ka
door kanetje Jun 28, 2014 om 11:53
Huishouden & energie

Colporteurs Negeren Anti-Colportage Sticker

Wat kan men doen, en wat is de consequentie, als gas en stroom colporteurs ondanks "Geen Colportage" sticker onder de bel toch aanbellen?

11146 12 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jun 28, 2014 om 11:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die sticker heeft natuurlijk geen enkele wettelijke basis. Wat je kan doen? De man/vrouw even op de sticker wijzen en de deur sluiten.

zoekster
door zoekster - Jun 28, 2014 om 12:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je neemt de plantenspuit en richt....

zoekster
door zoekster - Jun 28, 2014 om 12:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

O ik zie het al bij je reactie in het andere topic, het is je weer om Miec M te doen.

edrick3
door edrick3 - Jun 28, 2014 om 12:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kanetje,

Een sticker geeft geen garantie dat u niet wordt lastiggevallen en u kunt zich ook nergens op beroepen als colporteurs de sticker negeren.

Met vr.gr.

me
door mein33 - Jun 28, 2014 om 12:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U kunt helaas, net als iedereen, niemand verbieden om bij u aan te bellen.
Het staat u uiteraard vrij om te beslissen of u wel of niet open doet.
Zelf doe ik, als blijkt dat een colporteur ondanks de goed zichtbare sticker bij mij aanbelt, zonder te reageren de deur weer dicht en daarmee is het "probleem" opgelost.
Misschien niet zo netjes, maar als iemand een bord voor z'n k.. heeft dan moet dit maar een keertje.

ni
door nivada - Jun 28, 2014 om 13:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring is dat het heel erg afhankelijk is van het soort sticker dat je gebruikt. Eerst had ik een sticker met alleen tekst. Ondanks de sticker werd er toch nog door iemand van Nuon of Essent aangebeld. Voordat ik er wat van zei, verontschuldigde deze meneer zich direct. Hij las de tekst pas nadat hij al op de bel gedrukt had. Later heb ik een andere sticker besteld bij belnietaansticker.nl. Zonder te lezen is op deze sticker direct duidelijk dat ik geen verkopers aan mij deur wil. Ik heb de sticker nu een jaar of drie en sindsdien geen verkoper meer aan mijn deur gehad.

mahadma
door mahadma - Jun 28, 2014 om 13:49
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ik kijk of vraag altijd eerst wie er voor de deur staat. Als het iemand is die mij niet aanstaat daar staat, doe ik niet open, simpel toch?

tenormin
door tenormin - Jun 28, 2014 om 13:58
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Doe nooit deur open als ik niemand verwacht; dan kijk ik door keukenraam, schud vriendelijk nee, zwaai ook nog eens ;-) en doe keukendeur weer dicht. Klaar.

hutch
door hutch - Jun 28, 2014 om 14:12
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Tja..... wéér dat malafide MIEC-clubje. Die gasten hebben alléén maar oog voor uw geld en de rest interesseert hen totaal niets. Dus blijkbaar hebben zij ook totaal geen respect voor u(w wensen).

Dat geeft maar weer eens aan dat men nooit (!) met dit soort malafide clubjes in zee moet gaan.
Als er problemen ontstaan (en dat is bij dit clubje wel zo goed als zeker), dan hebben zij ook geen respect voor uw probleem.

Dus elk ***'bedrijfje' dat wel bij u aanbelt, heeft dus geen respect voor u.
En dat moet u goed onthouden.

Maar er is wel een leuk moment te verzinnen:
zodra er wordt aangebeld en u heeft in de gaten dat het zo'n respectloze joker is, totaal niets zeggen en dat persoontje alleen blijven aankijken.
Zij moeten (snel) zoveel mogelijk slachtoffers zien te vinden, dus: tijd is geld.
Raad eens wie dit het langste volhoudt.

U zou natuurlijk ook al filmend de deur open kunnen doen en ook zwijgend blijven filmen.
En daar hebben zij een hekel aan, dat garandeer ik u.

Het is dus uiteindelijk een kwestie van fatsoen, niet meer en niet minder. Formeel heeft die sticker geen betekenis, maar het zegt dus wel alles over dat persoontje en het ***'bedrijfje' waarvoor hij/zij aanbelt.

tenormin
door tenormin - Jun 28, 2014 om 14:34
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]U zou natuurlijk ook al filmend de deur open kunnen doen en ook zwijgend blijven filmen.
En daar hebben zij een hekel aan, dat garandeer ik u.

Het is dus uiteindelijk een kwestie van fatsoen, niet meer en niet minder. Formeel heeft die sticker geen betekenis, maar het zegt dus wel alles over dat persoontje en het ***'bedrijfje' waarvoor hij/zij aanbelt.

Dit "advies" zou ik u zeker niet aanraden te doen, filmen en zwijgend blijven filmen. Dat lijkt me de goden verzoeken anno 2014. Weet u veel wat voor type u voor u heeft. Veel te riskant.

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2014 om 14:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb geen sticker en als er gebeld wordt doe ik de deur open. Als het Jehova's zijn, of een verkoper van het een of ander, of een bedrijf wat onzin verkoopt over de riolering of de schoorsteen, zeg ik dank u wel geen belangstelling, goedendag en doe de deur dicht.

Wat is het probleem? Het lijkt wel of mensen steeds banger worden.

boppe1943
door boppe1943 - Jun 28, 2014 om 15:00
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Nou, ik zie het probleem ook niet. Wel of niet open doen, de keuze is aan iedereen die met colporteurs (van Miec) van doen heeft. Kiest u voor wel open doen? Kijk dan eens met welke mensen u van doen hebt. Klik HIER. Je zou nog medelijden met hun krijgen.