Concert tickets
Mijn vrouw is ontzettend fan van ACDC. Deze komen op 19 Juni in Keulen en heb mijn vrouw voor de kerst 2 kaartjes cadeau gedaan a 199 euro per stuk excl service kosten. Het zou de eerste keer zijn dat ze ze live ziet. De kaartjes zijn besteld bij www.Tickettribune.nl. Echter toen de kaartjes arriveerde stond er een prijs op vermeld van 99,95 euro. dat is bijna 100 euro per kaartje verschil. Kijk ik snap dat ze er iets op moeten verdienen maar 100 euro per kaartje extra is toch wel erg bont. De Lol is er voor mij af en hoop nu dat het concert niet doorgaat. Ik wilde de kaartjes annuleren maar dat schijnt niet te kunnen, ook een resp bedrag terug storten was ook al uitgesloten. Kan dit zomaar? Zijn er manieren waarop wij alsnog kunnen annuleren of te veel betaald geld terug kunnen krijgen?
1. Ja dat kan zomaar.
2. Nee, je kunt je geld niet terug krijgen.
3. Voortaan ietsje verder kijken dan de Google neus lang is.
Via dit soort burotjes betaalt u altijd te veel. Ze kopen via "normale" kopers kaartjes op, en verkopen die weer met een forse opslag door aan bijvoorbeeld u. En in hun voorwaarden staat ook, dat de aankoop niet teruggedraaid kan worden. Dus ik hoop voor u dat u een fijn concert beleeft, zij het met een bijsmaak.
Goh dank jullie voor jullie reacties, tja het was de eerste keer dat ik kaartjes bestel voor een concert, en ging er van uit dat de organisaties die eerder via een link te zien waren officiele ticket verkooppunten waren. Inderdaad verder kijken dan de neus langs is, is het devies. Ik snapte de opmerking van Wilders eerst niet toen hij het over linkse hobbies had, en dat daar de belasting voor omhoog moet (ik ben daar ook geen fan van maar snap het nu wel). Ik kijk wel uit de volgende keer.
Hallo erik b,
Blijkbaar had je dat bedrag er voor over, anders had je de kaartjes niet besteld.
Snap dat je baalt als je dan een lagere verkoopprijs op die kaartjes ziet staan.
Je moet tickets ook altijd via de officiële kanalen kopen, maar ja, dat is nu mosterd na de maaltijd.
Wel een dure les voor een volgende keer.
Wens je toch een fijn festijn toe!
..... Kan dit zomaar? Zijn er manieren waarop wij alsnog kunnen annuleren of te veel betaald geld terug kunnen krijgen?
Ja, nee en nee.
Met vr.gr.
[quote=mahadma schreef op vrijdag 23 jan 2015, 17:08] Ze kopen via "normale" kopers kaartjes op,
Deden ze dat maar, dan had je als koper in ieder geval nog een kaartje. Te duur, dat dan weer wel. Nu gebeurt het vaak genoeg dat er tickets worden verkocht die ze helemaal niet hebben.
Het lijkt mjij verstandig om eerst is op te vragen wat normale prijs voor een kaart bedraagt. Dan weet u van te voren wat zij te veel rekenen.
Lees eens klik hier door. Overigens wel bij een officieel verkooppunt geprobeerd te kopen.
TrosRadar besteedt al vele jaren aandacht aan ticketverkoop en handelaren.
De site van Kassa staat ook vol met klachten over handelaren/doorverkopers, o.a. klik hier.
Voortaan de site van de betreffende band of van het betreffende podium aanklikken, daar staat op wie de officiële tickets verkoopt en als u doorgeleid wordt naar de officiële verkoopadressen staat er ook welke concerten uitverkocht zijn en Op-Op.
Mocht het concert alsnog niet doorgaan dan is de kans groot dat u slechts de officiële verkoopprijs retour krijgt als u al geld retour krijgt. In de regel zijn gewilde concerten e.d. binnen het uur of binnen enkele minuten na het starten van de verkoop al uitverkocht.
Wat u erna nog hier en daar aan tickets aangeboden ziet moet u beslist niet kopen.
Gaat het concert door dan hoop ik voor u (uw vrouw) dat de tickets geldig blijken te zijn en dat ook de plaatsen conform uw bestelling zijn.
Overigens veranderen veel namen op de lijst van Waar niet te kopen, omdat dezelfde handelaren vaak hun naam na een tijdje veranderen of omdat er nieuwe bij komen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer