet aangemeld bij niet bellen. Dus u heeft gelijk dat u het niet vertrouwd maar een telefoontje naar Ziggo kan een heleboel recht zetten.

sw
door swat1500 - Aug 13, 2015 om 23:29
3777 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft ongetwijfeld al bij Ziggo geïnformeerd of deze persoon inderdaad bij hun werkt?

nala1
door nala1 - Aug 13, 2015 om 23:36
25 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb haar inderdaad gevraagd mogendheid gelijk met Ziggo te bellen en haar saldo van haar rekening over te boeken.

nala1
door nala1 - Aug 13, 2015 om 23:38
25 Antwoorden / 1 Vragen

Morgenochtend. Deze meneer gaf aan dat Ziggo eerder een brief had gestuurd en daarvoor langskwam?

zoekster
door zoekster - Aug 13, 2015 om 23:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Bel eerst maar met Ziggo, zonder verdere informatie kunnen wij er ook niets over zeggen.

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2015 om 23:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die meneer kan wel van alles zeggen en het hoeft geen echt pasje te zijn. Brieven van Ziggo vallen voortdurend in de bus.
Kan het zijn dat uw moeder op een dergelijke reclame heeft gereageerd?
Kunt u op de site van Ziggo eventueel in Mijn Ziggo van uw moeder kijken?
Heeft de man ook documenten achtergelaten zoals een kopie van e.e.a. wat uw moeder getekend heeft?

zoekster
door zoekster - Aug 13, 2015 om 23:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is gewoon geen duidelijk verhaal. Haar saldo van haar rekening over te boeken?

nala1
door nala1 - Aug 13, 2015 om 23:57
25 Antwoorden / 1 Vragen

Nee hij heeft helemaal niets achter gelaten, wat ik al vreemd vond. En mijn schoonmoeder heeft niet eens internet of mobiel. Daarom hadden wij ook geen brief ontvangen volgens deze meneer. Morgen gaat ze in ieder geval gelijk bellen of anders ik wel.

nala1
door nala1 - Aug 13, 2015 om 23:59
25 Antwoorden / 1 Vragen

@ zoekster, ik ben er niet de hele tijd bij geweest, maar haar bankpapieren lagen op tafel incl. saldo, rekeningnummer gegeven en wie weet hier id.

Cookies
door Cookies - Aug 14, 2015 om 00:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat er om een rekeningnummer wordt gevraagd, is helemaal niet vreemd. Hij heeft een Ziggo pasje laten zien en als het goed is heeft zij ook een kopie van het ondertekende formulier ontvangen.

Ook bij mensen die al klant zijn bij Ziggo komen colporteurs aan de deur. Niks vreemds aan. Wil zij van deze overeenkomst af, dan kan dat gewoon.

nala1
door nala1 - Aug 14, 2015 om 00:01
25 Antwoorden / 1 Vragen

Maar morgen weten we meer en ik zal zeker terugmelden of ik er naast heb gezeten.....

nala1
door nala1 - Aug 14, 2015 om 00:04
25 Antwoorden / 1 Vragen

Zij is al klant, waarom opnieuw haar rekeningnummer vragen? Misschien zie ik spoken, maar ik heb zeker als jaren lezeres van dit forum wel gekeerd dat er aan de deur niet gekocht wordt.

Cookies
door Cookies - Aug 14, 2015 om 00:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=nala1 schreef op vrijdag 14 aug 2015, 00:04]Zij is al klant, waarom opnieuw haar rekeningnummer vragen? Misschien zie ik spoken, maar ik heb zeker als jaren lezeres van dit forum wel gekeerd dat er aan de deur niet gekocht wordt.

Omdat het een 'hokje' is dat verplicht ingevuld moet worden.

nala1
door nala1 - Aug 14, 2015 om 00:43
25 Antwoorden / 1 Vragen

Dat staat dan toch al in een " hokje"? Computersystemen kunnen dat al ingevuld hebben, je bent immers al klant....

