er
door erik b Jan 23, 2015 om 16:34
Vakantie & reizen

Concert tickets

Mijn vrouw is ontzettend fan van ACDC. Deze komen op 19 Juni in Keulen en heb mijn vrouw voor de kerst 2 kaartjes cadeau gedaan a 199 euro per stuk excl service kosten. Het zou de eerste keer zijn dat ze ze live ziet. De kaartjes zijn besteld bij www.Tickettribune.nl. Echter toen de kaartjes arriveerde stond er een prijs op vermeld van 99,95 euro. dat is bijna 100 euro per kaartje verschil. Kijk ik snap dat ze er iets op moeten verdienen maar 100 euro per kaartje extra is toch wel erg bont. De Lol is er voor mij af en hoop nu dat het concert niet doorgaat. Ik wilde de kaartjes annuleren maar dat schijnt niet te kunnen, ook een resp bedrag terug storten was ook al uitgesloten. Kan dit zomaar? Zijn er manieren waarop wij alsnog kunnen annuleren of te veel betaald geld terug kunnen krijgen?

487 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2015 om 16:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nu nog maar hopen dat u erin kunt e/of dat de kaartjes niet vals zijn.

U moet ook alleen bij de officiele site bestelken en niet bij die louche bureautjes.

Cookies
door Cookies - Jan 23, 2015 om 16:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

1. Ja dat kan zomaar.
2. Nee, je kunt je geld niet terug krijgen.
3. Voortaan ietsje verder kijken dan de Google neus lang is.

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2015 om 16:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees bijvoorbeeld hier.

Klik

mahadma
door mahadma - Jan 23, 2015 om 17:08
11538 Antwoorden / 51 Vragen

Via dit soort burotjes betaalt u altijd te veel. Ze kopen via "normale" kopers kaartjes op, en verkopen die weer met een forse opslag door aan bijvoorbeeld u. En in hun voorwaarden staat ook, dat de aankoop niet teruggedraaid kan worden. Dus ik hoop voor u dat u een fijn concert beleeft, zij het met een bijsmaak.

er
door erik b - Jan 23, 2015 om 17:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goh dank jullie voor jullie reacties, tja het was de eerste keer dat ik kaartjes bestel voor een concert, en ging er van uit dat de organisaties die eerder via een link te zien waren officiele ticket verkooppunten waren. Inderdaad verder kijken dan de neus langs is, is het devies. Ik snapte de opmerking van Wilders eerst niet toen hij het over linkse hobbies had, en dat daar de belasting voor omhoog moet (ik ben daar ook geen fan van maar snap het nu wel). Ik kijk wel uit de volgende keer.

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2015 om 17:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Begrijp niet wat dit met Wilders van doen heeft.

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2015 om 17:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo erik b,

Blijkbaar had je dat bedrag er voor over, anders had je de kaartjes niet besteld.
Snap dat je baalt als je dan een lagere verkoopprijs op die kaartjes ziet staan.
Je moet tickets ook altijd via de officiële kanalen kopen, maar ja, dat is nu mosterd na de maaltijd.
Wel een dure les voor een volgende keer.
Wens je toch een fijn festijn toe!
..... Kan dit zomaar? Zijn er manieren waarop wij alsnog kunnen annuleren of te veel betaald geld terug kunnen krijgen?
Ja, nee en nee.

Met vr.gr.

pi
door pieterwolters - Jan 23, 2015 om 17:51
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 23 jan 2015, 17:08] Ze kopen via "normale" kopers kaartjes op,

Deden ze dat maar, dan had je als koper in ieder geval nog een kaartje. Te duur, dat dan weer wel. Nu gebeurt het vaak genoeg dat er tickets worden verkocht die ze helemaal niet hebben.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 23, 2015 om 19:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het lijkt mjij verstandig om eerst is op te vragen wat normale prijs voor een kaart bedraagt. Dan weet u van te voren wat zij te veel rekenen.

aurora1
door aurora1 - Jan 23, 2015 om 19:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier door. Overigens wel bij een officieel verkooppunt geprobeerd te kopen.
TrosRadar besteedt al vele jaren aandacht aan ticketverkoop en handelaren.
De site van Kassa staat ook vol met klachten over handelaren/doorverkopers, o.a. klik hier.
Voortaan de site van de betreffende band of van het betreffende podium aanklikken, daar staat op wie de officiële tickets verkoopt en als u doorgeleid wordt naar de officiële verkoopadressen staat er ook welke concerten uitverkocht zijn en Op-Op.
Mocht het concert alsnog niet doorgaan dan is de kans groot dat u slechts de officiële verkoopprijs retour krijgt als u al geld retour krijgt. In de regel zijn gewilde concerten e.d. binnen het uur of binnen enkele minuten na het starten van de verkoop al uitverkocht.
Wat u erna nog hier en daar aan tickets aangeboden ziet moet u beslist niet kopen.
Gaat het concert door dan hoop ik voor u (uw vrouw) dat de tickets geldig blijken te zijn en dat ook de plaatsen conform uw bestelling zijn.
Overigens veranderen veel namen op de lijst van Waar niet te kopen, omdat dezelfde handelaren vaak hun naam na een tijdje veranderen of omdat er nieuwe bij komen.