blackjes
door blackjes Jul 30, 2014 om 12:13
Geldzaken & recht

COMPENSATIE ELEKTRA

In ons 55+ complex betalen we voor diverse afnamen (galerijverlichting, lift en halverlichting) gezamenlijk de energierekening. Scootmobiels worden hier ook opgeladen en tot voor kort ontvingen die gebruikers van de Gemeente een vergoeding van € 108,00 per jaar. De gebruikers betaalden dit bedrag aan de wooncorporatie en werd op de totaalrekening in mindering gebracht. Nu is de Gemeente gestopt met deze vergoeding en de wooncorporatie int deze bedragen niet meer bij de scootmobielgebruikers. Met andere woorden: alle bewoners worden nu belast met deze kosten.
Mijn vraag is: Kan dat zomaar en wat is hier aan te doen???

1227 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2014 om 12:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een gemeente die per bewoner € 108 per jaar vergoed voor het opladen van een scootmobiel? Ze leken wel gek.

Dat opladen kost nauwelijks wat.

En in die flat zullen wel heel wat scootmobielgebruikers zijn, dus wat maakt dat dan nog uit per persoon?

Ook degene die op de begane grond woont betaalt bijvoorbeeld voor de lift. Wat dan nog.

blackjes
door blackjes - Jul 30, 2014 om 13:43
141 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 30 jul 2014, 12:29]Een gemeente die per bewoner € 108 per jaar vergoed voor het opladen van een scootmobiel? Ze leken wel gek.

Dat opladen kost nauwelijks wat.

En in die flat zullen wel heel wat scootmobielgebruikers zijn, dus wat maakt dat dan nog uit per persoon?

Ook degene die op de begane grond woont betaalt bijvoorbeeld voor de lift. Wat dan nog.

Ik heb niet veel aan een dergelijk antwoord tijger1. Allemaal gissingen. De Gemeente betaalt niet zomaar een bedrag. En "er zullen heel wat scootmobielgebruikers wonen" zou de kosten alleen maar hoger maken. En de beganegrondbewoners betalen juist niet voor de lift.
Nee...........een antwoord van niks!!!

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2014 om 13:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo blackjes,

Misschien heb je iets aan deze info.
Het is wel gebruikelijk dat de 'algemene kosten' over de verhuurders omgeslagen worden.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Jul 30, 2014 om 14:54
11540 Antwoorden / 51 Vragen

De totale algemene kosten worden gedeeld door het aantal woonadressen, dus iedereen betaalt wel iets waar hij/zij nu niets aan heeft. Ik woon begane grond, maar betaal wel even hard mee aan de kosten van de lift (contract, onderhoudt, stroomgebruik) die ik nooit gebruik. Ook is er inpandig een "zaaltje" wat ik ook nooit gebruik, maar wat wel van gas, water en licht voorzien wordt wat ik nooit gebruik maar waar ik wel mijn deel voor betaal. Het opladen van een scootmobiel is ook geen halszaak, dat kost praktisch niks.

Kan dat zomaar Ja, dat kan zomaar.

en wat is hier aan te doen??? Niets, overal zult u tegen hetzelfde probleem oplopen.

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2014 om 14:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=blackjes schreef op woensdag 30 jul 2014, 13:43][quote=tijger1 schreef op woensdag 30 jul 2014, 12:29]Een gemeente die per bewoner € 108 per jaar vergoed voor het opladen van een scootmobiel? Ze leken wel gek.

Dat opladen kost nauwelijks wat.

En in die flat zullen wel heel wat scootmobielgebruikers zijn, dus wat maakt dat dan nog uit per persoon?

Ook degene die op de begane grond woont betaalt bijvoorbeeld voor de lift. Wat dan nog.

Ik heb niet veel aan een dergelijk antwoord tijger1. Allemaal gissingen. De Gemeente betaalt niet zomaar een bedrag. En "er zullen heel wat scootmobielgebruikers wonen" zou de kosten alleen maar hoger maken. En de beganegrondbewoners betalen juist niet voor de lift.
Nee...........een antwoord van niks!!!

Jammer.

Ik ken veel mensen met een scootmobiel die in verschillende gemeenten wonen. Geen één krijgt van zijn gemeente € 108 voor het stroomgebruik.

De andere bewoners hebben daar dan wel jarenlang voordeel aan gehad. Als gevolg van het doorbetalen van die bijdrage van de gemeente waren de algemene kosten in de flat een stuk lager. Want dat elektra gebruik kost zeker niet meer dan € 25 per jaar.

En nu moet u dan een beetje gaan betalen voor die scootmobielgebruikers. Jammer dan.

gerbera
door gerbera - Jul 30, 2014 om 16:27
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Kan dat zomaar en wat is hier aan te doen???. Ja dat kan zomaar, en wat er aan te doen is? Niets en uiteindelijk heeft u jaren mee geprofiteerd van die € 108 per mobiel door lagere totaalkosten.

getty
door getty - Jul 30, 2014 om 16:45
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Er zullen waarschijnlijk ook wel mensen met een elektrische fiets zijn, moeten die in uw ogen dan ook extra betalen?

czar
door czar - Jul 30, 2014 om 18:28
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=blackjes schreef op woensdag 30 jul 2014, 12:13]
Mijn vraag is: Kan dat zomaar en wat is hier aan te doen???

In de flat waar mijn moeder woont staat de kelder ook vol met scootmobielen die worden opgeladen en daar betaalt ook iedereen aan mee die servicekosten betaalt.

Tijger1 heeft gelijk.
De begane grond betaalt ook mee aan de lift en het onderhoud daarvan en zelfs de verlichting op de 9-de verdieping. Daarbij kost het opladen van een scootmobiel vrijwel niets (dubbeltje per lading),.

Wees blij dat dat allemaal goed is geregeld.
Mocht u zelf een scootmobiel nodig hebben, dan kunt u ook terecht voor het opladen.