rs
door rsteijger Aug 28, 2014 om 12:02
Voeding & gezondheid

Consumentenrecht

Ls Aaangeschaft bij Blokker een Inventumbraadbakmachine
Op de doos staat 2 jaar garantie Blokker beweert wij garanderen het eerste jaar voor het 2e jaar moet U bij de fabrikant zijn. Ik Heb hen gezegd dat dit niet klopt
Hun reactie (ref nr. 559903) zo werken wij
Kunt U nog wat doen ?
vr gr Steijger Oude Tonge [Edit redactie: telefoonnummer]

1755 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 28, 2014 om 12:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rsteijger,

Je zit nu op een openbaar forum.
Voor contact met de redactie: klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.
(Heb de redactie gevraagd je tel.nr. te verwijderen.)

Overigens moet je voor garantie bij de verkoper zijn.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Aug 28, 2014 om 12:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Garantie bepalingen elektrische apparaten

Blokker geeft op haar producten minimaal 1 jaar garantie. Door middel van het garantiebewijs dient u aan te tonen dat op het product u een langere periode wordt aangeboden. Voor garantie gelden de garantievoorwaarden zoals aangegeven op het garantiebewijs van het product. U kunt bij elk filiaal van Blokker in Nederland voor garantie terecht.

Deze garantieregelingen gelden onverminderd de rechten die u als consument heeft op basis van de wet.

Cookies
door Cookies - Aug 28, 2014 om 12:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Van Consuwijzer:

Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.

Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

Bij wie moet u zijn als uw product ondeugdelijk is?
Ga altijd eerst terug naar de winkel waar u het product hebt gekocht. En probeer samen met de verkoper een oplossing te vinden. Komt u er niet uit als u uw klacht bespreekt? Stuur dan één van onderstaande voorbeeldbrieven naar de verkoper.

zoekster
door zoekster - Aug 28, 2014 om 13:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat is fabrieks- of verkopersgarantie?
De fabrikant of verkoper kan ook garantie geven. De fabrikant of verkoper geeft dan garantie voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld een jaar. Gaat het product kapot? Dan hoeft u niet aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. De fabrikant of verkoper moet bewijzen dat dit uw schuld was. Is de garantie afgelopen en gaat het product kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.

consuwijzer klik HIER

harrie
door harrie - Aug 28, 2014 om 13:48
765 Antwoorden / 36 Vragen

Iets soortgelijks overkwam mij met een Braun koffiezetter bij Blokker. Die begaf het na bijna 2 jaar.
In eerste instantie werd mij verteld dat de 2 jaar Braun garantie bij Blokker 1 jaar was en dat wij het met Braun moesten oplossen. Nadat ik er hen op gewezen had dat hij met een 2 jarig garantiebewijs bij hen was gekocht, werd hij omgeruild.
Via de kassa retour geslagen en een nieuwe kassabon erbij (met weer 2 jaar garantie) Ook die begaf het na ruim 1 1/2 jaar. Zonder problemen een nieuwe met kassabon, ook die is na bijna 2 jaar defect/omgeruild.
In alle gevallen was het de thermozekering die het begaf wat mij wel een veilig gevoel gaf....
Dus gewoon even naar de chef vragen en rustig het probleem voorleggen en ik kan me niet voorstellen dat u er samen niet uitkomt...

Ex-Haagsche Harrie

di
door digioma - Aug 28, 2014 om 14:00
646 Antwoorden / 29 Vragen

Maand geleden magnetron Inventum gekocht. Bedrijf hield opheffingsuitverkoop. Voor garantie gewoon ingelogd bij Inventum; alle gegevens verstrekt en kreeg bevestiging terug dat garantie in orde is en hulp wordt verleend indien nodig. Allemaal niet zo moeilijk dus.