SD
door SD1 Feb 18, 2015 om 17:34
Vrije tijd & tuin

Conflict bestrating

ik heb juni 2014 tegels besteld en gekregen, het waren zwarte 60 x 60 tegels deze heb ik door een stratenmaker laten leggen nu na 7 maanden zijn de tegels niet meer zwart maar grijs maar dat is nog niet het probleem, deze tegels hebben een lichte streep ik heb de leverancier gebeld die kwam kijken vond het vreemd heeft fofo's gemaakt, en het doorgespeeld naar excluton.de maker van de tegels, die zijn vandaag geweest ik had nog wat ongebruikte tegels staan en die hebben het ook heel iets maar het valt niet op omdat die nog zwart zijn, nu zeggen zei dat ze geen oplossing vervangen is voor hun geen optie want ze liggen al 7 maanden, dus bieden ze ons de helft van het geld terug, moet ik dat accepteren?

872 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 18, 2015 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@syllevje
Dat als tegels gelegd zijn en dan de kleur veranderd is niet abnormaal,kan ook te maken hebben met de samenstelling van de tegels en de ondergrond waarin de tegels gelegd zijn,er zijn tegels die enigsinds poreus zijn en door de ondergrond een wat andere kleur krijgen.
Maar als u zich er enorm aan zit te ergeren zou ik op het aanbod ingaan.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2015 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u de garantie hebt gekregen dat ze zwart bleven, hoeft u met dat aanbod niet akkoord te gaan.

Maar in mijn straat hebben twee buren een jaar of twee geleden in hun voirtuinen ook zwarte tegels laten leggen. Bij de ene zijn ze nog pikzwart en bij de ander grijs gevlamd. Uiteraard ken ik niet de toezeggingen die hen gedaan zijn. Ze zijn wel verschillend van materiaal. Maar ook de grijsgevlamde zijn er niet lelijker van geworden.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2015 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

het grijs worden is ook het probleem niet dat had ik al verwacht maar er zit een duidelijke lichtgrijze streep in het lijkt erop dat ze gespoten zijn met 5 spuitmonden maar de 4e heeft niet goed gesproeid, ze spreken van kalkbloei

ve
door verwijderd - Feb 18, 2015 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo syllevje,

Als ik zwarte tegels besteld had wilde ik ook zwarte tegels hebben én houden.
Maar ja, heb je een soort van 'garantie' dat de tegels hun kleur behouden?
Zal wel niet.
En ook al heb je gelijk dan wordt het een lastige zaak om je gelijk te krijgen.
Rechtsbijstandverzekering?
Zou anders het aanbod van 50% maar accepteren. Lijkt me niet zo gek. ;-)

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2015 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens diverse sites op het internet verdwijnt kalkbloei in de loop der tijd vanzelf.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2015 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@syllevje,

.....ze spreken van kalkbloei.....
Voor wat info over kalkuitbloei klik hier.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2015 om 23:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank jullie wel allemaal ik weet genoeg

groetjes syllevje