bu
door bubidol Jun 3, 2008 om 22:41
Geldzaken & recht

Comfort card

In 2005 heb ik een computer gekocht bij dixon daar werd mij verteld dat ik de betaling kon  regelen met comfort card dat was wel zo handig werd mij mede gedeeld,als ik dan nog eens iets nodig had dan kon ik dat met comfort card rekening betalen.Dus dat leek een mooi plan. In 2005 ook nog een 600 bij geleend nu in 2008 moet ik nog steeds een bedrag betalen er staat nu nog 1149 euro open, ik betaald iedere maand een bedrag van 35.00 euro daar gaat volgens comfort card een gedeelte naar de rente en een gedeelte is krediet bescherming u begrijpt dat ik dan maar 10.00 per maand aflos zo duurt het jaren.Dus nu maar voor gesteld alles te betalen dan ben ik daar maar van af. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben ik hoor het graag

2200 4 Rapporteer

labswans
door labswans - Jun 3, 2008 om 22:49
1918 Antwoorden / 10 Vragen

is het wel een probleem ? Mijns inziens niet. U weet de consequenties. Er worden torenhoge rentes berekend en kleine aflossing. slim bedacht lijkt mij van comfort card, slapend rijk worden. Dus had u beter kunnen weten ? Ja , zeker weten.

Of er meerdere mensen zijn die er problemen mee hebben ? Waarschijnlijk niet. Zij bedenken zich wel een tweede keer als ze zoiets aangaan.

U heeft de computer waarschijnlijk al dubbel betaald aan rente. De enigste die gewaarschuwd is bent uzelf.

U kan er toch niet verder mee als men hier zijn of haar bevindingen neerzet. Het zal niks oplossen.

labswans

bu
door bubidol - Jun 3, 2008 om 22:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

wat een fijne reactie deze mogen uit blijven,dat ik dom ben geweest dat hoeft u mij niet te vertellen dat weet ik ook wel.deze reactie hoef ik niet

mi
door miraltje - Jun 3, 2008 om 23:02
462 Antwoorden / 0 Vragen

lenen kost geld, comfort-card en de andere winkelcarden nog meer.

je kunt dit voorkomen om pas iets te kopen als je het geld er voor hebbt door te sparen.

kan je dit niet om wat voor reden dan ook, sluit dan een persoonlijke lening af waarbij de aflossing op een bepaalde termijn ingelost is.

deze "winkelkaart is een gewone ordinaire creditcard met dito rente.

en heeft een doorlopend karakter, heb je 50 euro in gelost kun je ook weer 50 euro met deze kaart uitgeven van aflossing is dan ook haast geensprake vanwege de hoge rente.

hierbij komt ook nog eens als je het minimale inlost per maand, kom je er nooit af omdat 90% van kosten rente is.

in u geval is 35 euro aflossing op een schuld van 1149 euro een onrealistische maandtermijn.

die moet minimaal 100 tot 150 euro per maand zijn alleen de rente bedraagt op jaar basis al een kleine 200 euro en nog de bijkomende kosten.

om er snel van af te komen, dient u uw maand termijn drastisch te verhogen, met bijv.een termijn van 150 euro per maand bent u er volgend jaar rond deze tijd vanaf.

gaat u maar 100 euro per mand aflossen dan bent u zoweer 2 jaar verder.

het feitelijke probleem is de aflossing van het geleende bedrag, die is wordt door de cardhouder te laag gekozen waardoor van aflossing geen sprake is.

bij een pl bepaalt de financieele instelling het aflossings bedrag, kan de aanvrager dat niet opbrengen dan wordt de lening niet verstrekt.

birdies
door birdies - Jun 4, 2008 om 00:21
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Het lijkt mij het verstandigst bij je eigen bank een persoonlijke lening af te sluiten van 1200,- euro en hiermee in 1x het krediet van CC af te lossen. Het rentepercentage ligt bij een PL stukken lager dan bij CC.
Lukt dat om één of andere reden niet, dan het aflossingsbedrag fors verhogen om er zo snel mogelijk vanaf te zijn.