Op de vraag of ze niet niet eerst opgestuurd kon krijgen om het door te lezen.....het antwoord is je bekend, eenmalige aanbieding..nu tekenen etc.

En ja ik weet hoe de "euro" incasso werkt en dat je opnieuw moet tekenen bij een nieuw contract.

Mijn vraag was meer of Ziggo inderdaad colportuers naar mensen sturen die al klant zijn. Ik vind het zelf vreemd namelijk.

diumenge
door diumenge - Aug 14, 2015 om 06:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=nala1 schreef op vrijdag 14 aug 2015, 00:43]...

Mijn vraag was meer of Ziggo inderdaad colportuers naar mensen sturen die al klant zijn. Ik vind het zelf vreemd namelijk.
Ik heb ze nog nooit aan de deur gehad in ieder geval. Maar het hoeft ook niet Ziggo zelf te zijn die ze stuurt, kan ook een soort tussenhandelaar zijn die werkt op basis van een vergoeding per contract.

ca
door carrie - Aug 14, 2015 om 07:17
79 Antwoorden / 1 Vragen

Wonen jullie soms in Brabant, ik heb gelezen dat er oplichters aan de deur komen, die zeggen, dat ze van Ziggo zijn. Als uw schoonmoeder haar bankrekeningnummer gegeven heeft, moet ze zo snel mogelijk contact opnemen met de bank, voordat haar rekening geplunderd wordt.

pi
door pieterwolters - Aug 14, 2015 om 08:45
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=nala1 schreef op vrijdag 14 aug 2015, 00:43]Dat staat dan toch al in een " hokje"? Computersystemen kunnen dat al ingevuld hebben, je bent immers al klant....

Niet als ze met blanco formulieren langs de deuren gaan.

nala1
door nala1 - Aug 14, 2015 om 10:23
25 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn schoonmoeder heeft met Ziggo gebeld. Zij gaven aan dat er wel colporteurs op pad zijn geweest, maar konden niet vertellen of ook haar adres is aangedaan. Ook kon zij niks opzeggen want er was nog niks binnen gekomen. Maandag kon ze nog een keer bellen. Vreemd, ze kunnen toch wel zien naar wie ze hun personeel sturen?

Meneer had een tabblad mee, dus geen formulier. Direct via internet hebben zowel Ziggo als wie niets ontvangen.

@carrie, wij wonen in Gelderland.

Cookies
door Cookies - Aug 14, 2015 om 11:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is geen personeel van Ziggo, de colportage is uitbesteed aan een extern bureau.

Maandag inderdaad even opnieuw bellen.

donna53
door donna53 - Aug 14, 2015 om 11:38
98 Antwoorden / 10 Vragen

Pas op met dit soort lieden!
Een tijdje geleden kwam (toen er in de krant stond dat er een internetstoring was) een zekere John van de KPN aan de deur op zaterdag. Het was een oudere man en hij had een kaartje van de KPN en Telfort om zin nek hangen, maar dat zegt niets.
Hij kwam ''even'' de gewone internetverbinding omzetten naar glasvezel want er waren storingen, zei hij. Mijn vader van 91 liet hem binnen maar ik was gelukkig ook thuis.
Toen ik dus vroeg waarom de KPN daar niets over vermeld had en ik geen glasvezel wilde, antwoordde hij '' dat het nu gratis was''. Maar het is altijd gratis als je overstapt dus ik heb hem de deur weer uitgewerkt en de KPN gebeld.
Het bleek gewoon een oplichter te zijn die dus ergens op uit was (vooral bij oudere mensen)
Kijk via internet elke dag op de bankrekening van je moeder of er geen vreemde overschrijvingen hebben plaats gevonden. Als je geen internet inlog van de bank van je moeder hebt, kun je die (met je moeder) aanvragen. Je kunt het bedrag dan direct weer terug boeken.
Druk je moeder op het hart nooit voor onbekende mensen open te doen en zeker niets te ondertekenen.

