fedja
door fedja Sep 19, 2014 om 12:44
Computers & telefonie

Computerscam

Weet iemand hoe ik windows microsoft kan attenderen op het feit dat men india een zogenaamd e-mailadres van windows support services gebruikt? Hij deed zich voor alsof hij uit Florida kwam, maar achteraf bleek dit dus India te zijn. Wie weet hoe deze mensen aan je telefoonnummer komen terwijl het afgeschermd is voor commerciele doeleinden?

997 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 19, 2014 om 12:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo fedja,

Dat is al lang bekend; is al jaren aan de gang.
Niet op reageren.

Kijk eens hier voor wat nadere info.

Met vr,gr,

fedja
door fedja - Sep 19, 2014 om 13:32
23 Antwoorden / 3 Vragen

Hartelijk bedankt voor je tips. Ik zal direct stappen ondernemen. Ik heb in ieder geval al een heleboel voorzorgsmaatregelen al genomen, zoal virusscan malwarescan en mijn bank gebeld en dat is vast geregeld.

fedja
door fedja - Sep 19, 2014 om 13:33
23 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 19 sep 2014, 12:59]Hallo fedja,

Dat is al lang bekend; is al jaren aan de gang.
Niet op reageren.

Kijk eens hier voor wat nadere info.

Met vr,gr,

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 19, 2014 om 15:33
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=fedja schreef op vrijdag 19 sep 2014, 13:32]Hartelijk bedankt voor je tips. Ik zal direct stappen ondernemen. Ik heb in ieder geval al een heleboel voorzorgsmaatregelen al genomen, zoal virusscan malwarescan en mijn bank gebeld en dat is vast geregeld.
Hieruit mogen wij concluderen dat u op het gesprek bent ingegaan en de gevraagde handelingen uitgevoerd hebt?

aurora1
door aurora1 - Sep 19, 2014 om 15:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u gegevens verstrekt heeft zou ik voor de zekerheid ook maar uw wachtwoorden overal wijzigen.

fedja
door fedja - Sep 19, 2014 om 15:54
23 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 19 sep 2014, 15:40]Als u gegevens verstrekt heeft zou ik voor de zekerheid ook maar uw wachtwoorden overal wijzigen. dat heb ik zeker gedaan

fedja
door fedja - Sep 19, 2014 om 15:55
23 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 19 sep 2014, 12:59]Hallo fedja,

Dat is al lang bekend; is al jaren aan de gang.
Niet op reageren.

Kijk eens hier voor wat nadere info.

Met vr,gr,

hartelijk bedankt

fedja
door fedja - Sep 19, 2014 om 15:57
23 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 19 sep 2014, 12:59]Hallo fedja,

Dat is al lang bekend; is al jaren aan de gang.
Niet op reageren.

Kijk eens hier voor wat nadere info.

Met vr,gr,

Dit gebeurt me geen tweede keer meer. Hiervan heb ik geleerd.

aurora1
door aurora1 - Sep 19, 2014 om 16:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig maar. Als die oplichters weer bellen onder het mom van Microsoft (er zijn meerdere bendes daarmee actief) dan de hoorn naast de haak leggen en later nog eens luisteren of ze opgehangen hebben. Of zeggen dat u Apple heeft, en er is nog wel het e.e.a. te verzinnen.
Ook voor andere ongevraagde telefoontjes geldt niet erop ingaan, niet in gesprek gaan en vooral nooit gegevens verstrekken.
Als u vaak telefoontjes van callcenters krijgt, kijk dan eens op de site van het Bel me niet register. Niet dat bijv. oplichters zoals nu dan niet meer zouden bellen want dat gaat op willekeur en zomaar nummers draaien.
Dat geldt overigens ook voor phising mails. Als u mails ontvangt waarin gegevens gevraagd worden of om op een link in de mail te klikken, ook dat niet doen. Meestal is op internet wel te vinden dat het om scams gaat en u kunt altijd nog op dit forum dan vragen erover stellen.
Ik hoop voor u dat dit met een sisser afloopt en u er geen (verdere) nadelen van ondervindt.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 19, 2014 om 17:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Geen antwoord; dan zal het dus wel ja zijn (verdere reacties lees ik niet).