simon55
door simon55 - Aug 14, 2015 om 11:40
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb t gehad kwam er iemand van Ziggo had keurig kaartje bij zich met legitimatie heeft z n naam keurig opgeschreven bij mij en vroeg of ik klachten had en ja die had ik genoeg betreft storingen etc hij genoteerd en ging weg ik drie weken later Ziggo gebeld en verhaal uitgelegd die persoon werkt daar inderdaad maar heeft alleen NIKS doorgegeven zo werkt t ook

he
door hetty1950 - Aug 14, 2015 om 12:17
5 Antwoorden / 2 Vragen

beste carola 83 wat je daar verteld is lulkoek ziggo komt pas aan de deur als je een monteur of voor iets anders daar maak je een afspraak voor daarna krijg je een bevestiging wanneer iemand van ziggo komt ik heb zelf op 5 augustus een horizon mediabox besteld kreeg een dag er na een bevestiging wanneer het werd afgeleverd per post,als jij zo dom bent en je geeft je rekeningnummer af aan iemand die je niet kent dan vraag je om problemen ook al heeft hij een pasje bel dan eerst naar ziggo of dat wel klopt EEN VERTEGENWOORDIGER VAN ZIGGO KOMT NIET ONVERWACHTS AAN DE DEUR!!!!!!!!!!!

vr1944
door vr1944 - Aug 14, 2015 om 12:18
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ja Ziggo komt ook aan de deur en heeft waarschijnlijk Ziggo producten aangeboden en aan je verkocht Je hebt zo wie zo 7 dagen bedenktijd ,dus Ziggo bellen en weer opzeggen .Al met al vind ik het een warrig verhaal.Bankpapieren op tafel overboeken lijkt erop dat iets achterhoud in dit verhaal.

Cookies
door Cookies - Aug 14, 2015 om 12:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hetty1950 schreef op vrijdag 14 aug 2015, 12:17]beste carola 83 wat je daar verteld is lulkoek ziggo komt pas aan de deur als je een monteur of voor iets anders daar maak je een afspraak voor daarna krijg je een bevestiging wanneer iemand van ziggo komt ik heb zelf op 5 augustus een horizon mediabox besteld kreeg een dag er na een bevestiging wanneer het werd afgeleverd per post,als jij zo dom bent en je geeft je rekeningnummer af aan iemand die je niet kent dan vraag je om problemen ook al heeft hij een pasje bel dan eerst naar ziggo of dat wel klopt EEN VERTEGENWOORDIGER VAN ZIGGO KOMT NIET ONVERWACHTS AAN DE DEUR!!!!!!!!!!!

Om maar even je eigen woorden te gebruiken: wat JIJ schrijft is LULKOEK! Dit onderwerp gaat over colportage, JIJ hebt het HEEL ERGENS ANDERS OVER!

ca
door carlapasschier - Aug 14, 2015 om 13:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook bij mij is een poosje geleden iemand van Ziggo langs geweest. Ook ik vertrouwde het niet en heb niets getekend. Wel direct naar Ziggo gebeld, maar daar werd ik niet echt wijzer van. Ook ik ben al klant bij ziggo en vond het raar dart ik zoveel vragen kreeg over dingen die al bekend bij hun zijn. De verklaring van de verkoper was om te controleren of ik het wel was die ik zei dat ik was. Nee er was een vreemde kn mij huis nou goed.

nala1
door nala1 - Aug 14, 2015 om 13:50
25 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard heb ik mijn schoonmoeder duidelijk gemaakt om nooit meer vreemde mensen in huis te laten.

Opzeggen gaat lastig als Ziggo zegt nog niks binnen te hebben en inderdaad van de klantenservice werd ze niet veel wijzer.

En al zouden ze een bedrijfinhuren voor de colportage, ze verstrekken wel pasjes en geven adresgegevens door met het verzoek daar langs te gaan, dan kunnen ze dat toch gewoon in hun systeem zien.

Ik vraag me dus af of deze vriendelijke meneer wel van Ziggo was of uit naam van Ziggo kwam.

Cookies
door Cookies - Aug 14, 2015 om 14:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=nala1 schreef op vrijdag 14 aug 2015, 13:50]

En al zouden ze een bedrijfinhuren voor de colportage, ze verstrekken wel pasjes en geven adresgegevens door met het verzoek daar langs te gaan, dan kunnen ze dat toch gewoon in hun systeem zien.

Ik vraag me dus af of deze vriendelijke meneer wel van Ziggo was of uit naam van Ziggo kwam.

Wat de 1e alinea betreft: nee, zo werkt het niet.

Ervan uitgaande dat het gewoon een colporteur namens Ziggo was, valt er binnenkort een schriftelijke bevestiging in de brievenbus van je schoonmoeder. Dan is het tijd om op te zeggen, tenzij ze natuurlijk het nieuwe pakket wil hebben.

Je kan eventueel je vraag nog voor leggen aan de Ziggo community

adriaan2
door adriaan2 - Aug 14, 2015 om 14:53
104 Antwoorden / 0 Vragen

Geen enkele colporteur is te vertrouwen. Hij heeft maar 1 doel en dat is U als klant te winnen op welk manier dan ook.

BESTEL DE STICKER VAN VARA KASSA:

NEE : VERKOPER NIET WELKOM.

Kost je 2 postzegels en 2 enveloppes en voorkom je dit soort zaken..

simon55
door simon55 - Aug 14, 2015 om 15:02
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Neem de sticker en je ziet ook gelijk geen reclame meer door je bus heen

wimmi20
door wimmi20 - Aug 14, 2015 om 17:31
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik zat in mijn geparkeerde auto in een Amsterdamse straat te wachten.
Aan beide zijden van de straat liepen mannen met een lijst in hun handen.
Ze droegen beiden overhemden waarop duidelijk ZIGGO geborduurd was.
Ik zag dat de lijst geraadpleegd werd, en men belde niet huis na huis aan, maar kennelijk bij adressen die op de lijst stonden.
Met andere woorden : ZIGGO is kennelijk met een actie aan de deur bezig.

diumenge
door diumenge - Aug 14, 2015 om 17:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=adriaan2 schreef op vrijdag 14 aug 2015, 14:53]Geen enkele colporteur is te vertrouwen. Hij heeft maar 1 doel en dat is U als klant te winnen op welk manier dan ook.

BESTEL DE STICKER VAN VARA KASSA:

NEE : VERKOPER NIET WELKOM.

Kost je 2 postzegels en 2 enveloppes en voorkom je dit soort zaken..
Door gewoon nee aan de deur te zeggen voorkom je dit soort zaken ook.

haarp
door haarp - Aug 14, 2015 om 18:42
514 Antwoorden / 62 Vragen

Als uw moeder haar rekening nummer heeft doorgegeven en een handtekening heeft geplaatst dan heeft ze een machtiging afgegeven.
Dit betekent dat er geld zal worden overgemaakt naar een andere rekening waar de naam Ziggo in wordt gebruikt. Je kunt aan je afschriften zien of deze afschrijving legitiem is of niet. Ziggo afschriften die er dubieus uitzien en waar het bedrag onlogisch is kun je meteen het bedrag laten terugstorten via internet bankieren.

christin
door christin - Sep 3, 2015 om 16:10
105 Antwoorden / 4 Vragen

Wat een vreemd verhaal, als je al klant bij Ziggo bent dan zeg je dat toch als er iemand aan de deur komt? Zulke colporteurs zoeken altijd oude mensen op die makkelijk te beïnvloeden zijn. Dus heeft u ouders, grootouders op leeftijd zeg dat ze NOOIT iets moeten tekenen aan de deur en al zeker geen banknummer invullen !!!!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 3, 2015 om 16:14
16838 Antwoorden / 202 Vragen

DE POLITIE INFORMEREN! Dit stinkt als een gek.

In ieder geval m.i. haar bankrekening leeghouden opdat er geen incasso kan plaats vinden of in ieder geval de rekening zeer goed in de gaten houden. Als er onverhoopt voor een incasso is getekend is er geen pincode of zo nodig.